Connect with us

Lifestyle

„Bolile nu apar chiar din senin” – cum ne influențează stresul și traumele starea de sănătate

Published

on

Există vreo legătură între traumatismele din copilărie și bolile care se declanșează în corpul nostru la vârsta adultă? Cum ne influențează stresul de zi cu zi corpul, mintea, emoțiile și comportamentul?

Există vreo legătură între traumatismele din copilărie și bolile care se declanșează în corpul nostru la vârsta adultă? Cum ne influențează stresul de zi cu zi corpul, mintea, emoțiile și comportamentul?

Bolile nu apar chiar din senin spune psihologul Cyril Tarquinio în cartea cu același nume, publicată la Editura Trei în colecția „Psihologia pentru toți”, în care vorbește atât despre impactul evenimentelor negative asupra sănătății noastre, în copilărie și la vârsta adultă, cât și despre soluții pentru a combate aceste consecințe. El îi invită pe cititori într-o călătorie științifică, foarte bine documentată, pe care o propune „cu gândul de a face mai clară psihologia umană și de a prezenta bilanțul unei discipline care ne poate învăța atât de multe lucruri. (…) Însă mă voi strădui și să vă destind și, cine știe, poate să vă fac să râdeți, povestindu-vă întâmplări care vor ilustra, uneori cu malițiozitate, tandrețe și umor, unele din problemele abordate, deoarece este preferabil să nu luăm viața prea în serios, mai ales atunci când aceasta nu ne menajează!”, adaugă acesta, oferind celor care vor lectura și o incursiune în propria sa viață și, mai ales, în lumea mai degrabă modestă a copilăriei sale.

Motivația cărții pornește de la ideea de a reuni ceea ce practica medicinei în prezent a divizat, dintr-un tot unitar al funcționării umane, pornind de la corp și până la influența pe care evenimentele trăite o exercită asupra acestuia. „Putem spune că astăzi nu mai este nimeni în sistemul nostru de sănătate în măsură să realizeze o sinteză coerentă a stării noastre de sănătate, care să țină cont deopotrivă de organele noastre, de corpul nostru, de emoțiile noastre, de experiența noastră psihologică, de spiritualitatea noastră și de cadrul fizic concret în care trăim”, precizând, de asemenea, că nouă ne revine responsabilitatea de a ne dezvolta capacitatea de cunoaștere, înțelegere și integrare a stării de sănătate, dincolo de analizele medicale și interpretările acestora. Iar cartea sa, Bolile nu apar chiar din senin. Impactul evenimentelor negative asupra sănătății noastre, este un astfel de ghid care îi ajută pe toți care o vor citi să capete o astfel de înțelegere. Pentru că în această ruptură de propria poveste de viață ne desprindem și de propriul sine, subliniază autorul, o ruptură și o disociere la care contribuie inclusiv orientarea noastră existențială și cotidiană preponderent spre exterior și spre ceea ce se întâmplă în afara noastră.

În această ruptură, consecințele negestionate ale stresului (acut sau cronic), de exemplu, ne afectează cel mai mult. Stresul și frica activează producerea de adrenalină și de cortizol, cu efecte patogene asupra sănătății și dezvoltării creierului. În stresul cronic (prelungit) substanțe cum este cortizolul alterează circuitul limbic al memoriei și emoțiilor sau cum sunt catecolaminele, care provoacă anomalii vasculare: aritmii cardiace, hipertensiune. Aceste anomalii cronice cerebrale și cardiace sunt consecința unor probleme în dezvoltarea afectivă și socială” a copiilor și în funcționarea adulților, dar și în precursoarele unor boli care implică sistemul imunitar atunci care acesta își pierde rolul de apărare, bombardat cu secreția continuă și ridicată a acestor hormoni.

Rănile psihice provocate de stres cumulativ și de traume pot duce la dereglări biologice cum este inflamația silențioasă cronică, iar instalarea acestei inflamații cronice va favoriza, pe termen mai scurt sau mai lung, dezvoltarea unor patologii, în principal a celor autoimune, a diabetului sau obezității.

Cum se formează acestea, de ce ne ajută să înțelegem psihologia și fiziologia propriului corp, ce soluții avem pentru a ne regăsi echilibrul emoțional în perioade cu adversități și cum ajută psihoterapia în acest sens, Cyril Tarquinio expune pe larg în Bolile nu apar chiar din senin. Impactul evenimentelor negative asupra sănătății noastre, la Editura Trei.

Cyril Tarquinio este psiholog, profesor de Psihologia sănătății și Psihologie clinică la Université de Lorraine (Metz), fondator al Centrului Pierre Janet de la Université de Lorraine și supervizor EMDR (Eye Movement Desensitization and Reprocessing). A scris numeroase lucrări de psihologie clinică și psihoterapie.

Beauty

Parteneriatul dintre SABON și RECICLAD’OR împlinește un an pe 22 aprilie

Published

on

Pe 22 aprilie, de Ziua Pământului – zi în care pe plan mondial celebrăm planeta aceasta atât de generoasă cu noi, dragostea de natură și sustenabilitatea – se împlinește un an de când am dat startul campaniei de colectare în magazine a recipientelor SABON din plastic și sticlă!

Campania-pilot desfășurată în parteneriat cu RECICLAD’OR în doar trei magazine din București s-a dovedit însă a fi prea restrânsă pentru entuziasmul uriaș al clienților noștri dornici de a se implica, de a ajuta, de a fi parte dintr-un proiect prin care să arătăm naturii măcar o mică parte din grija pe care ne-o poartă în fiecare zi.

Recunoaștem că nu ne-am așteptat la un asemenea succes al campaniei și la atât de multe cereri din partea altor magazine din țară, de a fi parte din proiectul de reciclare a ambalajelor! Cu siguranță, vom lua în considerare ideea de a implementa programul și în alte orașe.“, a declarat Cristian Luca, Country Manager SABON România.

Cu sprijinul RECICLAD’OR, am extins campania „1 recipient = 1 punct = 1 leu“ în toate magazinele din Capitală, iar până la finalul lunii februarie 2025, am obținut rezultate de care suntem mândri:

* Au beneficiat de program peste 500 clienți

* Am reușit să colectăm spre reciclare peste 4.600 ambalaje

* Au fost acordate peste 9.000 puncte; 27% dintre puncte au fost transformate în bani, de către 29% dintre clienții care au obținut puncte

Suntem mândri și bucuroși că ne-am alăturat acestui proiect și am raspuns cu entuziasm inițiativei SABON de a-și arăta dragostea și respectul față de natură, prin colectarea separată a  ambalajelor goale în vederea reciclării. Îi felicităm pe partenerii noștri de la SABON pentru inițiativă și dorim să încurajăm și alte branduri să se alăture acestui demers nobil și generos.“ a declarat Adriana Calcan, PR& CSR Manager RECICLAD’OR.

Se poate mai mult și mai bine de atât? Sigur că da!

Cu forțe împrospătate de succesul acestui prim an, continuăm inițiativa, iar pe parcursul întregii luni aprilie îi invităm la reciclat pe toți membrii Royal Passport și oferim 5 lei pentru fiecare recipient gol adus în magazinele participante!

Campania continuă, în variantă extinsă, în toate magazinele SABON din București. Nu arunca ambalajele, adu-le înapoi, și bucură-te de un binemeritat răsfăț la achiziția de noi produse preferate!

Cum funcționează campania de colectare a recipientelor

Ambalajele SABON pot fi reciclate în proporție de 99%.

După ce termini un produs SABON, tot ce ai de făcut este să returnezi ambalajul la orice magazin din București, în vederea reciclării.

Programul SABON RECYCLE continuă parteneriatul de succes cu RECICLAD’OR, urmând extinderea proiectului la nivel național. Membrii Royal Passport sunt invitați în continuare în magazinele noastre, cu un număr cât mai mare de ambalaje curate.

Pași de urmat:

1) Curăță bine ambalajele produselor după utilizare și dezlipește etichetele.

2) Vino cu ambalajele goale la unul dintre magazinele SABON din București.

3) Dacă ești parte din clubul Royal Passport, numărul de ambalaje aduse de tine va fi convertit într-un voucher pe care-l poți folosi la achiziții SABON ulterioare.

Voucherul poate fi generat online, în contul Royal Passport, sau direct în magazin.

Continue Reading

Beauty

RoC Skincare celebrează 1 an de la relansarea sa în România

Published

on

Acum un an, RoC Skincare revenea pe piața din România, după o absență de șase ani, cu același angajament față de excelența științifică și frumusețea autentică. Relansarea a marcat nu doar reintroducerea unui brand cu tradiție, ci și începutul unei noi conversații despre îngrijirea pielii: una bazată pe responsabilitate.

RoC s-a născut în Franța, în 1957, din dorința farmacistului Dr. Jean-Charles Lissarrague de a crea produse sigure, eficiente și dovedite științific, pentru pacienții săi. Astăzi, după mai bine de 60 de ani, RoC nu este doar un brand cu o istorie impresionantă în dermatologie – este o promisiune. Promisiunea că frumusețea și încrederea încep cu o piele sănătoasă și atent îngrijită.

Momentul care a redefinit istoria RoC a fost acela când cercetătorii săi au reușit să stabilizeze retinolul,  un ingredient-cheie în lupta împotriva îmbătrânirii, numit adesea „aurul anti-aging-ului”. Această realizare le-a adus respectul dermatologilor din întreaga lume și a transformat RoC într-un pionier în inovația anti-aging. Astăzi, retinolul RoC este recunoscut global, iar produsele sale sunt recomandate frecvent de specialiști și disponibile atât în farmacii, cât și în magazinele de îngrijire premium.

Revenirea brandului pe piața românească în 2024 – prin grupul Expert Cosmetics – a fost un pas natural, într-un moment în care tot mai mulți consumatori caută nu doar rezultate, ci și transparență, expertiză și o filosofie în care să se regăsească. În acest an, RoC a reușit să construiască mai mult decât o prezență în magazine: a creat o comunitate. Dermatologi, consumatori, creatori de conținut și parteneri împărtășesc aceeași viziune: frumusețea nu are vârstă, iar îngrijirea pielii înseamnă echilibru.

În zilele noastre, RoC este un brand internațional, cu prezență în zeci de țări și continuă să inoveze. Lansările recente includ linii care combină retinolul cu alte ingrediente active, precum acidul hialuronic, vitamina C sau peptidele, adresându-se unor multiple nevoi ale pielii – de la hidratare intensă, la luminozitate și fermitate. Așadar, RoC nu este doar un brand de cosmetice, ci un simbol al echilibrului între știință și frumusețe, între tradiție și inovație, între eficiență și grijă autentică. Este dovada că atunci când inovația este ghidată de pasiune și responsabilitate, rezultatele pot avea un impact real – nu doar asupra pielii, ci și asupra modului în care ne simțim în pielea noastră. Din punct de vedere personal, dincolo de formule și rezultate vizibile, ceea ce mă atrage si mă face sa cred in RoC, este filosofia sa: frumusețea nu are vârstă, iar îngrijirea pielii nu înseamnă perfecțiune, ci echilibru – a povestit Oana Călin, Brand Manager RoC Skincare.

După un an de la relansare, RoC își reconfirmă angajamentul de a fi mai mult decât un brand de îngrijire: un partener de încredere pentru toți cei care cred că pielea spune o poveste – despre cine suntem, cum ne simțim și cum alegem să ne îngrijim

Continue Reading

Beauty

Oana Roman a lansat oficial linia de cosmetice INAM by Oana Roman și a fost serbată de ziua ei în cadrul unui eveniment monden

Published

on

Oana Roman a lansat oficial zilele trecute, cu mare fast, linia de cosmetice INAM by Oana Roman, în colaborare cu brandul de cosmetice INAM Cosmetics, ocazie cu care și-a sărbătorit și ziua de naștere. În acest moment special au fost alături de ea vedete din showbiz precum Natalia Mateuț, Emma de la Zu, Carmen Tănase, Mara Bănică, Eli Roman, Irina Mohora, Laurent Tourette, Adriana Bahmuțeanu, Florentina Opriș, Claudia Ghițulescu, Nicolle Fota, Mădălina Crețan și mulți alții. Iar invitatul surpriză a fost nimeni altul decât tatăl ei, domnul Petre Roman, care a venit să o sprijine în noul proiect și să-i cânte „La mulți ani” la unison cu cei peste 150 de invitați prezenți.

După cum a mărturisit chiar vedeta, INAM by Oana Roman simbolizează un vis personal și o conturare a poveștii despre feminitate învățate de la mama ei, doamna Mioara Roman.

Cu formule de excepție, semnate de Sanda Moldovan, cea care deține brandul InaM Cosmetics și are expertiză de farmacist de peste 20 ani, linia de cosmetice INAM by Oana Roman aduce un răspuns fiecărei nevoi de îngrijire a tenului, începând de la curățare până la hidratare, revitalizare și protecție solară. Această linie reunește 9 produse cosmetice de înaltă calitate: 2 in 1 Make-up Remover & Cleanser, Caviar & Bakuchiol Serum, Eye Cream, Instant Glow Face Cream, Primer & BB Cream SPF, Sunscreen 50+ PA+++, Refreshing Mist, Exfoliating Gel și Sebum Control Mask.

Toate produsele sunt formulate și fabricate în România, nu conțin parabeni și ftalați.

Toate produsele sunt disponibile online pe magazinul online INAM: https://inamcosmetics.ro/categorie-produs/inam-by-oana-roman/ .

Partenerii evenimentului: InterContinental Athénée Palace, Prestige orchestra, Chedo gluten free, Velvet winery, Beauty One, Sloop, Sîrboiu Concept, Galeriu & Partners.

Continue Reading

Trending