Connect with us

Business

Moutai – un simbol cultural și diplomatic

Published

on

Moutai este una dintre cele mai faimoase trei băuturi spirtoase distilate din lume, alături de whiskyul scoțian și brandy. Iar în China este un brand de succes. E un simbol cultural și diplomatic, recunoscut pentru calitatea sa excepțională și tehnica de producție complexă. Fiecare lot este fermentat și distilat de mai multe ori pe an, apoi stocat timp de cinci ani în vase de ceramică, permițând alcoolului să își dezvolte aromele. Am discutat cu reprezentantul LinaStar (distribuitorul Moutai în România), Cathy Cao despre această băutură-fanion a Chinei. 

Ce este Moutai, mai exact, și cum este produsă această băutură?

Moutai este o băutură spirtoasă tradițională chineză, cunoscută sub numele de „Baijiu” (“bai”, însemnând “alb”, iar “jiu”, “băutură”). Este produsă din sorg roșu și grâu și are o concentrație alcoolică de 53%. Procesul de producție este unul complex, implicând fermentarea și distilarea repetată a ingredientelor, urmată de o perioadă de maturare de cinci ani în vase de ceramică. Aceasta permite dezvoltarea unor arome unice și rafinate, precum cele de plante aromatice, alune prăjite, fructe și ciocolată. După maturare, distilatele sunt amestecate cu grijă pentru a obține combinația ideală de arome.

Moutai este un brand foarte cunoscut în China, ne puteți povesti care este istoria sa și în ce constă valoarea sa culturală?

Moutai are o istorie de peste 2.000 de ani și a fost apreciată de lideri chinezi precum Mao Zedong, Zhou Enlai and De Xiaoping. De la fondarea Republicii Populare Chineze, Moutai a devenit o componentă standard a întâlnirilor diplomatice și este adesea prezentă la evenimente formale și reuniuni de familie. Valoarea sa culturală este profundă, fiind un simbol al moștenirii și identității culturale chinezești, recunoscut pentru calitatea sa excepțională și tehnica de producție unică.

Moutai a obținut numeroase premii și distincții de-a lungul timpului, consolidându-și poziția ca unul dintre cele mai prestigioase branduri de băuturi spirtoase din lume. Printre cele mai notabile premii se numără medaliile de aur la competiții internaționale de băuturi spirtoase și recunoaștere primită de la Brand Finance – Moutai a fost declarat de Brand Finance cel mai valoros brand de tărie din lume, primind această distincție anual începând din 2016.

Ce variante de Moutai sunt disponibile în România?

În România, sunt disponibile mai multe variante de Moutai, inclusiv Moutai Flying Fairy, produsul-fanion cunoscut pentru aroma sa originală, Moutai Prince, care are o aromă mai fresh și este adesea folosit în cocktailuri și Moutai Zodiac, care se remarcă prin ambalajul creativ inspirat din cele 12 semne zodiacale ale culturii vestice.

De ce ați simțit nevoia aducerii acestui brand în România, există piață pentru această băutură?

Am considerat că Moutai poate avea succes în România datorită interesului crescând pentru produsele de calitate și băuturile premium. Începând cu deschiderea primului magazin Moutai în București, am observat că atât comunitatea chineză din România, cât și publicul local, au manifestat un interes deosebit pentru produsele noastre. Extinderea în zona de HoReCa ne permite să aducem această băutură de excepție unui public și mai larg, în restaurante și hoteluri de prestigiu.

Recent, Moutai a organizat un eveniment alături de Jean-Rémi Caillon, cheful francez premiat de către Ghidul Michelin. Ce ne puteți spune despre această asociere?

Asocierea cu chef Jean-Rémi Caillon a fost un pas important pentru a sublinia versatilitatea și calitatea Moutai. Chef Caillon, cunoscut pentru excelența sa culinară și premiat de Ghidul Michelin, a colaborat cu chef Vlad Pădurescu pentru a crea un meniu multicultural de excepție. Moutai a fost ingredientul cheie al preparatelor, evidențiind aromele și texturile fine ale acestora. Acest eveniment a adus împreună tradițiile culinare chineze și franceze, oferind o experiență gastronomică memorabilă.

Moutai este un brand premium, cu un nivel foarte înalt de calitate, așa că asocierile care ne vin natural sunt cele cu proprietăți și chefi premiați de către ghidurile internaționale, membrii ai organizațiilor precum Relais&Châteaux. Excelența vine cu un nivel ridicat de responsabilitate, așa că pentru noi este foarte important să punem întotdeauna produsele noastre în contextul potrivit. 

Care a fost feedback-ul publicului?

Feedback-ul publicului a fost extrem de pozitiv. Oaspeții au apreciat complexitatea și rafinamentul preparatelor, precum și modul în care Moutai a fost integrat în fiecare fel de mâncare. Evenimentul a fost o oportunitate unică de a experimenta arome noi și de a învăța mai multe despre moștenirea culturală chineză. Participanții au fost impresionați de colaborarea dintre cei doi chefi și de calitatea excepțională a produselor Moutai.

Cultura

Editura Nemira și Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” anunță o nouă specie pe cale de dispariție: cititorul

Published

on

La aniversarea a 33 de ani pe piața locală, Editura Nemira, în parteneriat cu Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa”, anunță lansarea unei noi campanii, un demers inedit și necesar, care își dorește să pună din nou pe agenda publică de discuții problema scăderii dramatice a interesului pentru lectură în România.

Nu întâmplător, conform ultimelor date publicate de Institutul Național de Statistică (INS), aproximativ 11 milioane de români nu au citit nicio carte în anul 2023. Această statistică alarmantă reflectă un declin major în ceea ce privește obiceiul lecturii, un fenomen atribuit în principal lipsei de timp, dar și interesului scăzut pentru cărți.

Campania „Cititorul – O nouă specie pe cale de dispariție” își propune să abordeze această problemă printr-o expoziție temporară care implică activ și comunitățile de cititori, scriitori, editori, profesioniști ai industriei de carte, creatori de conținut și jurnaliști.

Aceștia vor fi invitați, în perioada 27-28 iulie, între orele 12:00 – 18:00, să ocupe un loc în spațiile special amenajate în puncte-cheie ale muzeului și să citească o carte, în funcție de preferințe. Astfel, fiecare dintre ei vor ilustra imaginea cititorului contemporan, în încercarea de a preveni tocmai extincția acestuia.

Mai mult, demersul de a aduce cititorii în muzeu și de a-i expune vizitatorilor își propune să contribuie la conștientizarea importanței obiceiului de a citi și susține nevoia de a promova și proteja valorile culturii scrise.

„Cititorul – O nouă specie pe cale de dispariție” este un proiect creat de Saatchi Creative Hub pentru Nemira și este o continuare firească a campaniei Bookvertising, demarată în 2022. Bookvertising a adus primul mesaj de interes public care promovează lectura, obiectivul principal al proiectului fiind acela de a încuraja lectura și de a promova autorii români, invitând brandurile prezente în România să plaseze în propriile reclame cărți scrise de aceștia din urmă. Și alte edituri s-au alăturat inițiativei Nemira, iar platforma Bookvertising rămâne deschisă în continuare tuturor editurilor și brandurilor care doresc să se alăture demersului. Campania a fost distinsă cu numeroase premii naționale și internaționale în 2022 și 2023.

Continue Reading

Evenimente

Etapa a 2-a, Bucureşti, 5-6 iulie 2024 – WOMEN RALLY “atinge” inimi…

Published

on

În weekend-ul care a trecut, Bucureștiul a găzduit cea de-a 2-a etapă a Campionatului Național Women Rally – Bosch Car Service, Trofeul PPC blue, clasa de mașini electrice powered by George, inovaṭie BCR.

La startul competiṭiei dedicată doamnelor și domnișoarelor s-au aliniat 50 de participante din 13 județe ale țării, dornice de a îmbina performanṭa sportivă cu momente de relaxare și socializare, toate acestea fiind posibile datorită conceptului unic care guvernează evenimentele Women Rally.

Prima întâlnire a comunităṭii Women Rally a avut loc vineri, în cadrul briefing-ului premergător competiṭiei, care a avut loc şi în acest an, în incinta Palatului Parlamentului.  A urmat Startul Festiv, în parcarea din Piaṭa Constituṭiei, start oficiat, cu drapelul României, de către Laura Badea – campioană olimpică la scrimă. Alături de ea s-a aflat, din nou, Elisabeta Lipă – cea mai bună canotoare a secolului XX, multiplă campioană olimpică şi mondială, în prezent președinte al Agenṭiei Naṭionale pentru Sport.

A fost, totodată, primul contact cu lumea fascinanta a Women Rally pentru Irina Deleanu – maestră emerită a sportului, preşedinte al Federaṭiei Române de Gimnastică Ritmică, multiplă medaliată la Campionetele Europene şi Mondiale; Romaniṭa Iovan – creatoarea de modă cu o activitate impresionată în domeniu de peste 30 de ani. În calitate de ambasadoare, cele două au trecut prin poarta de start la volanul maşinilor de securitate puse la dispoziṭie de către Autoklass, dealer autorizat Mercedes – Benz.

În calitate de ambasadoare Women Rally, dar şi de concurente, au luat startul Oana Roman şi Alina Dumitru, campioană olimpică la judo, dar şi vicecampioana în exerciṭiu a Women Rally 2023.

Impresiile ambasadoarelor? Iată doar câteva…

         “Felicitări tuturor pentru momentele frumoase împărtășite și experiențele trăite! Mulțumim, Laura Savu, pentru inițiativa de a ne coagula în acest frumos proiect unde m-am simțit minunat. Inspirație și adrenalină, prietenie și parteneriate, inimă și suflet! Felicitări din tot sufletul ție, Laura, și soțului tău, precum și echipei tale de producție pentru că ați pus în scenă acest proiect care crește de la an la an! Vă îmbrățișez cu drag!Irina Deleanu.

         “Sunt fericită să fac parte din acest proiect minunat! M-am simțit extraordinar de bine alături de voi!”Laura Badea.

A fost un weekend motorizat pentru doamnele și domnișoarele pasionate de mașini, care vor să se perfecționeze în arta condusului sportiv, într-un cadru sigur și organizat. Pentru anul viitor, mi-am propus să concurez în această competiție, pentru că îmi place mult să conduc și am experiență îndelungată. Sunt o șoferiță bună și pentru că îmi plac provocările, de ce să nu încerc și cariera de pilot?”Elisabeta Lipă.

Fiecare dintre noi trebuie să avem în suflet bucuria de a trăi în iubire și fericire! Pentru mine, bucuria de a trăi înseamnă provocări noi, să pot lega bucuria de o realizare, reușită, target împlinit. Așa s-a întâmplat în acest weekend, cu peste 50 de femei, inspirate de o forță inimaginabilă, Laura Savu! Draga mea, îți mulțumesc pentru că m-ai invitat în acest proiect unic și, da, ai făcut magie!” – Romaniṭa Iovan.

Participarea la Women Rally a fost o super experiență și o mare bucurie să cunosc femei extraordinare și să devin parte dintr-o comunitate excepțională. Mulțumesc Laurei Savu pentru oportunitatea de a fi parte din acest eveniment în calitate de concurentă dar și pentru că mi-a oferit titlul de Ambasador al acestei competiții. A fost despre adrenalină dar și despre bucuria participării și prietenie. De abia aștept următoarea etapă pentru care mă voi pregăti temeinic și va fi o bucurie să promovez și să povestec lumii despre Women Rally,  o competiție unică ce a devenit deja parte din viața mea” – Oana Roman.

Women Rally, cu… „magenta” sa cu tot, atinge inimi pe bandă rulantă. FEMEIA, în acest proiect fără precedent în România și cred că și în lume, are tot ce îi trebuie pentru a deveni (de fapt deja este) „CATALIZATOR” de zâmbete, eleganță, fair-play, adrenalină, pozitivitate, esență determinantă de dezvoltare și valorizare personală. An de an, de câteva ori pe an, ne strângem. Rândurile. Gândurile. Ne împărtășim îmbrățișările. Sentimentele. Ce mi-ar plăcea să fie 10 ediții pe an. Cel puțin. Laura Savu nu a știut nici ea cum va crește acest „copil” de suflet al creativității ei. Dar în mod cert este fericită, impresionată, motivată. Mulțumesc pentru tot suportul celor care au oferit produsele și pentru cei care le-au licitat! Revista Născut pentru Sport – la rândul ei un proiect fără precedent în România – și cu suportul vostru, va ajunge la elevii din școlile din România, din mâna marilor valori ale sportului românesc! Eu, recunosc, îmi împart, la propriu, inima, mintea și timpul între cele două proiecte – Women Rally & Născut pentru Sport!” – Beatrice Mercado.

“Sunt deosebit de recunoscătoare fetelor dragi si minunate care formează, an de an, comunitatea Women Rally, comunitate care are deja 6 ani de existență. Sunt plăcut impresionată de mesajele lor de apreciere. Le îmbrățisez pe fiecare în parte! Sper să ne revedem în număr cât mai mare la etapa de la Cluj, pe 13-14 septembrie. Foarte recunoscătoare sunt și partenerilor și sponsorilor, fără de care acest proiect ar fi doar un proiect-vis, nu o frumoasă realitate” – Laura Savu, fondator şi organizator Women Rally.

Etapa de la București a continuat în dimineața zilei de sâmbătă, când emoțiile și adrenalina     s-au simțit, din plin, pe traseul de concurs amenajat la Arena Națională. Tot aici, partenerii etapei au amenajat o zonă amplă de relaxare, cu băuturi răcoritoare și activități diverse, păstrând astfel structura care a făcut din evenimentele Women Rally cele mai îndrăgite ocazii de socializare pentru comunitatea pasionatelor de mașini. Cele două manșe de concurs s-au desfășurat începând cu ora 10:00 respectiv 14:00. În urma adunării timpilor realizaṭi în cele două manşe de concurs cele mai rapide trei concurente ale fiecărei clase au urcat pe podium, la festivitatea de premiere care a avut loc seara, la Autoklass | Official Home of Mercedes-Benz.

Clasamentele celei de a doua etape a Campionatului Naṭional Women Rally – Bosch Car Service 2024, Trofeul PPC blue, clasa de mașini electrice powered by George, Inovație BCR:

 

🏆 CLASAMENT GENERAL (1 – 3+)

Locul 1 – Alina Dumitru (Mini Cooper)

Locul 2 – Roxana Armeana (Suzuki Swift)

Locul 3 – Mara Iosif (Mercedes Benz C300)

🏆 CLASA 1:

Locul 1 – Roxana Armeana (Suzuki Swift)

Locul 2 – Georgeta Turean (Renault Twingo)

Locul 3 – Mădălina Vasiloiu (Citroen DS 3)

🏆 CLASA 2:

Locul 1 – Cătălina Diac (Ford Fiesta ST)

🏆 CLASA 3:

Locul 1 – Alina Dumitru (Mini Cooper)

Locul 2 – Mirela Bejnariu (Honda Civic)

Locul 3 – Sidonia Daniela Andrei (BMW 120D)

🏆 CLASA 3 +:

Locul 1 – Mara Iosif (Mercedes Benz C300)

Locul 2 – Adelina Fratean (Audi A3)

Locul 3 – Ioana Bențe (BMW 430i Xdrive)

🏆 CLASA 4:

Locul 1 – Cornelia Plesoianu (Hyundai Ioniq)

Locul 2 – Florina Manea (Hyundai Ioniq)

Locul 3 – Diana Ciucaș Ielciu (Hyundai Ioniq)

🏆 CLASA 5:

Locul 1 – Andreea Bolocan (VW Polo 1.6 TDI)

Locul 2 – Silvia Saraholu (Dacia Logan)

Locul 3 – Loredana Rozorea (Volkswagen Golf 5)

🏆 CLASA 1 DEBUTANTE:

Locul 1 – Florentina Berlan (Hyundai I10)

Locul 2 – Oana Stan (Opel Corsa)

🏆 CLASA 3 DEBUTANTE

Locul 1 – Luiza Viezure (Ford Puma)

Locul 2 – Mădălina Ghica (BMW X1 XDRIVE 18D)

Locul 3 – Loredana Voiculescu (BMW X1 XDRIVE 20D)

🏆 CLASA 3+ DEBUTANTE

Locul 1 – Ioana Bențe (BMW 430i Xdrive)

Locul 2 – Cristina Cristache (BMW X5)

Locul 3 – Robertina Râcu (Porsche Cayenne)

🏆 CLASA FWD

Locul 1 – Alina Dumitru (Mini Cooper)

Locul 2 – Roxana Armeana (Suzuki Swift)

Locul 3 – Cătălina Diac (Ford Fiesta ST)

🏆 CLASA RWD

Locul 1 – Mara Iosif (Mercedes Benz C300)

Locul 2 – Sidonia Daniela Andrei (BMW 120D)

Locul – Ina Mărgarit (Mercedes SLK 200 Kompressor)

Fondurile obṭinute în cadrul licitaṭiei produselor oferite de către partenerii evenimentului au fost direcṭionate, şi în acest an, către editarea şi tipărirea de exemplare din Revista Născut pentru Sport – unica publicație din România de educație și cultură sportivă pentru copii. 

Informațiile complete legate de concurente, noutățile din timpul concursului și atmosfera Women Rally surprinsă în imagini sunt disponibile pe instagram @womenrally.ro și pe pagina de facebook a campionatului. Detalii despre regulament, înscriere și următoarele etape din acest sezon pot fi găsite pe site-ul oficial www.womenrally.ro

Campionatul Național Women Rally, ediṭia 2024 este susținut de către Bosch Car Service.

Trofeul celei de a doua etape a Campionatului a fost oferit de către PPC blue.

Clasa de mașini electrice este susṭinută de George, primul banking inteligent din România.

Parteneri gold: Autoklass, dealer autorizat Mercedes – Benz, Castrol România, Herbalife, Stingătoare Victoria, INA-M Cosmetics, iAM Sport, Teilor și Kiss FM.

Parteneri silver: Cramele Cricova, Gerovital, Florăria Magnolia, Patronatul European al Femeilor de Afaceri, NISSA, PMA Invest, Coca-Cola, A24.

Apa oficială a evenimentului: Nazzuro Aqua.

Parteneri: Primăria Capitalei, Senatul României, Compania Municipală Parking Bucureşti.

Parteneri media: RallyMax, Autorally, Livestream Romania, Autoştiri.ro, Ziarul News, GP24.ro, FanRally.ro, 24auto.ro, Revista Născut pentru Sport, News One, Nine O’ Clock şi Transilvania Business.

Campionatul Național Women Rally Bosch Car Service se desfăşoară sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv şi a Agenṭiei Naṭionale pentru Sport.

Continue Reading

Cultura

„Eu sunt nemernica (eu mi-am creat viața)”, de Mădălina Maftei – Un ghid esențial pentru asumarea propriei vieți

Published

on

Mădălina Maftei, tânără autoare și psihoterapeut, şi-a lansat cu determinare, curaj şi talent, prima sa carte!

„Eu sunt nemernica (eu mi-am creat viața)” reprezintă un ghid esențial pentru asumarea responsabilității personale, pentru redobândirea încrederii în sine și pentru învățarea puterii personale. Cartea oferă cititorilor săi nu doar cunoștințe, ci și instrumentele necesare pentru a transforma aceste concepte în acțiuni practice.

Caietul de lucru care însoțește cartea se dovedește a fi un instrument extrem de util, facilitând, prin cele 36 de exerciții propuse, punerea în practică a ideilor și principiilor prezentate.

Mădălina Maftei și-a ales de la bun început drumul spre profesia de psihoterapeut. A fost pasionată de scris încă din liceu și a avut prima sa publicație în Revista Cercurilor de Lectură la doar 17 ani. A combinat cele două pasiuni ale sale, psihologia și scrisul, din care a rezultat prima sa carte: „Eu sunt nemernica (eu mi-am creat viața)”.

În prezent, Mădălina își dedică viața sesiunilor individuale de psihoterapie, atât în cabinet, cât și online, scrisului și realizării de cursuri de dezvoltare personală.

Ceea ce m-a determinat să scriu această carte este dorința mea de a crea o lume în care nimeni nu dă vina pe nimeni și în care fiecare persoană este inspirată să își asume propria viață. Sunt convinsă că rănile noastre nu sunt din vina noastră, dar este responsabilitatea noastră să le alchimizăm, iar aceasta o putem face doar prin asumarea acestora.”, afirmă autoarea.

Ne construim încă de când suntem copii o poveste despre cine suntem, dar adesea aceasta este una negativă. Cartea „Eu sunt nemernica (eu mi-am creat viața)” invită cititorul să recunoască faptul că el însuși și-a creat această poveste și că se poate elibera oricând de ea. Prin această lectură, veți descoperi că este posibil să nu aveți dreptate în legătură cu ceea ce ați crezut despre voi înșivă și să vă oferiți șansa de a crea o poveste în care să nu mai fiți propriii voștri sabotori.

Cartea „Eu sunt nemernica (eu mi-am creat viața)” este disponibilă atât în format tipărit, cât și în format PDF pe site-ul oficial al autoarei, https://madalinamaftei.ro/.

Continue Reading

Trending