Connect with us

Business

Mihai Troneci, Restaurant Diplomat: „Am ales să păstrăm o abordare internațională pentru a oferi o varietate culinară care să satisfacă gusturile diverse ale clienților noștri”

Published

on

Mihai Troneci are o experiență extinsă în domeniul HoReCa, iar începuturile sale au fost în consultanța financiară pentru afaceri din acest sector, apoi s-a îndreptat spre partea operațională. Începând din 2012, el a preluat managementul Restaurantului Diplomat, aducând contribuții importante la dezvoltarea și modernizarea acestuia.

1. Multe povești de HoReCa pornesc de la o pasiune pentru gastronomie sau ospitalitate, care devine business, dar, la tine, traseul pare puțin diferit. Nu ești nici chef, nu ai lucrat în restaurant înainte de a deveni manager și operator, cum ai intrat în această industrie și ce te-a atras?

Într-adevăr, traseul meu în HoReCa nu a urmat calea tradițională a unei pasiuni inițiale pentru gastronomie sau ospitalitate. De fapt, am început în domeniul financiar, lucrând cu cifre și strategii economice. Elementele care m-au atras către această industrie au fost complexitatea și dinamismul industriei, precum și provocarea de a crea experiențe valoroase pentru oameni.

Traseul meu profesional a fost determinat și de dorința de a îmbina cunoștințele financiare cu managementul unei afaceri orientate către client. Am văzut potențialul imens al acestui domeniu și am fost captivat de ideea de a contribui la crearea unei afaceri stabile, care să aducă bucurie oamenilor.

2. În cadrul Diplomat, ai reușit să creezi o experiență memorabilă și să loializezi oaspeți de seamă, în căutare de experiențe premium. Cum ai făcut aceste lucruri?

Succesul în HoReCa nu se reduce doar la gestionarea cifrelor; este vorba despre înțelegerea profundă a nevoilor și dorințelor oaspeților. M-am concentrat pe crearea unui echilibru între analiza datelor și accentul pe experiența umană. Am investit timp și resurse în construirea unei echipe loiale și bine pregătite, care să înțeleagă și să răspundă așteptărilor ridicate ale oaspeților noștri.

Am lucrat îndeaproape cu echipa pentru a ne asigura că fiecare detaliu contează, de la modul în care sunt întâmpinați oaspeții, până la personalizarea serviciilor. Comunicarea constantă cu clienții și adaptabilitatea au fost esențiale pentru a păstra un standard înalt și pentru a crea loialitate pe termen lung.

3. Într-o industrie extrem de competitivă, în care fluctuația de personal este extrem de mare, restaurantul Diplomat se poziționează ca un spațiu extrem de stabil, atât în ceea ce privește serviciile și personalul. Câți angajați aveți, care este fluctuația și cum reușești să îți menții aproape?

În prezent, avem 32 de angajați, pe poziții de servire, bucătărie și administrativ, iar fluctuația de personal este mult mai mică decât media din industrie. Stabilitatea echipei este rezultatul unei strategii clare de management, bazate pe respect, colaborare și recunoașterea valorii fiecărui angajat.

Punem accent pe dezvoltarea profesională și pe crearea unui mediu de lucru pozitiv, în care angajații se simt apreciați și motivați. În plus, având în vedere că majoritatea clienților noștri sunt recurenți, este esențial ca personalul nostru să rămână constant, pentru a menține acea relație de încredere și familiaritate cu oaspeții. Angajații care cunosc preferințele clienților și care își aduc aportul la crearea unei atmosfere unice sunt cei care fac diferența.

4. Cum vezi industria națională de HoReCa și tendințele în ospitalitate?

Industria HoReCa din România a evoluat semnificativ în ultimii ani, devenind din ce în ce mai competitivă și mai orientată către inovație și calitate. Observ o tendință crescândă către personalizarea experiențelor și către utilizarea ingredientelor locale și sezoniere, ceea ce indică o maturizare a pieței.

În același timp, digitalizarea joacă un rol din ce în ce mai important în gestionarea afacerilor din HoReCa, de la rezervări online până la feedback-ul clienților și strategii de marketing. Cred că flexibilitatea și capacitatea de a se adapta rapid la schimbări vor fi esențiale pentru succesul pe termen lung în această industrie.

5. Într-o perioadă în care gastronomia locală pare dominată de noua bucătărie românească, Restaurantul Diplomat rămâne fidel meniului său internațional. Cum vezi tu această abordare?

Bucătăria românească modernă este într-adevăr în plină ascensiune și aduce un suflu nou pe scena gastronomică. Apreciez mult noii chefi români, abordarea lor și felul în care se raportează la rețete și furnizori locali. Sunt, de asemenea, sigur că piața locală este îndeajuns de matură încât să își dorească diversitate culinară și să fie deschisă la explorare. 

Noi am ales să păstrăm o abordare internațională pentru a oferi o varietate culinară care să satisfacă gusturile diverse ale clienților noștri, fie că sunt localnici sau expați, persoane cu origini internaționale. Încă de la început, restaurantul Diplomat a adus împreună oaspeți din toate colțurile Europei, chiar și ale lumii, așa că felul în care îmbrățisăm diversitatea culturală a devenit parte a ADN-ului nostru. 

Meniul internațional al Restaurantului Diplomat reflectă diversitatea și cosmopolitismul oaspeților noștri, permițându-ne să fim relevanți pentru o audiență vastă, păstrând în același timp elemente tradiționale adaptate gusturilor contemporane.

6. Spune-ne câteva lucruri pe care nu le știm despre Diplomat și pe care le consideri interesante.

Un aspect mai puțin cunoscut despre Restaurantul Diplomat este că acesta a fost locul unor întâlniri istorice semnificative, aducând la aceeași masă personalități din lumea politică, culturală și diplomatică. De asemenea, clădirea care găzduiește restaurantul este proiectată de renumitul arhitect Ion Mincu, un detaliu ce adaugă o notă distinctă atmosferei noastre.

La Restaurantul Diplomat, avem o relație foarte apropiată cu oaspeții noștri, ceea ce îi face să se simtă suficient de confortabil pentru a ne solicita preparate care nu se regăsesc în meniul nostru. De multe ori, am fost sunat de clienți care mi-au spus „Am poftă de…”, iar în astfel de situații, am discutat cu cheful și ne-am asigurat că le oferim exact ceea ce își doresc, pentru a le crea o experiență cu adevărat personalizată.

 

Business

Gala Excelența în Business- joacă un rol important în promovarea unui climat de afaceri etic și responsabil

Published

on

Gala Excelența în Business 2024 reprezintă un eveniment de referință pentru mediul de afaceri românesc, având un rol crucial în promovarea celor mai bune exemple de reușită din economia națională. Evenimentul organizat de Patronatul European al Femeilor de Afaceri (PEFA) și găzduit de Guvernul României va avea loc pe data de 23 septembrie,  oferind o platformă unică pentru recunoașterea și celebrarea companiilor, instituțiilor publice și antreprenorilor care au demonstrat performanță, inovație,  și sustenabilitate în activitatea lor.

Evenimentul se va bucura de prezența unor personalități marcante din mediul de afaceri, instituții financiare și administrația publică.

Andreea Negru, președinte PEFA, a declarat:„Gala Excelența în Business 2024 reprezintă o platformă de recunoaștere a realizărilor extraordinare din economia românească. Este un moment în care celebrăm nu doar succesul economic, ci și valorile fundamentale care stau la baza antreprenoriatului modern: inovația, responsabilitatea socială și leadershipul. Suntem onorați de sprijinul pe care îl primim din partea Guvernului României și de prezența unor lideri de seamă din economie și administrație, care împărtășesc cu noi angajamentul pentru dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri.”

Într-o economie emergentă cum este cea a României, aceste exemple sunt esențiale pentru a inspira noile generații de antreprenori și pentru a încuraja dezvoltarea unor afaceri solide și competitive pe plan național și internațional. De asemenea, evenimentul oferă participanților ocazia de a interacționa si de a construi parteneriate pe termen lung, contribuind la consolidarea economiei naționale”, precizează prim-vicepreședinta PEFA, Lorena Stoian.

Gala Excelența în Business, aflată la a treia ediție, servește ca un barometru al economiei românești, oferind o imagine clară asupra celor mai performante sectoare, companii și instituții. Pe lângă aspectele economice și comerciale, Gala joacă un rol important în promovarea unui climat de afaceri etic și responsabil. Prin recunoașterea celor care au un impact pozitiv asupra societății, evenimentul încurajează practicile sustenabile și răspunde nevoii tot mai mari de a îmbina succesul economic cu responsabilitatea socială.

Parteneri strategici ai evenimentului: Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT), Agenția Națională pentru Egalitate de Șanse între Femei și Bărbați (ANES), Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) și Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton (ADAA).

Partener logistic: DEEA Consulting&Communication și România Durabilă

Parteneri instituționali: ASPES, Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc

Moderator al evenimentului: Adrian Maniutiu, Antreprenor fondator EM360, jurnalist

Parteneri:Transelectrica SA, Societatea Națională a Sării, IMSAT, Reciclad’OR, Exim- Banca Românească, SMS Ticketing, Transgaz SA, Safety Broker de Asigurare, Electrica SA, Plafar SA, CANCOM, SAP, Compania Națională Poșta Română, Austrotherm România,  International Alexander Holding, Depogaz,  Advanced Business Software, Hidroelectrica SA, DACRIS, Cotnari, Fast Partners Construct, DO Security,  Diana Dragomir și Asociații, My Geisha, SABON, Florăriile Magnolia, Fiterman Pharma, CHOCOLAND , Cosmetrice, Royal Events, Metamorphose, Happy Forever by Andreea, Svetlana Karahan, Women Rally, Gerovital, Meidi Packing, Dumitru Beschiu- Produse de la Jina Sibiu.

Partener monitorizare media: MediaTrust

Parteneri media TV: TVR, Canal 33

Parteneri media:Agerpes, Financial Intelligence, Club Economic, Economistul, I AM News, EM360, Money.ro, Stiripesurse.ro, Transilvania Business, Capital, infofinanciar.ro, Bursa, Club Antreprenor, Elite Magazine, News One, InvesTenergy, The Diplomat Bucharest, Focus Energetic, Energy Industry Review, Grupul Iubim Brasovul.

AGENDA GALA EXCELENȚA ÎN BUSINESS 2024

17.00-17.30 – Deschidere oficială

Andreea NEGRU– Președinte Patronatul European al Femeilor de Afaceri PEFA

Marcel CIOLACU- PM României (TBC)

Mircea ABRUDEAN- Secretar General al Guvernului

Florin JIANU- fost Președinte CNIPMMR

Radu OPREA- Ministrul Economiei Antreprenoriatului și Turismului

Lorena STOIAN– Prim -Vicepreședinte PEFA

17.30-19.00- GALA EXCELENTA IN BUSINESS 2024

19.00-20.00- NETWORKING&COCKTAIL

 

Continue Reading

Evenimente

Pe 21 septembrie, Editura Nemira îmbină muzica și literatura într-o experiență captivantă la Weekend Sessions

Published

on

Pe 21 septembrie, în grădina Casei Filipescu-Cesianu, Editura Nemira se alătură Weekend Sessions, un program cultural inovator, care transformă spațiile emblematice ale orașului în locuri de întâlnire între creativitate și comunitate.

Performance Marian Coman și Changing Skins

Timp de o oră, de la ora 16:00, Marian Coman, autorul volumului „Omulețul din perete și alte povestiri fantastice” (n’autor, 2023, ed. a II-a) și al romanului „Ultima carte” (n’autor, 2024), va intra într-un dialog creativ cu membrii trupei Changing Skins. Noua piesă a trupei, „Play Inside Your Head”, este inspirată chiar de „Ultima carte”, adăugând o dimensiune muzicală universului literar.

Moderată de Eli Bădică, coordonatoarea imprintului n’autor,  discuția promite să le ofere participanților o oportunitate unică de a explora felul în care literatura și muzica se intersectează și construiesc experiențe surprinzătoare. Dialogul va fi urmat de un performance al scriitorului, alături de trupa Changing Skins.

Dialog cu Andrei Crăciun

Seara, începând cu ora 19:30, scriitorul Andrei Crăciun vine la întâlnirea cu cititorii pentru a discuta despre „Turbo”, cel mai recent roman al său (n’autor, 2024), într-un dialog moderat de Eli Bădică. Autorul îi va conduce pe participanți până pe Aleea Zorilor, într-un oraș provincial din România postdecembristă, printre străzi și printre blocuri, oferind o privire în profunzimea personajelor și temelor care definesc volumul.

O specie pe cale de dispariție la Weekend Sessions

În intervalul 16:00 – 20:00, curtea Casei Filipescu-Cesianu va deveni locul unei întâlniri neobișnuite cu una dintre cele mai rare specii din România: cititorul. Expoziția temporară, intitulată sugestiv „Cititorul – O nouă specie pe cale de dispariție”, și-a făcut debutul la Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” în weekendul 27-28 iulie și a revenit pentru a doua ediție pe 24 august, pe Calea Victoriei.

Organizată de editura Nemira și Saatchi Creative Hub, expoziția este parte a unei campanii de încurajare a lecturii și a fost concepută pentru a atrage atenția asupra declinului dramatic al numărului de cititori din România.

Continue Reading

Evenimente

Primul Salon de Sampanie din Romania – 3 Octombrie 2024

Published

on

Pe 3 Octombrie la The Villa (Str. Negustori 16) din București, vă așteaptă prima ediție Champagne Bucharest, acolo unde vom descoperi 11 producători de Champagne și 4 producători de vin.

Proiectul Champagne Room a luat naștere în urmă cu 8 ani, atunci când a reușit să aducă în țara noastră unii dintre cei mai buni Vignerons din Champagne. Acum, Champagne Room trece la nivelul urmator și organizază primul Champagne Salon din istoria Champagne Room, dar și din România.

Champagne Paul Bara, Champagne Franck Bonville, Champagne Marc Hebrart, Champagne Pierre Gimonnet, Champagne Andre Clouet sunt deja producători cunoscuți printre iubitorii de șampanie și vinuri din România, așa cum sunt în Franța și în mare parte din Europa sau Asia. Alți Vignerons cum ar fi Champagne Miniere, Champagne A Margaine, Champagne Lancelot-Pienne, Champagne Lacourte-Godbillon, Champagne Pierre Moncuit și Champagne Eric Taillet vor completa lista evenimentului de profil, ce va avea lor pe 3 Octombrie.

Cât privește partea de vinuri, cunoscătorii vor putea face cunoștință cu un producător din Bordeaux – Chateau Jean Faux, care produce vinuri albe și roșii certificate bio. Din Burgundia sosește Domaine Deux-Roches, Macon, un excepțional producător de Chardonnay, iar din Germania vor fi prezenți doi dintre cei mai importanți producători de Riesling, un soi subapreciat la noi, dar care produce vinuri de excepție, Weingut Donnhoff și Weingutt Fritz Haag.

Fiecare Champagne Vigneron va prezenta 3 șampanii în cadrul evenimentului și fiecare producător de vin va prezenta 3 vinuri. Paharul evenimentului va fi Zalto Denkart, pahare suflate manual și considerate printre cele mai fine din lume. Un salon de Champagne în care paharul official este Zalto, este o premieră istorică în Romania, și care va îmbogăți cu siguranța experiența fiecărui participant.

Invitatul special al evenimentului ce va avea loc pe 3 Octombrie la București va fi Barko Caviar, un producător român de caviar din județul Valcea, care îi va ajuta pe iubitorii de vinuri să asocieze misteriosul caviar cu șampania, pentru o experiență completă.

Costul unui bilet la Champagne Bucharest 1st Edition este de 250 ron.

Datorită fragilității, dar și prețului paharului de degustare din cadrul evenimentului, Zalto, o garanție de 200 ron va fi depusă la primirea paharului, garanție ce va fi returnată apoi la înapoierea acestuia.

Detalii si bilete pe https://www.champagne-room.ro/champagne-bucharest-1st-edition

Continue Reading

Trending