Connect with us

Auto

Conceptul Hyundai Pony Coupe – restaurat dupa 50 de ani de la debut

Published

on

  • Prezentarea conceptului restaurat a avut loc in Italia – Lacul Como, dupa aproape 50 de ani de la lansarea oficiala, care s-a desfasurat la Salonul Auto de la Torino din 1974;
  • Noua versiune a fost reconstruita de catre acelasi designer italian, Giorgetto Giugiaro, conform specificatiilor si materialelor originale;
  • Pony Coupe a reprezentat sursa de inspiratie a conceptului N Vision 74, care va fi prezentat in cadrul evenimentului „Hyundai Reunion”, iar ulterior la Concorso d’Eleganza Villa d’Este, pe 20 mai.

  Premiera mondiala a conceptului Pony Coupe – restaurat de Hyundai dupa aproape 50 de ani de la debut – a avut loc in Italia, Lacul Como. Dezvaluit initial la Salonul Auto de la Torino din 1974, conceptul Pony Coupe este un vehicul important in istoria companiei. Conceptul restaurat a fost dezvaluit la Hyundai Reunion, eveniment in cadrul caruia au fost prezenti Giorgetto Giugiaro si fiul sau, Fabrizio Giugiaro – fondatorii GFG Style, centrul de design in cadrul caruia a fost reconstruit prototipul Pony Coupe.

„In ciuda contextului industrial nefavorabil din anii 1970, bunicul meu si presedintele fondator Hyundai, Ju-young Chung, s-a implicat in reconstruirea economiei Coreei, contribuind la imbunatatirea calitatii vietii oamenilor, dupa devastatorul razboi coreean. In cele din urma, a transformat Coreea intr-o tara care a reusit sa dezvolte la nivel inalt propriile vehicule”, a declarat Euisun Chung, Executive Chair – Hyundai Motor Group. „Imi exprim sincera recunostinta fata de toti cei din Italia si din Coreea care au avut un rol important in succesul obtinut de Pony.”

Cum a fost recreat Hyundai Pony Coupe și cum arată acum

Din cauza climatului economic global nefavorabil de la finalul anilor 1970, conceptul Hyundai nu a putut intra in productie. Pony Coupe este considerat un model clasic, retro-futurist, care a reprezentat sursa de inspiratie pentru designul celor mai recente autovehicule Hyundai, cum ar fi: N Vision 74 si conceptul EV „45”.

„In era electrificarii, o conditie importanta pentru ca Hyundai Motor Company sa devina lider in mobilitatea viitorului va fi capacitatea noastra de a ramane fideli puternicelor valori pe care le-am mostenit”, a declarat Jaehoon Chang, President and CEO – Hyundai Motor Company. „Prin intermediul Hyundai Reunion, precum si a altor initiative de comunicare dedicate patrimoniului, vom continua sa valorificam trecutul, transformandu-l intr-un vector pentru viitoarelor inovatii.”

Citește continuarea pe informateca.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Auto

BYD intră pe piața din România

Published

on

BYD, lider mondial în producția de autovehicule electrice, este acum prezent oficial și în România, introducând tehnologii de ultimă generație și modele eficiente 100% electrice și hibride plug-in DM-i pe o nouă piață auto importantă din Europa.

Clienții din România au la dispoziție, în oferta inițială, modele SUV și sedan, și diferite variante de motorizare. Modelul de vârf de gamă este SEALION 7, un SUV 100% electric, de înaltă performanță, care atinge 100 km/h în doar 4,5 secunde și are o autonomie de până la 502 km datorită bateriei Blade. Modelul exemplifică perfect angajamentul BYD față de cercetare și dezvoltare, integrând tehnologia Cell-to-Body pentru o rigiditate structurală și siguranță excepționale, precum și cel mai rapid motor electric de serie din lume, capabil să atingă 23.000 rpm.

Clienții pot opta și pentru elegantul SEAL în variantă sedan, care beneficiază de aceeași construcție high-tech ca și SUV-ul SEALION 7, având un profil mai aerodinamic ce contribuie la o autonomie de până la 570 km (WLTP), datorită bateriei Blade.

Pentru clienții care au nevoie de și mai multă flexibilitate pentru deplasări frecvente pe distanțe lungi, BYD introduce și SUV-ul plug-in hybrid SEAL U DM-i. Dotat cu tehnologia avansată Super DM, acest model îmbină plăcerea unei experiențe de condus electrice, lină și receptivă, cu o autonomie excepțională. SUV-ul SEAL U DM-i, poate parcurge peste 1.000 km cu bateria complet încărcată și rezervorul plin.

Gama BYD disponibilă în România este completată de ATTO 2, un SUV compact cu un raport excelent calitate-preț, care îmbină un habitaclu spațios și bine gândit pentru familii, dotat cu tehnologii utile pentru activitățile cotidiene, cu aceeași baterie revoluționară Blade și construcție Cell-to-Body regăsite și la modelele SEALION 7 și SEAL.

Primele centre de vânzare din România sunt deschise în capitală, la București, în parteneriat cu Țiriac Auto și DAB Auto. BYD estimează că va extinde rețeaua la peste 30 de puncte de vânzare la nivel național până la sfârșitul anului 2025, inclusiv în orașe precum Ploiești, Brașov, Iași, Cluj-Napoca, Timișoara, Constanța, Pitești și Craiova.

Stella Li, Vicepreședinte Executiv BYD, a declarat: „Suntem foarte încântați să lansăm rețeaua în România. În cadrul BYD, misiunea noastră este ca tehnologiile noastre sustenabile să fie cât mai accesibile pentru cât mai mulți clienți, așadar fiecare nouă piață din Europa are o importanță deosebită pentru noi. Ne bucurăm, de asemenea, că debutăm aici cu SUV-ul nostru de înaltă performanță SEALION 7, și cu modelul SEAL U DM-i, oferind soluții atât pentru cei care își doresc mobilitate 100% electrică practică, cât și pentru cei care au nevoie de flexibilitatea călătoriilor lungi oferită de tehnologia hibridă Super DM. Privim cu încredere spre extinderea prezenței noastre în România pe parcursul anului 2025 și în anii următori.”

Înființată în 1995, compania BYD (Build Your Dreams) este singurul producător de autovehicule electrice și PHEV care a dezvoltat intern sisteme de propulsie, baterii de înaltă performanță, semiconductori auto, motoare și sisteme de control pentru motoare. În noiembrie anul trecut, BYD a devenit primul constructor auto din lume care a atins pragul de 10 milioane de vehicule electrice și PHEV produse – o realizare remarcabilă ce reflectă angajamentul constant al companiei față de dezvoltarea durabilă. În calitate de companie axată pe tehnologie, BYD are peste 110.000 de ingineri și tehnicieni și depune, în medie, peste 40 de cereri de brevet în fiecare zi lucrătoare.

În 2020, BYD a lansat revoluționara baterie Blade. Designul plat, dreptunghiular asigură o răcire și o preîncălzire mai eficiente, iar soluția LFP (litiu-fier-fosfat), complet lipsită de cobalt, a trecut cu succes testul de perforare – conceput pentru a simula un scurtcircuit intern cauzat de pătrunderea unui obiect ascuțit în baterie în timpul unui accident rutier sever. În cadrul testului, temperatura bateriei s-a menținut între 30 și 60 °C, fără emisii de fum sau flăcări. Bateriile Blade rezistă, de asemenea, la peste 5.000 de cicluri de încărcare și descărcare.

Continue Reading

Auto

Ce înseamnă inscripțiile M+S, M.S. sau M&S de pe cauciucurile de iarnă. Acestea fac diferența în situații limită

Published

on

Semnele M+S, M.S. sau M&S pe cauciucurile de iarnă indică că acestea sunt proiectate pentru condiții de iarnă, precum zăpadă sau gheață.
Photo: Pexels.com

Alegerea corectă a anvelopelor pentru mașina ta devine o prioritate esențială pentru siguranța pe drumurile acoperite de zăpadă și gheață. Dacă ai observat inscripțiile M+S, M.S. sau M&S pe cauciucurile de iarnă sau ai auzit despre ele, acest articol îți va dezvălui semnificația lor și te va ajuta să faci o alegere informată pentru sezonul rece.

Tu ai aceste litere M+S, M.S. sau M&S  pe cauciucurile de iarnă? Iată la ce ar trebui să fii atent când achiziționezi sau schimbi anvelopele mașinii tale

Dacă dorești să fii sigur că ai cauciucuri de iarnă adecvate pentru anumite condiții, ar trebui să verifici și să cauți simboluri suplimentare pe acestea. Un simbol important pentru cauciucurile de iarnă de înaltă performanță este simbolul fulgului de zăpadă într-un munte cu trei vârfuri, ceea ce indică că acele cauciucuri au fost testate și aprobate pentru utilizare în condiții severe de iarnă. Este întotdeauna recomandat să consulți informațiile furnizate de producătorul cauciucurilor pentru a înțelege exact pentru ce condiții sunt potrivite.

Ce înseamnă M+S?

Primul lucru de înțeles este că aceste sigle M+S provin de la „Mud and Snow” (în traducere liberă, noroi și zăpadă). Această marcă indică faptul că anvelopele sunt concepute pentru a face față condițiilor de iarnă moderate. Cu alte cuvinte, ele sunt potrivite pentru utilizarea pe drumurile acoperite de zăpadă sau gheață în situații obișnuite, precum zăpada proaspăt căzută sau suprafețele ude și alunecoase.

Cu toate acestea, trebuie să știi că inscripția M+S nu specifică standardele exacte pe care anvelopele trebuie să le îndeplinească. Aceasta înseamnă că nu toate anvelopele cu marcarea M+S sunt la fel de performante în condiții de iarnă. Prin urmare, pentru a te asigura că dispui de anvelope de iarnă adecvate, trebuie să fii atent la alte semne și simboluri de pe cauciucuri.

Simbolul fulgului de zăpadă cu trei vârfuri

Dacă dorești să fii sigur că dispui de anvelope de iarnă de înaltă performanță, ar trebui să cauți simbolul fulgului de zăpadă într-un munte cu trei vârfuri. Acest simbol indică faptul că anvelopele au fost testate și aprobate pentru utilizare în condiții severe de iarnă. Testele includ aderența la zăpadă și gheață, performanța la frânare și manevrabilitatea pe drumuri alunecoase.

Atunci când vezi acest simbol pe anvelopele tale, poți avea încredere că acestea sunt pregătite să facă față condițiilor iernii în cele mai exigente situații. Este important să menționăm că anvelopele cu acest simbol sunt recomandate în special pentru zonele cu ierni aspre și condiții dificile de condus.

Consultă informațiile de la producător

În cele din urmă, pentru a face cea mai bună alegere pentru mașina ta, este întotdeauna recomandat să consulți informațiile furnizate de producătorul anvelopelor. Aceste informații pot include specificații detaliate despre performanța anvelopelor în condiții de iarnă, precum și recomandări pentru dimensiunea și presiunea potrivite.

Astfel, semnele M+S, M.S. sau M&S pe cauciucurile de iarnă indică faptul că acestea sunt adecvate pentru condiții de iarnă moderate, dar nu specifică în detaliu performanța lor. Pentru o siguranță maximă în sezonul rece, caută anvelopele cu simbolul fulgului de zăpadă cu trei vârfuri, care sunt testate și aprobate pentru condiții severe de iarnă. Cu aceste informații, vei putea face cea mai bună alegere pentru mașina ta și vei putea conduce în siguranță pe drumurile de iarnă.

Continue Reading

Auto

„Viitorul Porneşte Azi” pentru tinerii din industria auto

Published

on

VARTA, una dintre mărcile de top ale liderului mondial în producția de baterii de joasă tensiune Clarios, în colaborare cu Inter Cars, anunță lansarea campaniei„Viitorul Pornește Azi”, un proiect dedicat atât experților, cât și debutanților din industria auto. Această inițiativă își propune să îmbunătățească metodele de predare și să ofere materiale moderne școlilor profesionale din România, favorizând creșterea tinerelor talente în profesia de mecanic auto.

O continuare firească a competiţiei „Young Car Mechanic” organizată de Inter Cars, proiectul „Viitorul Porneşte Azi” are acelaşi scop: atragerea interesului tinerilor cu privire la ocupația de mecanic auto, împărtășirea experienței și a metodelor de învățare, în vederea modernizării sistemului educațional de profil în România şi încurajarea tinerelor talente.

Anul acesta, peste 140 de elevi din 34 de școli profesionale din 8 județe s-au întrecut la concursul „Young Car Mechanic”, trecând prin trei etape dificile: două etape teoretice şi una practică. Aşa au fost selecționaţi 10 concurenți care au luat parte la Finala Competiției „Young Car Mechanic” din cadrul EXPO Inter Cars 2023 – desfăşurată la Academia Hagi, în perioada 16- 17 iunie 2023.

Podiumul din acest an a fost ocupat de Ethan Daniel Ciucă (Liceul Tehnologic “Vlădeasa”, Huedin), Alexandru Nicolae Târșă (Liceul “Dimitrie Leonida”, Constanţa) şi de Ştefan Drăgan (liceul “Alexandru Borza”, Cluj Napoca, ocupantul locului 1), iar primul clasat a avut onoarea de a-şi reprezenta colegii români la Finala Internaţională desfășurată în Ungaria.

Ca urmare a succesului acestei competiţii în rândul tinerilor, Clarios, producătorul mărcii VARTA şi partener internaţional al proiectului „Young Car Mechanic” a ales ca în România să îşi extindă implicarea şi în afara programului competiţional.

Astfel, VARTA și Inter Cars România şi-au unit forţele din nou şi şi-au propus să facă un prim pas în această direcţie, şi anume să pornească într-un tur de vizitare a şcolilor finaliste Young Car Mechanic 2023.

“Toţi conducătorii de maşini îşi doresc un specialist, un om de service bun. Însă nivelul de excelenţă în domeniu nu se dobândeşte atât de simplu. La nivel liceal, viitorii specialişti trebuie să aibă acces la informaţii şi echipamente actuale, care să îi pregătească pentru cariera ce urmează să înceapă. Cum domeniul auto evoluează atât de rapid şi spectaculos în diferite direcţii – oferind multiple soluții de mobilitate precum vehiculele de tip xEV – specialistul auto va fi într-un proces de învăţare continuu pe parcursul întregii sale cariere, pentru că altfel nu va putea să menţină nivelul de performanţă impus de complexitatea domeniului şi de cerinţele consumatorilor. Este un proiect pentru experți și debutanți deopotrivă”, a declarat Luiza Popa – Marketing Manager Adria, Bulgaria, România și Ungaria la Clarios.

În cadrul evenimentelor ce se vor desfăşura în perioada 13-20 noiembrie 2023, elevii celor 7 instituţii de învăţământ se vor întâlni cu echipa Centrului de Training Inter Cars România şi cu alţi invitaţi speciali – reprezentanţii VARTA în România – şi vor avea parte şi de câteva surprize. VARTA și Inter Cars România au pregătit și un kit de echipare pentru aceste unități de învățământ, compus din aparatura specifică pentru verificarea și diagnosticarea bateriilor auto. Astfel, pentru ca tinerii să aibă o carieră de succes în domeniu, este foarte important ca la şcoală conţinutul de informaţii, echipamentele şi metodele de învăţare să fie mereu actualizate, iar pedagogii să fie cu adevărat încurajaţi să adapteze metodele de predare la vremurile moderne.

“În decursul acestui an, Echipa de Training Inter Cars a discutat cu peste 250 de unități de învățământ din sistemul profesional și dual, identificând astfel nivelul de echipare și spațiile tehnice de care acestea dispun.” – Petrisor Covaciu – Training Manager Inter Cars.

Cu prilejul acetor evenimente, cei doi parteneri vor ava un dialog cu profesorii, dar mai ales cu viitorii specialişti, privind  cerințele pieței auto.

„Având în vedere că în fiecare an peste 6.000 de elevi finalizează aceste cursuri, ne dorim să îmbunătățim nivelul de retenție în atelierele auto din România. În acest sens, oferim posibilitatea elevilor să participe la interviuri de angajare în rețeaua de ateliere de reparații Q-Service. Ne bucurăm că VARTA este primul partener care împărtășește viziunea noastră despre implicarea în acest segment educațional.” – Victor Gavronschi – Director Evenimente și Proiecte Speciale la  Inter Cars România.

 

Continue Reading

Trending