Stiri Romania
Discursul președintelui Klaus Iohannis cu ocazia Unirii Principatelor Române: „Sunt vremuri extrem de dificile, care ne pun la încercare sistemul de valori sau credința în principiile europene”
Published
2 ani agoon
By
Președintele Klaus Iohannis a fost prezent astăzi la ceremonia organizată cu prilejul Zilei Unirii Principatelor Române, la Monumentul „Mormântul Ostașului Necunoscut” din Parcul Carol I, din București. Șeful statului a ținut un discurs în fața celor prezenți și a vorbit despre destabilizarea pe care o creează perioada dificilă prin care trecem și necesitatea românilor de a-și menține încrederea și credința.
Cu ocazia acestei sărbători naționale, președintele a decorat Drapelul de Luptă al Brigăzii 30 Gardă „Mihai Viteazul” cu Ordinul „Virtutea Militară” în grad de Mare Ofițer, cu însemne de pace, pentru militari, și Drapelul de Luptă al Brigăzii 15 Mecanizată „Podu Înalt” cu Ordinul „Virtutea Militară” în grad de Ofițer, cu însemne de pace, pentru militari.
Discursul președintelui Klaus Iohannis cu ocazia zilei Unirii Principatelor Române
Discursul președintelui, citat de digi24.ro: „În urmă cu 164 de ani, aspirațiile românilor de a trăi în același stat și sub un singur drapel erau cu un pas mai aproape de realitate, prin Unirea celor două Principate, Moldova și Țara Românească. Dorința puternică de unire a românilor, manifestată în mod limpede și răspicat în cadrul Revoluției pașoptiste, nu a rămas un simplu ideal, ci a devenit realitate prin efortul neostenit și dedicarea elitelor vremii de a găsi soluțiile politice potrivite.
Marcarea acestei sărbători la Mormântul Ostașului Necunoscut reprezintă o aducere-aminte a jertfelor pe care înaintașii noștri le-au făcut pentru independență, unitate și suveranitate. Istoria țării noastre s-a construit prin angajamentul și sacrificiile unor întregi generații, cărora le datorăm prețuirea noastră, pentru că au luptat și au înfruntat cu demnitate și curaj riscuri și provocări în vremuri extrem de tulburi. Unirea celor două Principate a fost un proces complex, care s-a desfășurat într-un context internațional dificil, fiind necesare eforturi politice și diplomatice abile din partea clasei politice pentru a câștiga susținerea marilor puteri pentru cauza românească. Dubla alegere a lui Alexandru Ioan Cuza ca domnitor al Moldovei și Țării Românești a reprezentat piatra de temelie a definirii națiunii noastre, orientate către valorile occidentale, democrație, drepturi și libertăți cetățenești. Alexandru Ioan Cuza și-a asumat, împreună cu elitele intelectuale și politice, declanșarea unui important și vast proiect de modernizare, care a deschis calea către Marea Unire din 1918. Domnitorul Unirii i-a adus laolaltă pe românii de pe ambele maluri ale Milcovului și a pus bazele unei societăți noi, prin angajamentul său de eliminare a privilegiilor și prin promovarea principiilor liberalismului european al epocii. În timpul domniei sale, Principatele Unite au parcurs un proces amplu de dezvoltare. Pe unitatea de limbă, pe istoria, cultura, tradițiile și aspirațiile comune, românii au pus bazele unui cadru legislativ și unei administrații moderne, comparabile cu cele occidentale, în spiritul epocii. Reforma agrară, reforma fiscală, crearea Codului Civil, legea comunală sau legea electorală reprezintă doar câteva exemple ale eforturilor de modernizare desfășurate de-a lungul domniei lui Cuza. Viziunea, ambiția și entuziasmul pașoptiștilor și unioniștilor constituie un exemplu viu de dăruire, patriotism și abnegație pentru dezvoltarea națiunii române. Reușitele din 1859 reprezintă o lecție veritabilă de responsabilitate pentru noi toți, cei care continuăm să clădim România europeană, modernă și democratică, indiferent unde ne aflăm. Acum aproape 160 de ani, Alexandru Ioan Cuza, recunoscând importanța educației, crea prima lege modernă a învățământului, care introducea obligativitatea și gratuitatea educației, indiferent de clasa socială sau de gen. În acest an, viziunea proiectului „România Educată” va fi pusă în practică prin noi legi, menite să revigoreze sistemul de învățământ și să îl alinieze la cerințele prezentului și cele ale viitorului. În același timp, România dispune de fonduri europene semnificative pentru dezvoltare în următorii ani, astfel încât nu mai există justificări pentru care marile proiecte de infrastructură să sufere întârzieri. Așadar, reiterez apelul de a se utiliza toate instrumentele pe care le avem la dispoziție pentru a finaliza reformele de care are nevoie țara noastră și pentru a eradica disfuncționalitățile care trenează de prea mult timp. Sărbătoarea Unirii Principatelor Române din acest an are loc într-un context marcat de situații de criză care se succed cu rapiditate. De aproape un an, războiul s-a întors pe continentul nostru, odată cu invadarea Ucrainei de către Federația Rusă, cu efecte pe care le resimțim cu toții. Numeroasele provocări cu care ne confruntăm la nivel european riscă să slăbească atașamentul profund față de valorile democratice. Sunt vremuri extrem de dificile, care ne pun la încercare sistemul de valori sau credința în principiile europene. Vom trece cu bine acest veritabil test dacă, la fel cum ne îndeamnă Hora Unirii, vom ști „să dăm mână cu mână”, să prețuim solidaritatea și unitatea! România a dovedit mereu că este un stat puternic, mai ales atunci când clasa politică, instituțiile publice și cetățenii au acționat împreună, punând pe primul loc binele comun. Acum, poate mai mult ca oricând, este important să ne concentrăm pe lucrurile care ne apropie, călăuziți de spiritul unității naționale. Cu prilejul zilei Unirii Principatelor Române, în semn de apreciere a rezultatelor obținute în îndeplinirea misiunilor specifice, am decis să decorez Drapelul de Luptă al Brigăzii 30 Gardă „Mihai Viteazul” cu Ordinul „Virtutea Militară” în grad de Mare Ofițer, cu însemne de pace, pentru militari, și Drapelul de Luptă al Brigăzii 15 Mecanizată „Podu Înalt” cu Ordinul „Virtutea Militară” în grad de Ofițer, cu însemne de pace, pentru militari. Dragi români, cu încredere, speranță și voință, sunt convins că împreună vom reuși să trecem cu bine peste provocările prezentului și că vom deveni mai puternici și mai uniți! La mulți ani tuturor românilor! La mulți ani, România!”
Depunere de coroane și Hora Unirii la monumentul lui Alexandru Ioan Cuza din București
Cu ocazia zilei Unirii Principatelor Române, în mai multe orașe din țară au fost organizate evenimente și parade militare pentru a celebra 164 de ani de la Mica Unire realizată de Alexandru Ioan Cuza în 1859. La București, mai mulți politicieni, printre care vicepreşedintele Senatului, Robert Cazanciuc, ministrul Apărării Naţionale, Angel Tîlvăr şi fostul vicepremier Dan Barna au participat, alături de cetățeni, la activități de depunere de coroane la monumentul lui Alexandru Ioan Cuza și s-au alăturat Horei Unirii.
You may like
-
Președintele Klaus Iohannis este laureat al premiului „Franz Werfel” pentru drepturile omului 2023
-
Cancelarul german Olaf Scholz vine luni în România. Care vor fi subiectele de discuție și unde va avea loc reuniunea trilaterală cu președintele Maia Sandu
-
Ce mesaj a transmis Klaus Iohannis de ziua NATO în România
-
Maia Sandu va fi primită într-o vizită oficială la Palatul Cotroceni, de către Klaus Iohannis. Care vor fi subiectele abordate de cei doi oficiali
-
La Timișoara a început programul – Capitala Culturală Europeană. Președintele Klaus Iohannis și premierul Nicolae Ciucă au fost prezenți la eveniment
-
Klaus Iohannis a primit cadouri de peste 23.000 de lei în anul precedent. Care este cel mai scump cadou primit de preşedintele României
Stiri Romania
Asociația pastel și Kaufland România donează rechizite pentru un an elevilor unei comune din Delta Dunării
Published
4 săptămâni agoon
18/09/2024Asociația pastel și Kaufland România implementează a treia ediție a proiectului „StartEDU”, prin care donează rechizite și materiale didactice copiilor care locuiesc în satele izolate C.A Rosetti, Letea, Periprava, Sfiștofca și Cardon, din județul Tulcea.
Pachetele conțin ghiozdane, penare complet echipate cu instrumente de scris, creioane colorate, carioci, caiete, acuarele, cărți de beletristică și multe alte materiale didactice pentru ca 45 de elevi să înceapă anul școlar pregătiți și să îl finalizeze, fără să întâmpine lipsuri. Pe lângă aceasta, kiturile au fost suplimentate cu o serie de pachete speciale, pentru cele trei școli din comunitate, cu produse și materiale necesare pentru buna funcționare, inclusiv articole de curățenie.
Inițiativa face parte din misiunea Asociației pastel „Nicio lună fără o faptă bună”, prin care ONG-ul militează pentru construirea unui obicei din implicarea în acțiuni comunitare.
Copiii din mediul rural nu au întotdeauna acces la suportul educațional de care au nevoie la școală.
- În satele C.A Rosetti, Letea, Periprava, Sfiștofca și Cardon din Delta Dunării sunt 45 de copii de grădiniță, elevi în ciclul primar și gimnazial.
- Existența claselor este posibilă doar cu predare simultană, deoarece numărul de elevi este insuficient pentru a forma clase omogene.
- Majoritatea familiilor au posibilități materiale reduse, motiv pentru care educația nu mai face parte din topul priorităților, fiind înlocuită cu activități casnice și muncă.
- Cele 5 sate formează una dintre cele mai izolate comune din România, aflată la peste 100 de KM de primul oraș. Drumul este anevoios, implică deplasarea cu autoturismul și ambarcațiuni și costă, în medie, 200 lei de persoană, o sumă extravagantă pentru multe familii.
Soluția? Egalizarea șanselor de învățare pentru elevii de la sate
Într-un context în care o familie din Delta Dunării trebuie să aleagă între nevoile de bază și educație, un copil este nevoit să îngrijească animalele sau să cultive pământul, în loc să meargă școală. Această realitate ne arată că școala devine opțională, iar din lipsa resurselor materiale, copiii nu au rechizite, uniforme și chiar alimente adecvate, ceea ce duce la absențe frecvente sau chiar abandon școlar.
Proiectul StartEDU are ca obiectiv înlăturarea unui obstacol din calea accesului la educație: oferirea de rechizite școlare gratuite menite să sprijine accesul egal la educație pentru toți copiii, indiferent de mediu.
Primele două ediții ale proiectului StartEDU s-au desfășurat în aceeași comunitate, în 2022 și 2023. Rezultatele edițiilor precedente sunt:
Medii mai mari și primul premiu I acordat în ultimii ani. Datorită materialelor și rechizitelor donate anul trecut, copiii au (re)descoperit plăcerea de a merge la școală, de a explora și de a-și dezvolta noi abilități. La finalul ultimilor doi ani școlari, mediile copiilor au fost considerabil mai mari decât cele din anul școlar precedent, iar profesorii au fost mândri să acorde, după mult timp, un premiu I unui elev care a avut rezultate școlare foarte bune. Cu un an înainte, niciun elev nu s-a calificat pentru premiul I.
Promovabilitate de 100%. Promovabilitatea a crescut în școlile din Letea, Periprava și C. A. Rosetti, un rezultat mult îmbunătățit față de anii anteriori.
Procesul de predare s-a îmbunătățit. Datorită noilor resursele (dicționare, caiete și fișe de lucru), munca la clasă s-a îmbunătățit și a devenit mai eficientă. În plus, profesorii au avut un spectru mai larg și divers de evaluare a cunoștințelor și de notare. Dacă înainte notau elevii doar după lecțiile din manuale, acum profesorii au ținut cont, în procesul de evaluare, și de rezultatele din caietele de lucru și implicarea lor în activitățile extrașcolare.
Egalitate de șanse în educație. Proiectul startEDU își propune să mișcoreze decalajul dintre educația din mediul rural și alte zone mai prospere.
Partenerii proiectului StartEDU 2024 sunt: Kaufland România și VARD Electro.
Stiri Romania
Clinica PATRUPET – Medicină la superlativ, la ceas de sărbătoare! 10 ani de la prima hemodializă în medicina veterinară românească!
Published
o lună agoon
10/09/2024Clinica PATRUPET, un nume sinonim cu excelența în medicina veterinară, atinge în data de 10 septembrie o bornă remarcabilă: împlinirea a 10 ani de la prima hemodializă realizată cu succes la căței. Din 2014 până în prezent, peste 500 de pacienți au beneficiat de acest tratament excepțional. Acest moment de referință subliniază angajamentul continuu al Clinicii PATRUPET față de sănătatea și bunăstarea animalelor de companie, stabilindu-se ca un lider incontestabil în domeniul nefrourologiei veterinare din Europa.
Fondată de Prof. Dr. Bogdan Alexandru Vițălaru, Clinica PATRUPET a devenit rapid un centru de excelență în tratarea afecțiunilor nefro-urologice și nu numai, oferind soluții inovatoare și accesibile pentru bolile care, în trecut, erau considerate fatale. Cu o echipă dedicată de aproape 20 de medici și asistenți, clinica a reușit să schimbe cursul vieții pentru mii de animale de companie și pentru proprietarii acestora.
Inovație în Medicina Veterinară: Tratamente de Avangardă
Unul dintre pilonii succesului Clinicii PATRUPET este abordarea sa inovatoare în terapia bolilor renale la animalele de companie. Dr. Vițălaru și echipa sa au introdus tehnologia de dializă adaptată pentru animale, deschizând unul dintre primele centre de nefro-urologie și dializă veterinară din Europa. Această realizare a revoluționat tratamentul bolilor renale, oferind o șansă la viață pentru sute de pacienți, care altfel ar fi fost condamnați.
Educație și Prevenție: Punctele Forte ale Clinicii
Pe lângă tratamentele avansate, Clinica PATRUPET se distinge prin accentul pus pe educația prin prevenție. Prin centrul său modern de training, clinica nu doar tratează, ci și educă. Proprietarii de animale de companie sunt instruiți în aspecte esențiale ale îngrijirii, prevenind astfel multe dintre afecțiunile care ar putea pune viața animalelor în pericol.
De asemenea, clinica sprijină continuu educația medicilor veterinari din întreaga Europă, oferind cursuri și workshop-uri de specialitate. Dr. Vițălaru, devenit profesor asociat la universități prestigioase, își împărtășește expertiza în urologie și nefrologie, contribuind la formarea noilor generații de medici veterinari. De asemenea, în cadrul Clinicii PATRUPET, alături de colega sa, Asist. univ. Dr. Alina Ștefănescu, coordonează numeroși studenți din întreaga lume care participă la programe de studii Erasmus.
Recunoaștere și Premii
Datorită serviciilor de înaltă calitate și a impactului semnificativ asupra comunității veterinare, Clinica PATRUPET a primit numeroase premii și distincții. Printre acestea, se remarcă Premiul Didier-Noël Carlotti, acordat Dr. Vițălaru pentru contribuțiile sale excepționale la comunicarea interprofesională și educația continuă.
Privind Spre Viitor
La împlinirea a 10 ani de la prima hemodializă în medicina veterinară, Clinica PATRUPET nu se oprește aici. Continuă să își extindă orizonturile, cu scopul de a introduce noi tehnologii și tratamente inovatoare, menținându-se astfel în fruntea medicinei veterinare. Echipa Clinicii PATRUPET rămâne dedicată misiunii sale de a oferi îngrijire medicală veterinară de cea mai înaltă calitate, salvând vieți și oferind confort și fericire proprietarilor de animale de companie.
Această etapă importantă în istoria Clinicii PATRUPET nu este doar o celebrare a succesului, ci și o promisiune de a continua pe drumul excelenței, oferind îngrijire și compasiune fiecărui pacient. Clinica PATRUPET a dovedit că inovația, dedicarea și pasiunea pot schimba cu adevărat vieți – atât ale animalelor de companie, cât și ale celor care le iubesc.
Stiri Romania
De ce Federația Națională a Părinților – EDUPART susține re-introducerea unei zile libere între fiecare dintre probele scrise ale examenului de Evaluare Națională?
Published
2 luni agoon
21/08/2024Elevii de clasa a 8-a, care urmează să susțină Evaluarea Națională, se află într-o etapă crucială a dezvoltării lor academice și personale. La vârsta de 14-15 ani, acești copii sunt încă într-un proces intens de dezvoltare cognitivă și emoțională, iar cerințele examenelor pot genera un nivel de stres semnificativ. În acest context, oferirea unei zile libere între probele Evaluării Naționale ar aduce multiple beneficii esențiale pentru sănătatea și performanța lor.
9 Motive pentru care ar trebui să existe o zi liberă între probele de la examenul evaluării naționale:
1. Dezvoltarea emoțională fragilă: La această vârstă, elevii nu au încă maturitatea emoțională a liceenilor de clasa a 12-a. Pauzele între probe ajută la gestionarea mai bună a emoțiilor și la reducerea anxietății specifice examenelor.
2. Capacitate redusă de concentrare pe termen lung: Studiile arată că adolescenții mai tineri au o capacitate limitată de a menține concentrarea pe perioade lungi de timp. O zi liberă ar permite elevilor să își refacă resursele cognitive și să abordeze fiecare probă mai odihniți.
3. Nevoia de odihnă: La această vârstă, copiii au nevoie de mai multă odihnă pentru a funcționa optim. Stresul și epuizarea zilei de examen pot avea un impact negativ semnificativ asupra sănătății lor mentale și fizice, iar o zi liberă între probe ar putea preveni aceste probleme.
4. Suportul părinților și al familiei: Elevii de clasa a 8-a depind încă foarte mult de sprijinul emoțional și organizatoric al părinților. O zi liberă ar permite familiei să ofere un sprijin adecvat, ajutând copilul să se pregătească în mod eficient pentru următoarea probă.
5. Gestionarea mai bună a timpului de studiu: Elevii din clasa a 8-a nu au încă experiența necesară pentru a-și gestiona eficient timpul de studiu în condiții de stres. O zi liberă ar oferi timpul necesar pentru revizuirea și aprofundarea materiei într-un ritm adecvat, fără presiune excesivă și nejustificată.
6. Echilibru între școală și viața personală: La această vârstă, este esențial să se mențină un echilibru sănătos între studiu și activitățile recreative. O zi libera ar contribui la menținerea acestui echilibru, prevenind supraîncărcarea și burnout-ul.
7. Prevenirea problemelor de sănătate: Copiii la această vârstă sunt mai vulnerabili la probleme de sănătate cauzate de stres, cum ar fi tulburările de somn sau problemele digestive. Pauzele între examene ar putea reduce riscul acestor probleme.
8. Abilități de coping subdezvoltate: În comparație cu elevii mai mari, copiii de clasa a 8-a nu au dezvoltat pe deplin abilitățile necesare pentru a face față stresului intens. Pauzele sunt esențiale pentru a le permite să își dezvolte aceste abilități treptat.
9. Prevenirea eșecului școlar: Un program prea intens de examene, fără pauze, poate duce la eșecuri școlare pe fondul supraîncărcării mentale. O zi liberă între probe ar putea contribui la prevenirea unor astfel de situații, asigurând o mai bună pregătire și performanță la Evaluarea Națională.
La aceste 9 motive adăugăm inclusiv Ordinul Ministerului Sănătății Nr 1456/2020 pentru aprobarea normelor de igienă din unităţile pentru ocrotirea, educarea, instruirea, odihna și recreerea copiilor și tinerilor, la art.40 (3), care recomandă că: „tezele și lucrările de control nu se stabilesc în două zile consecutive”. Președintele Federației Naționale a Părinților – Edupart, Cătalin Viorel NAN: În acest sens facem un apel ferm către factorii decizionali din educație să ia în considerare argumentele de mai sus și să abrobe introducerea zilelor libere între probele examenului de Evaluare Națională pentru absolvenții claselor a VIII-a. Este esențial să protejăm sănătatea copiilor noștri, oferindu-le condițiile optime pentru a-și atinge potențialul maxim.”