Connect with us

News

Klaus Iohannis a primit cadouri de peste 23.000 de lei în anul precedent. Care este cel mai scump cadou primit de preşedintele României

Published

on

Preşedintele României, Klaus Iohannis, a primit cadouri în valoare de peste 23.000 de lei în ultimul an.
Sursă Foto: Facebook/Klaus Iohannis

Preşedintele României, Klaus Iohannis, a primit cadouri în valoare de peste 23.000 de lei în ultimul an. Printre cele mai scumpe daruri se numără un tablou din chihlimbar, un cuţit militar, o replică a drapelului de luptă din 1822, un stilou marca Poenari, monede, seturi de ceai şi de argint. Toate acestea au fost primite de preşedinte în mod gratuit, în cadrul unor acţiuni de protocol.

Anul trecut, în 2022, Klaus Iohannis a primit cadouri în valoare totală de 4.753 de euro (23.515 lei). Potrivit listei bunurilor primite gratuit în cadrul unor acţiuni de protocol, care au fost depuse la Comisia de evaluare din cadrul Administraţiei Prezidenţiale, şeful statului a primit atenții cuvenite în cadrul acțiunilor specifice unui om aflat la înalta conducere a țării. Cele 26 obiecte primite de preşedintele Klaus Iohannis în 2022 cu prilejul unor acţiuni de protocol au rămas în patrimoniul Administraţiei Prezidenţiale, nu se adaugă la averea șefului statului.

Care a fost cel mai scump cadou primit de preşedintele Klaus Iohannis în anul 2022, în cadrul unor acţiuni de protocol

Cel mai scump cadou primit de preşedintele Klaus Iohannis a fost un tablou din chihlimbar reprezentând cupola templului lui Solomon din Ierusalim cu ramă din lemn, în valoare de 1.125 euro (5.565,83 lei).

Între bunurile scumpe primite s-au mai numărat:

  • o planşă print Bayerischer – desen imprimat pe hârtie de calitate muzeală cu cerneluri reale Kostler şi imprimantă Leslie G. Hunt, în mapă vişine de carton – în valoare de 920 euro (4.551,61 lei);
  • o replică din mătase a drapelului de luptă din 1822 care a fost înmânat de Grigore Dimitrie Ghica către Marele Agă Mihăiţă Filipescu în cadrul unei ceremonii desfăşurate la Bucureşti şi două embleme, în valoare de 410 euro (2.028,44 lei;
  • un set din porţelan „Herend” compus din două ceşti, două farfuriuţe, vas pentru lapte, vas pentru zahăr şi ceainic cu pictură, în cutie de carton, în valoare de 280 euro (1.385,28 lei;
  • o lampă Flyte în cutie de carton, în valoare de 237 euro (1.172,54 lei), notează agenția de presă Agerpres.ro.

Citește și: Cine sunt părinții președintelui Klaus Iohannis. Află detalii despre viața de familie discretă a președintelui

Potrivit listei publicate de Administraţia Prezidenţială, şeful statului a mai primit anul trecut:

  • un cuţit militar în cutie de lemn, în valoare de 50 euro (247,37 lei);
  • un stilou roşu marca Poenari cu peniţă aurită, în toc de piele, în valoare de 94 euro (465,06 lei);
  • o emblemă ovală de Arthur Bertrand, din metal în suport de plexiglas având lucrate în relief sala de plen şi Parlamentul European, în valoare de 75 euro (371,06 lei);
  • cartea „Le grand tour” de Oliver Guez, în valoare de 24 euro (118,74 lei);
  • un set de scris – pix de metal, 28 de plicuri şi 28 de coli şi o plachetă inscripţionată -, în valoare de 30 euro (148,43 lei);
  • un tablou „Tree of wishes” reprezentând un copac, din alamă, artă grafică în relief, în valoare de 200 euro (989,48 lei);
  • un platou din porţelan cu motive tradiţionale turceşti în cutie de pluş cu interior de mătase, în valoare de 180 euro (890,54 lei);
  • o oglindă de formă ovală, cu modele florale reliefate, în valoare de 70 euro (346,32 lei);
  • un tablou filatelic cu titlul „Stronger togheter” cu două timbre şi un plic, în valoare de 25 euro (123,69 lei);
  • butoni ovali, din metal cu simbolul unei harpe aurite, în cutie de piele sintetică, în valoare de 20 euro (98,95 lei);
  • un ac de tip pin din metal, reprezentând trei cercuri intercalate, în cutie de carton, în valoare de 15 euro (74,22 lei), notează aceeași sursă citată mai sus.

Citește și: Cum arată averile primilor oameni din stat. Cine este politicianul cu cele mai mari venituri

Preşedintele Iohannis a primit şi butoni din argint 925 cu chihlimbar şi pietre din Marea Baltică

Preşedintele Iohannis a primit şi butoni din argint 925 cu chihlimbar şi pietre din Marea Baltică, în cutie de carton cu interior de catifea, în valoare de 125 euro (618,43 lei.

  • un platou „Purvitis” cu pictură reprezentând primăvara, în cutie de carton, în valoare de 90 euro (445,27 lei;
  • o cravată roşie din mătase cu motive tradiţionale „Cross Moon”, în cutie de carton, în valoare de 60 euro (296,85 lei);
  • o cutie cu opt monede din argint, în valoare de 176 euro (870,75 lei);
  • o gravură din porţelan placat cu aur de 24K reprezentând „Copacul unităţii”, în cutie de verde de catifea cu buton, în valoare de 58 euro (286,95 lei);
  • vas metalic replica Frying pan, în cutie de carton negru, în valoare de 90 euro (445,27 lei);
  • o cravată vişinie din mătase, model cu păsări albastre, în cutie de carton, în valoare de 60 euro (296,85 lei);
  • un simbol ramură de măslin din metal aurit, în formă de coroniţă, pe suport de plexiglas, în cutie de carton, în valoare de 95 euro (470,01 lei);
  • butoni din argint 925 placaţi cu aur de 24K reprezentând drapelele României şi Albaniei, în cutie de lemn, în valoare de 68 euro (336,43 lei);
  • harta Transilvaniei de la 1580 imprimată pe două planşe A3 de carton gros, în valoare de 92 euro (455,16 lei);
  • un bol cu formă neregulată reprezentând harta Republicii Cehia, lucrat manual, design Maxim Velcovsky, în cutie de carton, în valoare de 49 euro (242,43 lei);
  • un set format din vas „L’Ahij” pentru lichide şi platou din argint 925 placat cu aur alb şi galben de 24K, lucrate manual, în cutie de pluş, în valoare de 35 euro (173,16 lei).

Cele 26 obiecte primite de preşedintele Klaus Iohannis în 2022 cu prilejul unor acţiuni de protocol au rămas în patrimoniul Administraţiei Prezidenţiale.

Citește și: Klaus Iohannis a promulgat legea prin care persoanele condamnate definitiv la închisoare nu vor mai putea candida la funcţia de preşedinte

News

Sciccheria lansează Vinea Stellata: o cină sub cerul liber, alături de chef Giuseppe Raciti, în inima podgoriei Gramofon Wine, din Dealul Mare

Published

on

La aproape trei ani de la deschiderea primului restaurant, Sciccheria continuă să reinventeze felul în care ne raportăm la gastronomia de top, semnând o premieră: Vinea Stellata – prima cină sub cerul liber organizată în afara localurilor proprii, într-un cadru natural spectaculos, alături de head chef Ionuț Vințeanu și chef Giuseppe Raciti, sicilianul care a adus restaurantului Zash o stea Michelin.

Pe 16 mai, podgoria Gramofon Wine din Dealu Mare devine gazda Vinea Stellata – un eveniment ce marchează debutul seriei de cine itinerante Sciccheria, concepute pentru a pune în dialog terroir-ul românesc cu rafinamentul bucătăriei siciliene contemporane.

„Ne-am lăsat purtați de ideile și invitațiile partenerilor noștri, iar tot mai des am ajuns să ieșim din spațiul clasic al restaurantului și să ne întâlnim cu oaspeții acolo unde contextul e diferit, viu și special. Participăm pentru al doilea an consecutiv ca partener de catering la Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week, iar solicitările pentru evenimente care îmbină designul, arta, natura și gastronomia sunt tot mai multe. De aceea ne dorim o prezență flexibilă, curajoasă – de la lounge-uri misterioase până la crame, muzee sau grădini”, a declarat Claudia Militello, cofondator Sciccheria.

Meniul Vinea Stellata este construit ca o poveste în șase capitole, fiecare farfurie fiind un pretext pentru emoție și descoperire. De la foie gras cu fistic de Bronte și vin Passito, la risotto cu obraji de vițel și file de calcan afumat în lemn de cireș, până la o panna cotta de lămâie cu gel de struguri și pudră de struguri roz – fiecare preparat vorbește despre echilibru, texturi și arome care se completează în tăcere. Gusturile sunt însoțite de vinuri atent alese de somelierul Sergiu Nedelea – o prezență binecunoscută în lumea vinului din România, formator și consultant care, de peste două decenii, aduce poveste și profunzime în fiecare pairing.

Vinea Stellata este primul eveniment dintr-o serie amplă de cine-concept, prin care Sciccheria extinde programul Issima, lansat în 2023 împreună cu chef Giuseppe Raciti.

„Pentru mine, Sciccheria este un partener care îmi permite să aduc Sicilia aproape de oameni – nu doar prin gusturi, ci și prin emoție, atmosferă și ritm. Cina din vie este o invitație de a ieși din rutină și de a te bucura, autentic, de fiecare detaliu. E o plăcere să fac parte din aceste proiecte creative și curajoase și mă bucur că publicul din România este deschis să ni se alăture”, a declarat Giuseppe Raciti, chef Zash & consultant culinar Sciccheria.

Pe lângă partea gastronomică, seara va fi și o celebrare a frumuseții. Oaspeții vor avea ocazia să păstreze amintiri unice sub forma unor portrete realizate în lumina aurie a apusului de către Dacian Foldi, cunoscut drept The Storyalist – fotograf cu o sensibilitate artistică aparte, ale cărui cadre au surprins personalități ca Anna Wintour, Victoria Magrath sau G-Eazy.

„Va fi o seară în care fiecare detaliu contează – de la farfurie, la atmosferă și până la fiecare amintire. Fiecare experiență Sciccheria își propune să hrănească atât trupul, cât și sufletul”, a concluzionat Claudia Militello, cofondator Sciccheria

Printre partenerii care dau eleganță și savoare acestei seri, se numără Autoklass – home of Mercedes-Benz, Malvensky, Nespresso, Ocean Fish și San Pellegrino.

Cei care doresc să ia parte la această experiență sunt invitați să urmărească paginile oficiale de social media ale restaurantului pentru detalii suplimentare sau să își rezerve locul direct la numărul de telefon: 0730.466.870. Participarea se face pe bază de rezervare, iar costul este de 750 lei/persoană pentru experiența culinară, la care se poate adăuga opțional wine pairing-ul, în valoare de 200 lei/persoană.

Continue Reading

Auto

BYD intră pe piața din România

Published

on

BYD, lider mondial în producția de autovehicule electrice, este acum prezent oficial și în România, introducând tehnologii de ultimă generație și modele eficiente 100% electrice și hibride plug-in DM-i pe o nouă piață auto importantă din Europa.

Clienții din România au la dispoziție, în oferta inițială, modele SUV și sedan, și diferite variante de motorizare. Modelul de vârf de gamă este SEALION 7, un SUV 100% electric, de înaltă performanță, care atinge 100 km/h în doar 4,5 secunde și are o autonomie de până la 502 km datorită bateriei Blade. Modelul exemplifică perfect angajamentul BYD față de cercetare și dezvoltare, integrând tehnologia Cell-to-Body pentru o rigiditate structurală și siguranță excepționale, precum și cel mai rapid motor electric de serie din lume, capabil să atingă 23.000 rpm.

Clienții pot opta și pentru elegantul SEAL în variantă sedan, care beneficiază de aceeași construcție high-tech ca și SUV-ul SEALION 7, având un profil mai aerodinamic ce contribuie la o autonomie de până la 570 km (WLTP), datorită bateriei Blade.

Pentru clienții care au nevoie de și mai multă flexibilitate pentru deplasări frecvente pe distanțe lungi, BYD introduce și SUV-ul plug-in hybrid SEAL U DM-i. Dotat cu tehnologia avansată Super DM, acest model îmbină plăcerea unei experiențe de condus electrice, lină și receptivă, cu o autonomie excepțională. SUV-ul SEAL U DM-i, poate parcurge peste 1.000 km cu bateria complet încărcată și rezervorul plin.

Gama BYD disponibilă în România este completată de ATTO 2, un SUV compact cu un raport excelent calitate-preț, care îmbină un habitaclu spațios și bine gândit pentru familii, dotat cu tehnologii utile pentru activitățile cotidiene, cu aceeași baterie revoluționară Blade și construcție Cell-to-Body regăsite și la modelele SEALION 7 și SEAL.

Primele centre de vânzare din România sunt deschise în capitală, la București, în parteneriat cu Țiriac Auto și DAB Auto. BYD estimează că va extinde rețeaua la peste 30 de puncte de vânzare la nivel național până la sfârșitul anului 2025, inclusiv în orașe precum Ploiești, Brașov, Iași, Cluj-Napoca, Timișoara, Constanța, Pitești și Craiova.

Stella Li, Vicepreședinte Executiv BYD, a declarat: „Suntem foarte încântați să lansăm rețeaua în România. În cadrul BYD, misiunea noastră este ca tehnologiile noastre sustenabile să fie cât mai accesibile pentru cât mai mulți clienți, așadar fiecare nouă piață din Europa are o importanță deosebită pentru noi. Ne bucurăm, de asemenea, că debutăm aici cu SUV-ul nostru de înaltă performanță SEALION 7, și cu modelul SEAL U DM-i, oferind soluții atât pentru cei care își doresc mobilitate 100% electrică practică, cât și pentru cei care au nevoie de flexibilitatea călătoriilor lungi oferită de tehnologia hibridă Super DM. Privim cu încredere spre extinderea prezenței noastre în România pe parcursul anului 2025 și în anii următori.”

Înființată în 1995, compania BYD (Build Your Dreams) este singurul producător de autovehicule electrice și PHEV care a dezvoltat intern sisteme de propulsie, baterii de înaltă performanță, semiconductori auto, motoare și sisteme de control pentru motoare. În noiembrie anul trecut, BYD a devenit primul constructor auto din lume care a atins pragul de 10 milioane de vehicule electrice și PHEV produse – o realizare remarcabilă ce reflectă angajamentul constant al companiei față de dezvoltarea durabilă. În calitate de companie axată pe tehnologie, BYD are peste 110.000 de ingineri și tehnicieni și depune, în medie, peste 40 de cereri de brevet în fiecare zi lucrătoare.

În 2020, BYD a lansat revoluționara baterie Blade. Designul plat, dreptunghiular asigură o răcire și o preîncălzire mai eficiente, iar soluția LFP (litiu-fier-fosfat), complet lipsită de cobalt, a trecut cu succes testul de perforare – conceput pentru a simula un scurtcircuit intern cauzat de pătrunderea unui obiect ascuțit în baterie în timpul unui accident rutier sever. În cadrul testului, temperatura bateriei s-a menținut între 30 și 60 °C, fără emisii de fum sau flăcări. Bateriile Blade rezistă, de asemenea, la peste 5.000 de cicluri de încărcare și descărcare.

Continue Reading

News

THE HARDEST GENERATION AJUNGE ÎN LOS ANGELES: BRANDUL ROMÂNESC FONDAT DE LIL K. CARTER SE VINDE ACUM PE CELEBRUL MELROSE BOULEVARD

Published

on

Los Angeles / București — În aprilie 2025, visul devine realitate: The Hardest Generation (THG), brandul românesc de streetwear fondat de Lil K. Carter, își face debutul pe scena modei din Los Angeles printr-un corner exclusiv în magazinul NED’s Melrose, situat pe celebrul Melrose Boulevard – un epicentru global al modei urbane și al creativității alternative.

Fondat în 2021, când Lil K. Carter avea doar 18 ani și se impunea ca unul dintre cei mai promițători tineri antreprenori din România prin câștigarea competiției Imperiul Leilor, THG s-a transformat într-un adevărat manifest vestimentar. Născut din pasiunea pentru dans, cultură urbană și auto-exprimare autentică, brandul reflectă influențele adânci ale anilor pe care Carter i-a petrecut între București și Los Angeles, participând constant la programe de training cu unii dintre cei mai respectați mentori și coregrafi ai industriei internaționale.

De la un vis adolescentin, la o prezență globală

 

În 2022, THG a cucerit Premiul de Popularitate la City Fashion Week, iar în 2023 Lil K. Carter a fost invitat ca special guest, ocazie cu care a lansat colecția „It’s all about a dream” – o declarație de stil despre perseverență, libertate și ambiție. Același an a marcat și deschiderea primului magazin fizic THG în București, confirmând maturizarea brandului și extinderea lui dincolo de scena de dans.

În anii ce au urmat, THG a continuat să se afirme:

  • 2024: lansarea colecției “Dreamers Lead, Others Follow” în cadrul ANTURAJ, primul mare dance camp internațional organizat în România.
  • 2024–2025: colaborări cu stiliști de top pentru ținutele unor artiști români de referință, în ședințe foto și producții video.
  • 2025: inaugurarea celui de-al doilea magazin, integrat în Dance Prestige, spațiul emblematic al dansului din București.

Instagram The Hardest Generation (THG): https://www.instagram.com/thehardestgeneration_

 THG – O voce pentru generația care nu cere permisiunea să viseze

The Hardest Generation este un brand independent de streetwear lansat în România în 2019, cu o viziune globală, influențată de cultura urbană americană și dinamica dansului contemporan. Piesele THG sunt purtate de dansatori, artiști și creativi care aleg să-și exprime unicitatea fără compromisuri.

Noua colecție, intitulată “Dreamers Lead, Others Follow”, vorbește despre forța generațiilor care nu se tem să viseze, să se exprime și să schimbe regulile jocului. Este o declarație vestimentară despre curaj, comunitate și identitate – valori care definesc întreaga misiune a brandului THG. Design-urile transmit mesaje puternice și aduc în față o generație care nu se teme să spună cine este.

Un debut esențial într-un spațiu emblematic al dansului mondial

Tot în această primăvară, Lil K. Carter a marcat o nouă etapă definitorie în parcursul său artistic, susținând pentru prima dată un curs la Millennium Dance Complex din Los Angeles – considerată cea mai influentă sală de dans din lume. În colaborare cu Baiba Klints, una dintre cele mai respectate coregrafe europene, au sustinut un class extrem de apreciat, care a reunit un număr impresionant de dansatori talentați. Atmosfera a fost vibrantă, iar energia din studio a confirmat puterea de inspirație pe care o exercită asupra noii generații de artiști din zona urbană.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Baiba Klints (@baibaklints)

Cuvântul fondatorului

The Hardest Generation e despre curajul de a fi diferit, despre cei care nu cer voie să existe, despre drumul fără scurtături și despre comunitățile care aleg să inspire în loc să urmeze. Este brandul unei generații care nu cere validare, ci creează propriile reguli. Fiecare piesă vestimentară e o poveste despre identitate, comunitate și forță interioară.” – Lil K. Carter

Lansarea pe Melrose Boulevard, într-un spațiu în care streetwear-ul este limbaj comun, reprezintă o reafirmare a originii culturale a brandului: Los Angeles a fost orașul care i-a șlefuit viziunea artistică, iar acum, THG revine acolo nu ca invitat, ci ca jucător activ pe piața globală a modei. Intrarea brandului în Los Angeles înseamnă mai mult decât o extindere internațională – este un act de întoarcere acasă, într-un spațiu în care streetwear-ul este cultura vie. 

Instagram Lil K. Carter: https://www.instagram.com/lilkcarter

Continue Reading

Trending