Connect with us

Bani si afaceri

Creștere fără precedent a pieței de coaching din România. Pandemia și crizele cauzate de războiul din Ucraina au provocat presiuni uriașe pe zona de management a companiilor

Published

on

Photo: Pexels.com

Piața de coaching din România se apropie de pragul de 50 de milioane de euro, după creșteri anuale de aproximativ 20%, conform estimărilor specialiștilor din domeniu. Creșterea este cu atât mai importantă cu cât alte sectoare conexe, cum ar fi piețele de training și de consultanță, au înregistrat un regres semnificativ.

Totuși piața de coaching din România este departe de nivelul din țările dezvoltate, lucru care arată că există mare potențial de creștere. În plus, pandemia și războiul din Ucraina au pus presiune pe manageri și pe antreprenori, care, în acest context, au apelat tot mai mult serviciile de coaching.

„Am observat în ultima perioadă o creștere puternică a solicitărilor pentru coaching. Sunt în domeniu de peste 16 ani și nu am mai simțit o asemenea deschidere. Până nu demult, cea mai mare parte a portofoliului de clienți era reprezentată de top manageri. Deși avem și aici un avans semnificativ, în prezent, din ce în ce mai multe companii finanțează servicii de coaching pentru middle management și pentru specialiști seniori. În plus, se vede o creștere din ce în ce mai mare a solicitărilor venite din partea antreprenorilor și chiar a unor freelanceri”, explică Nina Paraschivescu, fondatarea Școlii de Coaching.

După ce a urmat cele mai apreciate programe de specializare în domeniu din lume, Nina Paraschivescu a realizat că pe piața românească este mare nevoie de specialiști bine pregătiți. Prin urmare, a lansat Școala de Coaching, locul în care cei interesați pot învăța tot ce este necesar despre practica unei profesii care începe să aibă un impact din ce în ce mai mare în zona leadership-ului.

„Școala de Coaching este proiectul meu de suflet. Deja am pregătit câteva sute de specialiști folosind metodologii și cunoștințe învățate de la cei mai apreciați experți la nivel mondial, iar mulți dintre cursanți au ajuns să profeseze, ori pe cont propriu, ori în interiorul unor organizații. Este foarte important pentru profesia noastră ca toată lumea să ofere cele mai bune servicii și să promoveze competența, iar asta nu se poate realiza decât printr-un proces de formare care să respecte toate standardele internaționale. Dezvoltarea coachingului este importantă și pentru întreaga societate, un coach bun având un impact uriaș în evoluția clienților, cât și în creșterea unor business-uri”, precizează Nina Paraschivescu.

Citește și: Vicepremierul român Kelemen Hunor a cerut sprijinul Ungariei în procesul de aderare la Spațiul Schengen

Ce trebuie să faci pentru a deveni coach

Profesia de coach implică aptitudini speciale. Deși cele mai multe lucruri se învață la cursuri și la orele de practică, sunt necesare mai multe aptitudini care țin mai ales de partea de comunicare și, în plus, este obligatorie o experiență profesională relevantă. De exemplu, la cursurile Școlii de Coaching, care durează șase luni, nu toți aplicanții sunt acceptați, o evaluare inițială arătând cui i se potrivește o asemenea profesie. Odată urmate cursurile, care presupun parte teoretică și antrenamente practice, se finalizează cu un examen. Dacă acesta este promovat, se obține diploma de Coach, recunoscută de Ministerul Educației prin Autoritatea Națională pentru Calificări, și se poate practica imediat noua profesie.

Meseria de coach este una cât se poate de apreciată în străinătate. Estimările PwC, concluzie a unui studiu realizat la cererea International Coaching Federation (ICF), arată că piața globală de coaching ar ajunge în acest an la circa 20 de miliarde de dolari, Statele Unite ale Americii reprezentând peste 40% din valoare. Așa cum este normal, onorariile încasate de un coach sunt mult mai mari în statele dezvoltate, așa că vom întâlni profesioniști care câștigă anual chiar și sume de ordinul milioanelor de dolari.

Citește și: Piața de IT din România este în mare căutare de ingineri, chiar și fără experiență

În Europa de Est lucrurile sunt diferite, venitul mediu anual al unui coach ajungând la aproape 20.000 de dolari. Nivelul este însă unul bun în comparație cu veniturile altor profesii, asta fără a mai lua în calcul sumele câștigate de profesioniștii de top, care oferă mai ales servicii de executive coach.

În România, prețul pentru o ședință de coaching începe de la 40 de euro, onorariu solicitat de cei care sunt la început de drum, și poate ajunge la peste 1.000 de euro. O astfel de sumă o poate câștiga doar un coach de top, cu un profil profesional remarcabil, cu multă experiență în domeniu și care și-a dovedit priceperea, având un impact vizibil și cuantificabil în mediul de business.

Citește și: Ministrul de Interne al Austriei nu susține primirea României în zona Schengen. Cum și-a argumentat oficialul decizia

Bani si afaceri

SkyTower București încheie primul trimestru al anului 2024 cu noi contracte de închiriere însumând 3.000 mp.

Published

on

SkyTower, clădirea iconică a Bucureștiului și cea mai înaltă clădire din România, anunță semnarea de contracte de închiriere pentru mai mult de 3.000 de metri pătrați de spații de birouri premium, în primul trimestru al anului 2024, atrăgând atât companii locale, cât și internaționale.
Contractele semnate în 2024 arată atractivitatea în creștere a SkyTower pentru diverse sectoare de afaceri precum energie regenerabilă, inteligență artificială, platforme de tranzacționare cu monede digitale, retail și agricultură.

Care sunt noile contracte semnate de Sky Tower

Infrastructura modernă a SkyTower, concentrată pe siguranță și sustenabilitate, dar și gama de facilități unice, susținute de servicii premium, activări de comunitate plus locația strategică, au contribuit la semnarea de noi contracte de închiriere cu următoarele companii:
DATAWORKS RESEARCH SRL – O companie românească cu acționariar american specializată în Inteligență Artificială și baze de date. DataWorks Research SRL se află în fruntea inovației, valorificând tehnologii AI de ultimă generație pentru a genera insights și soluții bazate pe date pentru întreprinderi din diverse industrii.
BITPANDA GMBH VIENNA SUCURSALA BUCUREȘTI – Bitpanda a fost fondată la Viena în 2014 și este unul dintre cei mai importanți brokeri de criptomonede din Europa. Cu o selecție de peste 2.800 de active digitale, inclusiv peste 400 de active cripto și numeroase acțiuni, ETF-uri, metale prețioase și mărfuri, Unicornul fintech austriac oferă una dintre cele mai cuprinzătoare game de active digitale disponibile în Europa. Cu peste 4,5 milioane de utilizatori și zeci de parteneri instituționali, Bitpanda deține licențe în mai multe țări și un istoric de colaborare cu autoritățile locale de reglementare pentru a menține activele în siguranță. Acest lucru face din Bitpanda una dintre cele mai sigure și mai strict reglementate platforme de tranzacționare din industrie.
AJ CONSTRUCTION SRL – O companie românească specializată în energie regenerabilă. AJ Construction SRL este dedicată avansării durabilității prin dezvoltarea și implementarea soluțiilor de energie regenerabilă. Cu accent pe inovație și responsabilitatea față de mediu, ei contribuie la tranziția României către un viitor mai verde.

”SkyTower s-a distins net de-a lungul timpului în piața românească a clădirilor de birouri premium, acesta fiind principalul motiv pentru care tot mai multe companii aleg să devină chiriașii noștri. Turnul este atractiv datorită confortului său, caracteristicilor inovatoare de înaltă tehnologie, sustenabilității și securității, dar și datorită nivelului său de servicii și unicității evenimentelor exclusiv dedicate comunității. Începând de azi, întregul spațiu de birouri disponibil în SkyTower este deja închiriat, iar până când noi spații de birouri vor deveni disponibile în câteva luni, menținem o listă de așteptare pentru potențiali chiriași noi,” a declarat Leo Forstner, CEO RPHI Romania – compania care deține și administrează SkyTower.
Dat fiind faptul că SkyTower București continuă promisiunea de a oferi un mediu de lucru excepțional și de a sprijini creșterea afacerilor partenerilor săi, turnul a încheiat anul 2023 cu două închirieri majore la finalul anului:
AOT ENERGY SRL, o companie de energie aparținând grupului internațional ArrowResources AG, cu sediul în Elveția, s-a mutat recent la etajul 20 al SkyTower, iar Blankfactor SRL, un furnizor global de soluții tehnologice pentru transformarea digitală pentru servicii financiare la nivel mondial, este acum unicul chiriaș al etajului 35 al turnului, reprezentând cea mai înaltă locație de birouri dintr-un office building din România.

Despre SkyTower:

SkyTower este cea mai înaltă clădire din România și cea mai iconică clădire de birouri din Bucureşti. Turnul are 37 de etaje, ajungând la o înălțime de 137 de metri deasupra solului şi 60 de metri de structură subterană cu 5 etaje de locuri de parcare și depozitare. Toate zonele de birouri din SkyTower sunt iluminate natural, iar etajele superioare beneficiază de ascensoare de mare viteză, care ating o viteză maximă de 6 metri pe secundă.
SkyTower este prima clădire de birouri din România certificată cu LEED Platinum Operations and Maintenance (Operaţiuni şi Mentenanţă), și deține, de asemenea atestarea Gold DGNB pentru clădiri sustenabile, în urma evaluării de către ÖGNI (Societatea austriacă pentru managementul imobiliar sustenabil). Mai mult, SkyTower este prima clădire din lume certificată cu SHORE PLATINUM.
Din februarie 2023, SkyTower este singura clădire din România membră a Federației Mondiale a Turnurilor Emblematice – WFGT (World Federation of Great Towers)
La Gala Forbes Romania – Best Office Buildings 2023 – SkyTower a fost distins cu premiul „CEA MAI EMBLEMTICA CLADIRE DE BIROURI DIN ROMANIA.”
In iunie 2023 SkyTower a primit 2 premii la Gala IPA – Romanian Property Awards: Office Refurbishment Award și Office Interior Award.
Clădirea SkyTower este deținută și administrată de Raiffeisen Property Holding International (RPHI), iar de la finalizarea construcției în decembrie 2012, turnul a devenit o emblemă a orașului, remodelând orizontul noului cartier de afaceri din nordul Bucureștiului și stimulând dezvoltarea de noi proiecte în zona Floreasca-Aurel Vlaicu.

Continue Reading

Bani si afaceri

Top 100 Cele Mai Puternice Femei din Business. Adina Rizea, directorul Lemet, nominalizată la gala organizată de Business Magazin

Published

on

Directorul general adjunct al producătorul de mobilă LEMET, Adina Rizea, a fost nominalizată la gala Top 100 Cele Mai Puternice Femei din Business, organizată de Business Magazin. Ea este unul dintre oamenii din spatele brandului și a adus contribuții majore la succesul companiei.

Adina Rizea nominalizată în Top 100 Cele Mai Puternice Femei din Business. Care este povestea ei de viață

Femeia de succes, Adina Rizea a visat încă din copilărie să devină medic, dar la scurt timp după ce a început să lucreze ca medic stagiar la spitalul din Câmpina, a virat pe drumul carierei sale către afacerea familiei. În cadrul business-ului a profesat ca medic de întreprindere și alte funcții în diverse departamente, despre care spune că i-au oferit o bună înțelegere mersului companiei, dar și domeniului de prelucrare a lemnului.

“A fost o provocare, dar și o oportunitate pe care viața mi-a oferit-o. La fel de natural ca medicina, au venit în cariera și în viața mea și cursurile postuniversitare legate de management și administrarea afacerilor, pe care le-am urmat de-a lungul anilor. Este important ca în fiecare zi să ieșim din zona de confort, să ne depășim limitele și să devenim mai buni ”, a declarat Adina Rizea, Director General adjunct Lemet.

Despre compania LEMET și brandul Lems 

Adina Rizea a crescut o dată cu firma LEMET și a învățat să se dezvolte o dată cu aceasta. Adina a avut ocazia de a se forma din punct de vedere profesional, mulțumită părinților și companiei care iau oferit ocazia să-și implementeze propria viziune legată de consolidarea și dezvoltarea firmei.

„M-am schimbat și m-am adaptat la viață asumându-mi riscuri și învățând să nu mai am pretenții de la alții. Un antreprenor nu se sustrage – riscă și acționează, fără să se lamenteze și fără să se exalte!”, declară Adina Rizea, Director General adjunct Lemet

LEMET, înfințată în 1991, companie 100% românească, operează platforma industrială din comuna Brebu, județul Prahova, înregistrând în 2023 vânzări de aproximativ 330 milioane de lei.

Adina Rizea este o femeia de succes își dorește să dezvolte brandul în continuare, de aceea vrea să integreze cât mai bine generația tânără. Digitalizarea, inteligența artificială, inovația și sustenabilitatea  sunt teme pe care doresc să le pună în practică cu ajutorul următoarelor generații.

Continue Reading

Bani si afaceri

Afacerile LEMET și LEMS au crescut în 2023 la 330 milioane lei

Published

on

LEMET, unul dintre cei mai mari producători de mobilă la nivel național și unul dintre cei mai mari retaileri prin brand-ul LEMS, a înregistrat în anul 2023 vânzări de 329,9 milioane lei. ”Cifra reprezintă o creștere de o singură cifră față de 2022”, a declarat Alexandru Rizea, director general LEMET.
LEMET, companie 100% românească care operează platforma industrială din comuna Brebu, județul Prahova, a derulat în 2023 investiții de 10,2 milioane de lei, în producție și pe segmentul de retail. Pentru activitățile de CSR, compania a alocat suma de aproximativ 0,5 milioane de lei.
Compania LEMET a dezvoltat brandul de magazine LEMS pentru vânzarea produselor sale și pentru a fi cât mai aproape de potențialii clienți. În prezent, rețeaua LEMS are cea mai mare acoperire la nivel național, aproximativ 75.000 metri pătrați de retail în aproape toate județele țării. LEMET operează o rețea de 70 de magazine amenajate la aceleași standarde înalte, de design și de calitate, care se identifică ca făcând parte din brandul LEMS. La 31 decembrie 2023 compania, împreună cu rețeaua LEMS, avea 1600 de angajați.

Energie verde la LEMET

„Creșterea facturii de energie electrică este cauzată în totalitate de modificarea prețului de achiziție care a crescut în 2023 cu 32% față de 2022 și cu 153% față de 2021. Cantitatea de energie electrică preluată din sistemul național a scăzut în 2023 cu 21,5% față de 2022 și cu 35,2% față de 2021.
Pentru a diminua costurile și pentru a contribui la creșterea componentei verzi în valoarea produselor LEMET, am construit cinci centrale fotovoltaice, totalizând 1810 kW ca putere instalată. Energia electrică produsă echivalează cu reducerea a 960t /an de emisii CO2”, a declarat Alexandru Rizea, director general LEMET.

Despre LEMET

Compania LEMET a fost înființată în 1991 și deține linii de producție și spații de depozitare în suprafață totală de peste 40.000 metri pătrați. Aici anual se prelucrează aproximativ 3.500.000 panouri PAL și MDF, se produc peste 80.000 unități din lemn masiv și peste 13.000 unități de tapițerie. În noiembrie 2023 a fost pusă în funcțiune prima linie de producție formată din echipamente inovatoare cu caracteristici Industry 4.0 și IIoT (Industrial Internet of Things). Este vorba despre o investiție de aprox. 9 milioane de lei, tehnologia anului 2023 care este capabilă să lucreze în parametri anilor 2024 – 2030”.

Continue Reading

Trending