Connect with us

Business

Producătorul de vinuri Villa Vinèa îl numește pe Ionuț Corui în poziția de General Manager

Published

on

Villa Vinèa, producătorul de vinuri din Mica, Mureș, anunță numirea lui Ionuț Corui în rolul de General Manager, într-un moment-cheie pentru evoluția companiei, care, după extinderea recentă a cramei, își consolidează poziția în peisajul viticol românesc și intră într-o nouă etapă de dezvoltare comercială și investiție în brand.

Cu o experiență de 20 ani în management, vânzări și trade marketing și cu o expertiză solidă în industria băuturilor alcoolice și non-alcoolice, Ionuț a coordonat echipe, portofolii și procese operaționale complexe pentru proiecte cu impact regional și național. Cariera sa este marcată de o orientare puternică spre zona de vânzări și dezvoltare de parteneriate B2B, strategii comerciale eficiente și optimizarea performanței echipelor. Anterior acestei numiri, a coordonat departamentul de vânzări din regiunea Transilvania al Bergenbier SA, companie în care a activat timp de 15 ani și unde a ocupat poziții în vânzări și trade marketing.

El îi succede lui Mircea Matei, care a condus crama în ultimii opt ani și care își continuă, acum, parcursul profesional.

„Îi mulțumesc lui Mircea pentru tot ce a însemnat contribuția lui la evoluția cramei noastre. Sub coordonarea sa, Villa Vinèa a atins o serie de repere importante: extinderea suprafețelor de producție, diversificarea portofoliului, recunoaștere internațională pentru unele dintre vinurile noastre, dar și o consolidare vizibilă a prezenței brandului în segmentul HoReCa și în retail. Astăzi intrăm într-un nou capitol, marcat de o maturitate profesională mai ridicată și de o ambiție clară: aceea de a deveni un jucător important în segmentul de top al producătorilor de vin din Europa. Mă bucur să îl avem alături de noi pe Ionuț Corui, un profesionist care înțelege dinamica pieței, potențialul terroirului din Valea Târnavelor și misiunea noastră de a crea vinuri care exprimă aroma și mineralitatea extraordinară a vinurilor din Transilvania”, a declarat Heiner Oberrauch, fondatorul cramei.

„Sunt onorat să mă alătur unei crame cu o identitate atât de puternică și un portofoliu construit cu grijă și rigoare. Villa Vinèa este un brand curat, cu mult potențial de dezvoltare și cu o echipă care crede în valoarea vinului românesc. Voi folosi toată experiența acumulată pentru a contribui la următorul nivel de creștere – cu responsabilitate, cu respect față de moștenirea brandului și cu încredere în viitor”, a declarat Ionuț Corui, General Manager Villa Vinèa.

 

Cultura

Magda Urse a recreat albastrul de Voroneț: „Este un pigment pe care eu însămi l-am făcut” Care e povestea sa

Published

on

Magda Urse este unul dintre puținii artiști români  care recreează istoria prin culoare. Cunoscută pentru tablourile sale care poartă amprenta unică a pigmentului inspirat din faimosul „albastru de Voroneț”, artista a expus recent șapte lucrări în Palatul Parlamentului, oferind publicului o fereastră către frumusețea artei românești autentice.

Legătura artistei cu Mănăstirea Voroneț nu este întâmplătoare. În anul 2001, Magda Urse a făcut parte dintr-o echipă de restauratori care lucra la catapeteasma lăcașului de cult. „Am lucrat la Mănăstirea Voroneț ca restaurator, pe atunci fiind încă studentă. M-a marcat această culoare și am vrut cu tot dinadinsul să aflu și să găsesc compoziția ei”, a povestit artista.

O „reînviere” a unei culori ce a scris istorie

Pictorița Magda Urse a reușit să aducă în arta contemporană o parte din sufletul și misterul uneia dintre cele mai cunoscute culori: albastrul de Voroneț. În lucrările sale, artista a folosit pigmentul celebrei nuanțe care acoperă frescele Mănăstirii Voroneț, recreat chiar de ea.

„Am folosit pigmentul remasterizat și recreat de mine după albastru de Voroneț. Toate aceste lucrări au acest pigment în compoziția lor, pigment pe care eu însămi l-am făcut”, a explicat Magda Urse, subliniind pasiunea și efortul personal depuse pentru a reînvia o culoare legendară.

Astăzi, picturile sale, fie că surprind portrete feminine sau peisaje din România, poartă în ele amprenta acestei culori sacre, devenind nu doar opere de artă, ci și o punte între trecut și prezent.

Culoarea trecutului, recreată de mâinile unui artist român

Pasiunea pentru desen s-a născut însă mult mai devreme. Magda Urse își amintește cu emoție primul ei desen, realizat chiar de ziua ei, la vârsta de doar șase ani.

„Se întâmpla de ziua mea de naștere, la grădiniță. Am desenat un copil cu o casă, apoi am scris undeva într-un colț: ‘Eu am șase ani’. Toți ceilalți copii din grupă au pictat câte un tablou și mi-au făcut cadou lucrările lor, pe care le am și astăzi păstrate.”

Pentru artistă, copilăria este începutul drumului creator, iar arta un mijloc de a cultiva echilibrul și frumusețea interioară. „Recomand tuturor părinților să își apropie copiii de artă, să-i ducă la muzee, la cursuri de artă, pentru că nu este doar un mijloc plăcut de a-ți petrece timpul, dar este și foarte sănătos, atât pentru suflet, cât și pentru fizic”, a transmis Magda Urse.

 

Continue Reading

Evenimente

Teatrul Metropolis prezintă în Lituania spectacolul Cine l-a ucis pe tata?, cu sprijinul Institutului Cultural Român

Published

on

Spectacolul Cine l-a ucis pe tata?, scenariu dramatic de Mihaela Michailov, după romanul omonim de Édouard Louis, în regia lui Andrei Măjeri, se joacă sâmbăta aceasta, 8 noiembrie 2025, în cadrul Festivalului Internațional de Teatru COM•MEDIA din Alytus, Lituania.

Cu o abordare scenică puternic vizuală și performativă, Cine l-a ucis pe tata? urmărește relația fragilă dintre un fiu și tatăl său, plasată pe fundalul unui context social precar, marcat de inegalitate, marginalizare și abuzuri sistemice. Prin mijloace teatrale contemporane și prin dinamica relațiilor de pe scenă, montarea semnată de Andrei Măjeri transformă confruntarea personală într-o reflecție amplă asupra moștenirii afective și politice a violenței.

Cine l-a ucis pe tata?, romanul autobiografic al lui Édouard Louis, e o scrisoare care nu-și găsește răspuns, e urletul violent al unui fiu către tatăl său. Autorul face slalom, la viteze halucinante, prin propriul său trecut, în zone sensibile de intimitate și traumă. […] Spectacolul este o odă bulversantă dedicată tatălui, lăsat fără drept de apel. Rușinea, violența și precaritatea sunt catalizatori ai arcului de tensiune dintre un tată condamnat să repete viețile bărbaților din familia lui și un fiu care a devenit scriitor. Pare că totul îi separă. Autorului îi lipsește prezentul, dar marele său privilegiu e să fi cunoscut viața fără privilegii. La această existență timpurie, în teritoriile predilecte ratării, revine el obsesiv. Paharul suferinței sale se bea în înghițituri mici.” – Andrei Măjeri, regizorul spectacolului

Participarea la Festivalul Internațional de Teatru COM•MEDIA, un eveniment internațional dedicat artei teatrale contemporane, evidențiază deschiderea Teatrului Metropolis către dialogul cultural european și recunoașterea valorii creațiilor sale pe scena internațională. COM•MEDIA este organizat anual de Alytus City Theater și reprezintă cel mai important eveniment teatral din regiunea sudică a Lituaniei. Inițiat în 2012, festivalul și-a extins treptat formatul și tematica, devenind o platformă dedicată teatrului contemporan în diversitatea sa – de la comedie și tragicomedie până la formule artistice experimentale și post-dramatice.

Participarea Teatrului Metropolis la Festivalul COM•MEDIA este posibilă cu sprijinul Institutului Cultural Român, printr-un demers de susținere a mobilității internaționale a artiștilor români și de promovare a culturii autohtone în spațiul european. Prin astfel de parteneriate, ICR își afirmă misiunea de a sprijini creația contemporană, de a facilita schimbul cultural și de a consolida vizibilitatea culturii contemporane românești în rețele internaționale de profil.

Reprezentația din Lituania este susținută de actorii Adelin Tudorache, Alex Iezdimir, Eduard Chimac, Hunor Varga, Iustin Danalache, Vlad Ionuț Popescu; spațiul scenic este gândit de scenograful Adrian Balcău, coregrafia semnată de Andrea Gavriliu, univers sonor de Adrian Piciorea, pregătire muzicală de Alexandra Ștefan.

În luna noiembrie, Cine l-a ucis pe tata? este programat la sediu, în datele de 18, 19 și 20 noiembrie 2025, la sala Mică a Teatrului Metropolis, ora 19:30. Mai multe detalii despre spectacol sunt disponibile pe www.teatrulmetropolis.ro.

 

Continue Reading

Marketing

În spatele campaniilor de Black Friday: Manifesto Agency și maratonul creativ care nu se oprește niciodată.

Published

on

Sezonul reducerilor a devenit, în ultimii ani, un adevărat test de anduranță pentru agențiile care gestionează comunicarea brandurilor de e-commerce. În culisele Manifesto Agency, zilele din preajma Black Friday-ului nu se măsoară în ore, ci în livrări, clipuri video și mesaje trimise în timp real. Pentru echipa coordonată de Bianca Berchez și Dalia Simion, perioada aceasta înseamnă un flux constant de creație și implementare, în care fiecare secundă contează.

„E perioada în care totul se mișcă repede, campanii, briefuri, filmări, livrări. Dar e și perioada în care simți cea mai mare energie din partea echipei. Toată lumea e implicată, conectată și gata să găsească soluții creative pe loc”, spune Bianca Berchez, Creative Mind & Co-Founder Manifesto Agency.

Dinamica unui sezon de vârf

În plin sezon de reduceri, Manifesto Agency livrează zilnic peste 30 de clipuri video de tip short form pentru conținut organic pentru fiecare client din portofoliu, iar pentru zona de ads, echipa produce între 20 și 40 de clipuri video de tip short form, adaptate constant pe baza performanței din campanii.

În paralel, departamentul de PR gestionează campanii ample de influencer marketing și livrări către creatorii de conținut. Recordul intern: peste 100 de colete de PR trimise către 100 de creatori pentru o singură activare. În alte campanii mai restrânse, pachetele personalizate ajung la aproximativ 20–30 de destinatari, în funcție de obiective și segmentare.

„Partea de implementare e ca un puzzle uriaș. Fiecare colet, fiecare clip, fiecare detaliu trebuie să se alinieze perfect la momentul potrivit. E intens, dar satisfacția când vezi campaniile live, funcționând, e enormă”, explică Dalia Simion, Strategic Manager & Co-Founder Manifesto Agency.

Dincolo de content, contează conexiunea.

Pe lângă campaniile vizibile, o parte esențială din activitatea agenției se desfășoară în zona de interacțiune directă cu comunitățile. Manifesto este extrem de activă în Stories pe conturile clienților, iar zona de DM-uri devine locul în care echipa menține conversațiile vii, autentice și prompte:„Oamenii simt când ești acolo. Poți face cel mai frumos conținut, dar dacă nu răspunzi la timp, pierzi legătura. Noi ne dorim ca publicul brandurilor cu care lucrăm să simtă prezența noastră, nu doar să o vadă”, spune Bianca.

Pentru Manifesto, Black Friday nu este doar o zi din calendar, ci o stare colectivă de mobilizare, un moment în care creativitatea, disciplina și reacția rapidă trebuie să coexiste:„Da, e haos, dar e un haos organizat. E acel tip de perioadă care scoate ce e mai bun din noi: concentrare, viteză, colaborare. Și, poate cel mai important, o doză de umor între două livrări. Asta ne ține motivați”, completează Dalia.

Diversitate de clienți, unitate în abordare.

Portofoliul Manifesto Agency reflectă diversitatea pieței actuale de marketing digital: branduri de beauty precum Cupio și Belher, retail și centre comerciale precum Veranda Mall, segmentul de betting cu Mr Bit, dar și Turabo Coffee, reprezentând zona de lifestyle și cafea de specialitate.

Dincolo de clienții permanenți, agenția semnează colaborări project-based cu nume importante din piață, precum AD/0 (Ahold Delhaize), Vitamin Aqua, Noodle Pack, Nivea, Trendyol, Karpaten, Poema și Cinemax, printre altele.

„Fiecare brand are propria energie, propriul ton și public. Asta ne obligă să rămânem flexibili, să schimbăm registrul creativ de la o oră la alta, dar și să menținem o linie strategică solidă. E provocator, dar exact ăsta e farmecul industriei”, încheie Bianca.

Continue Reading

Trending