Published
4 luni agoon
Weekendul trecut, Cluj-Napoca a găzduit cu succes cea de-a treia etapă a Campionatului Național Women Rally – Bosch Car Service 2024, Trofeul Castrol, clasa de mașini electrice powered by George, Inovație BCR, evenimentul desfășurându-se sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv.
Competiția a fost marcată de provocări meteorologice majore, dar și de o determinare de fier din partea participantelor. Cu ploaia torențială ca fundal constant, concurentele au demonstrat că niciun obstacol nu este prea mare pentru pasiunea lor. Ploaia rece și persistentă a transformat ziua de concurs într-o adevărată probă de anduranță, dar concurentele nu s-au lăsat intimidate. Sub motto-ul neoficial al evenimentului, „De neoprit pe circuit”, participantele au dus spectacolul automobilistic la un alt nivel, reușind să își păstreze calmul și concentrarea și să ofere publicului o demonstrație de măiestrie și control.
Ambasadoarele curajului, Valentina Ardean Elisei și Carmen Amariei, au fost în centrul atenției, nu doar prin prezența lor, ci și prin performanțele impresionante pe circuit. Cu același spirit combativ cu care ne-au obișnuit în carierele lor sportive, ele au arătat că talentul lor strălucește și la volan, transformând ploaia într-o simplă provocare.
Evenimentul a început vineri, 13 septembrie, cu briefingul și Startul Festiv organizat pe esplanada Cluj Arena, unde concurentele și publicul s-au bucurat de prezenṭa ambasadoarelor și a domnului primar Emil Boc, care a deschis oficial competiția. A doua zi, sâmbătă, 14 septembrie, în parcarea VIVO! Cluj-Napoca, mașinile și concurentele au luat cu asalt circuitul, oferind un adevărat spectacol în ciuda vremii nefavorabile. Ziua s-a încheiat în stil festiv, la RMB Inter Auto Mercedes Benz, într-o atmosferă strălucitoare, cu premierea celor mai rapide concurente.
În cadrul Dineului a avut loc, ca de obicei, licitaṭia produselor oferite de către partenerii evenimentului. Fondurile au fost direcṭionate către campania “Dinți îngrijiți, copii fericiți”, campanie începută în anul 2018 de către comunitatea Women Rally. De această campanie au beneficiat până în prezent peste 700 de copii din mediul rural.
Clasamentele celei de a treia etape a Campionatului Naṭional Women Rally – Bosch Car Service 2024, Trofeul Castrol, clasa de mașini electrice powered by George, Inovație BCR sunt următoarele:
Clasament General
Locul 1 – Mirela Bejnariu – Honda Civic
Locul 2 – Mădălina Vasiloiu – Citroen DS 3
Locul 3 – Mara Iosif – Mercedes Benz C300
Clasa 1
Loc 1 – Mădălina Vasiloiu – Citroen DS 3
Loc 2 – Roxana Armeana – Suzuki Swift
Loc 3 – Georgeta Turean – Renault Twingo
Clasa 2
Loc 1 – Cătălina Diac – Ford Fiesta
Loc 2 – Francisca Radu – Mazda 3
Loc 3 – Carmen Petric – Renault Clio
Clasa 3
Loc 1 – Mirela Bejnariu – Honda Civic
Loc 2 – Sidonia Daniela Andrei – BMW 120D
Loc 3 – Mihaela Voivod – Peugeot 207
Clasa 3+
Loc 1 – Mara Iosif – Mercedes Benz C300
Loc 2 – Adelina Marina Frătean – Audi A3
Loc 3 – Robertina Râcu – Porsche Cayenne
Clasa 3 Debutante
Loc 1 – Anca Iuliana Buie – Ford Fiesta
Loc 2 – Mariana Stoicescu – Fiat 500 Abarth
Loc 3 – Andreea Bojescu – Toyota Auris
Clasa 3+ Debutante
Loc 1 – Robertina Râcu – Porsche Cayenne
Loc 2 – Ioana Bențe – BMW 430i XDrive
Loc 3 – Nicuța Enache – Mercedes GLE
Clasa 4
Loc 1 – Cornelia Pleșoianu – Dacia Spring
Loc 2 – Felicia Floarea – Dacia Spring
Loc 3 – Florina Manea – Dacia Spring
Clasa 5
Loc 1 – Loredana Rozorea – Volkswagen Golf 5
Loc 2 – Ioana Berindei – Audi A5 Sportback
Loc 3 – Alexandra Dumitru – Renault Twingo RS
Clasament FWD
Loc 1 – Mirela Bejnariu – Honda Civic
Loc 2 – Mădălina Vasiloiu – Citroen DS 3
Loc 3 – Roxana Armeana – Suzuki Swift
În Clasamentul general, Mirela Bejnariu – Honda Civic s-a impus cu timpul cumulat de 2:39.368. În urma unei evoluṭii remarcabile, a reuşit să urce pentru prima dată pe cea mai înaltă treaptă a podiumului Clasamentului general. Timpul cel mai bun, de 2:38.032, a fost obṭinut de către Loredana Rozorea – Volkswagen Golf 5, concurentă în cadrul clasei 5, clasa maşinilor modificate, care nu punctează în Clasamentul general.
Informațiile complete legate de concurente, noutățile din timpul concursului și atmosfera Women Rally surprinsă în imagini sunt disponibile pe instagram @womenrally.ro și pe pagina de facebook a campionatului. Detalii despre regulament, înscriere și următoarele etape din acest sezon pot fi găsite pe site-ul oficial www.womenrally.ro
Campionatul Național Women Rally, ediṭia 2024 este susținut de către Bosch Car Service.
Trofeul celei de a treia etape a Campionatului a fost oferit de către Castrol. Clasa de mașini electrice este susṭinută de George, primul banking inteligent din România.
Parteneri gold: RMB Inter Auto, dealer autorizat Mercedes – Benz, Gerovital, Herbalife, Catena – Farmacia inimii, DEER – Distribuṭie Energie Electrică România, ROMGAZ, Apidava, Vivo! Cluj-Napoca și Kiss FM.
Parteneri silver: Cramele Cricova, Florăria Magnolia, Teilor, NISSA, Coca-Cola, Patronatul European al Femeilor de Afaceri, Stingătoare Victoria, PMA Invest, Antreprenoare.ro, Sigemo, A24.
Apa oficială a evenimentului: Nazzuro Aqua.
Parteneri: Primăria şi Consiliul Local al municipiului Cluj-Napoca, Consiliul Judeṭean Cluj, Cluj Arena, VisitCluj.
Parteneri media: VIA Cluj TV, Ziarul News, Nine O’Clock, Făclia, Autorally, NewsOne, RallyMax, Autoştiri.ro, FanRally.ro, GP24.ro, 24auto.ro.
Campionatul Național Women Rally – Bosch Car Service este organizat de către Clubul Sportiv Savu Racing şi Asociaṭia Clubul Sportiv Women In Motorsport şi se desfăşoară sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv şi a Agenției Naționale pentru Sport.
Libris.ro: Ce au citit românii în 2024
Calvin Klein revine la New York Fashion Week
waterdrop® își consolidează prezența în tenis cu patru noi sportivi de top
Editura Publisol dezvăluie istoria secretă a bombei germane prin volumul RĂZBOIUL LUI HEISENBERG, de Thomas Powers
Pandora lansează campania de Valentine’s Day, având în prim plan cupluri din viaţa reală
TOMMY HILFIGER ÎI PRIMEȘTE ÎN FAMILIE PE STARURILE T-WAVE: FOURTH, GEMINI, PHUWIN ȘI POND
Published
o lună agoon
05/12/2024Cu o viziune clară și un angajament de neclintit „Nicio lună fără o faptă bună”, Asociația pastel a transformat și 2024 într-un an al schimbărilor pozitive, sprijinind comunități și inspirând încredere. Cu peste 12.000 de beneficiari direcți și cu sprijinul a zeci de parteneri și sute de voluntari, organizația nonprofit încheie al patrulea an de activitate cu rezultate bune și planuri ambițioase pentru 2025.
„Rezultatele Asociației pastel nu sunt cuantificabile doar în cifre importante și rapoarte, ci în impactul profund pe care misiunea noastră, „Nicio lună fără o faptă bună”, îl are asupra oamenilor și comunităților. Fiecare proiect spune o poveste, de la familii care au primit sprijinul necesar pentru a depăși momente dificile, la voluntari care au investit timp și pasiune, până la parteneri care au transformat simple colaborări în exemple de responsabilitate socială. Noi construim fiecare parteneriat pe o fundație solidă de valori comune, iar strategia noastră este să răspundem nevoilor imediate și, în același timp, să creăm comunități mai unite, mai reziliente și un viitor mai bun pentru noi toți” – spune Andreea Oprea, director executiv Asociația pastel.
12.000 de beneficiari direcți, 83 parteneri financiari & instituționali și peste 300 de voluntari, în 2024.
În cei patru ani de activitate, Asociația pastel a atras un număr tot mai mare de parteneri financiari și instituționali, datorită unei abordări care pune pe primul loc responsabilitatea față de comunități, transparența, rezultatele tangibile și comunicarea deschisă. În acest timp, Asociația pastel a atras și gestionat un buget total de 1,200,000 euro, care a fost investit în proiectele lunare.
În 2024, 61 de companii din sectorul privat au ales să să susțină proiectele Asociației pastel, de la finanțarea programelor educaționale pentru copii din zone vulnerabile, până la sprijinirea inițiativelor de sănătate comunitară sau de mediu, fiecare parteneriat a fost însoțit de raportări detaliate și povești reale, care au arătat beneficiile concrete ale implicării lor.
„Pe parcursul celor patru ani de activitate, Asociația pastel a demonstrat că fiecare contribuție contează, transformând resursele oferite în rezultate tangibile. Acum, pe final de an, redirecționarea celor 20% din impozit nu este doar un gest de solidaritate, ci o decizie strategică, care amplifică impactul pozitiv al companiei. Beneficiarii noștri, de la copii vulnerabili la adulți care se bucură de o mai mare autonomie, sunt dovada vie că implicarea poate schimba vieți” – adaugă Andreea Oprea, director executiv Asociația pastel.
Pe de altă parte, implicarea voluntarilor a fost un indicator puternic al încrederii câștigate. În 2024, numărul celor care s-au alăturat Asociației pastel a crescut cu 20%, atât persoane fizice, cât și reprezentați ai companiilor partenere. Această evoluție a fost posibilă datorită comunicării clare a nevoii de sprijin și a traducerii misiunii Asociației într-o promisiune individuală.
15 comunități și 4 direcții strategice de acțiune: Educație, Sănătate, Social și Mediu
Proiectele Asociației pastel au generat un impact remarcabil în comunități diverse, acoperind atât zone urbane, cât și unele dintre cele mai izolate sate din România. Activitatea organizației neguvernamentale s-a extins în județe precum: Prahova, Bacău, Tulcea, Argeș, Constanța, Buzău, Galați și București.
ONG-ul și-a consolidat echipa, dar și angajamentul față de comunități prin intervenții semnificative în domenii-cheie precum sănătatea, educația incluzivă, protecția mediului și incluziunea socială. Ajutorul oferit a constat în: dotarea unui centru de recuperare pentru copiii cu dizabilități, amenajarea unei ludoteci dedicate copiilor cu cerințe educaționale speciale, oferirea unui număr semnificativ de biciclete pentru transport școlar, furnizarea de rechizite școlare pentru un an întreg, consultanții optometrice și ochelari de vedere pentru copiii din mediul rural, acțiuni de protecție a mediului, o excursie la mare pentru copiii din medii defavorizate, dar cu rezultate bune la școală, pachete de Crăciun cu produse, rechizite și haine pentru copiii din familii cu dificultăți materiale.
Cei care vor să se implice, o pot face atât în calitate de persoane fizice, ca donator sau voluntar, cât și în calitate de persoane juridice prin redirecționarea a 20% din impozitul pe profit al companiei către Asociația pastel – GRATUIT – alegând astfel modul în care se folosește impozitul datorat statului.
Agenția pastel este partenerul strategic de comunicare al Asociației pastel.
Partenerii financiari sunt: Hidroelectrica, Tremend Software Consulting, Carrefour România, Digital IT, Vard Electro, Schneider România, Kustomix Mob, Kaufland România, Kellanova, Adobe România, Profi România, BIC România, Bebe Tei, S.C. Content Media Consulting, Dacart Montessori SRL, Asociația Curtea Veche, De-a joaca, Brami Production, MEDAmbulanta, Scapino Junior, ParkLake România, Lensa România, Casa Irimia, Navrom Delta, TotalMed Aparatura, Ina Bujor, Touching Art, Sacoseria, Elegant Catering, Cofetariile Alice, Cabina What The Foto, Aqua Carpatica, Mega Image, Servier, MasterMove, Intersnack, Sole, Badenis Trading, Grup DZC, Franklin Templeton, Wirtgen Group, Tipo Ale Print, Macromex, Nabu, Pyronova is Romania, Elegant Catering, Art Oil, Vitreum Comercial, Vitreum Medical, SC Pan Concept SRL, Portul Constanța, Distribuție Energie Electrică România S.A., Bustec, SIG Contab, MHS Truck, MHS Truck Brașov, Direct One S.A., Dasconta Gold SRL, Consix Construcții SRL, Direct Call Center SRL, West Beverages SRL, Heart&Soul, SBP România, Farmec SA, Tadeco Consulting, Asociația Profesioniștilor Către Inimi.
Partenerii instituționali sunt: Sanatoriului Balneoclimateric de Copii din Bușteni, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Curtea de Argeș, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Roșiorii de Vede, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Băbeni, Școala Gimnazială Nr.1, Hîrtiești, Școala Gimnazială Gherghița, Școala Gimnazială “Scarlat Loghin” Dofteana, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Ștefănești, Administrația Parcului Natural Văcărești, Grădinița Nicolae Bălcescu, Școala Generală Sulina, Școala Generală C.A.Rosetti, Asociația Niciodată Singur, Liceul Tehnologic „Gheorghe Ionescu-Sisești”, Centrul de Zi Amara, Delfinariu Constanța, Telegondola Constanța, Portul Tomis, Teatrul Evreiesc de Stat, Fundația Inima de Copil, Ateliere fără frontiere.
Published
2 luni agoon
01/12/2024Te-ai săturat de agitația pregătirilor pentru sărbători? Îți dorești să evadezi din rutină și să-ți regăsești liniștea? Crăciunul și Revelionul în Delta Dunării, la Green Village Resort, sunt o invitație perfectă pentru cei care caută o experiență inedită, fie că ești singur, alături de prieteni sau parte dintr-un grup mai mare.
Delta Dunării – Frumusețea iernii într-un colț de rai
Delta Dunării își păstrează farmecul și în sezonul rece. Aici, natura îți oferă un spectacol unic – ape liniștite, păsări care străbat cerul senin și o atmosferă de poveste. În mijlocul acestui cadru, Green Village Resort devine refugiul perfect pentru sărbători pline de pace și bucurie.
Sărbători fără griji
Uită de curăţenie, de cumpărături și de ore petrecute în bucătărie. La Green Village Resort, te așteaptă mese delicioase şi un program artistic pregătite de profesioniști, fără stresul organizării. Ai libertatea de a nu face nimic, doar să te bucuri de tihna sărbătorilor.
Întâlniri cu oameni deschiși la experiențe noi
Fie că vii singur sau cu un grup de prieteni, aici vei găsi o atmosferă caldă și oameni care, ca și tine, își doresc mai mult decât sărbătorile clasice. Veți împărtăși povești, veți lega prietenii noi și veți descoperi magia întâlnirilor spontane.
De ce să alegi Green Village Resort?
Dacă anul acesta cauți sărbători altfel, Delta Dunării îți oferă mai mult decât o destinație – îți oferă o poveste.
Află detalii despre pachetul de Crăciun şi despre pachetul de Revelion, rezervă-ți locul acum și transformă sărbătorile de iarnă într-o experiență de neuitat!
Published
2 luni agoon
21/11/2024Expoziția „Retrospectivă” semnată de Teudoru-Teofil Doagă este o incursiune captivantă în universul artei și al transformărilor interioare. Cuprinzând lucrări ce poartă amprenta influențelor brâncușiene, dar și a trăirilor personale ale artistului la 66 de ani, această colecție reflectă o poveste profund umană. Tema centrală o constituie evoluția emoțiilor și a stărilor sufletești, fiecare sculptură fiind o expresie a unei etape din viața creatorului. Printr-o estetică minimalistă, acesta reușește să surprindă esența sentimentelor, eliminând detaliile fizice pentru a pune accent pe stări precum deznădejdea, visarea, fericirea și solitudinea.
Cum începeți de obicei o nouă sculptură? Aveți un ritual sau o metodă anume de pregătire?
Lucrările mele sunt o reflecție a propriilor mele trăiri și stări interioare. Procesul prin care trec m-a format ca artist, iar în timp m-am autoeducat să-mi ascult instinctele și să mă las ghidat de emoții. Uneori însă, mă confrunt cu rețineri: simt că nu am întotdeauna curajul de a aborda direct materialul. Prefer să încep cu unele schițe, să vizualizez ideea, dar mă lovesc și de limite practice, cum ar fi lipsa materialului dorit.
Sunt fascinat de exprimarea emoțiilor prin sculptură. De exemplu, într-o lucrare am accentuat tensiunea corporală prin încrucișarea picioarelor, un gest ce simbolizează neputința. Această alegere spune mai mult decât o simplă poziție – este o interpretare tridimensională a unei stări. Îmi place să respect natura materialului; nu îl tai agresiv, ci îl șlefuiesc cu răbdare, lăsându-l să mă conducă spre forma finală. Nu mă preocupă proporțiile perfecte, ci expresivitatea. Caut să aduc dinamism și mișcare în formele mele, să creez lucrări care să respire viață și emoție.
Cum influențează evoluția materialelor, precum marmura sau granitul, procesul și mesajul lucrărilor dumneavoastră?
Pentru mine, lucrul în lemn și marmură înseamnă un proces gradat, pas cu pas, în care forma evoluează treptat. Uneori, din acest parcurs poate să răsară altceva, chiar dacă intenția inițială era alta. Când vine vorba de lucrările finisate, am învățat să am răbdare – finisajul poate consuma chiar și de cinci ori mai mult timp decât modelarea inițială. În marmură, procesul este cu totul aparte. Materialul are o dualitate fascinantă: la început, când e proaspăt scoasă din carieră, marmura este mai moale, asemănătoare cu o pâine cu coaja crocantă și miezul moale. Însă, pe măsură ce trece timpul, devine tot mai tare, câștigând în durabilitate și forță. Acest lucru îl vedem și la statuile antice, care au rezistat veacurilor, cu detalii fine precum degetele sau mâinile intacte. E o dovadă a dialogului pe care materialul îl poartă cu timpul, dar și a respectului pe care sculptorul trebuie să îl arate marmurei. Marmura, atunci când este bine șlefuită și protejată, poate rezista în fața intemperiilor chiar și 300 de ani, ceea ce o face un material cu o rezistență extraordinară și o eleganță atemporală. Granitul, deși extrem de dur și solid, are o rezistență diferită – aproximativ 150 de ani în condiții similare.
Cât timp vă ia să realizați o operă?
Nu pot spune cu exactitate. După ce finalizez o lucrare, o las deoparte pentru un timp, o analizez și reflectez asupra ei, asigurându-mă că nu am mers prea departe. Prefer să lucrez manual, deoarece un aparat electric este dificil de controlat pe deplin. De exemplu, folosind dălțile, o lovitură în marmură poate deteriora cristalul – exact ca la un parbriz lovit de o piatră, care lasă o zgârietură. Marmura reacționează la fel. Se spune că un sculptor adevărat se recunoaște după bătăturile de la degete, pentru că doar așa dobândești mobilitatea necesară.
„Brâncuși rămâne inegalabil”
Care este sculptorul pe care îl apreciați?
Brâncuși și calmul său – un exemplu de forță interioară și echilibru. Își respecta propriul ritm: la masa de prânz, indiferent de cât de implicat era în lucru, se oprea să-și gătească puiul fript și să-și savureze paharul de vin. Gândiți-vă ce personalitate puternică, calculată și echilibrată avea. A impresionat pe toată lumea, fără să aibă cine știe ce studii, dar i-a cucerit cu filosofia sa și cu inteligența lui naturală. Nobili, oameni titrați – toți au fost uimiți de simplitatea și profunzimea lui. Și, peste toate, Brâncuși rămâne inegalabil.