Connect with us

Business

ASOCIAȚIA DE STUDII ȘI PROGNOZE ECONOMICO-SOCIALE, ÎMPREUNĂ CU ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE VOR SĂ FIE PARTENERII REALI AI MEDIULUI DE AFACERI ROMÂNESC

Published

on

Piața achizițiilor publice din România, așa cum spuneau și diverși factori guvernamentali, cu peste 20 miliarde de euro, reprezintă cea mai mare piață de acest fel din Sud-Estul Europei Centrale, fiind extrem de atractivă pentru toate companiile majore, pornind de la domeniul construcțiilor și, în special al infrastructurilor critice de transport (aerian, maritim, fluvial, rutier și feroviar), energie sau IT, până la domeniile mai „sensibile” privind apărarea și domeniul securității cibernetice.

În această piață mare, pe fondul unor deficiențe de reglementare și speculări sau chiar forțări ale cadrului legislativ, au funcționat societăți care au speculat nevoile societăților private, dar și ale instituțiilor de stat, de acoperire a riscurilor de contractare…

Din nefericire, falimentul marilor jucători ce activau în trecut cu mare succes în aceasta zona sensibilă, ca și lipsa de mobilitate și flexibilitate a jucătorilor existenți pe piață în momentul de față, a dus la un blocaj cvasi-perpetuu, care a produs pe de o parte o cartelizare a unor mari jucători care reușesc să ia marile contracte și, pe de altă parte, la o lipsă reală de competiție cauzată de imposibilitatea jucătorilor mici și mijlocii care nu au acces la asemenea instrumente de garantare.

Sesizând aceste pericole care sunt de natură să pună în pericol funcționarea economică normală, distorsionând mediul de afaceri și piața concurențială a achizițiilor publice, Academia de Studii Economice, în parteneriat cu Asociația de Studii și Prognoze Economico-Sociale (care grupează experți importanți din domeniul economico-financiar), dar și cu Autoritatea de Supraveghere Financiară care dovedește o altfel de abordare sub o nouă conducere, mai orientată spre cererile pieței reglementate, a considerat că este timpul unui „wake up call” (apel de trezire) și a inițiat desfășurarea unei conferințe care va avea loc joi, 28 martie 2024 în intervalul 9 – 12.30 în sala Aula Magna a Academiei, în prezența unor factori guvernamentali de prim-rang și a unor experți de top din domeniul asigurărilor.

Conferința, sub numele ASIGURĂRI. POLITICI PREZENTE ȘI VIITOARE, va fi moderată de domnul doctorand Bogdan Petre, specialist în domeniu, uneori chiar critic raportat la situația pieței asigurărilor.

La conferință ar urma să expună puncte de vedere reprezentanți ai Autorității de Supraveghere Financiară, Agenției Naționale pentru Achiziții Publice, Consiliul Concurenței, Ministerului de Finanțe, Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene, Ministerului Dezvoltării Lucrărilor Publice și Administrației, Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Fondului Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii, Agenției pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP).

Prezența specialiștilor din Consiliul Concurenței, de la Agenția Națională pentru Achiziții Publice, dar mai ales de la Autoritatea de Supraveghere Financiară, care vor fi față în față cu mediul de afaceri românesc, va garanta „contondența” ideilor în scopul găsirii unor soluții pentru viabilizarea pieței asigurărilor, cu prețuri decente, într-un mediu concurențial real, pe termen lung, pentru toți antreprenorii români.

Domnul Bogdan Petre, membru al Asociației pentru Studii și Prognoze Economico-Sociale (ASPES), moderatorul conferinței a declarat că scopul urmărit de această veritabilă expunere profesională, de către profesioniști, are ca țintă „identificarea unor soluții reale, fără demagogie și măsuri superficiale, prin implementarea cărora antreprenorii români să aibă șanse egale cu antreprenorii străini, iar subcontractantul român, care execută contractele câștigate de antreprenori străini să fie protejat, cu marjă de câștig reală și cu exigența calității cerută de autorități. Nu e vorba de politici naționaliste, nu e vorba de discriminare sau avantaje, ci de interesul național care trebuie să primeze și să garanteze cele mai bune lucrări, cu cel mai mic preț, la cea mai bună calitate posibilă, cu cele mai bune materiale folosite și cele mai moderne tehnologii. Azi, marii antreprenori străini execută lucrările pe forța și banii micilor antreprenori români cărora le sunt subcontractate lucrările câștigate și care se împrumută la bănci, cu costuri mari, pentru a-și finanța lucrările, fiind plătiți cu sume ridicole, în termene de timp extrem de lungi. Nu vreau să acuz, poate este vorba de neglijențe, dar sunt multe semnale de alarmă la nivelul marilor companii de stat, existând semnale persistente că CNAIR, CFR și CNI acceptă aceste situații cu prea multă ușurință. Politica actuală de oprire a 10% din situațiile de plată, este falimentară pentru foarte mulți antreprenori deoarece îi decapitalizează și le măresc costurile indirecte.”

Evenimente

Un nou Consiliu Director Board pentru Professional Women’s Network România

Published

on

Miercuri, 10 Aprilie 2024, membrele Professional Women’s Network România s-au reunit într-o Adunare Generală și Electivă cu scopul de a aproba rezultatele activității pe 2023, de a valida planurile pentru anul 2024, dar și de a alege o nouă echipă la conducerea asociației.

Astfel, după doi ani marcați de realizări deosebite și de succes în implementarea unor proiecte noi și de impact, membrele asociației au acordat votul de încredere unui nou Consiliu Director. Începând cu acest mandat, intră în vigoare prevederile Statutului modificat anul trecut care statuează o structură nouă a Consilului Director prin extinderea numărului de piloni de la 9 la 11 cu două noi poziții de Vicepreședinte, respectiv Muzeul Femeilor Remarcabile și Relații Internaționale care vor contribui la la finalizarea și lansarea proiectului de suflet al asociației și continuă dezvoltarea asociației inclusiv pe plan internațional. Așadar, componența echipei de conducere a PWN România este: Ileana Botez – Președinte, Monica Eugeniu – Vicepreședinte Membre, Violeta Ciurel – Vicepreședinte Femei in Consilii de Administrație, Georgiana Cristea – Vicepreședinte Antreprenoriat, Soriana Popescu – Vicepreședinte Mentorat, Carmen Ciulian – Vicepreședinte Muzeul Femeilor Remarcabile, Alina Stoian – Vicepreședinte Relații Internaționale, Carmen Burtea – Vicepreședinte Parteneriate, Mioara Popescu – Vicepreședinte Financiar, Anca Bogos – Vicepreședinte Marketing si Comunicare și Adina Guțiu – Vicepreședinte Legal.

„Sunt deosebit de onorată să preiau al doilea mandat de Președinte al Asociației. Le mulțumesc membrelor Asociației pentru încrederea acordată. Apreciez că asociația noastră a reușit să devină mult mai activă, dinamică și vizibilă pe plan intern și internațional datorită tutror demersurilor și proiectelor pe care le-am realizat împreună. Sunt mândră de echipa cu care pornim la drum astăzi și le urez bun venit și celor 3 noi membre de Consiliu. Privesc înainte cu multă încredere și speranță în planurile pe care le-am făcut și le vom face împreună și pe care le vom continua cu aceeași implicare și dedicare, în potențialul comunității de a rămâne unită și de a-și continua călătoria către echilibrul de gen în leadership și în toate celelalte niveluri ale societății.”Ileana Botez, președinte PWN România.

Noua echipă a Consiliului Director al PWN România pornește cu entuziasm în acest mandat, cu planuri îndrăznețe pentru creșterea asociației și pentru realizarea misiunii sale de sprijinire a echilibrului de gen în poziții de leadership, prin promovarea femeilor în funcții de conducere.

Continue Reading

Marketing

Florin Piersic devine imaginea Caraiman, noul brand de bere din portofoliul Bergenbier S.A.

Published

on

Caraiman, noul brand din portofoliul Bergenbier S.A., parte a grupului Molson Coors Beverage Company, anunță un parteneriat de imagine cu actorul Florin Piersic. În lunga sa carieră de șase decenii, actorul s-a remarcat drept un adevărat povestitor, ce invită oamenii la momente de amintiri și relaxare. Prin această colaborare, Caraiman își propune să consolideze identitatea brandului și să ofere consumatorilor o bere și o experiență echilibrată.

„Suntem onorați să avem ocazia de a lucra cu un nume atât de important în România, precum Florin Piersic. Valorile și personalitatea sa se potrivesc perfect cu direcția brandului Caraiman, aceea în care predomină echilibrul și serenitatea din tumultul vieții cotidiene. În plus, prin asocierea dintre Caraiman și Florin Piersic ne dorim să oferim consumatorilor acel vector de imagine prin care relaxarea primește un scop, devine un moment de reîncărcare fizică și emoțională”, a declarat Victor Teioșanu, Marketing Director Bergenbier S.A.

„Poveștile, amintirile și momentele de pauză merg la o bere de calitate, cu gust echilibrat, așa cum este Caraiman. M-a bucurat inițiativa mărcii de a lucra împreună și m-am regăsit în atributele acestei beri autentice, cu o rezonanță puternică și rădăcini românești. Așa cum am avut onoarea să colaborez cu oameni extraordinari în lumea teatrului, mă bucur că acest privilegiu nu m-a părăsit și am dat de oameni la fel de minunați în echipa Caraiman”, a completat actorul Florin Piersic.

Noul spot TV și radio Caraiman, ce îl are în prim plan pe Florin Piersic este on-air, pe toate stațiile principale din mass media. Caraiman este o bere cu 4,6% alcool, disponibilă atât la doză de aluminiu și sticlă de 0,5l, cât și la sticlă de 0,33l, PET și KEG. Toate variantele de împachetare, inclusiv multi-pack, se găsesc începând din luna martie în România, în magazinele off-trade și on-trade.

Continue Reading

Evenimente

Conferința Drepturile creatorilor în domeniul audiovizual cu ocazia Zilei Mondiale a Proprietății Intelectuale

Published

on

Ministerul Culturii, Oficiul de Film și Investiții Culturale și Oficiul Român pentru Drepturile de Autor (ORDA), în parteneriat cu Uniunea Producătorilor de Film şi Audiovizual din România – Asociaţia Română de Gestiune a Operelor din Audiovizual (UPFAR-ARGOA) organizează, cu prilejul Zilei Mondiale a Proprietății Intelectuale, conferința Drepturile creatorilor în domeniul audiovizual.

Evenimentul se va desfășura luni 22 aprilie, în intervalul orar 10.00 – 17.30, la sala Aula a Ministerului Culturii.

Conferința își propune să aducă în atenția publică câteva teme de importanță în domeniu, organizate în cadrul unor paneluri de discuții: proprietate intelectuală în educație; bazele drepturilor de autor și drepturilor conexe ale titularilor de drepturi din domeniul filmului și al producțiilor audiovizuale; finanțarea producției de film prin programul de cash rebate, cumularea surselor de finanțare din mai multe state europene.

În deschiderea conferinței va lua cuvântul ministrul culturii, Raluca Turcan, și vor urma la microfon: Ana Mirea (Manager Oficiul de Film și Investiții Culturale), Andrei Ijac (Director General al ORDA), Viorel Chesaru (Director General UPFAR-ARGOA).

Conferința va fi continuată cu următorii invitați: prof. Viorel Roș (Președinte al Asociației Științifice de Dreptul Proprietății Intelectuale), prof. dr. Elena Roxana Vișan (Colegiul Național Pedagogic „Regina Maria“ din Ploiești), Cristian Florescu (Șef Serviciul Relații Internaționale și Proiecte, ORDA), Bogdan Ficeac (Manager General Dacin Sara), Viorel Chesaru (Director General UPFAR-ARGOA), Luisa Creață (avocat UPFAR-ARGOA), Laurenţiu Oprea (Director Executiv UPFAR-ARGOA), Ana Mirea (Manager Oficiul de Film și Investiții Culturale), Gabriela Suciu (Prodecan Facultatea de Film, Universitatea Națională de Arta Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale“), Julien Chiappone-Lucchesi (Directorul Institutului Francez din România).

Programul panelurilor:

10:00 – 10:15         Accesul în incintă al participanţilor

10:15 – 10:45         Deschidere – discurs Raluca Turcan, Ministrul Culturii

  • Ana Mirea, Manager Oficiul de Film și Investiții Culturale
  • Andrei Ijac, Director General ORDA
  • Viorel Chesaru, Director General UPFAR-ARGOA

10:45 – 11:30         ORDA – Educația, Proprietatea Intelectuală și

Cultura, între deziderat și realitate

11:45 – 12:30         Drepturile creatorilor, online și offline 

12:30 – 13:15         pauză

13:15 – 14:00         Dacin Sara – Drepturile autorilor – scenariști și

regizori și activitatea Dacin Sara

14:15 – 15:00         UPFAR-ARGOA – Producătorii de film și opere

audiovizuale

15:00 – 15:45         pauză

15:45 – 16:30         Cash rebate în România

16:45 – 17:30         Cash rebate – finanțare internațională

17:30                     Cuvânt de închidere

 

Evenimentul se adresează tuturor categoriilor de public și profesioniștilor din industriile creative și media. Accesul este liber, în limita locurilor disponibile.

Continue Reading

Trending


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home3/newsone/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home3/newsone/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home3/newsone/...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home3/newsone/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52