Connect with us

Social

România ar putea câștiga 24 miliarde de euro anual, dacă ar angaja cu 3% mai multe femei, până în 2030

Published

on

Femeile reprezintă, ȋn prezent, 49% din totalul pieței muncii din România, potrivit Ministerului Muncii și Solidarității Sociale. O analiză McKinsey arată că, dacă procentul ar ajunge la 52%, România ar putea adăuga, în fiecare an, 8,7% la PIB, adică aproximativ 24 miliarde de euro. În acest context, Kaufland România își consolidează angajamentul față de egalitatea de gen și vizează creșterea numărului de angajate în situații vulnerabile sau cu dizabilități, precum și în poziții de conducere. Unul dintre cei mai mari retaileri se alătură mișcării sociale #WeAreHalf, lansată de către Asociația Solidaritate și Egalitate. Obiectivul acesteia este creșterea cu 25%, în următorii doi, ani a gradului de conștientizare privind inegalitatea de gen în România, prin campanii de informare și educație.

„Dacă analizăm cifrele, decalajul dintre numărul femeilor în societate versus implicarea lor în economie este evident. În România, populația majoritară este feminină (peste 51%), dar situația se inversează când ne uităm la rata de angajare, unde bărbații sunt majoritari. Din fericire, în Kaufland România, datele se aliniază cu procentele populației, pentru că peste 73% din totalul angajaților sunt femei și peste 50% din pozițiile de conducere sunt ocupate tot de femei. Având un rol semnificativ în peisajul economic al României, considerăm că responsabilitatea noastră se extinde dincolo de limitele companiei, motiv pentru care ne-am implicat în creșterea conștientizării pe tema egalității de gen. Acesta este unul dintre motivele pentru care ne-am alăturat inițiativei #WeAreHalf. La rândul meu, ca femeie, simt nevoia să susțin astfel de cauze, care fac societatea românească un loc mai prosper și mai echitabil pentru toți cetățenii săi, indiferent de gen”, a declarat Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director, Kaufland România.

România se află pe penultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește egalitatea de gen, conform datelor din 2022 ale Institutului European pentru Egalitatea de Gen, transmise de World Bank Romania. Chiar și în acest context, avem o oportunitate reală de schimbare în societate. Asociația Solidaritate și Egalitate a pornit în urmă cu un an, o campanie de informare, educare și sprijin al femeilor. Analiza McKinsey din septembrie 2021 arată că dacă procentul de femei angajate ar ajunge la 52%, România ar putea adăuga, în fiecare an, aproximativ 8,7% la PIB, adică aproximativ 24 miliarde de euro. Acest lucru poate fi obținut prin creșterea numărului de femei active pe piața muncii cu 3%, remunerarea orelor lucrate suplimentar și angajarea acestora în sectoare cu productivitate mare.

„#WeAreHalf nu este doar o provocare adresată femeilor. Egalitatea de gen, sau mai degrabă lipsa ei, afectează întreaga comunitate. Participarea activă a femeilor în economie nu doar ar întări coeziunea societății, ci ar reduce semnificativ fenomenele de violență. Am dat glas acestei mișcări în martie 2023, iar anul acesta, cu ajutorul Kaufland România, vrem să ajungem cu mesajul nostru în cât mai multe orașe din țară, în care să punem în valoare femei cu potențial. În plus, ne dorim să le oferim o platformă extinsă prin care pot să participe activ la schimbarea stereotipurilor și la promovarea egalității de șanse”, a subliniat Mihaela Raluca Tudor, fondatoarea Asociației Solidaritate și Egalitate.

Prin această colaborare extinsă, campania aduce în prim-plan poveștile impresionante ale femeilor care au obținut realizări notabile în comunitățile lor și le încurajează să devină modele pentru întreaga societate. Kaufland a început deja un sistem intern de nominalizare al femeilor din companie. Primele trei povești înscrise în campania #WeAreHalf vorbesc despre dedicarea pentru identificarea și aplicarea unor politici incluzive într-o companie cu mii de angajați și 177 de magazine, consolidarea echipelor de lucru prin integrarea fiecărui membru, indiferent de experiența profesională și, mai ales, mai presus de dizabilități.

Estera Anghelescu este Director de Recrutare și Employer Branding la Kaufland România și Republica Moldova, cu o experiență de peste 20 de ani. A jucat un rol cheie în expansiunea companiei, încă de la deschiderea primelor magazine. Datorită proiectelor inovative pe care le-a implementat, a câștigat numeroase premii. În 2022, a fost distinsă cu titlurile de Global Employer Brand Leader of the Year de către Kantar și Employer Branding Professional of the Year de către Evensys. Din mai 2023, ocupă și funcția de Vicepreședinte al RDCC (Romanian Diversity Chamber of Commerce), angajându-se în promovarea diversității și incluziunii, atât în companie, cât și în societate. Este coordonatoarea programului A.C.C.E.S. (Angajare de Candidați cu Cerințe și Evoluții Speciale), dedicat integrării persoanelor cu dizabilități în echipa Kaufland. A urmat un M.B.A. la Universitatea din Gelsenkirchen și programe de Executive Education la instituții precum M.I.T., University of North Carolina și Stanford.

Oana Lungu este Director Executiv Achiziții în cadrul Kaufland România și Republica Moldova și lucrează în companie de peste 18 ani. A urmat studii universitare în domeniul arhitecturii, iar primul contact cu achizițiile l-a avut în cadrul unei firme de construcții, unde avut posibilitatea să învețe mult mai multe lucruri decât ar spera un tânăr absolvent. Experiențele din sfera profesională au condus-o către retail, un domeniu plin de provocări, față de care a fost mereu extrem de deschisă și în care a reușit până astăzi să atingă performanțe de top alături de echipa sa. Principiul pe care Oana l-a transpus cu succes în domeniul achizițiilor este acela că, o construcție durabilă pornește întotdeauna de la o fundație solidă. În retail, fundația este chiar echipa alături de care lucrează zi de zi, fie că e vorba de colegi cu experiență sau de tineri la început de carieră care descoperă cu entuziasm acest domeniu extrem de dinamic.

Cezarina Ispas este casieriță într-unul din magazinele Kaufland din București. Lucrează la o casă specială creată pentru persoanele cu dizabilități, gândită special pentru cei care utilizează un scaun rulant. Asta o ajută să își poată desfășura activitatea profesională în siguranță și cu încrederea că este susținută și valorizată. „La Kaufland Tudor Vladimirescu, sunt parte dintr-o echipă frumoasă și de fiecare dată când merg la locul de muncă, o fac cu bucurie. Încă de la interviul de angajare, am întâlnit oameni speciali care m-au susținut și m-au respectat. Tocmai de aceea, m-am integrat foarte bine și aici mă simt ca într-o familie. Mă bucur că, în ciuda dizabilității mele, am șansa de a avea un loc de muncă bun și îi încurajez pe toți cei care își doresc un job, să să alăture echipei Kaufland”, a declarat Cezarina Ispas.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Entertainment

N-ai idee ce urmează: Netflix dezvăluie viitoarele seriale, filme și jocuri din 2025

Published

on

„Indiferent de lucrurile pe care le aștepți cu nerăbdare în acest an, cu certitudine te vom lua prin surprindere cu producțiile care urmează să apară pe Netflix”, a declarat Bela Bajaria, directoarea de conținut de la Netflix, în cadrul prezentării anuale a filmelor, serialelor și jocurilor care vor apărea în 2025.

Evenimentul a avut loc la Egyptian Theatre din Los Angeles și i-a avut ca invitați speciali pe superstarurile WWE CM Punk și Rhea Ripley, Guillermo del Toro, Ben Affleck, John Mulaney, Tina Fey și frații Duffer. Prezentarea a fost difuzată simultan în direct în 12 țări în care au avut loc și evenimente locale.

„Cu peste 700 de milioane de oameni care ne urmăresc, nu putem să ne prezentăm în fața lor doar cu o singură idee. Trebuie să venim cu cele mai bune variante ale unei întregi palete de idei”, a spus Bajaria, „de la seriale TV și filme la jocuri”. Împărtășind cele mai importante aspecte ale viitorului portofoliu, ea a prezis că 2025 ar putea fi cel mai de succes an al Netflix.

URMĂREȘTE VIDEOCLIPUL CU NOUTĂȚI AICI.

Printre alte titluri, portofoliul va include:

Filme noi, precum Frankenstein al cineastului Guillermo del Toro, premiat cu Oscar®, un proiect care s-a aflat pe lista de dorințe a acestuia timp de 50 de ani. „De-a lungul deceniilor, personajul a fuzionat cu sufletul meu, proiectul transformându-se cumva într-o autobiografie. Nu poate fi mai personal de atât”, a spus Guillermo del Toro într-un mesaj video prezentat la eveniment. Un alt film din portofoliu este RIP, un thriller polițist cu Ben Affleck și Matt Damon în rolurile principale. Affleck a numit filmul „o plimbare cu adevărat distractivă, captivantă, care te face să-ți pui întrebări”.

Comedii noi, care au ca punct de plecare succesul unor seriale precum Nimeni nu vrea asta și Un om în interior, cărora li se vor adăuga, printre altele, serialul semnat de Tina Fey, Patru anotimpuri, o adaptare a filmului din 1981 cu un scenariu scris de Alan Alda. Fey a spus că au putut „să adune o distribuție de actori de comedie îndrăgiți care ar putea crea aceeași atmosferă caldă și umană ca originalul”.

Producții fără scenariu (unscripted) noi, care merg dincolo de ceea ce oferă portofoliul actual al Netflix de emisiuni matrimoniale și sportive cu acces în culise. Lista de producții fără scenariu (unscripted) va include emisiuni concurs, precum Formație pe nevăzute și de tip experiment social, precum Secret de un milion de dolari.

Bajaria a mai anunțat că, în viitor, abonații vor putea vota în direct, chiar de pe ecranul lor, ceea ce va deschide noi oportunități.

Evenimente live noi se vor adăuga celor deja anunțate, precum WWE, premiile anuale Screen Actors Guild și meciurile NFL în ziua de Crăciun. Bajaria a anunțat că TUDUM, evenimentul Netflix global pentru fani, va fi transmis în direct din Los Angeles pe 31 mai și că Toată lumea e live, cu John Mulaney, un nou show săptămânal de noapte unic, va avea premiera LIVE pe 12 martie. „Vom fi live la nivel global fără întârziere. Nu vom fi niciodată sursa ta de știri. Vom fi mereu nesăbuiți”, a spus Mulaney.

Noi seriale și filme de prestigiu, printre care Sirene, semnat de Molly Smith Meltzer, creatoarea serialului Menajera, Death by Lightning, de la David Benioff și D.B. Weiss, Zero Day, cu Robert De Niro în rol principal, Black Rabbit, cu Jason Bateman și Jude Law în rolurile principale, cât și în cele de producători executivi și The Beast in Me, cu Claire Danes și Matthew Rhys.

Bajaria a subliniat că serialele și filmele de prestigiu au fost întotdeauna fundamentale pentru activitatea Netflix, iar anul trecut producțiile platformei au avut mai multe nominalizări la Emmy® și la Globurile de Aur decât orice altă rețea.

De asemenea, în 2025 vor reveni pe ecrane multe seriale preferate de public, inclusiv cele mai de succes seriale ale noastre — Stranger Things, Wednesday și Squid Game. Bajaria a dezvăluit că producția la Wednesday tocmai s-a încheiat și că lansarea noului sezon va avea loc în cursul acestui an. Ea a mai anunțat și că sezonul final al serialului Squid Game va fi lansat pe 27 iunie.

Atunci când vine vorba despre ultimul sezon din Stranger Things, co-creatorul Ross Duffer a spus: „Acesta este cel mai mare și mai ambițios sezon al nostru de până acum”. Fratele său, Matt, a adăugat: „În același timp, credem că este cea mai personală poveste a noastră. A fost super intens și emoționant să filmăm – atât pentru noi, cât și pentru actorii noștri”.

Frații Duffer au vorbit și despre două noi seriale pe care le produc: The Boroughs și Something Very Bad is Going to Happen. „Rămânem alături de Netflix, care a fost casa noastră în ultimii 10 ani”, a spus Ross. „Nu am putea cere parteneri mai buni. Dacă vrei să spui povești originale, așa cum facem noi, acesta este cu adevărat locul potrivit”.

În cele din urmă, jocurile oferă fanilor o modalitate de a pătrunde și mai adânc în universurile lor preferate. Cu Squid Game: Unleashed pe cale să devină cel mai descărcat joc Netflix din toate timpurile, abonații se pot aștepta în 2025 la și mai multe jocuri bazate pe serialele pe care le iubesc, de la Ginny și Georgia și Dulcile magnolii la Dragoste pe nevăzute și Iadul celor singuri. Bajaria a anunțat, de asemenea, că Netflix va fi gazda exclusivă a emblematicelor jocuri video pe mobil WWE 2K în cursul acestui an.

La finalul prezentării de o oră, Bajaria a transmis publicului un mesaj simplu:

„Nu ne pricepem doar la un singur lucru. Suntem cei mai buni în materie de filme, emisiuni TV, documentare, stand-up, animații și evenimente live, totul în 50 de limbi. Nu ne este teamă să pariem puternic pe voci convingătoare și idei noi, fie că este vorba de o răsturnare de situație într-un scenariu, o poveste originală sau un mare eveniment live.

Despre asta este vorba la Netflix. Alegeri îndrăznețe. Creativitate. Surprize. Fani. Divertisment pentru întreaga lume. Asta îi face pe abonații Netflix să revină săptămână după săptămână, lună după lună, an după an. Și asta vom face și în 2025”.

Continue Reading

Entertainment

Pe 31 ianuarie se pun în vânzare primele bilete pentru cel mai așteptat film de comedie al anului, comedia “MENTORII”

Published

on

Vineri, 31 ianuarie, se dă startul campaniei de vânzare în avans a biletelor pentru comedia MENTORII, primul lungmetraj produs de UNTOLD Universe. Cei care vor să vadă primii cea mai așteptată comedie a anului 2025, își pot cumpăra deja biletele și își pot alege cele mai bune locuri în sălile de film. Primele bilete puse în vânzare sunt disponibile pe website-ul oficial al filmului www.mentoriifilmul.roPână pe 18 februarie, fanii comediei se mai pot înscrie într-un concurs care le poate aduce invitații duble VIP la avanpremiera filmului sau experiențe backstage unice la UNTOLD X 2025. Comedia MENTORII intră în cinematografele din toată țara pe data de 28 februarie.

Caravana MENTORII – opt orașe, întâlniri speciale cu actorii

Tot în etapa de presale, spectatorii își pot rezerva locul la proiecțiile speciale care vor avea loc în cele 8 mari orașe din țară cuprinse în turneul național de promovare al filmului. Cei care achiziționează bilete la aceste evenimente vor putea viziona filmul alături de unii dintre cei mai îndrăgiți actori din distribuție (Cătălin Bordea, Dorian Popa, Radu Bucălae, Tina Duceac, Doina Teodoru sau Bogdan Drăcea). Prezența lor în cadrul caravanei va oferi spectatorilor o experiență unică, transformând fiecare proiecție într-un eveniment memorabil.

Turneul național de promovare al comediei „MENTORII” se va desfășura între 19 și 28 februarie, cu proiecții speciale pentru care se pot achiziționa deja bilete, în următoarele orașe:

19 februarie – Cluj-Napoca, Cinema City Iulius și Cinema City Vivo

20 februarie – Timișoara, Cinema City Iulius și Cinema City Shopping City

21 februarie – Craiova, Inspire Electroputere și Cineplexx Promenada

22 februarie – Brașov, Cinema City AFI și Cinema One

23 februarie – Constanța, Cinema City VIVO și Cinema City PARK

26 februarie – București, AFI Cotroceni

27 februarie – Iași, Cinema City

28 februarie – Botoșani, Cinema Unirea și Cinema Happy

Până pe 18 februarie, fanii comediei se pot înscrie într-un concurs care le poate aduce invitații VIP la avanpremierǎ sau experiențe backstage unice la UNTOLD X 2025

Producătorii filmului au pregătit și un concurs pentru fanii comediei „MENTORII”.  Aceștia au ocazia să câștige o mulțime de premii atractive precum:

  • 10 invitații duble VIP la avanpremiera filmului, alături de actorii din distribuție
  • 2 abonamente duble VIP la UNTOLD X 2025
  • Experiențe backstage unice

Tot ce trebuie să facă este să se înscrie pe site-ul oficial al filmului www.mentoriifilmul.ro și vor intra automat în tragerea la sorți pentru premii.

MENTORII, o comedie inspirată de realitățile cotidiene

MENTORII este primul film de lungmetraj produs de UNTOLD Universe. Ideea și scenariul filmului aparțin Magic Maker Media House. Scenariul comediei este inspirat din situații cotidiene, și abordează cu umor și ironie fenomenul „specialiștilor” de pe rețelele sociale, mereu pregătiți să ofere sfaturi rapide și soluții care să îți transforme viața peste noapte. Regizorul Adrian Tapciuc a creat un film care promite să facă publicul să râdă și să reflecteze asupra influenței acestor „mentori” moderni. Acestui proiect cinematografic s-a alăturat în calitate de co-producător și Headline Management, cea mai mare agenție de stand up Comedy din România, care reunește peste 30 de comedianți.

Continue Reading

Entertainment

DISNEY+ LANSEAZĂ ASTĂZI SERIALUL PLIN DE MISTER ȘI INTRIGI, ”PARADISE”

Published

on

Astăzi, Disney+ a lansat serialul original „Paradise”, in care creatorul Dan Fogelman („This is us”) face din nou echipă cu actorul Sterling K. Brown. Trei episoade din acest serial dramatic sunt deja disponibile, urmând ca în fiecare săptămână un nou episod să aibă premiera.

Acțiunea „Paradise” se desfășoară într-o comunitate senină, locuită de unii dintre cei mai proeminenți oameni din lume. Dar această liniște se destramă atunci când are loc o crimă șocantă și începe o investigație cu mize mari.

Din echipa de distribuție a acestui serial plin de mister și intrigi fac parte și James Marsden, Julianne Nicholson, Sarah Shahi, Nicole Brydon Bloom, Aliyah Mastin și Percy Daggs IV. „Paradise” este produs de Dan Fogelman, Sterling K. Brown, John Requa, Glenn Ficarra, John Hoberg, Jess Rosenthal și Steve Beers. Serialul este o producție 20th Television.

Datorită funcției de control parental, Disney+ rămâne o experiență de vizionare adecvată pentru toți membrii familiei. Abonații pot stabili limite de acces la conținut pentru adulți și pot crea profiluri protejate prin PIN, alături de profilurile deja existente pentru copii.

Continue Reading

Trending