Connect with us

Business

Grupul City Grill mizează pe afaceri de peste 60 milioane euro în 2024

Published

on

Grupul de restaurante City Grill, unul dintre cei mai puternici jucători autohtoni din industria HoReCa, a încheiat 2023 cu o cifră de afaceri de 55 milioane Euro. Pentru anul în curs se estimează o depășire a pragului de 60 milioane de euro, fiind susținută prin deschiderea de unități noi, dar și prin performanța restaurantelor actuale care au un public fidel și activ. Prin finalizarea proiectelor de investiții de peste 15 milioane de euro, Grupul City Grill și-a consolidat în 2023 poziția de cel mai mare grup autohton de restaurante din piața ospitalității.

În anul 2023, peste 15.000 clienți au trecut zilnic pragul restaurantelor din grupul City Grill. Aceștia își doresc o experiență completă, definită de servicii excelente, diversitate culinară, gust autentic și ingrediente de calitate, precum și de o atmosferă deosebită și design actual.

“Clientul City Grill este unul matur, avizat, exigent care caută calitate și diversitate culinară, precum și servicii de top. Clienții noștri au un grad de recurență mare, fiind obișnuiți cu standardul nostru ridicat din toate restaurantele. Astfel, și misiunea noastră este dincolo de a servi o mâncare bună. Punem accent, în primul rând, pe experiența excepțională a clienților, pe trio-ul calitate a meniului, calitate a serviciilor și atmosferă, design interior, amplasament” , spune Daniel Mischie, CEO Grup City Grill.

Bonul mediu, 50 euro. Hanu’ Berarilor, restaurantul cu cel mai fidel public.

Grupul City Grill operează în prezent restaurante și cafenele sub brandurile Caru’ Cu Bere, Hanu’ lui Manuc, Pescăruș, Hanu’ Berarilor, Buongiorno.Italian, City Grill și hotelul La Boheme, toate restaurantele având un public fidel și foarte activ. Dintre toate acestea, în 2023, Hanu’ Berarilor este brandul cu cel mai mare grad de recurență al clienților.

În 2023, bonul mediul la nivelul grupului a fost de 50 euro, cele mai mari valori medii/bon la nivel de an înregistrându-se în restaurantele frecventate într-un procent mai mare de turiști, respectiv Hanu’ lui Manuc (75 euro), Caru’ cu Bere (65 euro) și Pescăruș (55 euro).

Preparatele preferate de clienții restaurantelor din Grupul City Grill sunt ciorba de văcuță, borșul de cocoș, ciolanul de porc, papanașii, micii, pizza napoletană, pulpele de rață, burgerii, sarmalele și peștele de captură.

Lansarea meniurilor de prânz, cu preț unic de 34,9 lei a alimentat creșterea numărului de clienți corporate. Revenirea progresivă la birouri a dus la reluarea obiceiurilor de a ieși la masa de prânz cu colegii, moment transformat într-o ocazie de conectare și schimb de idei.

„Hanu’ lui Manuc, Hanu’Berarilor, Pescăruș și Caru’ cu Bere sunt în sine destinații emblematice în București și locuri de neratat pentru turiștii străini, români sau expați. De la clădirile-monument istoric, amplasament central, ambianță și design, până la meniul atent pregătit, acordăm o mare importanță experienței celor care ne trec pragul. Ne bucură rata mare de recurență a clienților în toate restaurantele noastre. Diversificăm constant meniul și avem grijă să avem variante culinare pentru toate gusturile”, precizează Daniel Mischie, CEO City Grill Group.

Experiența deosebită, alături de ofertele atractive create pentru elevi și studenți, au atras în restaurantele grupului un public tânăr, pentru care socializarea este o activitate principală de a petrece timpul. Astfel, pe segmentul de vârstă sub 25 ani a crescut numărul de clienți cu aproape 40%.

Investițiile continuă și în 2024

Dincolo de bugetele majore pentru investițiile finalizate în 2023 sau cele în plan pentru 2024, investiţiile în restaurantele reţelei sunt constante, având ca scop îmbunătățirea permanentă a experienței clienților și consolidarea poziției restaurantelor din lanțul City Grill Group ca destinaţie preferată atât pentru mesele clasice în familie sau cu prietenii, dar şi pentru evenimente corporate sau private de orice dimensiune.

În 2023, City Grill a finalizat cel mai amplu proces de investiție al grupului, respectiv 13 milioane de euro în revitalizarea și modernizarea restaurantului Hanu’ Berarilor -Oprea Soare și Hotel La Boheme. Tot în a doua jumătate a anului 2023, grupul City Grill a finalizat o investiție de peste 2.5 milioane Euro în modernizarea restaurantelor din rețeaua Buongiorno, proiect demarat în 2019. Cele trei restaurante incluse în proiectul de modernizare au fost Buongiorno Primăverii, reamenajat în 2019, cu o investiție de 700.000, Buongiorno Victoriei, în 2021, unde investiția s-a ridicat la peste 1.600.000 Euro și Buongiorno Băneasa, redeschis în luna august 2023, după o investiție de 500.000 Euro.

După multe provocări cauzate în special de pandemie, 2023 a fost anul în care Grupul City Grill a finalizat două mari proiecte de investiții. Dacă în cazul Buongiorno.Italian investiția a fost redirecționată către actualizarea și modernizarea designului interior, proiectul de design al restaurantului din Oprea Soare, realizat de arh. Mihai Popescu reprezintă un exemplu de adaptare la arhitectura istorică a clădirii monument istoric de clasa A, această clasificare venind, desigur, cu multe limitări. Totuși, s-a reușit păstrarea elementelor de construcție originale, ale arhitectului Petre Antonescu și combinarea într-un mix cu design contemporan și cu elemente interioare actuale.

Un alt proiect important care a început în 2023 și se va finaliza în 2024 este la Hanu’ lui Manuc. Aici am bugetat o investiție în redesign interior, restaurat în concordanță cu spiritul locului, dar și la partea exterioară. În acest an păstrăm în focus și segmentul de hoteluri, unde am demarat în 2022. Continuăm să alocăm resurse importante pentru dezvoltare. Suntem orientați către achiziții de hoteluri și restaurante, noi tip greenfield, sau cu ceva ani vechime, tip brownfield, avand în vedere destinații noi, în Centrul Istoric , dar nu numai”, precizează Daniel Mischie.

Tot anul acesta este demarat un amplu proiect de renovare a locațiilor din aeroportul Otopeni, un demers care se va întinde pe tot parcursul anului 2024. Prin prezența restaurantelor din Grupul City Grill în Terminalul Plecări din Aeroportul Henri Coandă ne asigurăm că turiștii care vizitează Capitala au acces la serviciile și deliciile culinare cu care îi cucerim și în oraș.

Dincolo de investițiile în dezvoltare și experiența clienților care vizitează restaurantele, Grupul City Grill continuă să investească în echipa și oamenii care fac posibile operațiunile de zi cu zi. În prezent Grupul City Grill are o echipă de peste 1000 persoane. Acestea au acces la cursuri de formare și training-uri pentru dezvoltare profesională, un plan de carieră și un mediu de lucru sigur și echilibrat. Cultura organizațională a companiei susține exprimarea intraprenorială, inițiativa, creativitatea și inovația, atât din perspectivă culinară, cât și din perspectiva lucrului cu clienții sau marketing.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Business

Un profesionist român pe scena celui mai prestigios Congres veterinar din Europa

Published

on

În perioada 3–6 septembrie 2025, comunitatea internațională a medicilor veterinari se va reuni la FECAVA EuroCongress 2025, desfășurat în Anvers, Belgia. Acest eveniment, recunoscut drept cel mai important congres medical veterinar din Europa, aduce împreună specialiști de renume mondial pentru a împărtăși cele mai recente descoperiri și practici în medicină veterinară.

România va fi reprezentată cu mândrie de Prof. Univ. Habil. Vițălaru Bogdan-Alexandru, unul dintre cei mai respectați experți europeni în nefrologie și urologie veterinară. Prezența sa ca lector principal subliniază recunoașterea internațională de care se bucură contribuțiile sale științifice și practice.

Subiecte de impact pentru medicina veterinară globală

Prof. Vițălaru va susține o serie de prelegeri inovatoare, menite să redefinească abordarea terapeutică a afecțiunilor renale și urologice:

* Maximizarea beneficiilor panelului biochimic în diagnosticul pacienților renali – Un ghid practic pentru înțelegerea detaliată a parametrilor esențiali.
* Intestinele, al treilea rinichi: Medicină la nivel avansat – O perspectivă modernă asupra interdependenței dintre sănătatea intestinală și funcția renală.
* Sindromul cardio-renal: Ce tratăm mai întâi? – O abordare integrativă în managementul pacienților cu afecțiuni cardiovasculare și renale.
* Litiază urinară: Tratament medical sau chirurgical? – O analiză detaliată a opțiunilor terapeutice personalizate.
Aceste subiecte nu doar că reflectă expertiza sa profundă, ci abordează și provocările majore cu care se confruntă medicii veterinari în practica de zi cu zi, oferind soluții bazate pe cercetare și experiență clinică.

 

O realizare remarcabilă pentru România

Prezența unui lector român pe scena FECAVA EuroCongress reprezintă o performanță excepțională și o recunoaștere a valorii profesioniștilor din țara noastră în domeniul veterinar. Prof. Vițălaru nu doar că promovează excelența academică, dar contribuie și la creșterea prestigiului României pe plan internațional.

„Participarea mea la acest congres este o onoare și o oportunitate de a împărtăși cunoștințele acumulate de-a lungul carierei mele. Este, totodată, o șansă de a reprezenta comunitatea medicală veterinară din România și de a încuraja colaborările internaționale,” a declarat Prof. Vițălaru.

Implicații pentru medicina veterinară din România

Experiența și informațiile aduse de la FECAVA EuroCongress 2025 vor avea un impact semnificativ asupra dezvoltării medicinei veterinare din România. Practicienii și studenții vor beneficia de cunoștințe de ultimă oră, care pot fi aplicate în diagnosticarea și tratamentul afecțiunilor complexe.

Prin activitatea sa didactică și științifică, Prof. Vițălaru continuă să inspire generațiile viitoare de medici veterinari, demonstrând că excelența profesională și pasiunea pot depăși orice graniță.

Prezența Prof. Univ. Habil. Vițălaru Bogdan-Alexandru la FECAVA EuroCongress 2025 reprezintă o confirmare a valorii pe care specialiștii noștri o aduc pe scena internațională și o oportunitate de a pune România pe harta excelenței medicale globale.

Continue Reading

Cultura

Libris.ro: Ce au citit românii în 2024

Published

on

Libris, librărie online de referință pe piața din România, a vândut în 2024 cu peste 20% mai multe cărți decât în 2023, cu o medie a comenzii înregistrate la nivel național de 135 lei. Cele mai active județe în privința achiziției de carte se mențin București, Brașov și Cluj, iar „Cărțile pentru copii” domină topul categoriilor, urmate de Beletristică și Științe Umaniste.

Printre surprizele acestui an se remarcă revenirea unor titluri și autori clasici, F.M. Dostoievski dominând topul celor mai vânduți autori datorită viralizării pe Tik-Tok a volumului „Nopți albe”.

Astfel, unul dintre cele mai interesante fenomene literare ale anului 2024 a fost popularizarea masivă a nuvelei „Nopți albe” de F.M. Dostoievski pe TikTok, care a captat atenția generației Z prin teme legate de dragoste, singurătate și conexiune umană.

De altfel, datorită acestui fenomen, „Nopți albe” de F.M. Dostoievski a devenit și cel mai bine vândut titlu clasic al editurii Penguin și în Marea Britanie, devansând în vânzări volume consacrate ca lider în vânzări precum „Mândrie și Prejudecată” (Jane Austen) sau „1984” (George Orwell).

Comunitatea BookTok a promovat intens povestea romantică și melancolică a lui Dostoievski, care a atras generația Z prin teme de singurătate și vulnerabilitate emoțională.

„Noile generații descoperă literatura clasică nu doar prin școală sau familie, ci și pe platformele sociale. Popularitatea lui Dostoievski pe TikTok demonstrează relevanța lecturii în era digitală. Temele sale, precum opoziția față de capitalism, dificultatea conexiunilor autentice și fragilitatea relațiilor, rezonează profund cu tinerii de azi. Nuvela „Nopți Albe”, apreciată ca poveste de dragoste, atrage și datorită popularității genului romance în social media. Acest interes viral pentru operele lui Dostoievski s-a reflectat și în creșterea vânzărilor noastre”, afirmă Loredana Tudor, Marketing Manager Libris.

„Nopți Albe” nu este singurul exemplu de titlu clasic care a ajuns în topurile din 2024 datorită TikTok. Volumul „De veghe în lanul de secară” de J.D. Salinger a fost de asemenea un favorit al booktok-urilor de anul trecut, romanul plasându-se pe prima poziție în topul Young Adult și pe Libris.ro.

Creșteri alimentate de trendurile din social media au avut și categoriile Carte în limba engleză (+10%) și Young Adult (+18%), care reflectă un interes în creștere al tinerilor de a descoperi lectura ca formă de relaxare și autodezvoltare, dar și de a pune cartea în centrul conversațiilor din comunitățile online.

La nivel național, traficul înregistrat de pe dispozitivele mobile a fost de peste 3 ori mai mare decât de pe desktop, cu vârfuri în Cluj (84%), urmat de Timiș și București, cu 83%.

Harta României în Cărți Citite. Brașovenii au comandat cu 35% mai multe cărți față de 2023.

Datele Libris arată că Brașov este județul care a înregistrat cea mai creștere în ceea ce privește achiziția de carte, cu 35% mai multe volume comandate în 2024  față de 2023. O creștere similară s-a înregistrat și în Iași (+33%).

Topul județelor către care s-au livrat cele mai multe comenzi plasate pe Libris se menține similar ca în anii precedenți. Astfel, locuitorii din București, Brașov, Cluj, Iași și Ilfov au comandat mai multe volume decât în 2023, creșterile înregistrate fiind între 20 și 35%.

Raportat la populația fiecărui județ, datele Libris din 2024 arată că cele mai multe comenzi de carte pe cap de locuitor s-au făcut din Ilfov, București și Brașov, la polul opus aflându-se județele Harghita, Covasna și Teleorman.

Românii din străinătate au plasat anul trecut cu 10% mai multe comenzi. La nivel internațional cele mai active țări în ceea ce privește achiziția sunt Germania, SUA, Franța, Belgia și Marea Britanie, cu o medie a comenzilor de 240 lei. Volumele expediate de Libris în 2024 au ajuns și la români din Coreea de Sud, Kuwait sau Taiwan.

Top 5 județe la achiziția de carte

  1. București – 430,321 cărți vândute (+20% față de 2023)
  2. Brașov- 141,448 cărți vândute (+35% față de 2023)
  3. Cluj- 115,071 cărți vândute (+25% față de 2023)
  4. Iași- 111,559 cărți vândute (+33%  față de 2023)
  5. Ilfov- 106,818 cărți vândute (25%  față de 2023)

„An de an, alegerile de lectură ale românilor conturează o radiografie autentică a intereselor și valorilor societății. Observăm în 2024 o tendință de echilibru între literatura clasică și titlurile contemporane, dar și între lecturile de dezvoltare personală și beletristică, semn că cititorii români caută în lecturile lor atât profunzime, cât și relevanță, introsepecție, răspunsuri la provocările cotidiene sau desigur relaxare și self-care prin lectură”, adaugă Loredana Tudor.

Ce au citit românii în 2024

Care sunt cele mai citite volume, numărul de cărți comandate, traficul de pe dispozitive mobile și date despre comenzile celor mai fideli cititori din fiecare județ pot fi consultate pe harta interactivă creată de Libris prin prelucrarea datelor* de vânzări la nivelul anului 2024, disponibilă pe România în cărți citite, Ediția 2024.

*Pentru o relevanță sporită privind preferințele reale de lectură ale românilor, analiza exclude vânzările de manuale și carte școlară sau inclusă în bibliografia școlară.

Top 10 cele mai vândute cărți

  1. Micul prinț – Antoine de Saint-Exupery
  2. Nervul vag. Adio stres, inflamații, tulburări digestive și probleme imunitare – Yann Rougier, Marie Borrel
  3. Ține-ți copiii aproape – Gordon Neufeld, Gabor Mate
  4. Cât timp înfloresc lămâii – Zoulfa Katouh
  5. Marele dicționar al bolilor și afecțiunilor –  Jacques Martel
  6. Revoluția glucozei. Echilibrarea glicemiei poate să-ți schimbe viața – Jessie Inchauspe
  7. Omul în căutarea sensului vieții – Viktor E. Frankl
  8. Puterea extraordinară a subconștientului tău – Joseph Murphy
  9. Hoțul de cărți – Markus Zusak
  10. Curajul de a nu fi pe placul celorlalți – Fumitake Koga, Ichiro Kishimi

Top 10 cei mai vânduți autori

  1. F. M. Dostoievski
  2. Eric-Emmanuel Schmitt
  3. Geronimo Stilton
  4. Roald Dahl
  5. Gabor Mate
  6. Lise Bourbeau
  7. Marc Levy
  8. Gabriel Garcia Marquez
  9. Colleen Hoover
  10. Ioana Chicet-Macoveiciuc

Top 10 cei mai vânduți autori români

  1. Ioana Chicet-Macoveiciuc
  2. Niculina Gheorghiță
  3. Dan-Silviu Boerescu
  4. Pimen Vlad
  5. Petronela Rotar
  6. Radu Paraschivescu
  7. Leon Dănăilă
  8. Ovidiu Dragoș Argeșanu
  9. Alec Blenche
  10. Lavinia Bârlogeanu

Top 5 cei mai vânduți autori din Bibliografia școlară pe Libris.ro în 2024

  1. L. Frank Baum
  2. Ion Creangă
  3. Mihail Sadoveanu
  4. Mark Twain
  5. Mircea Eliade

Top 5 cele mai populare categorii și cele mai vândute 5 titluri din fiecare

Categoria „Cărți pentru copii” își menține locul fruntaș în topul celor mai vândute categorii, urmată de „Beletristică”, „Științe Umaniste”, „Dezvoltare Personală”, și „Spritualitate și Ezoterism’. De asemena, interesul tinerilor cititori continuă să crească, categoria „Young Adult” fiind una dintre cele mai dinamice și accesate categorii în ultimii ani.

Astfel, „De veghe în lanul de secară” (J.D. Salinger), 15 zile fără internet (Sophie Rigal-Goular,) „Poveștile deosebiților” (Ransom Riggs), „Darurile noastre ascunse” (Caroline O’Donoghue), „Însemnări din viața mea” (Alfie Deyes)  domină topul preferințelor cititorilor tineri.

Când vine vorba de volumele recomandate în Bibliografia școlară, „Dumbrava minunată” (Mihail Sadoveanu) își menține locul fruntaș, urmată fiind de „Amintiri din copilărie” (Ion Creangă).  Topul celor mai vândute titluri din  categoria “Bibliografie școlară” este completat de “Prinț și cerșetor” (Mark Twain), „Băiatul cu pijamale în dungi” (John Boyne) și „Recreația mare” (Mircea Sântimbreanu).

1.Cărți pentru copii

  1. Micul prinț – Antoine de Saint-Exupery
  2. 101 povești de noapte bună
  3. Poveste de Crăciun – Charles Dickens
  4. Primele poezii și cântecele pentru cei mai mici pitici
  5. Jocuri pentru copii inteligenți. Carte de activități +3 ani

2.Beletristică

  1. Cât timp înfloresc lămâii – Zoulfa Katouh
  2. Hoțul de cărți – Markus Zusak
  3. Nopți albe – F. M. Dostoievski
  4. Ne vedem în august – Gabriel Garcia Marquez
  5. Insula copacilor dispăruți – Elif Shafak
  1. Științe Umaniste
  1. Rușinea. Vocea, experiența și vindecarea rușinii în procesul terapeutic – Lavinia Bârlogeanu, Carmen Beyer, Erik Hygum, Daniela Dumitrescu, Daniela Luca, Corneliu Irimia
  2. Gânduri către sine însuși – Marcus Aurelius
  3. Rătăciți în labirint. Chipuri ale bântuirii și mântuirii în procesul terapeutic – Lavinia Bârlogeanu
  4. Nexus. Scurtă istorie a rețelelor informaționale din epoca de piatră până la IA – Yuval Noah Harari
  5. Jurnalul Annei Frank – Anne Frank

 

  1. Dezvoltare personală
  1. Curajul de a nu fi pe placul celorlalți – Ichiro Kishimi , Fumitake Koga
  2. Totul e în regula în mine și în lume – Petronela Rotar
  3. Mindreader – David J. Lieberman
  4. Stilurile de atașament – Amir Levine, Rachel S. F. Heller
  5. Arta manipulării – Kevin Dutton

 

  1. Spiritualitate și Ezoterism
  1. Puterea extraordinară a subconștientului tău – Joseph Murphy
  2. Corpul cuantic – Deepak Chopra, Jack Tuszynski, Brian Fertig
  3. Cele 5 răni care ne împiedică să fim noi înșine – Lise Bourbeau
  4. Cele patru legăminte, cartea înțelepciunii toltece – Don Miguel Ruiz
  5. Vindecarea celor 5 răni – Lise Bourbeau.

 

Top 10 cele mai vândute cărți în limba engleză

  1. Concise 48 Laws Of Power – Robert Greene
  2. A Court of Thorns and Roses. A Court of Thorns and Roses #1 – Sarah J. Maas
  3. Matilda. Special Edition – Roald Dahl
  4. Powerless. The Powerless Trilogy #1 – Lauren Roberts
  5. Twisted Lies. Twisted #4 – Ana Huang
  6. King of Wrath. Kings of Sin #1 – Ana Huang
  7. Little Book of Jokes for Kids of All Ages – Martin Ellis
  8. Once Upon A Broken Heart. Once Upon A Broken Heart #1 – Stephanie Garber
  9. White Nights – Fyodor Dostoyevsky
  10. War That Saved My Life – Kimberly Bradley

Continue Reading

Cultura

Editura Publisol dezvăluie istoria secretă a bombei germane prin volumul RĂZBOIUL LUI HEISENBERG, de Thomas Powers

Published

on

„Războiul lui Heisenberg va declanșa o furtună de controverse academice… Dar toți cititorii se vor bucura de intriga demnă de romanele de capă și spadă și de profunda dramă umană.”- Timothy Ferris, Autor Galaxies

Editura Publisol lansează cartea Războiul lui Heisenberg. Istoria secretă a bombei germane de Thomas Powers, o lucrare captivantă, care explorează misterele și dilemele etice din jurul programului german de dezvoltare a bombei atomice în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Volumul ofera o perspectivă unică asupra unor întrebări fundamentale ce privesc moralitatea, cunoașterea și responsabilitatea în timp de război.

Germania lui Hitler a încercat in al Doilea Război Mondial, să construiască o bombă atomică. Deși beneficia de reputați savanți, de materii prime și de o tehnologie înaintată, programul nuclear al celui de-l Treilea Reich s-a dovedit un fiasco. Cartea lui Thomas Powers, Războiul lui Heisenberg, susține cu documente de netăgăduit că acela care a pus surdină ambițiilor nucleare naziste a fost laureatul Nobel Werner Heisenberg.

Unul dintre ultimele secrete ale celui de-Al Doilea Război Mondial este motivul pentru care germanii nu au reușit să construiască o bombă atomică. Germania era locul de naștere al fizicii moderne, poseda materiile prime și baza industrială și avea la dispoziție unele dintre cele mai strălucite minți din domeniul fizicii nucleare.

Importantă și originală, un alt capitol din povestea epică a modului în care omenirea a ajuns să aibă la îndemână mijloacele propriei distrugeri.”, Richard Rhodes, Autor The Making of the Atomic Bomb.

În volumul „Războiul lui Heisenberg”, Thomas Powers prezintă interacțiunea dintre știință și spionaj, moralitate și necesitate militară, paranoia și logica rece care au marcat programul german de construire a bombei atomice, dar și răspunsul Aliaților la acesta. Pe baza a zeci de interviuri și a anilor de cercetare intensivă, Powers concluzionează că Werner Heisenberg, care a fost fi gura principală a efortului atomic german, a obstrucționat în mod conștient dezvoltarea bombei, iar într-o faimoasă întâlnire din 1941, la Copenhaga, cu fostul său mentor Niels Bohr, a încercat să-i descurajeze și pe Aliați să-și atingă obiectivul de a construi propria bombă.

Cu o analiză detaliată, Powers dezvăluie evenimentele ce gravitează în jurul fizicianului Werner Heisenberg și echipei sale, arătând cum știința și războiul se întâlnesc într-o competiție devastatoare de putere și cunoaștere. Heisenberg, unul dintre cei mai mari fizicieni ai secolului XX, cunoscut pentru formularea Principiului Incertitudinii, devine aici un personaj complex prins între loialitatea față de țara sa și implicațiile etice ale armelor nucleare.

Powers abordează subiectul cu o rigoare impresionantă, dezvăluind întrebări controversate: Au încercat Heisenberg și echipa sa să construiască bomba atomică? Au fost sabotați de aliați, sau au sabodat ei înșiși proiectul pentru a preveni o catastrofă globală? Fără să ofere un răspuns definitiv, Powers invită cititorii să reflecteze asupra dificultăților morale și asupra tentației cunoașterii, într-un context politic și militar periculos.

„Războiul lui Heisenberg” este o „carte atent documentată și foarte bine scrisă” (Time), a cărei poveste extraordinară captivează și… neliniștește.

Cartea „Războiul lui Heisenberg”, de Thomas Powers este disponibilă pe site-ul editurii publisol.ro, în librarii și magazinele online de specialitate.

Despre autor

Thomas Powers, autor și jurnalist american premiat, este cunoscut pentru stilul său de investigație meticulos. Powers a câștigat Premiul Pulitzer în 1971 pentru reportajele sale legate de cazul Dianei Oughton, o tânără implicată în activism radical și terorism în Statele Unite. Acest caz a inspirat prima sa carte, Diana: The Making of a Terrorist, în care Powers abordează rădăcinile ideologice și psihologice ale terorismului.

De-a lungul carierei sale, Powers a explorat teme complexe legate de război și putere. Printre lucrările sale se numără The War at Home: Vietnam and the American People, o investigație detaliată asupra impactului războiului din Vietnam asupra cetățenilor americani, și The Man Who Kept the Secrets: Richard Helms and the CIA, o biografie complexă a unui fost director CIA. În cartea Thinking About the Next War, Powers continuă să analizeze dinamica globală a puterii și etica în contextul conflictelor armate.

 

Continue Reading

Trending