Connect with us

Marketing

Tendințele anului 2024 în design interior: mobilier cu linii curbate, combinații de lemn cu piatră sau metal și materiale cu texturi pufoase, toate în nuanțe inspirate din natură

Published

on

Paris Design Week este evenimentul statement din Europa, unde se trasează trendurile pentru anul ce urmează, iar Maison & Objet este fără doar și poate locul unde specialiștii în design interior au fost prezenți pentru a afla cum va arăta casa anului 2024. Alexa Rădulescu, Managerul Infinity for Home, dezvăluie care sunt tendințele în ceea ce privește zona de mobilier, decorațiuni, tapițerii, cromatică, aflate la Paris Design Week și le împărtășește celor care își doresc să facă un upgrade în locuința lor, în concordanță cu noile linii din zona deco.

Întrebată care este cel mai important trend de design interior pentru anul viitor, Alexa a subliniat:

„Anul următor trendul în design și amenajare mizează pe forme simple, clasice și culori care îndulcesc și, aș putea spune, încălzesc spațiul. Lemnul și piatra vor fi elemente statement, combinate cu tapițerii texturate și fine, și ne vom întoarce la formele curbate, dar bine definite, îmbinate cu texturi cât mai aproape de natural, precum stofe, țesături, piele, boucle, bumbac.

De asemenea, monocromia va fi unul dintre elementele în trend anul următor, indiferent de ceea ce ne alegem din paleta de culori.

Se va pune foarte mult accent pe linii curbe, aș spune că va fi «back to basic» din perspectiva design-ului mobilierului, trend pe care îl regăsiți și pentru obiectele din portofoliul Infinity for Home, spre exemplu pentru canapeaua Lisabona sau fotoliul Rona”.

În plus, Alexa Rădulescu, spune că, dacă 2024 ar fi o paleta de culori, aceasta s-ar putea numi „back to nature”.

„Deși încă se utilizează culorile de accent, ele sunt inspirate din nuanțele pe care le regăsim în natură: verde închis, arămiu, portocaliu–arămiu, sunt culorile cel mai des utilizate.  Din paleta non-culorilor avem: crem, bej, cappuccino, maro-uri, brun, alb ivoire, alb, negru”.

Îmbinările de lemn cu texturi calde, pufoase, vor triumfa anul următor

Întrebată cum s-au prezentat piesele de mobilier descoperite la Paris Design Week, managerul Infinity for Home a detaliat:

„Anul viitor ne întoarcem către natură și se va pune accent pe forme atipice, am observat că tendința de a folosi linii curbe pentru piesele de mobilier va fi mai accentuată în 2024. Nu va fi, de exemplu, surprinzător, să regăsim la un loc elemente din stilul country, îmbinate cu piese de mobilier minimaliste, la care se vor adăuga piesele de decor interior în stilul boho.

Din punct de vedere al structurilor, lemnul și nuanțele naturale lemnoase vor reprezenta trendul. Regăsim variante de lemn vopsit negru, pentru scaune cu ratan sau mese cu picior riflat, precum modelul Boavista sau modelul Baleri din gama Infinity for Home.

Piatra naturală, în combinație cu lemnul și metalul, este de asemenea de luat în considerare când vorbim despre mobilier. Am remarcat și îmbinările de lemn cu texturi calde, pufoase (stofe, boucle, catifea, ratan), elementele care vor triumfa anul următor, cum ar fi scaunul Qatar din portofoliul nostru”.

În 2024 vom avea mai puțină culoare, mai multă formă și textură”

Nu putem să nu trecem în revistă materialele și texturile care fac diferența în 2024, din zona deco, unde managerul mărturisește:

„Dacă vorbim despre decorarea casei: lenjerii, perne, pături, accesorii soft, aici paleta este tot în culori naturale, «down to earth», iar materialele folosite sunt inuri, bumbacuri, lână. Se va pune accent pe un stil ușor boho, dar și simplu, modern, elegant. Texturile și materialele readuc zona aceasta de cozy, chiar și pentru casele mai moderne.

Covoarele realizate din bumbac și lână, monocromatice, sunt și ele în trend. Dacă ar fi să subliniez o caracteristică pentru întreagă zona deco, anul viitor avem mai puțină culoare, mai multă formă și textură, iar un exemplu relevant din portofoliul nostru ar fi covorul Dehli.

Dacă ne referim la decorațiuni soft, aici lâna, bumbacul, inul sunt texturile la care să ne raportăm. Și pe acestea le regăsim, în mare parte, în culori neutre, cel mult un verde închis, verde, albastru marin, arămiu, portocaliu stins, maro, iar un exemplu ar putea fi modelul de pătură Nova Stone.

Iar dacă ne referim la tapițerii pentru piesele de mobilier, canapea, fotolii, paturi, foarte puțin a fost utilizată catifeaua. Ea se păstrează însă ca trend pentru zona mai luxury, unde va fi încă foarte prezentă, în culori pastelate. Cel mai mult în trend vor fi texturile precum: stofele, boucle-ul, bumbacul sau texturile similare  inului și bumbacului. Se poartă orice tip de textură soft, există materiale speciale care imită moliciunea și finețea catifelei, dar reprezintă altă categorie de material textil, mult mai texturat și foarte în trend în 2024”, adaugă Managerul Infinity for Home.

Cristalurile cu modele elegante, opulente, dar și bibelourile vor fi în mare vogă in 2024

Nici secțiunea de obiecte de decor nu a fost trecută cu vederea de Alexa, aceasta mărturisind că elementele must-have, propuse în cadrul Maison & Objet Paris sunt cu adevărat inedite.

„Aici am avut cea mai plăcută supriză, deoarece cristalurile și ceramicele sunt în mare vogă. Vor fi foarte la modă decorațiunile din sticlă în forme atipice, iar când vorbim despre cristaluri, accentul se pune pe modele clasice, elegante, dar opulente.

Dacă ar fi să discutăm exclusiv de servirea mesei, cristalurile stil baroc, cu detalii aurii sau florale sunt în tendințe. Acestea te vor face să te simți ca la palatul regal, iar paleta este extrem de variată: de la paharele de apă, șampanie, carafe, cupe, suporturi de lumânare, totul va fi strălucitor, luxuriant.

O surpriză pentru mine a fost faptul că au revenit la modă bibelourile. Știu că, în cultura noastră, au fost destul de folosite genul acesta de decorațiuni și poate le considerăm kitchs, însă 2024 aduce în lumina reflectoarelor decorațiuni din ceramică în stilul clasic, îmbinate cu dantelărie, detalii florale, culori foarte pastelate de accent. În acest caz, parcă m-am întors în timp și am redescoperit cât de prețioase sunt aceste obiecte decorative. Paleta de culori utilizată pentru aceste elemente, este: alb, crem, bej, monocrom, foarte rar diverse obiecte vor avea doar culorile clasice pastel – verde, roz pudră, teme florale în general”, adaugă Alexa Rădulescu.

Iar trendul care a fost un element inedit pentru Managerul Infinity for Home din gama de propuneri, este reprezentat de elementele Pop-Art.

„Nu pot să spun că nu am fost surprinsă de stilul Pop-Art în decorațiuni, iar aici nu cred că vor exista limite în ceea ce privește creativitatea. Sunt colecții întregi de obiecte decorative, dar practice, superbe, în combinații de culori foarte îndrăznețe și puternice: albastru, roșu, galben, verde.

Acolo unde mobilierul va fi inspirat din elemente naturale, se va completa cu decorațiunile statement. De la Pop-Art la clasic, totul este la modă”.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Marketing

Cea de-a 3-a Bienală Internațională Yeditepe va avea loc la Istanbul

Published

on

Cea de-a 3-a ediție a Bienalei Internaționale Yeditepe este pregătită să întâmpine iubitorii de artă în cadrul celor mai emblematice spații istorice ale Istanbulului. Pregătirile sunt aproape de final, iar evenimentul va debuta în curând, oferind vizitatorilor momente speciale prin intermediul unor lucrări variate și captivante.

Bienala Yeditepe, care ocupă un loc important în calendarul cultural și artistic al orașului, își propune și în acest an să aducă un omagiu siluetei istorice a Istanbulului prin artă. Ea va avea loc în clădiri care poartă amprenta trecutului, iar organizatorii sunt în faza finală a pregătirilor. La Depozitele Gării Sirkeci, unul dintre spațiile centrale ale bienalei, lucrările de instalare a operelor, amenajările tehnice și aranjamentele expoziționale sunt aproape finalizate. Se urmărește realizarea unei prezentări armonioase, care să respecte structura istorică a locației.

Pe lângă Gara Sirkeci, pregătirile se desfășoară cu minuțiozitate și în alte puncte-cheie ale bienalei: Cetatea Yedikule și subsolul Moscheii Nuruosmaniye. Cetatea Yedikule, cu spațiul său în aer liber, va găzdui instalații de mari dimensiuni realizate de artiști, în timp ce subsolul Moscheii Nuruosmaniye va deveni un spațiu unic pentru lucrări video, instalații și proiecte bazate pe arhive, în consonanță cu atmosfera locului.

Ediția din acest an promite un conținut bogat prin participarea unui număr mare de artiști din diferite discipline. Lucrări realizate în domenii precum pictura, sculptura, fotografia sau arta video oferă interpretări contemporane ale complexității culturale a Istanbulului. Bienala nu este doar un eveniment expozițional, ci și un spațiu de întâlnire intelectuală și culturală. În acest sens, vor fi organizate paneluri, interviuri, întâlniri cu artiști și tururi tematice.
Așa cum s-a întâmplat și în edițiile anterioare, Bienala Yeditepe continuă să promoveze conceptul de „gândire în dialog cu spațiul”. Contextul istoric, arhitectural și cultural al clădirilor alese influențează în mod direct procesul creativ al artiștilor, transformând bienala într-o platformă care vorbește atât despre trecutul, cât și despre viitorul Istanbulului.

Data deschiderii oficiale și programul complet vor fi anunțate în curând. Pe parcursul bienalei, lucrările artiștilor locali și internaționali vor întâlni publicul, iar locuitorii orașului vor avea ocazia să descopere arta contemporană în cadre istorice deosebite.
Reunind patrimoniul cultural cu arta, Bienala Yeditepe promite să lase o amprentă puternică asupra publicului.

Continue Reading

Marketing

Chef Dragoș Bercea, coordonatorul experiențelor gastronomice la Zooma, centrul de evenimente din Grupul City Grill, desemnat „Best Chef Evenimente 2025” la Gala Chefi de România

Published

on

Chef Dragoș Bercea, coordonatorul experiențelor gastronomice ale centrului de evenimente Zooma din Grupul City Grill, a fost desemnat „Best Chef Evenimente 2025” în cadrul Galei Chefi de România, ediția a III-a, un eveniment de referință pentru industria gastronomică locală. Distincția vine ca o recunoaștere a contribuției sale importante în dezvoltarea segmentului de fine events din cadrul City Grill Group, dar și a viziunii cu care a construit Zooma – brandul dedicat experiențelor culinare pentru evenimente private și corporate de mari dimensiuni.

Cu o experiență de peste 20 de ani în domeniu, Chef Dragoș Bercea este unul dintre profesioniștii care au redefinit modul în care gastronomia se integrează în arhitectura unui eveniment reușit, de la meniu și plating, până la experiența completă a oaspeților.   

Dragoș Bercea este inițiatorul și coordonatorul bucătăriei la Zooma – cel mai mare centru de evenimente premium personale sau corporate din zona metropolitană București, intrat recent sub umbrela Grupului City Grill. Cu Zooma, Chef Dragos Bercea a adus în prim-plan o nouă abordare a evenimentelor gastronomice: experiențe multisenzoriale, meniuri personalizate, atenție la detalii și un storytelling culinar coerent, indiferent de amploarea evenimentului.

City Grill Group își consolidează astfel poziția ca promotor al calității și excelenței în domeniul culinar, atât în restaurantele proprii, cât și în zona de evenimente private.

Distincția obținută de Dragoș Bercea nu este doar o recunoaștere individuală, ci reflectă o cultură organizațională în care performanța, creativitatea și grija pentru detalii fac parte din ADN-ul City Grill.

“Acest premiu confirmă ceea ce noi vedem zi de zi: dedicarea, creativitatea și viziunea lui Dragoș fac diferența în tot ce înseamnă evenimente. Zooma este o extensie firească a calității cu care ne-am obișnuit clienții restaurantelor Grupului City Grill, iar Dragoș joacă un rol-cheie în conturarea acestei direcții premium”, precizează Mihaela Bosneag, COO Zooma.

Zooma, destinație pentru evenimente grandioase, cu până la 1500 de persoane

Parte din Grupul City Grill, Zooma s-a impus rapid ca o locație de referință pentru evenimente de amploare, devenind alegerea ideală pentru petreceri private, nunți, evenimente corporate și conferințe de specialitate. Situată în Paradisul Verde, lângă București și cu o capacitate de până la 1500 de persoane, Zooma oferă un spațiu versatil și elegant, susținut de un standard gastronomic ridicat, servicii impecabile și o echipă cu experiență în livrarea unor experiențe memorabile. Fie că este vorba despre o gală exclusivistă sau o petrecere aniversară, Zooma transformă fiecare eveniment într-o declarație de stil și rafinament.

Continue Reading

Marketing

Meva Concept: O companie românească dedicată dezvoltării infrastructurii și prosperității comunităților din întreaga țară

Published

on

Meva Concept, companie 100% românească de construcții, își consolidează prezența în piața locală și își reafirmă angajamentul față de dezvoltarea infrastructurii durabile în România. Cu un portofoliu impresionant de proiecte, compania a devenit un partener de încredere în modernizarea și dezvoltarea infrastructurii locale, fiind singura companie autohtonă activă în toate județele din țară.

Peste 5000 de locuri de muncă și impactul asupra comunităților

Meva Concept nu doar contribuie la dezvoltarea infrastructurii, dar are un impact semnificativ asupra vieții de zi cu zi a românilor, prin locurile de muncă pe care le generează. Peste 5000 de oameni – angajați permanenți și temporari – au beneficiat de oportunitățile oferite de proiectele companiei. Aceste proiecte nu doar că ajută la modernizarea infrastructurii, dar sunt și un motor important pentru creșterea economică a comunităților din întreaga țară. Cu fiecare proiect finalizat, Meva Concept contribuie la creșterea bunăstării a peste 5000 de familii.

Cifrele care definesc succesul Meva Concept

  • ⁠119 contracte derulate în 8 ani, cu o valoare totală de aproximativ 789.109.942,98 lei, acoperind o gamă variată de lucrări de infrastructură.
  • ⁠ ⁠210 km de rețele stradale realizate, incluzând drumuri locale, comunale, naționale și europene, esențiale pentru îmbunătățirea conectivității și mobilității la nivel național.
  • ⁠ ⁠24 km de piste pentru biciclete, contribuind la dezvoltarea unui transport sustenabil și prietenos cu mediul.
  • ⁠ ⁠438 km de rețele de canalizare și 315 km de conducte de apă instalate, îmbunătățind semnificativ condițiile de trai din multe localități din România.

⁠•⁠  37.000 m² de clădiri construite și modernizate, inclusiv școli, grădinițe, primării și locuințe, care sprijină dezvoltarea infrastructurii educaționale și sociale din diverse comunități.

Meva Concept este o companie românească, iar acest lucru ne dă un sentiment profund de responsabilitate. Suntem mândri că, prin activitatea noastră, contribuim direct la creșterea economiei naționale și la îmbunătățirea infrastructurii din fiecare județ. Fiecare proiect este o oportunitate de a schimba în bine comunitățile în care activăm, iar acest lucru ne motivează zi de zi”, a declarat Eugen Ionescu, Fondator și CEO Meva Concept.

Angajament față de calitate și sustenabilitate

Meva Concept se remarcă nu doar prin experiența acumulată în domeniul construcțiilor, ci și prin atenția deosebită acordată fiecărui proiect. Fie că este vorba de lucrări de infrastructură rutieră, rețele de apă și canalizare sau construcții civile, compania pune accent pe calitate, eficiență și durabilitate. Fiecare proiect finalizat este un pas înainte pentru modernizarea infrastructurii românești, având un impact pozitiv asupra vieții oamenilor din comunitățile respective.

 

Continue Reading

Trending