Connect with us

Social

Furtuna a făcut ravagii în București și Ilfov. Străzi inundate, copaci căzuți și patru mașini avariate

Published

on

Sursa foto: Captură Facebook

Sâmbătă seara, ploaia din București și Ilfov a inundat străzile, mai mulți copaci au căzut și mașini au fost avariate. În unele zone a fost necesară intervenția echipelor de la Apa Nova, scrie digi24.ro.

ISU București-Ilfov a anunțat că furtuna de sâmbătă seara a făcut ravagii și au intervenit în mai multe zone ale capitalei și județului Ilfov pentru a remedia situația. Conform informațiilor furnizate, până sâmbătă la ora 23:30 au fost gestionate 14 intervenții pentru îndepărtarea a 4 copaci căzuți, 4 străzi, 6 imobile inundate, iar 4 autoturisme au fost avariate.

Citește și: Câți bani va aloca Guvernul pentru a ajuta persoanele afectate de inundații

Circulația îngreunată în București din cauza inundațiilor

Sursa citată anterior scrie că au fost semnalate inundații pe Bd. Biruinței (zona Pantelimon), Bd. Metalurgiei unde a fost nevoie de intervenția Apa Nova. Pe strada Oltului și pe strada Popa Nan au fost raportați copaci căzuți, iar în zona Lizeanu au fost străzi inundate.

În zona de sud a capitalei, în Popești-Leordeni, apa a inundat străzile, circulația devenind extrem de dificilă.

ANM a emis un alt cod galben de ploi și instabilitate atmosferică, valabil și în București în perioada: 18 iunie, ora 10:00 – 19 iunie, ora 10:00.

 

Social

Asociația pastel și Carrefour România dăruiesc biciclete elevilor din mediul rural

Published

on

Asociația pastel și Carrefour România dăruiesc 400 de biciclete adolescenților din mediul rural care parcurg, pe jos, o distanță cuprinsă între 2 și 15 km, dus-întors, ca să ajungă la școală. Acțiunea face parte din proiectul „Pedale Salvatoare”, ajuns la a treia ediție anul acesta. Obiectivul celor doi parteneri este să contribuie la asigurarea accesului facil la educație și la reducerea absenteismului și abandonului școlar, ceea ce în timp, se va reflecta în îmbunătățirea rezultatelor școlare și într-o calitate a vieții mai bună pentru tineri.

„Responsabilitatea este o prioritate pentru noi, iar această abordare ne permite să fim conștienți de nevoile pe care societatea le are. Ne-am asumat responsabilitatea de a fi parte a soluției pentru problemele cu care se confruntă societatea, deoarece credem că fiecare individ, fiecare organizație are un rol important în construirea unui viitor mai bun pentru toți.Prin intermediul proiectului      Pedale Salvatoare 3.0, ne propunem să aducem un strop de speranță și bucurie în viețile copiilor din mediul rural, oferindu-le nu doar biciclete, ci și șansa la o educație mai bună și la un viitor mai promițător. Este o onoare pentru noi să fim parte din această inițiativă și să aducem un zâmbet pe chipurile acestor tineri, știind că le putem oferi o șansă reală de a-și construi un viitor mai bun pentru ei înșiși și pentru comunitatea lor” a declarat Alina Gamauf, Membru în Comitetul Executiv, Carrefour România.

„Carrefour România este partenerul proiectului Pedale Salvatoare, pentru al treilea an consecutiv și le mulțumim că ne ajută să ne ducem misiunea mai departe. Anul acesta, atenția noastră a fost direcționată către elevii care nu ajung la școală din cauza lipsei mijloacelor de transport. Statisticile arată faptul că unul din 5 elevi termină clasa a VIII-a, iar Institutul de Științe ale Educației din cadrul Academiei Române spune că, în 2023, 19% dintre elevii care locuiesc în mediul rural străbat mai mult de 5 kilometri, în fiecare zi, pe jos, ca să ajungă la școală, fapt ce favorizează abandonul școlar. Prin acest proiect, ne dorim ca drumul până la școală să devină un motiv de bucurie!” punctează Andreea Oprea, Director Executiv Asociația pastel.

Cei 400 de beneficiari selectați pentru acest proiect sunt elevi de gimnaziu, încadrați în clasele a VII-a și a VIII-a, provenind din localitățile Gherghița și Drăgănești (județul Prahova), Hârtiești (județul Argeș), C.A. Rosetti (județul Tulcea) și Dofteana (județul Bacău), care se confruntă cu dificultăți majore în accesarea mijloacelor de transport publice sau personale. În mediul rural, accesul la mijloace de transport adecvate este limitat. Copiii din aceste regiuni sunt descurajați să își urmeze activitatea școlară, fie din cauza distanțelor mari pe care trebuie să le parcurgă în condiții nesigure, fie din lipsa resurselor materiale necesare pentru a susține un program de navetă regulat. Mulți dintre acești copii provin din familii cu un venit net lunar de maximum 2.000 de lei pe membru de familie.

În fiecare dintre aceste localități, Asociația Pastel și Carrefour România, în colaborare cu Poliția Locală, au organizat și sesiuni de educație rutieră destinate copiilor. Aceste sesiuni au avut ca scop explicarea regulilor de siguranță rutieră, instruirea privind comportamentul prudent pe drumurile publice și prevenirea potențialelor pericole. În plus, s-au desfășurat sesiuni interactive care au inclus învățarea semnalizării, traversarea străzii în siguranță, acordarea de prioritate și alte aspecte esențiale pentru a asigura siguranța rutieră, dezvoltându-le copiilor abilitățile necesare pentru a anticipa și evita situațiile periculoase din trafic.

Aceste activități educaționale au fost completate de sesiuni practice și de activități menite să îi ajute pe copii să își îmbunătățească abilitățile de mers pe bicicletă. Prin intermediul unor exerciții precum cele cu jaloane, jocuri de coordonare sau de echilibru, aceștia au avut ocazia să-și testeze și să-și îmbunătățească mobilitatea și coordonarea. De asemenea, copiii au primit și sfaturi despre întreținerea pe termen lung a bicicletelor. Activiățile au fost organizate în fiecare comună, cu sprijinul partenerilor Clubului Sportiv Municipal Moinești și Clubului Sportiv StrongBike.

Prin proiectul „     Pedale Salvatoare”, organizatorii își propun nu doar să ofere biciclete, ci să reducă timpul de călătorie până la școală, să diminueze riscul de abandon școlar, să contribuie la îmbunătățirea stării de spirit și a bunăstării emoționale a copiilor și să aducă economii financiare familiilor. Este un efort comun al Asociației Pastel și Carrefour România de a oferi o șansă egală la educație și dezvoltare pentru copiii din mediul rural, construind astfel un viitor mai bun pentru întreaga comunitate.

 

Continue Reading

Social

România ar putea câștiga 24 miliarde de euro anual, dacă ar angaja cu 3% mai multe femei, până în 2030

Published

on

Femeile reprezintă, ȋn prezent, 49% din totalul pieței muncii din România, potrivit Ministerului Muncii și Solidarității Sociale. O analiză McKinsey arată că, dacă procentul ar ajunge la 52%, România ar putea adăuga, în fiecare an, 8,7% la PIB, adică aproximativ 24 miliarde de euro. În acest context, Kaufland România își consolidează angajamentul față de egalitatea de gen și vizează creșterea numărului de angajate în situații vulnerabile sau cu dizabilități, precum și în poziții de conducere. Unul dintre cei mai mari retaileri se alătură mișcării sociale #WeAreHalf, lansată de către Asociația Solidaritate și Egalitate. Obiectivul acesteia este creșterea cu 25%, în următorii doi, ani a gradului de conștientizare privind inegalitatea de gen în România, prin campanii de informare și educație.

„Dacă analizăm cifrele, decalajul dintre numărul femeilor în societate versus implicarea lor în economie este evident. În România, populația majoritară este feminină (peste 51%), dar situația se inversează când ne uităm la rata de angajare, unde bărbații sunt majoritari. Din fericire, în Kaufland România, datele se aliniază cu procentele populației, pentru că peste 73% din totalul angajaților sunt femei și peste 50% din pozițiile de conducere sunt ocupate tot de femei. Având un rol semnificativ în peisajul economic al României, considerăm că responsabilitatea noastră se extinde dincolo de limitele companiei, motiv pentru care ne-am implicat în creșterea conștientizării pe tema egalității de gen. Acesta este unul dintre motivele pentru care ne-am alăturat inițiativei #WeAreHalf. La rândul meu, ca femeie, simt nevoia să susțin astfel de cauze, care fac societatea românească un loc mai prosper și mai echitabil pentru toți cetățenii săi, indiferent de gen”, a declarat Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director, Kaufland România.

România se află pe penultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește egalitatea de gen, conform datelor din 2022 ale Institutului European pentru Egalitatea de Gen, transmise de World Bank Romania. Chiar și în acest context, avem o oportunitate reală de schimbare în societate. Asociația Solidaritate și Egalitate a pornit în urmă cu un an, o campanie de informare, educare și sprijin al femeilor. Analiza McKinsey din septembrie 2021 arată că dacă procentul de femei angajate ar ajunge la 52%, România ar putea adăuga, în fiecare an, aproximativ 8,7% la PIB, adică aproximativ 24 miliarde de euro. Acest lucru poate fi obținut prin creșterea numărului de femei active pe piața muncii cu 3%, remunerarea orelor lucrate suplimentar și angajarea acestora în sectoare cu productivitate mare.

„#WeAreHalf nu este doar o provocare adresată femeilor. Egalitatea de gen, sau mai degrabă lipsa ei, afectează întreaga comunitate. Participarea activă a femeilor în economie nu doar ar întări coeziunea societății, ci ar reduce semnificativ fenomenele de violență. Am dat glas acestei mișcări în martie 2023, iar anul acesta, cu ajutorul Kaufland România, vrem să ajungem cu mesajul nostru în cât mai multe orașe din țară, în care să punem în valoare femei cu potențial. În plus, ne dorim să le oferim o platformă extinsă prin care pot să participe activ la schimbarea stereotipurilor și la promovarea egalității de șanse”, a subliniat Mihaela Raluca Tudor, fondatoarea Asociației Solidaritate și Egalitate.

Prin această colaborare extinsă, campania aduce în prim-plan poveștile impresionante ale femeilor care au obținut realizări notabile în comunitățile lor și le încurajează să devină modele pentru întreaga societate. Kaufland a început deja un sistem intern de nominalizare al femeilor din companie. Primele trei povești înscrise în campania #WeAreHalf vorbesc despre dedicarea pentru identificarea și aplicarea unor politici incluzive într-o companie cu mii de angajați și 177 de magazine, consolidarea echipelor de lucru prin integrarea fiecărui membru, indiferent de experiența profesională și, mai ales, mai presus de dizabilități.

Estera Anghelescu este Director de Recrutare și Employer Branding la Kaufland România și Republica Moldova, cu o experiență de peste 20 de ani. A jucat un rol cheie în expansiunea companiei, încă de la deschiderea primelor magazine. Datorită proiectelor inovative pe care le-a implementat, a câștigat numeroase premii. În 2022, a fost distinsă cu titlurile de Global Employer Brand Leader of the Year de către Kantar și Employer Branding Professional of the Year de către Evensys. Din mai 2023, ocupă și funcția de Vicepreședinte al RDCC (Romanian Diversity Chamber of Commerce), angajându-se în promovarea diversității și incluziunii, atât în companie, cât și în societate. Este coordonatoarea programului A.C.C.E.S. (Angajare de Candidați cu Cerințe și Evoluții Speciale), dedicat integrării persoanelor cu dizabilități în echipa Kaufland. A urmat un M.B.A. la Universitatea din Gelsenkirchen și programe de Executive Education la instituții precum M.I.T., University of North Carolina și Stanford.

Oana Lungu este Director Executiv Achiziții în cadrul Kaufland România și Republica Moldova și lucrează în companie de peste 18 ani. A urmat studii universitare în domeniul arhitecturii, iar primul contact cu achizițiile l-a avut în cadrul unei firme de construcții, unde avut posibilitatea să învețe mult mai multe lucruri decât ar spera un tânăr absolvent. Experiențele din sfera profesională au condus-o către retail, un domeniu plin de provocări, față de care a fost mereu extrem de deschisă și în care a reușit până astăzi să atingă performanțe de top alături de echipa sa. Principiul pe care Oana l-a transpus cu succes în domeniul achizițiilor este acela că, o construcție durabilă pornește întotdeauna de la o fundație solidă. În retail, fundația este chiar echipa alături de care lucrează zi de zi, fie că e vorba de colegi cu experiență sau de tineri la început de carieră care descoperă cu entuziasm acest domeniu extrem de dinamic.

Cezarina Ispas este casieriță într-unul din magazinele Kaufland din București. Lucrează la o casă specială creată pentru persoanele cu dizabilități, gândită special pentru cei care utilizează un scaun rulant. Asta o ajută să își poată desfășura activitatea profesională în siguranță și cu încrederea că este susținută și valorizată. „La Kaufland Tudor Vladimirescu, sunt parte dintr-o echipă frumoasă și de fiecare dată când merg la locul de muncă, o fac cu bucurie. Încă de la interviul de angajare, am întâlnit oameni speciali care m-au susținut și m-au respectat. Tocmai de aceea, m-am integrat foarte bine și aici mă simt ca într-o familie. Mă bucur că, în ciuda dizabilității mele, am șansa de a avea un loc de muncă bun și îi încurajez pe toți cei care își doresc un job, să să alăture echipei Kaufland”, a declarat Cezarina Ispas.

Continue Reading

Social

Olanda își menține poziția de top, ca destinație de studiu academic. Creștere masivă a aplicațiilor pentru universitățile din Marea Britanie.

Published

on

Olanda se menține pe locul 1 ca destinație de studiu, în ceea ce privește numărul de aplicanți, urmată de Marea Britanie, Belgia, Italia, Spania și Irlanda. În același timp, se așteaptă la o creștere aplicațiilor la universitățile din Germania, unde nivelul taxelor se situează între 0 și 1500 euro pe semestru pentru universitățile de stat și între 10.000 și 30.000 euro pe an pentru universitățile private, dar unde există și multe programe de studiu în limba engleză.

Deputatul Sorin Moldovan a absolvit prestigiosul program de educație executivă de la Harvard

Topul țărilor pe care studenții le aleg pentru universitățile de prestigiu

Programele de studiu în Marea Britanie revin în trend, fie că vorbim de zona liceală sau universitară. La nivelul aplicațiilor universitare se înregistrează o creștere de 60% a dosarelor depuse, față de februarie 2023. “Explicația acestei reveniri este legată de faptul că anumite universități din UK acordă burse de studiu consistente pentru studenții europeni, care să acopere exact cuantumul creșterii taxelor pentru tinerii din țările europene. Din acest punct de vedere, instituțiile britanice acordă cele mai consistente burse la acest moment. Aici putem nominaliza University of Portsmouth care a redus taxa de școlarizare de la 19.200 lire la 9250 lire pe an, Coventry University, care a păstrat taxa de școlarizare la 9250 lire, Unversity of Essex, care acordă o bursă de 5000 de lire, reprezentând un discount din taxa pentru studiile de licență sau Greenwich care acordă 3000 de lire reducere din taxa de licență.

De asemenea, Middlesex University a pregătit 5 burse în valoare 5000 de lire pentru aplicanții IntegralEdu. După momentul BREXIT, din cauza incertitudinilor legate de taxe, a existat un val de reticiență a tinerilor doar față de instituțiile de învățământ superior, pentru că la nivelul liceelor cererea de aplicații a crescut în fiecare an”, declară Alexandra Bădescu, Deputy General Manager IntegralEdu.

Unele dintre cele mai importante universități din străinatate vor fi prezente la București, pe 17 februarie, în cadrul târgului educațional World Education Fair (WEF), unde se vor acorda burse substanțiale pentru tinerii din România. Spre exemplu, EU Business School Barcelona oferă pentru participanții la WEF burse și reduceri care pot însemna între 10% și 30% din taxa de școlarizare, iar Universidad Europea a pregătit burse de 3000 de euro pentru tinerii cu potențial în zona academică.

World Education Fair are și două ediții locale la Iași și Craiova pe 15 și respectiv 16 februarie, unde tinerii și familiile acestora pot discuta direct cu reprezentanții instituțiilor de învățământ, dar și cu consultanții educaționali IntergralEdu.

“Și Olanda s-a confruntat în ultima perioadă cu un context controversat legat de zona studiilor universitare, generat în principal de lipsa locurilor de cazare pentru studenți, dar și a disensiunilor la nivel politic legate de încercarea de a impune universităților o serie de limitări în ceea ce privește ofertele educaționale pentru străini. În ciuda acestui context, nivelul taxelor de 2530 euro pe an, sistemul de granturi oferite de statul olandez, precum și numărul mare de programe de studiu în limba engleză, mențin Olanda în topul preferințelor tinerilor români. În ciuda acestor realități, din experiența noastră de consultanți educaționali, credem că toate situațiile pot fi gestionate favorabil, dacă procesul de aplicare se începe din timp. Spre exemplu, în cazul aplicanților Integraledu, putem spune că am oferit asistență tututor candidatilor în identificarea unui loc de cazare, iar toți studenții care au aplicat cu noi au găsit soluții”, mai precizează Alexandra Bădescu.

Aproximativ 40% din tinerii interesați de studii în străinătate apelează la testele de orientare profesională pentru o înțelegere mai clară a opțiunilor universitare, în perspectiva succesului în carieră

Cele mai căutate domenii de studiu de către tinerii români rămân în continuare cele din zona Computer Science și Business. Perspective importante de dezvoltare, legate și de cererea de pe piața muncii sunt în zona de Inginierie, Art & Design și Psihologie.

“Un rol important în alegerea domeniului de studiu îl are consultantul educațional, care, prin experiența și conexiunile academice internaționale, poate identifica cele potrivite opțiuni pentru un tânăr care își dorește un traseu de studiu și profesional la nivel internațional. Pe lângă expertiza proprie, consultantul educațional are la îndemână și alte instrumente pentru evaluarea unui candidat, cum sunt testele de orientare profesională. Prin complexitatea metodei, aceste teste au un rol revelator în ceea ce privește identificarea celui mai potrivit domeniu de studiu pentru un tânăr. Trebuie înțeles și acceptat faptul că doar studiile la o universitate în străinătate nu garantează și succesul în carieră. Alegerea domeniului de studiu trebuie să se facă în concordanță cu capabilitățile reale ale tânărului, pasiunile sale, dar și oportunitățile din piața muncii. Altfel, orientarea doar către domenii care sunt la modă sau impuse de anumite contexte familiale, ar putea afecta negativ traseul academic și profesional al unui tânăr”, explică Alexandra Bădescu.

Competiții pentru elevii de gimnaziu

Competiție de burse pentru elevii români interesați de continuarea studiilor la liceele din Marea Britanie. Primul clasat beneficiază de o bursă de 70%, restul burselor acoperind până la 50% din taxa de școlarizare
Un grup de colegii din Marea Britanie lansează, în colaborare cu IntegraleEdu, o competiție pentru elevii români din clasele a VIII-a, a IX-a și a X-a, care sunt interesați să își continue studiile liceale in UK începând cu anul școlar 2024- 2025. Lansarea competiției are loc în cadrul World Education Fair, iar primul elev clasat poate obține o reducere de 70% a taxei de școlarizare. Restul burselor acoperă până la 50% din taxă. În cadrul WEF, reprezentantul grupului educațional va susține o prezentare despre oferta educațională a liceelor, procedura de participare la competiție și va modera un workshop despre compunerea scrisorii de motivație, adresat elevilor participanți.

“În fiecare an, numeroase școli și licee independente din Europa și SUA își alocă bugete pentru a oferi burse de merit candidaților cu abilități speciale atât la admitere cât și pe durata studiilor. Cuantumul burselor variază pornind de la 5% reducere din taxele de școlarizare și ajungând, în unele cazuri, și la 100% reducere din taxele de școlarizare. Tipurile de burse oferite sunt academice, sportive, sau artistice și se acordă elevilor care dau dovadă de performanțe deosebite într-una dintre aceste arii. Bursa academică se oferă în urma testării candidatului la una, două sau mai multe materii pe care urmează să le studieze, în funcție de programul de studiu ales și de gradul de selectivitate al scolii. Pentru bursa sportivă se ia în calcul palmaresul competițional al candidatului pe lângă probele sportive, iar pentru acordarea burselor artistice este foarte important portofoliul candidatului”, explică Raluca Niculae, Manager Departament Tabere și Licee.

Edutaberele, primul contact cu mediul educațional internațional. Destinații >> din Europa până în Asia și America de Nord. Primul grup de elevi români pleacă în aprilie la Tokyo într-o tabără cu profil: cultură, istorie niponă și STEM
Pregătirea studiilor în străinătate începe de la vârste din ce în ce mai mici. Atât liceele cât și universitățile de elită cer candidaților, pe lângă rezultate academice bune și un nivel ridicat de cunoaștere al limbii străine, o experiență cât mai largă în domeniul de studiu dorit. Pe de altă parte, decizia continuării studiilor în străinatate poate ridica o serie de provocări (academice, culturale, sociale etc.) pentru unii elevi, această schimbare implicând o doză semnificativă de adaptabilitate la noul context. Pe aceste coordonate, taberele educaționale și internship-urile constituie o etapă esențială premergătoare plecării la studiu în străinătate. Elevii experimentează domenii, dobândesc cunoștințe importante, dar și certificate și rapoarte eliberate de către centrele lingvistice și specialiști din industrie.

Din ce în ce mai multe domenii de studiu pot fi experimentate de către elevi în cadrul taberelor academice și de orientare în carieră organizate în campusuri precum UCL, Imperial College, Oxford, Cambridge, Yale, Berkeley: law & politics, performing arts, media production, banking, computer science & AI etc. Acestea se alătură domeniilor deja consacrate pentru taberele educaționale precum: arhitectură, medicină, inginerie, antreprenoriat, psihologie etc.

În cadrul târgului educațional World Education Fair, participanții interesați de taberele educaționale, vor regăsi propuneri pentru noi programe de studiu, destinații la mare căutare în anii anteriori precum UK, SUA, Elveția, Spania, Germania, Franța, Singapore, dar și noutăți precum Japonia.

În vacanța din aprilie va pleca primul grup de elevi români într-o tabără de o saptămână cu profil cultural, istorie niponă și STEM în Tokyo, urmând ca în vară alt grup să petreacă două săptămâni în Japonia respectiv în Tokyo și Kyoto. Familiile interesate să își trimită copiii în tabere în străinătate vor beneficia la WEF și de o prezentare susținută de consultanții Integraledu pe tema alegerii celei mai potrivite tabere educaționale.

Continue Reading

Trending


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home3/newsone/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home3/newsone/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home3/newsone/...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home3/newsone/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52