Connect with us

Tech

Youtube renunță la lupta cu știrile false. Platforma anulează politica privind eliminarea informațiilor false despre alegerile prezidențiale americane din 2020

Published

on

Sursa foto: Pixabay

Vineri, Youtube a anunțat că pune capăt politicii sale de eliminare a conţinutului care transmite informaţii false despre alegerile prezidenţiale din SUA din 2020, provocând furia anumitor organizaţii activiste, scrie AFP, preluat de news.ro

În decembrie 2020, la o lună după alegerile prezidențiale din SUA, o serie de informații false privind  victoria lui Joe Biden la fotoliul de președinte al SUA au început să circule în mediul online, inclusiv pe Youtube. Astfel, platforma a decis să implementeze un regulament pentru a combate afirmaţiile nefondate conform cărora alegerile prezidenţiale din noiembrie ar fi fost furate de la Donald Trump în favoarea lui Joe Biden. 

Vineri, însă, Youtube, influențat de furia unor organizații activiste, a anunțat că renunță la această politică. „Vom înceta eliminarea conţinutului cu afirmaţii nefondate de fraudă pe scară largă, erori sau probleme care au apărut în timpul alegerilor prezidenţiale din 2020”, a spus platforma Google pe blogul său, preluat de sursa citată anterior.

Citește și: Ce funcție mult așteptată va lansa WhatsApp pentru utilizatorii la nivel global. Aceștia vor avea mai mult control asupra conversațiilor

Decizia Youtube considerată „o cale ușoară”

„Capacitatea de a dezbate liber ideile politice, chiar şi cele care sunt controversate sau bazate pe presupuneri false, este esenţială pentru funcţionarea unei societăţi democratice, mai ales în plin sezon electoral”, se arată în mesaj. „În mediul actual, credem că, deşi eliminarea acestui tip de conţinut ajută la combaterea dezinformării, poate avea şi efectul neintenţionat de a limita discursul politic fără a reduce semnificativ riscul violenţei sau a altor daune în lumea reală”, a adăugat YouTube.

Totuși, decizia companiei a fost criticată de unele părți. Nora Benavidez de la Asociaţia Free Press, citată de sursa menționată anterior, a declarat: „Moderarea conţinutului este bună pentru comerţ şi democraţie. Sfârşitul regulilor de moderare YouTube cu privire la aceste alegeri este periculos pentru noi toţi”.  

Julie Millican, vicepreşedintele ONG-ului Media Matters, a menționat că YouTube „a decis să aleagă calea uşoară, lăsându-l pe Donald Trump şi pe cei care îl susţin liber să mintă fără consecinţe în legătură cu alegerile din 2020”.

Totuși, YouTube a declarat că celelalte reglementări ale sale legate de dezinformarea electorală, inclusiv interzicerea conţinutului care induce în eroare alegătorii sau îi incită pe oameni să interfereze în procesul democratic, rămân în vigoare.

Tech

OpenAI anunță cea mai importantă actualizare pentru ChatGPT. Chat bot-ul poate naviga pe internet pentru informații actualizate

Published

on

Sursa foto: Pexels

Miercuri, OpenAI a anunțat una dintre cele mai așteptate actualizări pentru ChatGPT. Chatbotul va putea naviga acum pe internet pentru a oferi informații actualizate, astfel resursele sale nu vor mai fi limitate până în anul 2021, atunci când a fost lansat.

ChatGPT lansat în anul 2021 a devenit unul dintre cele mai populare mecanisme de inteligență artificială utilizat de milioane de oameni din întreaga lume, oferind o gamă largă de informații din diverse domenii. Chatbotul are un sistem informațional extrem de vast și răspunde imediat la orice întrebare. Totuși, exista o problemă. Informațiile sale nu erau actualizate și puteau face referire doar până la anul 2021, atunci când a fost lansat.

ChatGPT poate naviga pe internet pentru a căuta informații actualizate

Astfel, OpenAI a anunțat că chatbotul a trecut printr-o actualizare care îi permite în acest moment să navigheze pe internet și să ofere ultimele informații disponibile pe un anumit subiect.

Anunțul a fost făcut printr-o postare pe rețeaua de socializare X, anterior Twitter: „Navigarea este disponibilă astăzi pentru utilizatorii Plus şi Enterprise şi ne vom extinde la toţi utilizatorii în curând. Pentru a o activa, alegeţi Răsfoire cu Bing în selectorul de sub GPT-4.”

Citește și: 25 de ani de la lansarea celui mai popular motor de căutare. Cum a marcat Google evenimentul

ChatGPT va purta conversații vocale cu utilizatorii

Aceasta nu este singura noutate de la OpenAI din această săptămână. Startupul a mai anunțat că chatbotul va putea purta conversații vocale cu utilizatorii şi să interacţioneze folosind imagini, astfel fiind asemănător cu asistenţii populari de inteligenţă artificială precum Siri de la Apple.

Continue Reading

Tech

25 de ani de la lansarea celui mai popular motor de căutare. Cum a marcat Google evenimentul

Published

on

Sursa foto: www.google.com

Astăzi, 27 septembrie, Google sărbătorește 25 de ani de la lansarea celui mai popular motor de căutare la nivel internațional. Orice utilizator din mediul online care a accesat astăzi Google a avut parte de o surpriză.

Google a decis să sărbătorească 25 de ani de la lansare cu un doodle special care arată cum a evoluat în timp logo-ul motorului de căutare și doar cu un click, utilizatorii au parte chiar și de confeti virtual.

Citește și: OpenAI a fost dat în judecată de mai mulți scriitori. Ce acuzații i se aduc companiei care a creat ChatGPT

Cum a evoluat Google din 1998

Compania Google a fost fondată în 1998 de către doi doctoranzi de la Universitatea Stanford, Larry Page și Sergey Brin. Prototipul motorului de căutare a fost creat chiar într-o cameră de cămin, iar mai târziu cei doi s-au mutat în primul birou Google, un garaj închiriat. Compania a fost oficial înregistrată pe 27 septembrie 1998.

Numele inițial motorului de căutare a fost BackRub, făcând referire la sistemul de indexare și clasificare, prin backlink. Ulterior numele a fost schimbat în Google care face referire la cuvântul googol, fiind denumirea numărului reprezentat de cifra 1 urmată de 100 de zerouri.

Motorul de căutare a fost doar primul produs al companiei Google, urmat de multe altele, printre care Gmail și Google Search. De asemenea, Google a fost implicat în numeroase achiziții și lansări de produse, precum YouTube, Android și Google Maps.

La sfârșitul anului 2007 , compania a fost cotată drept cea mai puternică marcă globală, după criteriul valorii în milioane de dolari (86.057 milioane dolari), dar și după modul de percepție de către utilizatori. În același an, Google a câștigat titlul de compania americană cu cea mai bună reputație, în special datorită modului în care își tratează angajații.

În 2022, Google a înregistrat venituri de aproape 280 de miliarde de dolari, cea mai mare parte provenind din publicitatea online. 

Continue Reading

Tech

OpenAI a fost dat în judecată de mai mulți scriitori. Ce acuzații i se aduc companiei care a creat ChatGPT

Published

on

Sursa foto: Pexels

Compania care a creat ChatGPT, OpenAI, a fost dată în judecată de mai mulți scriitori, fiind acuzată că a folosit textele lor pentru a crea programul de inteligenţă artificială ChatGPT fără să respecte drepturile de autor.

Într-o plângere de la Tribunalul Federal din New York, George R. R. Martin, autorul seriei literare „A Song of Ice and Fire”, care stă la baza serialului TV „Game of Thrones”, romancierul John Grisham, organizația Authors Guild alături de alți scriitori acuză compania OpenAI că s-a folosit de cărţile lor „fără permisiune”. Scopul ar fi antrenarea unui modelul de învăţare a limbajului, o tehnologie cu inteligenţă artificială (AI) aflată la baza ChatGPT, un software capabil să creeze tot felul de texte în urma unei simple cereri formulate într-un limbaj curent.

Citește și: AI ar putea revoluționa sistemul medical. ChatGPT a pus diagnosticele corecte în medicina de urgență

OpenIA a folosit texte din mediul online, fără a preciza sursa

Conform avocaților, modelele de învăţare a limbajului „pun în pericol capacitatea autorilor de ficţiune de a-şi câştiga existenţa, în măsura în care ele permit oricărei persoane să genereze automat şi gratuit (sau la preţuri foarte mici) texte pentru care altfel ar trebui să îi plătească pe scriitori.”

Autorii reclamației au cerut să fie interzisă utilizarea cărţilor protejate prin drepturi de autor pentru a antrena modele de limbaj „fără o autorizaţie expresă”. De asemenea, scriitorii cer plata unor despăgubiri.

OpenAI a avut nevoie să utilizeze texte disponibile online pentru a-şi antrena modelul de învăţare a limbajului, însă nu a fost precizată niciodată sursa. 

Nu este prima acuzație adusă companiei. OpenAI se confruntă deja cu alte procese similare, inclusiv cu o plângere făcută de un grup de ingineri informatici.

Continue Reading

Trending