Connect with us

Tech

YouTube introduce noi tipuri de reclame pentru televizoarele smart

Published

on

Sursa foto: Unsplash

Youtube a anunțat că va introduce două noi tipuri de reclamă pe televizoarele smart pentru a crește veniturile companiei, informează news.ro.

Youtube, platforma deținută de Google, una dintre cele mai populare în rândul utilizatorilor pentru conținut audio și video, va introduce două noi tipuri de reclamă pentru utilizatorii care vor folosi aplicația de pe televizor.

Citește și: Montana devine primul stat care interzice utilizarea aplicației Tik Tok. Ce prevede legea și când va intra în vigoare

Reclamă în pauza unui clip video de pe Youtube

Este vorba despre o reclamă de 30 de secunde care nu poate fi sărită. Dacă utilizatorul nu va dori să aștepte, acesta va trebui să renunțe să mai urmărească clipul respectiv. Acest tip de reclamă va rula în cazul celor mai populare filmări, spun oamenii de advertising de la YouTube, fără sa oferi mai multe detalii.

Cel de-al doilea timp de reclamă  va fi afişat atunci când utilizatorul întrerupe redarea. Reprezentanții ai companiei numesc această reclamă Pause Experiences.

Noile actualizări ale reclamelor sunt anunţate la puţin timp după ce YouTube a început să testeze un sistem de blocare a instrumentelor care la rândul lor blochează reclamele. Acesta nu permite vizionarea celor care folosesc extensii adblock, dându-le de ales între dezactivarea extensiei şi abonarea la Premium.

Tech

OpenAI anunță cea mai importantă actualizare pentru ChatGPT. Chat bot-ul poate naviga pe internet pentru informații actualizate

Published

on

Sursa foto: Pexels

Miercuri, OpenAI a anunțat una dintre cele mai așteptate actualizări pentru ChatGPT. Chatbotul va putea naviga acum pe internet pentru a oferi informații actualizate, astfel resursele sale nu vor mai fi limitate până în anul 2021, atunci când a fost lansat.

ChatGPT lansat în anul 2021 a devenit unul dintre cele mai populare mecanisme de inteligență artificială utilizat de milioane de oameni din întreaga lume, oferind o gamă largă de informații din diverse domenii. Chatbotul are un sistem informațional extrem de vast și răspunde imediat la orice întrebare. Totuși, exista o problemă. Informațiile sale nu erau actualizate și puteau face referire doar până la anul 2021, atunci când a fost lansat.

ChatGPT poate naviga pe internet pentru a căuta informații actualizate

Astfel, OpenAI a anunțat că chatbotul a trecut printr-o actualizare care îi permite în acest moment să navigheze pe internet și să ofere ultimele informații disponibile pe un anumit subiect.

Anunțul a fost făcut printr-o postare pe rețeaua de socializare X, anterior Twitter: „Navigarea este disponibilă astăzi pentru utilizatorii Plus şi Enterprise şi ne vom extinde la toţi utilizatorii în curând. Pentru a o activa, alegeţi Răsfoire cu Bing în selectorul de sub GPT-4.”

Citește și: 25 de ani de la lansarea celui mai popular motor de căutare. Cum a marcat Google evenimentul

ChatGPT va purta conversații vocale cu utilizatorii

Aceasta nu este singura noutate de la OpenAI din această săptămână. Startupul a mai anunțat că chatbotul va putea purta conversații vocale cu utilizatorii şi să interacţioneze folosind imagini, astfel fiind asemănător cu asistenţii populari de inteligenţă artificială precum Siri de la Apple.

Continue Reading

Tech

25 de ani de la lansarea celui mai popular motor de căutare. Cum a marcat Google evenimentul

Published

on

Sursa foto: www.google.com

Astăzi, 27 septembrie, Google sărbătorește 25 de ani de la lansarea celui mai popular motor de căutare la nivel internațional. Orice utilizator din mediul online care a accesat astăzi Google a avut parte de o surpriză.

Google a decis să sărbătorească 25 de ani de la lansare cu un doodle special care arată cum a evoluat în timp logo-ul motorului de căutare și doar cu un click, utilizatorii au parte chiar și de confeti virtual.

Citește și: OpenAI a fost dat în judecată de mai mulți scriitori. Ce acuzații i se aduc companiei care a creat ChatGPT

Cum a evoluat Google din 1998

Compania Google a fost fondată în 1998 de către doi doctoranzi de la Universitatea Stanford, Larry Page și Sergey Brin. Prototipul motorului de căutare a fost creat chiar într-o cameră de cămin, iar mai târziu cei doi s-au mutat în primul birou Google, un garaj închiriat. Compania a fost oficial înregistrată pe 27 septembrie 1998.

Numele inițial motorului de căutare a fost BackRub, făcând referire la sistemul de indexare și clasificare, prin backlink. Ulterior numele a fost schimbat în Google care face referire la cuvântul googol, fiind denumirea numărului reprezentat de cifra 1 urmată de 100 de zerouri.

Motorul de căutare a fost doar primul produs al companiei Google, urmat de multe altele, printre care Gmail și Google Search. De asemenea, Google a fost implicat în numeroase achiziții și lansări de produse, precum YouTube, Android și Google Maps.

La sfârșitul anului 2007 , compania a fost cotată drept cea mai puternică marcă globală, după criteriul valorii în milioane de dolari (86.057 milioane dolari), dar și după modul de percepție de către utilizatori. În același an, Google a câștigat titlul de compania americană cu cea mai bună reputație, în special datorită modului în care își tratează angajații.

În 2022, Google a înregistrat venituri de aproape 280 de miliarde de dolari, cea mai mare parte provenind din publicitatea online. 

Continue Reading

Tech

OpenAI a fost dat în judecată de mai mulți scriitori. Ce acuzații i se aduc companiei care a creat ChatGPT

Published

on

Sursa foto: Pexels

Compania care a creat ChatGPT, OpenAI, a fost dată în judecată de mai mulți scriitori, fiind acuzată că a folosit textele lor pentru a crea programul de inteligenţă artificială ChatGPT fără să respecte drepturile de autor.

Într-o plângere de la Tribunalul Federal din New York, George R. R. Martin, autorul seriei literare „A Song of Ice and Fire”, care stă la baza serialului TV „Game of Thrones”, romancierul John Grisham, organizația Authors Guild alături de alți scriitori acuză compania OpenAI că s-a folosit de cărţile lor „fără permisiune”. Scopul ar fi antrenarea unui modelul de învăţare a limbajului, o tehnologie cu inteligenţă artificială (AI) aflată la baza ChatGPT, un software capabil să creeze tot felul de texte în urma unei simple cereri formulate într-un limbaj curent.

Citește și: AI ar putea revoluționa sistemul medical. ChatGPT a pus diagnosticele corecte în medicina de urgență

OpenIA a folosit texte din mediul online, fără a preciza sursa

Conform avocaților, modelele de învăţare a limbajului „pun în pericol capacitatea autorilor de ficţiune de a-şi câştiga existenţa, în măsura în care ele permit oricărei persoane să genereze automat şi gratuit (sau la preţuri foarte mici) texte pentru care altfel ar trebui să îi plătească pe scriitori.”

Autorii reclamației au cerut să fie interzisă utilizarea cărţilor protejate prin drepturi de autor pentru a antrena modele de limbaj „fără o autorizaţie expresă”. De asemenea, scriitorii cer plata unor despăgubiri.

OpenAI a avut nevoie să utilizeze texte disponibile online pentru a-şi antrena modelul de învăţare a limbajului, însă nu a fost precizată niciodată sursa. 

Nu este prima acuzație adusă companiei. OpenAI se confruntă deja cu alte procese similare, inclusiv cu o plângere făcută de un grup de ingineri informatici.

Continue Reading

Trending