Marketing
Analiză Prohuman și BestJobs. Tendințele pe piața forței de muncă IT din România în 2023
Published
2 ani agoon
Conform cercetării „Atragerea candidaților IT în anul 2023”, derulată de Prohuman împreună cu BestJobs în perioada februarie-aprilie 2023, oferta salarială adecvată reușește să încline balanța în decizia de schimbare a jobului, în ciuda curentului de prudență remarcat între candidații de profil.
Astfel, angajații din industria IT sunt rezervați în decizia de a-și schimba locul de muncă actual (aproximativ 1 din 3 nu se gândește să plece la altă companie), își doresc o creștere salarială care să țină cont de inflație (peste 20% din salariul actual) și un program flexibil și beneficii extrasalariale. De asemenea, se așteaptă să crească numărul de femei angajate în domeniul IT.
Compania specializată în HR Prohuman, parte a grupului cu același nume care furnizează servicii de resurse umane în 7 țări europene, a anunțat în cadrul evenimentului RecruiTECH de pe 20 aprilie rezultatele cercetării „Atragerea candidaților IT în anul 2023”.
Proiectul a fost desfășurat în parteneriat cu BestJobs în perioada februarie-aprilie 2023, înregistrând un total de 267 de respondenți, angajați și freelancers în IT&C, inginerie, marketing, precum și în departamente IT ale companiilor din diverse domenii de activitate: BPO/SSC, Contabilitate / Financiar / Audit, Manufacturing, Producție, Retail, Entertainment, Banking, Servicii, Telecom.
Tendința principală remarcată în urma centralizării răspunsurilor obținute se referă la reținerea candidaților în a-și schimba jobul luând în considerare nivelul salarial in piață (28% dintre respondenți), precum și contraoferta de la locul actual de muncă (23%), însă decizia poate fi decisiv influențată – conform a 46% dintre respondenți – de o creștere salarială de peste 20% oferită de o nouă oportunitate profesională.
Părerea audienței vizavi de adaptarea companiilor la creșterea inflației este împărțită, cu 56% dintre respondenți care consideră că organizațiile nu au derulat acest proces de adaptare, în timp ce 40% au răspuns că această adaptare s-a tradus printr-o creștere salarială sau prin oferirea unui mix de creșteri salariale și extra beneficii.
Însă percepția generală la nivelul angajaților IT care au participat la realizarea acestei cercetări este legată de lipsa de vizibilitate referitor la planurile companiei cu care lucrează, la imaginea de ansamblu a activității organizației. Astfel, 35% dintre respondenți nu știu dacă se anunță restructurări de personal IT în companie în acest an, iar 51% sunt de părere, din experiența personală, că organizația are planuri de creștere a numărului de angajați IT în 2023.
Un subiect asupra majoritatea audienței s-a pus de acord este beneficiul cel mai atractiv din punct de vedere profesional: posibilitatea unui program de lucru flexibil (39%). Acesta nu înseamnă, neapărat, posibilitatea de a lucra în regim remote. La întrebarea „Care este motivația cea mai mare în decizia de a accepta un job nou?”, sistemul de lucru remote a adunat doar 15% din răspunsuri, vizavi de beneficiile salariale, în proporție de 46%.
În schimb, în ipoteza acordării de beneficii la locul actual de muncă, preferința pentru programul de lucru flexibil (39%) s-a clasat cu mult înaintea altor opțiuni precum programele de învățare și dezvoltare, voucherele de vacanță, plan de investiții în acțiunile companiei sau activități pentru wellbeing.
Un aspect extrem de îmbucurător este creșterea numărului de angajați de gen feminin cu expertiză IT din companii, aproape o treime dintre respondenți (31%) fiind de părere că între 20% și 40% dintre membrii echipei sunt femei, iar 23% au optat pentru răspunsul „între 40% și 60%”.
„Zona IT a câștigat tot mai mult teren în activitatea noastră, astfel încât am considerat ca fiind necesar studierea cu regularitate a acestui domeniu. Nevoile și dorințele candidaților văzute cu o asemenea claritate îi ajută pe recrutori să rezolve mai eficient acest puzzle al plasării forței de muncă IT într-o piață în creștere accelerată, atât ca dimensiune, cât și ca cerințe de o parte și de cealaltă. Iar grație desfășurării acestui studiu în parteneriat cu BestJobs, care a fost întotdeauna unul important pentru serviciile pe care Prohuman le oferă, am reușit să obținem o centralizare a unor date foarte relevante despre situația actuală din zona IT” – Răzvan Zglobiu, Head of Sales and Talent Acquisition, Prohuman APT.
Recomandări pentru specialiștii HR pentru recrutarea și reținerea candidaților IT potriviți
Totodată, Prohuman oferă specialiștilor în HR o serie de recomandări pentru eficientizarea procesului de recrutare pe baza profilului candidatului IT conturat prin această cercetare:
- Dezvoltarea programului de recomandări interne și a secțiunii Cariere/Joburi din website-ul companiei;
- Construirea unui brand puternic de angajator care să aducă mereu compania în vizorul candidaților aflați în prospecție pe piață;
- Prezență activă a recrutorilor în comunitățile online;
- Derularea unor procese de recrutare rapide și scurte;
- Crearea unei relații de încredere și comunicare cât mai transparentă cu candidatul.
În ceea ce privește procesul de retenție a angajaților, Prohuman recomandă organizațiilor să se adapteze la piața IT locală și la nevoia de flexibilitate în program a specialiștilor, totodată validându-le specific interesul pentru contraoferta de la locul actual de muncă versus noua oportunitate propusă. De asemenea, departamentele HR din companii ar trebui să identifice extra beneficiile potrivite specialiștilor IT, beneficii care să compenseze faptul că ajustările salariale nu pot fi neapărat în linie cu așteptările candidaților/angajaților.
Nu în cele din urmă, accesul la tehnologii inovative și promovarea corespunzătoare a acestora, pentru ca informația să ajungă la angajații și candidații IT, este o altă recomandare foarte importantă pe care Prohuman o face companiilor.
Câteva cifre despre profilul angajaților care au participat la cercetarea „Atragerea candidaților IT în anul 2023” derulată de Prohuman în parteneriat cu BestJobs:
- 46% lucrează în companii cu peste 500 de angajați sau colaboratori;
- 54% își desfășoară activitatea în sistem hibrid;
- 53% sunt angajați în companii cu sediul în București, urmați de 17% în Cluj, iar 30% în alte orașe ale țării sau peste hotare: Brașov, Iași, Suceava, Craiova, Londra, Bratislava, Geneva;
În ce privește experiența în domeniu, majoritatea respondenților (28%) activează pe poziții Senior (5-10 ani), urmați de cei din zona Middle (2-5 ani) în proporție de 26%, din zona Entry (sub 2 ani de experiență) și, respectiv, Executive (peste 10 ani de experiență) cu 23% fiecare.
You may like
Business
Meridian Taxi atrage o investiție strategică din partea ATM Ventures
Published
o lună agoon
18/12/2024Meridian Taxi, unul dintre liderii industriei de transport din Capitală, a primit o investiție din partea ATM Ventures, divizia de investiții a grupului Autonom, deținut de frații Marius și Dan Ștefan. Tranzacția a adus ATM Ventures o participațiune de 30% în Meridian Taxi. Fondurile vor fi direcționate către creșterea și înnoirea flotei auto, precum și îmbunătățirea continuă a experienței utilizatorilor și șoferilor.
“Meridian Taxi este un pionier în industria de taximetrie din România”, a declarat Dan Boabeș, acționar principal și CEO Meridian Taxi. “Suntem una dintre cele mai vechi companii din domeniu, cu un grad de recunoaștere foarte ridicat, dar și prima companie de taxi din țara noastră care a atras un influx de capital din partea unui fond de investiții. Faptul că avem alături ATM Ventures, un jucător solid în domeniul mobilității, care a avut întreaga încredere în modelul nostru de business și în planurile de dezvoltare ne confirmă că viziunea noastră de business este una sănătoasă. Această realizare vine ca rezultat al eforturilor susținute din ultimii 1.5 ani, dedicate modernizării aplicației și a flotei, precum și recrutării și instruirii șoferilor, pentru a răspunde cerințelor consumatorilor moderni.”
“Investiția în Meridian Taxi reflectă angajamentul nostru de a susține afacerile locale cu potențial de creștere și de a contribui activ la modernizarea serviciilor de mobilitate urbană din România, sprijinind viziunea antreprenorială a companiei de a oferi soluții mai adaptate nevoilor pasagerilor și șoferilor, prin îmbunătățirea flotei auto, punând accent pe sustenabilitate și pe creșterea calității serviciilor”, a declarat Dan Ștefan, co-fondator ATM Ventures.
Investiția va permite companiei, care operează deja o flotă de 1.100 de autoturisme, să crească numărul mașinilor cu 20% în următoarele 12 luni și să înnoiască parcul auto, prin facilitarea accesului la finanțare pentru șoferi.
În 2025, Meridian Taxi urmărește diversificarea serviciilor și expansiunea pe segmentul B2B
Pentru următorul an, Meridian Taxi, care deservește peste 900.000 de pasageri lunar, intenționează să introducă servicii dedicate segmentului B2B. “Calitatea ridicată a serviciilor noastre și experiența vastă în industrie ne recomandă drept partenerul de încredere pentru companiile din București. Unul dintre pilonii principali ai strategiei noastre este să oferim soluții adaptate nevoilor acestor clienți, companii de toate dimensiunile, care solicită servicii fiabile și convenabile pentru echipele lor, de la profesioniștii cu funcții de execuție, la middle și top management”, a adăugat Dan Boabeș.
Pentru a sprijini dezvoltarea segmentelor B2B și B2C, Meridian Taxi va continua să investească în flota auto și în instruirea șoferilor, aceștia reprezentând un element esențial al strategiei de afaceri.
Compania, care a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 2,9 milioane de lei, estimează o creștere de aproximativ 15% pentru 2024. Prin investițiile recente și planurile de dezvoltare, Meridian Taxi își consolidează poziția pe piața din București.
Asistența juridică pentru realizarea investiției din partea Meridian Taxi a fost acordată de casa de avocat Irina Iliescu.
Asistența juridică pentru realizarea investiției din partea ATM Ventures a fost acordată de casa de avocatură Teodorescu Partners.
Despre Meridian Taxi
Meridian Taxi este una dintre cele mai de încredere și eficiente companii de transport din România, cu o experiență solidă de 28 de ani în oferirea serviciilor de taxi sigure, rapide și confortabile. Compania operează o flotă modernă de 1.000 de mașini și deservește zilnic peste 30.000 de clienți, consolidându-și astfel poziția ca lider în transportul urban.
Cu o echipă de șoferi profesioniști și o atenție deosebită pentru calitate, Meridian Taxi oferă soluții de transport personalizate, incluzând opțiuni de comandă rapidă prin aplicația mobilă, telefon sau prin parteneriate corporate.
Misiunea Meridian Taxi este de a redefini standardele serviciilor de transport prin profesionalism, inovație și un angajament constant față de clienți, asigurând experiențe sigure și eficiente zi de zi.
Despre ATM Ventures
ATM Ventures este un vehicul de investiții în companii cu potențial de creștere accelerată, fondat în 2020 de Marius și Dan Ștefan, acționarii Grupului Autonom. Compania investește direct în startup-uri cu scopul de a sprijini și de a accelera dezvoltarea inițiativelor antreprenoriale românești, mici și mijlocii. Până în prezent, Marius și Dan Ștefan au investit direct și indirect în peste 50 de start-up-uri de mobilitate, tehnologie, retail și altele. O listă completă poate fi consultată pe site-ul diviziei: holding.ro.
Marketing
BLACK FRIDAY la SpringFarma – Va fi epic, așa cum v-am obișnuit. Vezi de ce!
Published
3 luni agoon
04/11/2024Pentru al șaselea an consecutiv, Farmacia Spring lansează cel mai epic Black Friday din zona de e-commerce pharma. Reduceri la mii de produse de până la 70%, cadouri speciale la ORICE COMANDĂ plasată în perioada 08.11.2024 – 17.11.2024 și, nou în acest an premii pe site în fiecare zi, pentru că fiecare zi de shopping include o tombolă cu premii atractive pentru toată familia.
Dar să lăsăm ofertele să vorbească și vă lăsăm câteva repere ca să știți ce produse să adăugați în coș. Stați cu ochii pe paginile noastre de Facebook și Instagram și nu uitați să vă abonați la newsletter ca să aflați primii detaliile care vă interesează.
De ce să spui DA la BLACK FRIDAY la Farmacia SPRING
Știi cât de important este zincul pentru imunitate în sezonul rece? De Black Friday îți oferim de la Naturalis produsul Zinc 15 mg, 30 de comprimate la doar 7,77 lei (reducere de 70%);
Vrei să ai o piele hidratată și un ten mereu tânăr? De Black Friday poți să îți achizționezi produsul Rilastil Aqua Intense 72h cu doar 41,20 lei (reducere de 45%);
Te confrunți și tu cu fenomenul de cădere al părului? La springfarma găsești tratament Forcapil Anti-căderea părului pentru o lună la doar 27,45 lei (reducere de 45%);
Ai nevoie de un tonic, de un stimulent pentru efortul intelectual depus la facultate sau la job? La springfarma găsești Benesio Tonico Forte la doar 24,24 lei (reducere de 40%);
Ai un ten predispus la acnee și ai nevoie de un produs special de curățare? Nicio problemă, la springfarma găsești de Black Friday produsul Spumă curățare ten cu tendință acneică din gama Rilastil Acnestil la doar 34,40 lei (reducere de 35%). Tot pentru tenul predispus la acnee poți achiziționa DOUĂ creme Activ Anti-Imperfecțiuni din aceeași gamă cu doar 55,90 lei;
Te simți stresat, nu te poți concentra la muncă și ai tulburări de somn? Springfarma îți oferă produsul StressClean complex 30 de capsule+10 capsule cadou la doar 39,90 ron, preț special de Black Friday;
Nu-i așa că și tu aștepți Black Friday de la SpringFarma?
Despre Farmacia Spring
Site-ul springfarma.com a fost lansat în 2016 și a schimbat paradigme în zona de e-commerce. Spring a reușit să redefinească conceptul de Preț Mic în zona magazinelor online cu profil farmaceutic. Datorită succesului din online și pentru a fi și mai aproape de clienți, în ultimii ani au fost deschise și farmacii fizice în București în zone precum: Dristor, Baba Novac, Lujerului, Ghencea, Tei, Șoseaua Alexandriei și Drumul Taberei.
Site-ul are o creștere organică constantă datorită unei game variate de produse precum: vitamine, suplimente, dermatocosmetice și produse pentru copii, atent selecționate de la cele mai cunoscute companii de profil.
Spring Farma a câștigat în 2022 două premii importante care dovedesc profesionalismul și dedicarea oamenilor din spatele brandului pentru pacienți: Premiul „Susținerea Familiilor cu copii” și premiul „Good Life Pharmacy”, ambele oferite de publicația Forbes în cadrul evenimentului Forbes Good Life Awards.
Marketing
Alfa Group a lansat Cloud9 Evolution, un proiect rezidențial premium amplasat în nordul Bucureștiului
Published
3 luni agoon
16/10/2024Dezvoltat pe o suprafață de 3,2 hectare, Cloud9 Evolution este un proiect rezidențial premium conceput în jurul noțiunii de comunitate, o oază urbană în cel mai mare cartier de business al Bucureștiului, în apropierea centrului comercial Promenada. Acest proiect rezidenţial va oferi locuitorilor mai mult decât un spațiu de locuit, va oferi un stil de viață cosmopolit cu o serie de facilități și beneficii.
Valoarea totală a investiției pentru Faza 2 a proiectului Cloud9 Residence este de 90 milioane euro, iar termenul estimat pentru finalizare este trimestrul al patrulea din anul 2026.
Clienții care optează pentru un apartament în Cloud9 Evolution vor avea de achitat un avans de 15%, iar investiția inițială este vizibilă într-un cont dedicat până la finalizarea proiectului și realizarea intabulării. Dacă legislația va suferi modificări, dezvoltatorul se va conforma noilor măsuri.
Cloud9 Evolution va avea la final un număr total de 612 apartamente de 1, 2, 3 sau 4 camere, peste 700 locuri de parcare, alei pietonale, zone verzi, locuri de joacă, spații comune și infrastructură, alături de o grădiniță și o școală, precum și un centru comercial. Proiectul se adresează celor care apreciază un stil de viață modern și care își doresc să facă parte dintr-o comunitate exclusivistă, să se bucure de confort într-un spațiu contemporan cu finisaje rafinate și cu dotări moderne de ultimă oră.
Cel mai mic apartament are 50 mp și cel mai mare are o suprafață de 390 mp, însă indiferent de suprafață toate apartamentele au dotări și finisaje ultramoderne.
„După succesul primului proiect Cloud9 finalizat în anul 2020, cu o comunitate de 800 de familii mulțumite, am gândit Cloud9 Evolution ca un proiect inovator, care a avut în vedere cerințele și tendințele actuale. Piața rezidențială a început să se maturizeze în ultimii ani, iar bucureștenii sunt consumatori educați, informați și știu ce își doresc de la o locuință”, a declarat Răzvan Brasla, CEO Cloud9 Residence.
Cloud9 Evolution înseamnă un nou concept de a locui, o nouă experiență de a trăi în București, un ecosistem rafinat și relaxat, unde clădirile sunt construite după standardele în materie de finisaje și materiale, certificate green.
Printre beneficiile oferite membrilor Cloud9 Evolution se numără grădiniță și școală, teren de sport și sală de fitness, loc de joacă, zone de promenadă, parc, zone de socializare (cafenea/ restaurant), curățătorie, zone comerciale de shopping, facilităţi pentru transport alternativ atât pentru transport în comun (metrou, RATB, tramvai), cât și individual, staţii de încărcare pentru maşini electrice, dar şi o parcare numeroasă pentru biciclete, motociclete.
„Trăim într-un oraș aglomerat, iar timpul și calitatea vieții sunt extrem de importante. Am demarat Cloud9 Evolution dorind să redefinim conceptul de locuire urbană, iar acest proiect va fi un reper pe harta orașului București prin designul și facilitățile oferite comunității. Ne-am dorit să oferim rezidenților Cloud9 Evolution mai mult timp pentru pasiunile lor și un timp liber de calitate. Astfel, facilitățile proiectului fac diferența și contribuie la un stil de viață activ și relaxat. Rezidenții vor avea în apropiere tot ce le trebuie pentru un stil de viață echilibrat și relaxat – de la spații urbane concepute pentru petrecerea timpului liber și socializare, până la unități de învățământ, magazine, loc de joacă, supermarket, curățătorie și alte beneficii și servicii”, a completat Răzvan Brasla.
Apartamentele din Cloud9 Evolution integrează elemente contemporane și funcționale unice, maximizând spațiul și lumina naturală, iar compartimentarea asigură un ambient perfect pentru relaxare. Dezvoltatorul a optat pentru tehnologiile moderne astfel încât să redefinească standardele de confort și eficiență energetică – fiecare apartament beneficiază de încălzire centralizată cu contorizare individuală, climatizare automată, sistemele smart home care facilitează confortul prin aplicații mobile.
Viziunea Cloud9 Evolution este de a redefini conceptul de locuire urbană, oferind nu doar un spațiu de locuit, ci și un stil de viață echilibrat în armonie cu nevoile lor. Astfel, acest proiect este un mix rafinat de design inovator, tehnologii moderne, calitate, confort și o varietate de facilități de top.
Divizia de imobiliare a Alfa Group are o experiență vastă cu peste 30 de ani în construcția si promovarea proiectelor rezidențiale și de business, livrând spații la cele mai înalte standarde de calitate, adaptate stilului de viață contemporan.
Creșterea organică a grupului a ajutat la construirea unui portofoliu de rezultate pozitive şi o reputație impecabilă, oferind în același timp servicii și solutii de ultimă generație legate de mobilitate, tehnologie și stil de viață. Cifrele vorbesc cel mai bine despre ceea ce au făcut în ultimii 5 ani – peste 1 milion de mp construiți în proiecte rezidențiale şi de business și peste 5.000 de apartamente vândute.