Connect with us

Marketing

Analiză Prohuman și BestJobs. Tendințele pe piața forței de muncă IT din România în 2023

Published

on

Conform cercetării „Atragerea candidaților IT în anul 2023”, derulată de Prohuman împreună cu BestJobs în perioada februarie-aprilie 2023, oferta salarială adecvată reușește să încline balanța în decizia de schimbare a jobului, în ciuda curentului de prudență remarcat între candidații de profil.

Astfel, angajații din industria IT sunt rezervați  în decizia de a-și  schimba locul de muncă actual (aproximativ 1 din 3 nu se gândește să plece la altă companie), își doresc o creștere salarială care să țină cont de inflație (peste 20% din salariul actual) și un program flexibil și beneficii extrasalariale. De asemenea, se așteaptă să crească numărul de femei angajate în domeniul IT.

Compania specializată în HR Prohuman, parte a grupului cu același nume care furnizează servicii de resurse umane în 7 țări europene, a anunțat în cadrul evenimentului RecruiTECH de pe 20 aprilie rezultatele cercetării „Atragerea candidaților IT în anul 2023”.

Proiectul a fost desfășurat în parteneriat cu BestJobs în perioada februarie-aprilie 2023, înregistrând un total de 267 de respondenți, angajați și freelancers în IT&C, inginerie, marketing, precum și în departamente IT ale companiilor din diverse domenii de activitate: BPO/SSC, Contabilitate / Financiar / Audit, Manufacturing, Producție, Retail, Entertainment, Banking, Servicii, Telecom.

Tendința principală remarcată în urma centralizării răspunsurilor obținute se referă la reținerea candidaților în a-și schimba jobul luând în considerare nivelul salarial in piață (28% dintre respondenți), precum și contraoferta de la locul actual de muncă (23%), însă decizia poate fi decisiv influențată – conform a 46% dintre respondenți – de o creștere salarială de peste 20% oferită de o nouă oportunitate profesională.

Părerea audienței vizavi de adaptarea companiilor la creșterea inflației este împărțită, cu 56% dintre respondenți care consideră că organizațiile nu au derulat acest proces de adaptare, în timp ce 40% au răspuns că această adaptare s-a tradus printr-o creștere salarială sau prin oferirea unui mix de creșteri salariale și extra beneficii.

Însă percepția generală la nivelul angajaților IT care au participat la realizarea acestei cercetări este legată de lipsa de vizibilitate referitor la planurile companiei cu care lucrează, la imaginea de ansamblu a activității organizației. Astfel, 35% dintre respondenți nu știu dacă se anunță restructurări de personal IT în companie în acest an, iar 51% sunt de părere, din experiența personală, că organizația are planuri de creștere a numărului de angajați IT în 2023.

Un subiect asupra majoritatea audienței s-a pus de acord este beneficiul cel mai atractiv din punct de vedere profesional: posibilitatea unui program de lucru flexibil (39%). Acesta nu înseamnă, neapărat, posibilitatea de a lucra în regim remote. La întrebarea „Care este motivația cea mai mare în decizia de a accepta un job nou?”, sistemul de lucru remote a adunat doar 15% din răspunsuri, vizavi de beneficiile salariale, în proporție de 46%.

În schimb, în ipoteza acordării de beneficii la locul actual de muncă, preferința pentru programul de lucru flexibil (39%) s-a clasat cu mult înaintea altor opțiuni precum programele de învățare și dezvoltare, voucherele de vacanță, plan de investiții în acțiunile companiei sau activități pentru wellbeing.

Un aspect extrem de îmbucurător este creșterea numărului de angajați de gen feminin cu expertiză IT din companii, aproape o treime dintre respondenți (31%) fiind de părere că între 20% și 40% dintre membrii echipei sunt femei, iar 23% au optat pentru răspunsul „între 40% și 60%”.

„Zona IT a câștigat tot mai mult teren în activitatea noastră, astfel încât am considerat ca fiind necesar studierea cu regularitate a acestui domeniu. Nevoile și dorințele candidaților văzute cu o asemenea claritate îi ajută pe recrutori să rezolve mai eficient acest puzzle al plasării forței de muncă IT într-o piață în creștere accelerată, atât ca dimensiune, cât și ca cerințe de o parte și de cealaltă. Iar grație desfășurării acestui studiu în parteneriat cu BestJobs, care a fost întotdeauna unul important pentru serviciile pe care Prohuman le oferă, am reușit să obținem o centralizare a unor date foarte relevante despre situația actuală din zona IT” – Răzvan Zglobiu, Head of Sales and Talent Acquisition, Prohuman APT.

Recomandări pentru specialiștii HR pentru recrutarea și reținerea candidaților IT potriviți

Totodată, Prohuman oferă specialiștilor în HR o serie de recomandări pentru eficientizarea procesului de recrutare pe baza profilului candidatului IT conturat prin această cercetare:

  • Dezvoltarea programului de recomandări interne și a secțiunii Cariere/Joburi din website-ul companiei;
  • Construirea unui brand puternic de angajator care să aducă mereu compania în vizorul candidaților aflați în prospecție pe piață;
  • Prezență activă a recrutorilor în comunitățile online;
  • Derularea unor procese de recrutare rapide și scurte;
  • Crearea unei relații de încredere și comunicare cât mai transparentă cu candidatul.

În ceea ce privește procesul de retenție a angajaților, Prohuman recomandă organizațiilor să se adapteze la piața IT locală și la nevoia de flexibilitate în program a specialiștilor, totodată validându-le specific interesul pentru contraoferta de la locul actual de muncă versus noua oportunitate propusă. De asemenea, departamentele HR din companii ar trebui să identifice extra beneficiile potrivite specialiștilor IT, beneficii care să compenseze faptul că ajustările salariale nu pot fi neapărat în linie cu așteptările candidaților/angajaților.

Nu în cele din urmă, accesul la tehnologii inovative și promovarea corespunzătoare a acestora, pentru ca informația să ajungă la angajații și candidații IT, este o altă recomandare foarte importantă pe care Prohuman o face companiilor.

Câteva cifre despre profilul angajaților care au participat la cercetarea „Atragerea candidaților IT în anul 2023” derulată de Prohuman în parteneriat cu BestJobs:

  • 46% lucrează în companii cu peste 500 de angajați sau colaboratori;
  • 54% își desfășoară activitatea în sistem hibrid;
  • 53% sunt angajați în companii cu sediul în București, urmați de 17% în Cluj, iar 30% în alte orașe ale țării sau peste hotare: Brașov, Iași, Suceava, Craiova, Londra, Bratislava, Geneva;

În ce privește experiența în domeniu, majoritatea respondenților (28%) activează pe poziții Senior (5-10 ani), urmați de cei din zona Middle (2-5 ani) în proporție de 26%, din zona Entry (sub 2 ani de experiență) și, respectiv, Executive (peste 10 ani de experiență) cu 23% fiecare.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Marketing

Grupul City Grill se extinde în Cluj în parteneriat cu Marty Restaurants

Published

on

Grupul de restaurante City Grill, unul dintre cei mai puternici jucători autohtoni din industria HoReCa, se extinde în Transilvania prin parteneriat cu grupul de restaurante  Marty, City Grill urmând să dețină pachetul majoritar de acțiuni.

Parteneriatul cu Marty Restaurants reflectă angajamentul Grupului City Grill de a oferi românilor experiențe gastronomice de calitate, cu accent pe diversitate, tradiție și inovație. În cadrul parteneriatului dintre cele două grupuri din piața HoReCa, fondatorii Marty Restaurants continuă să gestioneze operațiunile restaurantelor Marty din Cluj Napoca. Expertiza Grupului City Grill va susține consolidarea Marty Restaurants pe piața clujeană prin bune practici și o strategie solidă de creștere bazată pe amplificarea trio-ului Gust – Servicii -Experiență, mix care asigură succesul restaurantelor din Grupul City Grill.  

Extinderea Grupului City Grill în afara Bucureștiului, începută acum prin parteneriatul cu Marty Restaurants din Cluj, marchează o direcție strategică importantă pentru noi, o intenție pe care o avem de ceva vreme, dar pentru care am căutat momentul și partenerul potrivit. Fondatorii și echipa Marty ne-au convins că am găsit ceea ce căutam, iar după multiple discuții pe parcursul a doi ani, am preluat cu încredere pachetul majoritar, urmând ca echipa locală să continue să administreze cele 6 restaurante din perspectiva operațională si sub același brand Marty –spune Daniel Mischie, CEO City Grill Group.

Grupul City Grill este cel mai important jucător român din industria restaurantelor. Fondat în 2004, Grupul City Grill operează în prezent restaurante și cafenele sub brandurile Pescăruș, Hanul Berarilor, Buongiorno.Italian, City Grill, Caru’ Cu Bere, Hanu’ lui Manuc și La Boheme, primul hotel din portofoliu. Încă de la primul restaurant, Grupul City Grill a avut la bază ideea de a oferi clienților un loc potrivit pentru a invita un partener de afaceri la masă, de a crea un loc de relaxare necesar în pauza de masă, cu familia sau cu prietenii.

Fondat în inima Clujului în 1999, Marty Restaurants este un brand cu o tradiție de peste două decenii în domeniul ospitalității, fiind recunoscut pentru calitatea preparatelor, atenția la detalii și atmosfera prietenoasă. Cu 6 restaurante în Cluj-Napoca, Marty și-a câștigat reputația de loc preferat al clujenilor pentru mese relaxante, întâlniri de afaceri și momente speciale. Locațiile Marty Restaurants sunt recunoscute pentru meniul divers, inspirat din bucătăria internațională, și o experiență culinară adaptată preferințelor publicului local, fiind un reper al gastronomiei moderne în Transilvania.

Această colaborare dintre Grupul City Grill și Marty Restaurants își propune să îmbine expertiza de peste 20 de ani a fiecărui brand pentru a redefini standardele în domeniul ospitalității, oferind clujenilor și turiștilor un loc în care să se bucure de o experiență deosebită, bazată pe excelență culinară și pe crearea unui ambient primitor.

City Grill este un partener care împărtășește valorile noastre de calitate, respect pentru clienți și pasiune pentru gastronomie, iar acest parteneriat ne permite să explorăm noi posibilități și să ridicăm standardele în ospitalitatea locală, oferind o experiență unică, în care fiecare detaliu contează. Suntem încrezători că restaurantele noastre vor rămâne un loc de întâlnire preferat al clujenilor, unde se vor simți mereu ca acasă și vor găsi acea combinație perfectă între preparate de calitate și o atmosferă deosebită – spune Suciu Marcelus, CEO al Grupului Marty.

Clienții Marty Restaurants se vor bucura în continuare de un meniu internațional à la carte, creat pentru a răspunde unor gusturi variate, de la preparate clasice europene și reinterpretări asiatice, până la opțiuni moderne și echilibrate. Fiecare fel de mâncare este atent preparat, cu ingrediente de calitate și o prezentare deosebită, pentru a transforma orice vizită într-o experiență memorabilă.

Cele mai apreciate preparate culinare din restaurantele Marty sunt: supa crema roșii, chicken milanese pasta, 8 hours slow cooked brisket, award winning original cheesecake și cookitza.

În urma parteneriatului strategic dintre Grupul CityGrill și Marty Restaurants, operațiunile celor 6 restaurante Marty din Cluj, cu o capacitate totală de 1.321 de locuri, vor fi în continuare conduse de echipa locală, expertiza acesteia urmând să fie amplificată prin bunele practici care au transformat restaurantele Grupului City Grill în destinația numărul 1 a bucureștenilor și turiștilor.

Despre City Grill

Grupul City Grill este cel mai important jucător român din industria restaurantelor. Fondat în 2004, Grupul City Grill operează în prezent restaurante și cafenele sub brandurile Caru’ Cu Bere, Hanu’ lui Manuc, Pescăruș, Hanul Berarilor, Buongiorno.Italian, City Grill și La Boheme, primul hotel din portofoliu. Încă de la primul restaurant, Grupul City Grill a avut la bază ideea de a oferi clienților un loc potrivit pentru a invita un partener de afaceri la masă, de a crea un loc de relaxare necesar în pauza de masă, cu familia sau cu prietenii.

Prin restaurantele operate, Grupul City Grill se adresează clientului urban care obișnuiește să-și petreacă timpul liber în oraș și să-și stabilească întâlnirile business sau personale la o cafea. Meniurile din restaurante sunt accesibile și variate, cu specific românesc și internațional.

Fie că vorbim despre rețetele emblematice sau orice alt preparat din meniurile restaurantelor Grupului City Grill, ingredientele folosite sunt cele mai bune pentru clienți. “Secretul” mâncărurilor din restaurantele Grupului City Grill sunt ingredientele proaspete, cu proveniență atent controlată și testată, fără adaosuri alimentare. De la cartofii prăjiți proaspeți, curățați și tăiați manual, la ouă din surse cage free și până la legume crescute în solarul propriu de lângă Târgoviște, filozofia pe care se bazează bucătarii Grupului este aceea de a extrage gustul natural al ingredientelor, pus în valoare prin asociere și condimente precum sare și piper.

În toate restaurantele din Grupul City Grill, în care se gătește zilnic pentru aproape 15.000 clienți, se reciclează uleiul, sticla, cartonul și plasticul și se reduce risipa alimentară prin campanii active.

Despre Marty Restaurants

Fondat în 1999, Marty Restaurants s-a dezvoltat în Cluj-Napoca și a devenit unul dintre brandurile locale de referință, operând 6 de restaurante în oraș. Inspirat din gusturile internaționale, Marty oferă o experiență culinară variată, adaptată preferințelor clujenilor.

Dincolo de cele 6 restaurante, din Grupul Marty mai fac parte și centre de delivery, dar și o franciză Marty deschisă în Oradea.

Cu o atenție constantă la detalii și un angajament pentru profesionalism, echipa Marty creează un mediu primitor și prietenos, în care fiecare vizită devine un moment special. De la prepararea cafelei până la rețete noi în meniu, Marty își propune să aducă un plus de valoare prin calitate și inovație

Continue Reading

Marketing

NOUA COLECȚIE 4F MULTIACTIVE TRAINING TESTATĂ DE IOANA GRAMA

Published

on

Îți place să faci mișcare? Descoperă cea mai recentă campanie a colecției multiactive – concepută pentru a te sprijini în toate activitățile tale preferate, de la antrenamente intense până la ieșiri relaxate. Cu seturi de antrenament respirabile, cu uscare rapidă, cu treninguri și tricouri confortabile, casual, te vei concentra asupra mișcărilor tale și te vei bucura cu ușurință de pauza de endorfine.

Colecția a fost testată și aprobată de Ioana Grama, una dintre cele două ambasadoare 4F în România. Activă, distractivă, atletică și mereu în mișcare — Ioana se potrivește perfect cu valorile brandului. Ea este vedeta în cea mai recentă campanie pentru o colecție care o reprezintă – haine multiactive pentru femei multitasking! Echipamente de antrenament versatile care asigură confort și sprijin, indiferent de activitate.

Ioana Grama crede că stilul și confortul trebuie să meargă mână în mână, atât la sală, cât și pe drum până acolo. Ea apreciază un look la modă chiar și în timpul exercițiilor fizice și asta este ceea ce 4F a obținut cu noua colecție multiactive: confort complet în timpul antrenamentelor, combinat cu un look în tendinţe. Deoarece a rămâne activ ar trebui să fie distractiv, această colecție este concepută pentru a aduce bucurie și libertate fiecărei mișcări, făcând sportul să se simtă ca o experiență plină de bucurie!

Caracteristicile cheie ale colecției

4F știe cât de important este să arăți bine în timp ce rămâi activ, motiv pentru care a acordat o atenție deosebită detaliilor. Caracteristici precum cusăturile plate și elastice pentru a reduce riscul de frecare au fost direcţiile principale. Brandul oferă modele care nu restricționează mișcarea și sunt concepute pentru a-ți susține corpul în timpul exercițiilor fizice.

Pe lângă confort și funcționalitate, 4F s-a concentrat pe crearea unui design atractiv, în conformitate cu tendințele actuale. În colecție vei găsi nuanțe feminine de roz, mentă și vișiniu, violet intens, precum și negru clasic atemporal.

În îmbrăcămintea sport, tehnologiile și finisajele care îmbunătățesc proprietățile materialului joacă un rol crucial. Noua colecție de la 4F se asigură că și în timpul celor mai intense antrenamente rămâi confortabil, fără restricții asupra mișcărilor, pentru a te putea concentra pe deplin asupra activităților.

În colecția de training multiactive sunt încorporate următoarele tehnologii:

  • 4F DRY (finisare cu uscare rapidă): acest finisaj ajută materialul să absoarbă umezeala de pe piele mult mai repede. Asigură o senzație de uscat și o circulație optimă a aerului.
  • 4F Skin: Cunoscută drept „a doua piele”, această tehnologie folosește cusături plate sau construcție fără cusături pentru a minimiza frecarea pentru ca îmbrăcămintea să se potrivească cu corpul tău.
  • 4WAY STRETCH: Un tip de material ușor, elastic, dar durabil, care se întinde în toate direcțiile, oferind confort și mișcare fără restricții.

Ce poți găsi în colecție? Noua colecție include atât seturi de antrenament, cât și îmbrăcăminte pentru stilul zilnic, concepute pentru confort și funcționalitate oricând, oriunde.

În secțiunea de antrenament vei găsi tricouri și cămăși cu mânecă lungă, cu uscare rapidă, respirabile, jambiere lungi, colanți și pantaloni scurți de antrenament, precum și hanorace de antrenament perfecte pentru zilele mai răcoroase.

Gama sportstyle include tricouri, pantaloni de trening, hanorace și jachete confortabile și feminine, ideale pentru ținutele de zi cu zi.

Paleta de culori similară înseamnă că ambele linii se completează foarte bine și permit să asortezi ușor echipamentul de antrenament cu îmbrăcămintea casual.

Campania o are ca protagonistă pe Ioana Grama activă și gata pentru mișcare distractivă pe terenul de tenis din Varșovia. Filmările au durat peste 12 ore, iar echipa care a lucrat campania a fost internațională, Polonia, Germania și România.

Continue Reading

Marketing

Cineplexx te trimite în Grecia cu filmul Moartea în Vacanță

Published

on

E timpul să-ți dai check-in la nesfârșit în Poros! În perioada 7 octombrie – 28 noiembrie, Cineplexx dă start campaniei Cineplexx te trimite în Grecia unde poți câștiga o vacanță de vis pentru două persoane pe insula Poros din Grecia, locația de filmare a comediei Moartea în Vacanță sau una din cele patru valize de voiaj pentru viitoarele vacanțe.

Gândește-te la asta: te așezi confortabil în scaunul de cinema, filmul începe, iar tu te gândești ce bine ar prinde o vacanță în Grecia, visezi la soarele mediteraneean, plajele însorite și frumusețea liniștită a insulei Poros. Exact asta ar putea fi următoarea ta destinație! Cineplexx România te provoacă să râzi, să te relaxezi și poate chiar să-ți faci bagajele, pentru că fiecare bilet achiziționat la Moartea în Vacanță îți aduce o șansă de a câștiga o vacanță de 5 zile de două persoane în Poros, Grecia.
Cum poți participa? Simplu! Tot ce trebuie să faci pentru a câștiga acest premiu fantastic este să-ți iei bilete la comedia românească Moartea în Vacanță în orice cinematograf Cineplexx din România, între 7 octombrie – 28 noiembrie și să te înscrii apoi în tombola din cinema. La finalul campaniei, un cinefil norocos va câștiga o bine-meritată vacanță în Grecia pentru doi, oferită în parteneriat cu agenția de turism TUI Travel Center. Pachetul de vacanță include:
  • Transport cu avionul și ferry-ul, astfel încât să ajungi direct în paradis
  • Cazare de 5 zile într-un hotel superb din Poros
  • Mic dejun inclus, ca să începi fiecare zi în forță
Codul unic de pe bilet poate fi înscris o singură dată în campanie, însă mai multe bilete înseamnă mai multe șanse de câștig. Biletul de film trebuie păstrat până la finalizarea campaniei pentru validarea câștigătorilor. Campania este valabilă doar în rețeaua de cinematografe Cineplexx – Băneasa, Titan, Craiova, Sibiu, Satu Mare și Târgu Mureș. Biletele pot fi achiziționate atât online din aplicația Cineplexx, de pe site-urile cineplexx.ro sau cinemagia.ro, cât și direct de la casele de bilete din cinematograf. Înscrierea în campanie se face pe loc la tombola din cinema.
Fiecare bilet de film achiziționat în perioada campaniei nu este doar o intrare la film, ci și o oportunitate de a câștiga premii fabuloase. La Cineplexx, filmele sunt mai mult decât filme – sunt experiențe și poți fi chiar tu norocosul câștigător!
Moartea în vacanță este cea mai nouă comedie marca Bravo Films, cu Mircea Popa, Costel Bojog și Maria Popovici în rolurile principale, filmată chiar pe insula Poros din Grecia. Acum, pe marile ecrane de la Cineplexx, poți viziona această producție și poți simți vibrațiile locului unde se desfășoară povestea. Este șansa ta de a te conecta cu magia filmului și de a câștiga o vacanță într-o locație de neuitat. Poros, o bijuterie a Greciei, a fost fundalul perfect pentru Moartea în Vacanță și acum poate fi și decorul vacanței tale! Cu ape cristaline, plaje spectaculoase și o atmosferă relaxată, această insulă este destinația ideală pentru o escapadă de 5 zile.
Programul complet al cinematografelor, regulamentul campaniei Cineplexx te trimite în Grecia și bilete pot fi găsite în orice moment pe site-ul www.cineplexx.ro în secțiunea DE NERATAT sau în aplicația Cineplexx disponibilă gratuit pe iOS și Android.
Cineplexx este unul dintre cei mai importanți operatori de cinematografe din Europa Centrală și de Est, cu o experiență de peste 50 de ani în industrie. Compania operează în prezent peste 60 de cinematografe în 12 țări: Austria, Slovenia, Croația, Bosnia și Herțegovina, Serbia, Muntenegru, Kosovo, Albania, Macedonia de Nord, Grecia, Italia și România. La aproximativ un an de la intrarea pe piața românească, Cineplexx deține deja șase locații – Băneasa, Titan, Craiova, Satu Mare, Sibiu și Târgu Mureș.

Continue Reading

Trending