Connect with us

Stiri Romania

Sirenele de avertizare în caz de „dezastre” nu functionează în proporție de 15%, a arătat exercițiul de miercuri: „1.076 nu au fost operative”

Published

on

Sursa foto: Facebook Raed Arafat

Sâmbătă, în cadrul unei conferințe de presă, Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat, a declarat că în urma exercițiului național „Miercurea sirenelor”, organizat pe 1 martie, s-a constatat că 15% dintre sirenele de avertizare din România sunt nefuncționale.

Miercuri, 1 martie, între orele 10:00 și 11:00 în toată țara a fost organizat un exercițiu de testare a echipamentelor de avertizare a populaţiei. Pe timpul simulărilor au fost verificate atât fluxurile de transmitere a mesajelor de înştiinţare către autorităţi, cât şi modul de funcţionare a mijloacelor de alarmare a populaţiei existente la nivelul comunităţilor.

Raed Arafat: „Din totalul celor acționate în cadrul exercițiului [7.150] 1.076 nu au fost operative și se impune verificarea lor și repararea lor.”

În cadrul conferinței de sâmbătă, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat a oferit o serie de date privind concluziile exercițiului de testare a sirenelor: „Au fost activate 7.150 de sirene electronice și electrice din totalul celor 7.539 existente la nivel național. Cu acționare centralizată au fost 3.000 din cele 3.070 și cu acționare locală 4.150 din cele 4.469 existente. Din totalul celor acționate în cadrul exercițiului, 1.076 nu au fost operative și se impune verificarea lor și repararea lor. Asta înseamnă că 85% din sirenele acționate au funcționat, iar 15% necesită reparații. La următorul exercițiu să fie testate din nou. Sarcina de reparare a sirenelor revine autorităților publice locale”.

Citește și: Cutremur ’77, 4 martie. De la balconul blocului atârna un pat, iar medicii cu ochii roșii operau la lumina lumânării trupuri zdrelite, scoase de sub dărâmături. Or fi fost de vină betoanele, zidurile de indiferență sau soarta?

La nivel național există 7.539 sirene de avertizare a populației

Datele oficiale anunțate de IGSU, prezentate de digi24.ro, arată că la nivelul anului 2022 alarmarea populaţiei se realiza cu 7.539 de sirene de diferite puteri. Acestea funcționează în felul următor: în sistem centralizat- 3.070 de sirene de la nivel judeţean, municipal, orăşenesc şi local (40,72%); în sistem necentralizat (local de la panourile de comandă)- 4.469 de sirene (59,27%). Rezilienţa comunităţii pentru a depăşi urmările unor dezastre este consolidată prin pregătirea permanentă a autorităţilor responsabile cu managementul tipului de risc, în colaborare cu populaţia civilă, pentru atingerea dezideratului comun de îmbunătăţire a capacităţii de reacţie a unui stat în faţa provocărilor. 

Înştiinţarea, avertizarea, prealarmarea şi alarmarea se realizează în scopul dispunerii măsurilor de protecţie a populaţiei şi bunurilor materiale, precum şi pentru limitarea efectelor dezastrelor, cum ar fi inundații, accidente tehnologice sau conflict armat.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Stiri Romania

Asociația pastel și Kaufland România donează rechizite pentru un an elevilor unei comune din Delta Dunării

Published

on

Asociația pastel și Kaufland România implementează a treia ediție a proiectului „StartEDU”, prin care donează rechizite și materiale didactice copiilor care locuiesc în satele izolate C.A Rosetti, Letea, Periprava, Sfiștofca și Cardon, din județul Tulcea.

Pachetele conțin ghiozdane, penare complet echipate cu instrumente de scris, creioane colorate, carioci, caiete, acuarele, cărți de beletristică și multe alte materiale didactice pentru ca 45 de elevi să înceapă anul școlar pregătiți și să îl finalizeze, fără să întâmpine lipsuri. Pe lângă aceasta, kiturile au fost suplimentate cu o serie de pachete speciale, pentru cele trei școli din comunitate, cu produse și materiale necesare pentru buna funcționare, inclusiv articole de curățenie.

Inițiativa face parte din misiunea Asociației pastel „Nicio lună fără o faptă bună”, prin care ONG-ul militează pentru construirea unui obicei din implicarea în acțiuni comunitare.

Copiii din mediul rural nu au întotdeauna acces la suportul educațional de care au nevoie la școală.

  • În satele C.A Rosetti, Letea, Periprava, Sfiștofca și Cardon din Delta Dunării sunt 45 de copii de grădiniță, elevi în ciclul primar și gimnazial.
  • Existența claselor este posibilă doar cu predare simultană, deoarece numărul de elevi este insuficient pentru a forma clase omogene.
  • Majoritatea familiilor au posibilități materiale reduse, motiv pentru care educația nu mai face parte din topul priorităților, fiind înlocuită cu activități casnice și muncă.
  • Cele 5 sate formează una dintre cele mai izolate comune din România, aflată la peste 100 de KM de primul oraș. Drumul este anevoios, implică deplasarea cu autoturismul și ambarcațiuni și costă, în medie, 200 lei de persoană, o sumă extravagantă pentru multe familii.

Soluția? Egalizarea șanselor de învățare pentru elevii de la sate 

Într-un context în care o familie din Delta Dunării trebuie să aleagă între nevoile de bază și educație, un copil este nevoit să îngrijească animalele sau să cultive pământul, în loc să meargă școală. Această realitate ne arată că școala devine opțională, iar din lipsa resurselor materiale, copiii nu au rechizite, uniforme și chiar alimente adecvate, ceea ce duce la absențe frecvente sau chiar abandon școlar.

Proiectul StartEDU are ca obiectiv înlăturarea unui obstacol din calea accesului la educație: oferirea de rechizite școlare gratuite menite să sprijine accesul egal la educație pentru toți copiii, indiferent de mediu.

Primele două ediții  ale proiectului StartEDU s-au desfășurat în aceeași comunitate, în 2022 și 2023.  Rezultatele edițiilor precedente sunt:

Medii mai mari și primul premiu I acordat în ultimii ani. Datorită materialelor și rechizitelor donate anul trecut, copiii au (re)descoperit plăcerea de a merge la școală, de a explora și de a-și dezvolta noi abilități. La finalul ultimilor doi ani școlari, mediile copiilor au fost considerabil mai mari decât cele din anul școlar precedent, iar profesorii au fost mândri să acorde, după mult timp, un premiu I unui elev care a avut rezultate școlare foarte bune. Cu un an înainte, niciun elev nu s-a calificat pentru premiul I.

Promovabilitate de 100%. Promovabilitatea a crescut în școlile din Letea, Periprava și C. A. Rosetti, un rezultat mult îmbunătățit față de anii anteriori.

Procesul de predare s-a îmbunătățit. Datorită noilor resursele (dicționare, caiete și fișe de lucru), munca la clasă s-a îmbunătățit și a devenit mai eficientă. În plus, profesorii au avut un spectru mai larg și divers de evaluare a cunoștințelor și de notare. Dacă înainte notau elevii doar după lecțiile din manuale, acum profesorii au ținut cont, în procesul de evaluare, și de rezultatele din caietele de lucru și implicarea lor în activitățile extrașcolare.

Egalitate de șanse în educație. Proiectul startEDU își propune să mișcoreze decalajul dintre educația din mediul rural și alte zone mai prospere.

Partenerii proiectului StartEDU 2024 sunt: Kaufland România și VARD Electro.

Continue Reading

Stiri Romania

Clinica PATRUPET – Medicină la superlativ, la ceas de sărbătoare! 10 ani de la prima hemodializă în medicina veterinară românească!

Published

on

Clinica PATRUPET, un nume sinonim cu excelența în medicina veterinară, atinge în data de 10 septembrie o bornă remarcabilă: împlinirea a 10 ani de la prima hemodializă realizată cu succes la căței. Din 2014 până în prezent, peste 500 de pacienți au beneficiat de acest tratament excepțional. Acest moment de referință subliniază angajamentul continuu al Clinicii PATRUPET față de sănătatea și bunăstarea animalelor de companie, stabilindu-se ca un lider incontestabil în domeniul nefrourologiei veterinare din Europa.

Fondată de Prof. Dr. Bogdan Alexandru Vițălaru, Clinica PATRUPET a devenit rapid un centru de excelență în tratarea afecțiunilor nefro-urologice și nu numai, oferind soluții inovatoare și accesibile pentru bolile care, în trecut, erau considerate fatale. Cu o echipă dedicată de aproape 20 de medici și asistenți, clinica a reușit să schimbe cursul vieții pentru mii de animale de companie și pentru proprietarii acestora.

Inovație în Medicina Veterinară: Tratamente de Avangardă

Unul dintre pilonii succesului Clinicii PATRUPET este abordarea sa inovatoare în terapia bolilor renale la animalele de companie. Dr. Vițălaru și echipa sa au introdus tehnologia de dializă adaptată pentru animale, deschizând unul dintre primele centre de nefro-urologie și dializă veterinară din Europa. Această realizare a revoluționat tratamentul bolilor renale, oferind o șansă la viață pentru sute de pacienți, care altfel ar fi fost condamnați.

Educație și Prevenție: Punctele Forte ale Clinicii

Pe lângă tratamentele avansate, Clinica PATRUPET se distinge prin accentul pus pe educația prin prevenție. Prin centrul său modern de training, clinica nu doar tratează, ci și educă. Proprietarii de animale de companie sunt instruiți în aspecte esențiale ale îngrijirii, prevenind astfel multe dintre afecțiunile care ar putea pune viața animalelor în pericol.

De asemenea, clinica sprijină continuu educația medicilor veterinari din întreaga Europă, oferind cursuri și workshop-uri de specialitate. Dr. Vițălaru, devenit profesor asociat la universități prestigioase, își împărtășește expertiza în urologie și nefrologie, contribuind la formarea noilor generații de medici veterinari. De asemenea, în cadrul Clinicii PATRUPET, alături de colega sa, Asist. univ. Dr. Alina Ștefănescu, coordonează numeroși studenți din întreaga lume care participă la programe de studii Erasmus.

Recunoaștere și Premii

Datorită serviciilor de înaltă calitate și a impactului semnificativ asupra comunității veterinare, Clinica PATRUPET a primit numeroase premii și distincții. Printre acestea, se remarcă Premiul Didier-Noël Carlotti, acordat Dr. Vițălaru pentru contribuțiile sale excepționale la comunicarea interprofesională și educația continuă.

Privind Spre Viitor

La împlinirea a 10 ani de la prima hemodializă în medicina veterinară, Clinica PATRUPET nu se oprește aici. Continuă să își extindă orizonturile, cu scopul de a introduce noi tehnologii și tratamente inovatoare, menținându-se astfel în fruntea medicinei veterinare. Echipa Clinicii PATRUPET rămâne dedicată misiunii sale de a oferi îngrijire medicală veterinară de cea mai înaltă calitate, salvând vieți și oferind confort și fericire proprietarilor de animale de companie.

Această etapă importantă în istoria Clinicii PATRUPET nu este doar o celebrare a succesului, ci și o promisiune de a continua pe drumul excelenței, oferind îngrijire și compasiune fiecărui pacient. Clinica PATRUPET a dovedit că inovația, dedicarea și pasiunea pot schimba cu adevărat vieți – atât ale animalelor de companie, cât și ale celor care le iubesc.

Continue Reading

Stiri Romania

De ce Federația Națională a Părinților – EDUPART susține re-introducerea unei zile libere între fiecare dintre probele scrise ale examenului de Evaluare Națională?

Published

on

Elevii de clasa a 8-a, care urmează să susțină Evaluarea Națională, se află într-o etapă crucială a dezvoltării lor academice și personale. La vârsta de 14-15 ani, acești copii sunt încă într-un proces intens de dezvoltare cognitivă și emoțională, iar cerințele examenelor pot genera un nivel de stres semnificativ. În acest context, oferirea unei zile libere între probele Evaluării Naționale ar aduce multiple beneficii esențiale pentru sănătatea și performanța lor.

9 Motive pentru care ar trebui să existe o zi liberă între probele de la examenul evaluării naționale:

1. Dezvoltarea emoțională fragilă: La această vârstă, elevii nu au încă maturitatea emoțională a liceenilor de clasa a 12-a. Pauzele între probe ajută la gestionarea mai bună a emoțiilor și la reducerea anxietății specifice examenelor.
2. Capacitate redusă de concentrare pe termen lung: Studiile arată că adolescenții mai tineri au o capacitate limitată de a menține concentrarea pe perioade lungi de timp. O zi liberă ar permite elevilor să își refacă resursele cognitive și să abordeze fiecare probă mai odihniți.
3. Nevoia de odihnă: La această vârstă, copiii au nevoie de mai multă odihnă pentru a funcționa optim. Stresul și epuizarea zilei de examen pot avea un impact negativ semnificativ asupra sănătății lor mentale și fizice, iar o zi liberă între probe ar putea preveni aceste probleme.
4. Suportul părinților și al familiei: Elevii de clasa a 8-a depind încă foarte mult de sprijinul emoțional și organizatoric al părinților. O zi liberă ar permite familiei să ofere un sprijin adecvat, ajutând copilul să se pregătească în mod eficient pentru următoarea probă.
5. Gestionarea mai bună a timpului de studiu: Elevii din clasa a 8-a nu au încă experiența necesară pentru a-și gestiona eficient timpul de studiu în condiții de stres. O zi liberă ar oferi timpul necesar pentru revizuirea și aprofundarea materiei într-un ritm adecvat, fără presiune excesivă și nejustificată.
6. Echilibru între școală și viața personală: La această vârstă, este esențial să se mențină un echilibru sănătos între studiu și activitățile recreative. O zi libera ar contribui la menținerea acestui echilibru, prevenind supraîncărcarea și burnout-ul.
7. Prevenirea problemelor de sănătate: Copiii la această vârstă sunt mai vulnerabili la probleme de sănătate cauzate de stres, cum ar fi tulburările de somn sau problemele digestive. Pauzele între examene ar putea reduce riscul acestor probleme.
8. Abilități de coping subdezvoltate: În comparație cu elevii mai mari, copiii de clasa a 8-a nu au dezvoltat pe deplin abilitățile necesare pentru a face față stresului intens. Pauzele sunt esențiale pentru a le permite să își dezvolte aceste abilități treptat.
9. Prevenirea eșecului școlar: Un program prea intens de examene, fără pauze, poate duce la eșecuri școlare pe fondul supraîncărcării mentale. O zi liberă între probe ar putea contribui la prevenirea unor astfel de situații, asigurând o mai bună pregătire și performanță la Evaluarea Națională.

La aceste 9 motive adăugăm inclusiv Ordinul Ministerului Sănătății Nr 1456/2020 pentru aprobarea normelor de igienă din unităţile pentru ocrotirea, educarea, instruirea, odihna și recreerea copiilor și tinerilor, la art.40 (3), care recomandă că: „tezele și lucrările de control nu se stabilesc în două zile consecutive”. Președintele Federației Naționale a Părinților – Edupart, Cătalin Viorel NAN: În acest sens facem un apel ferm către factorii decizionali din educație să ia în considerare argumentele de mai sus și să abrobe introducerea zilelor libere între probele examenului de Evaluare Națională pentru absolvenții claselor a VIII-a. Este esențial să protejăm sănătatea copiilor noștri, oferindu-le condițiile optime pentru a-și atinge potențialul maxim.”

Continue Reading

Trending