Connect with us

News

Abuzul nu este dragoste: Yves Saint Laurent Beauty sprijină lupta pentru combaterea relațiilor intime abuzive

Published

on

Yves Saint Laurent Beauty lansează și în România programul Abuzul nu este Dragoste (Abuse is Not Love), o inițiativă globală menită să ajute la combaterea violenței în cuplu. În contextul în care, la nivel global, aproximativ 1 din 3 femei se va confrunta cu violență din partea partenerul intim de-a lungul vieții[1], relațiile intime abuzive reprezintă cea mai comună formă de violență împotriva femeilor.

În România, 1 din 4 femei a fost agresată fizic sau sexual de partener sau de fostul partener (FRA, 2016). Criza COVID-19 le-a îngreunat victimelor accesul la servicii specializate, la justiție, prieteni sau colegi, în timp ce au fost izolate alături de parteneri abuzivi. În ultimii 8 ani, pe timp de pace, în România au fost ucise de 16 ori mai multe femei și fete decât au fost uciși, în războiul din Afghanistan, soldați români pe parcursul a 19 ani. (Centrul FILIA, 2021).

Există o serie de semne cheie de avertizare, prin care putem identifica relațiile intime abuzive. Prin programul Abuse is not Love, Yves Saint Laurent dorește să ajute tinerii să recunoască aceste semne cât mai devreme în relațiile lor și să prevină orice formă de violență.

Programul social global Abuse is Not Love este construit în jurul a trei piloni cheie: finanțarea cercetării academice dedicate violenței în relațiile tinerilor, educarea tinerilor cu privire la semnele comune ale relațiilor intime abuzive cu sprijinul partenerilor internaționali și instruirea angajaților YSL Beauty cu privire la violența la locul de muncă.

Prin parteneriatul cu organizații non-profit internaționale, YSL Beauty își propune să crească gradul de conștientizare cu privire la gravitatea abuzului în relații intime pentru a contribui la o schimbare semnificativă. Până în 2030, obiectivul YSL este de a educa două milioane de oameni din întreaga lume.

În România, pentru a le oferi tinerilor cele mai potrivite și utile resurse, Yves Saint Laurent se bucură de sprijinul Centrului FILIA, ONG care de 23 de ani face auzite vocile femeilor prin activități de advocacy, muncă comunitară, activism și sensibilizare, studii și analize. O componentă importantă a programului Abuse is not Love, platforma online https://centrulfilia.ro/new/AbuseisNOTlove/index.html le oferă tinerilor din România acces la resurse educaționale despre: ce este violența domestică și ce forme poate îmbrăca, semne cheie de avertizare a unei relații abuzive, sfaturi despre ce poate face un/o tânăr/ă dacă este agresat/ă sau martor/ă la violență, despre solidaritate la locul de muncă.

Prin intermediul componentei media, campania Abuse is not Love își propune și atingă peste 1.000.000 de persoane din Romania, alături de care să deschidă discuții și să contribuie la creșterea gradului de conștientizare a semnelor de abuz în cuplu. Iar pentru a facilita accesul tinerilor la conținutul educațional, YSL Beauty și Centrul FILIA organizează workshop-uri și ateliere în școli și universități.

„Sprijinirea femeilor, mai ales când vine vorba de independența lor, este o parte esențială a identității brandului YSL Beauty. Femeile ar trebui să fie libere să gândească așa cum vor și să își exprime opiniile. Cu toate acestea, violența în cuplu le împiedică siguranța, bunăstarea și independența. Alături de Centrul Filia, ne concentrăm eforturile pentru ca tinerii din România să înțeleagă formele de abuz, să le poată preveni și să aibă parte de siguranță, independență și de un început sănătos al relațiilor intime.”, declară Stephan Bezy, International General Manager, Yves Saint Laurent Beauty.

„Am acceptat să ne implicăm în această inițiativă imediat ce am văzut că YSL Beauty nu numai că își asumă un punct de vedere puternic, ci își dorește schimbări măsurabile, de prevenire a violenței în rândul cuplurilor tinere. Este important să vorbim despre violență în relațiile intime, deoarece mult prea multe femei din România sunt victime ale violenței în cuplu. Avem studii care arată că 1 din 4 români acceptă fără probleme ideea că o femeie nu poate ieși în oraș neînsoțită de partener, că nu-și poate cheltui proprii bani așa cum dorește sau să îi fie interzis de către partener să aibă un grup de prietene/prieteni (Centrul FILIA, 2022). Nu trebuie să mai privim violența împotriva femeilor ca pe ceva firesc sau ca pe o problemă privată, iar astfel de programe reprezintă o piesă de temelie a luptei noastre.”, afirmă Andreea Rusu, Directoarea Executivă, Centrul FILIA.

Mai multe informații: Abuse Is Not Love (centrulfilia.ro)

[1] https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/violence-against-women

News

Performanța, inovația, responsabilitatea socială și leadershipul, premiate la cea de-a treia ediție a Galei Excelența în Business

Published

on

Gala Excelența în Business 2024, eveniment de referință în peisajul antreprenorial, a adus împreună lideri de afaceri, reprezentanți ai autorităților publice, companii de stat, membri ai guvernului și mediului academic, creând o platformă unică de dialog, colaborare și recunoaștere a excelenței în afaceri. Evenimentul a fost organizat de Patronatul European al Femeilor de Afaceri PEFA și găzduit de Guvernul României.

În deschiderea evenimentului, Andreea Negru, președinta PEFA, a declarat: “Suntem la a treia Gală a Excelenței în Business, un concept nou în acest an pentru că alături de mediul privat am adus în atenția publică instituții ale statului și companii naționale care dovedesc că pot face performanță în condiții favorabile sau mai puțin favorabile în funcție de domeniul de activitate. Suntem împreună pentru a aplauda performanța, pentru a conștientiza faptul că doar astfel putem contribui la dezvoltarea economică durabilă și sustenabilă. Gala Excelența în Business 2024 reprezintă o platformă de recunoaștere a realizărilor extraordinare din economia românească”. La rândul sau, prim-vicepreședinta PEFA, Lorena Stoian, a susținut : “Este un moment în care celebrăm nu doar succesul economic, ci și valorile fundamentale care stau la baza antreprenoriatului modern: inovația, responsabilitatea socială și leadershipul. Suntem onorați de sprijinul pe care îl primim din partea Guvernului României și de prezența unor lideri de seamă din economie și administrație, care împărtşesc cu noi angajamentul pentru dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri”.

Victoria Stoiciu, consilier de stat în Cancelaria Prim-Ministrului, a spus: “Evenimentul de astăzi consemnează inclusiv responsabilitatea socială a mediului de afaceri. Cred că rolul unei companii nu este doar generarea profitului, ci și responsabilitatea față de o comunitate, față de membrii societății în care activează”.

La rândul său, Mircea Abrudean, Secretarul General al Guvernului a amintit că leadershipul în afaceri este foarte important, deoarece avem nevoie de modele de business, așa cum avem nevoie și de modele în zona publică, modele care să ne încurajeze să mergem mai departe. Mircea Abrudean a adăugat: “Avem nevoie și de inovație, de capacitatea de a răspunde schimbărilor globale și de aceea reafirm angajamentul Guvernului pentru sprijinirea mediului de afaceri, pentru crearea unui cadru economic stabil și predictibil, care să stimuleze investițiile, inovarea și antreprenoriatul. Ne dorim să consolidăm parteneriatul dintre sectorul public și cel privat, pentru a construi un mediu propice dezvoltării”. 

Florin Jianu, reprezentant de marca al mediului de afaceri, a arătat: “Patronatul European al Femeilor de Afaceri nu coboară deloc standardul, deoarece conducerea acestui patronat și-a propus ca evenimentele și tot ceea ce face să plece de la Palatul Victoria în sus, mai ales că a ajuns să reprezinte peste 30.000 de angajați in mai puțin de 9 luni de la înființare. PEFA crește în mod organic, sănătos, se preocupă de excelența în afaceri și gala de astăzi este o încununare a activității depuse. (…) Am văzut că în România firmele care sunt listate la bursă și sunt conduse de femei sunt peste media europeană, ceea ce e un lucru grozav. Cred că trebuie să începem să ne comportăm ca o țară dezvoltată din punct de vedere economic, dar și social, în tot ceea ce facem, să scoatem în față modelele de excelență”. 

Gala Excelența în Business este mai mult decât un eveniment de celebrare, este un motor de schimbare și inovație care conectează sectoare vitale ale economiei și societății, contribuind activ la dezvoltarea unui mediu de afaceri prosper și la consolidarea relațiilor dintre sectorul privat, public și academic.

Pentru ca PEFA susține educația, Gala Excelenta in Business a debutat cu un moment dedicat tinerilor care au făcut performante internaționale, obținând medalii de aur la matematica, la Olimpiada Internațională de Meserii de la Lyon si la Global Innovation Challenge and Rapid Prototyping de la New York.

Festivitatea de premiere a continuat cu premii de excelenta pentru reprezentanții unor companii private- Internațional Alexander, CANCOM, Austrotherm Romania, SMS Ticketing, Safety Broker de Asigurare, companii nationale- Transelectrica, Hidroelectrica, Plafar,Transgaz, Electrica, Poșta Română, SALROM, dar și ai unor instituții publice cum ar fi Banca Națională a României, Autoritate pentru Supraveghere Financiară, ANRE, Exim Banca Românească, Institutul National de Statistică, Oficiul National pentru Jocuri de Noroc si Asociatia Română a Apei.

Evenimentul organizat de PEFA a adus împreună lideri de succes și antreprenori care demonstrează că excelența și inovația în afaceri sunt pilonii dezvoltării economice.

Parteneri strategici ai evenimentului: Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT), Agenția Națională pentru Egalitate de Șanse între Femei și Bărbați (ANES), Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) și Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton (ADAA).

Partener logistic: DEEA Consulting&Communication și România Durabilă

Parteneri instituționali: ASPES, Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc

Moderator al evenimentului: Adrian Maniutiu, Antreprenor fondator EM360, jurnalist

Parteneri:Transelectrica SA, Societatea Națională a Sării, IMSAT, Reciclad’OR, Exim- Banca Românească, SMS Ticketing, Transgaz SA, Safety Broker de Asigurare, Electrica SA, Plafar SA, CANCOM, SAP, Compania Națională Poșta Română, Austrotherm România,  International Alexander Holding, Depogaz,  Advanced Business Software, Hidroelectrica SA, DACRIS, Cotnari, Fast Partners Construct, DO Security,  Diana Dragomir și Asociații, My Geisha, SABON, Florăriile Magnolia, Fiterman Pharma, CHOCOLAND , Cosmetrice, Royal Events, Metamorphose, Happy Forever by Andreea, Adriana Calcan, Women Rally, Gerovital, Meidi Packing, Dumitru Beschiu- Produse de la Jina Sibiu.

Partener monitorizare media: MediaTrust

Parteneri media TV: TVR, Canal 33

Parteneri media:Agerpes, Financial Intelligence, Club Economic, Economistul, I AM News, EM360, Money.ro, Stiripesurse.ro, Transilvania Business, Capital, infofinanciar.ro, Bursa, Club Antreprenor, Elite Magazine, News One, InvesTenergy, The Diplomat Bucharest, Focus Energetic, Energy Industry Review, Grupul Iubim Brasovul.

 

Continue Reading

News

Curaj și viteză la superlativ cu Valentina Ardean Elisei și Carmen Amariei în prim-plan

Published

on

Weekendul trecut, Cluj-Napoca a găzduit cu succes cea de-a treia etapă a Campionatului Național Women Rally – Bosch Car Service 2024, Trofeul Castrol, clasa de mașini electrice powered by George, Inovație BCR, evenimentul desfășurându-se sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv.

Competiția a fost marcată de provocări meteorologice majore, dar și de o determinare de fier din partea participantelor. Cu ploaia torențială ca fundal constant, concurentele au demonstrat că niciun obstacol nu este prea mare pentru pasiunea lor. Ploaia rece și persistentă a transformat ziua de concurs într-o adevărată probă de anduranță, dar concurentele nu s-au lăsat intimidate. Sub motto-ul neoficial al evenimentului, „De neoprit pe circuit”, participantele au dus spectacolul automobilistic la un alt nivel, reușind să își păstreze calmul și concentrarea și să ofere publicului o demonstrație de măiestrie și control.

Ambasadoarele curajului, Valentina Ardean Elisei și Carmen Amariei, au fost în centrul atenției, nu doar prin prezența lor, ci și prin performanțele impresionante pe circuit. Cu același spirit combativ cu care ne-au obișnuit în carierele lor sportive, ele au arătat că talentul lor strălucește și la volan, transformând ploaia într-o simplă provocare.

Evenimentul a început vineri, 13 septembrie, cu briefingul și Startul Festiv organizat pe esplanada Cluj Arena, unde concurentele și publicul s-au bucurat de prezenṭa ambasadoarelor și a domnului primar Emil Boc, care a deschis oficial competiția. A doua zi, sâmbătă, 14 septembrie, în parcarea VIVO! Cluj-Napoca, mașinile și concurentele au luat cu asalt circuitul, oferind un adevărat spectacol în ciuda vremii nefavorabile. Ziua s-a încheiat în stil festiv, la RMB Inter Auto Mercedes Benz, într-o atmosferă strălucitoare, cu premierea celor mai rapide concurente.

În cadrul Dineului a avut loc, ca de obicei, licitaṭia produselor oferite de către partenerii evenimentului. Fondurile au fost direcṭionate către campania “Dinți îngrijiți, copii fericiți”, campanie începută în anul 2018 de către comunitatea Women Rally. De această campanie au beneficiat până în prezent peste 700 de copii din mediul rural.

Clasamentele celei de a treia etape a Campionatului Naṭional Women Rally – Bosch Car Service 2024, Trofeul Castrol, clasa de mașini electrice powered by George, Inovație BCR sunt următoarele:

Clasament General

Locul 1 – Mirela Bejnariu – Honda Civic

Locul 2 – Mădălina Vasiloiu – Citroen DS 3

Locul 3 – Mara Iosif – Mercedes Benz C300

Clasa 1

Loc 1 – Mădălina Vasiloiu – Citroen DS 3

Loc 2 – Roxana Armeana – Suzuki Swift

Loc 3 – Georgeta Turean – Renault Twingo

Clasa 2

Loc 1 – Cătălina Diac – Ford Fiesta

Loc 2 – Francisca Radu – Mazda 3

Loc 3 – Carmen Petric – Renault Clio

Clasa 3

Loc 1 – Mirela Bejnariu – Honda Civic

Loc 2 – Sidonia Daniela Andrei – BMW 120D

Loc 3 – Mihaela Voivod – Peugeot 207

Clasa 3+

Loc 1 – Mara Iosif – Mercedes Benz C300

Loc 2 – Adelina Marina Frătean – Audi A3

Loc 3 – Robertina Râcu – Porsche Cayenne

Clasa 3 Debutante

Loc 1 – Anca Iuliana Buie – Ford Fiesta

Loc 2 – Mariana Stoicescu – Fiat 500 Abarth

Loc 3 – Andreea Bojescu – Toyota Auris

Clasa 3+ Debutante

Loc 1 – Robertina Râcu – Porsche Cayenne

Loc 2 – Ioana Bențe – BMW 430i XDrive

Loc 3 – Nicuța Enache – Mercedes GLE

Clasa 4

Loc 1 – Cornelia Pleșoianu – Dacia Spring

Loc 2 – Felicia Floarea – Dacia Spring

Loc 3 – Florina Manea – Dacia Spring

Clasa 5

Loc 1 – Loredana Rozorea – Volkswagen Golf 5

Loc 2 – Ioana Berindei – Audi A5 Sportback

Loc 3 – Alexandra Dumitru – Renault Twingo RS

Clasament FWD

Loc 1 – Mirela Bejnariu – Honda Civic

Loc 2 – Mădălina Vasiloiu – Citroen DS 3

Loc 3 – Roxana Armeana – Suzuki Swift

În Clasamentul general, Mirela Bejnariu – Honda Civic s-a impus cu timpul cumulat de 2:39.368. În urma unei evoluṭii remarcabile, a reuşit să urce pentru prima dată pe cea mai înaltă treaptă a podiumului Clasamentului general. Timpul cel mai bun, de 2:38.032, a fost obṭinut de către Loredana Rozorea – Volkswagen Golf 5, concurentă în cadrul clasei 5, clasa maşinilor modificate, care nu punctează în Clasamentul general.

Informațiile complete legate de concurente, noutățile din timpul concursului și atmosfera Women Rally surprinsă în imagini sunt disponibile pe instagram @womenrally.ro și pe pagina de facebook a campionatului. Detalii despre regulament, înscriere și următoarele etape din acest sezon pot fi găsite pe site-ul oficial www.womenrally.ro

Campionatul Național Women Rally, ediṭia 2024 este susținut de către Bosch Car Service.

Trofeul celei de a treia etape a Campionatului a fost oferit de către Castrol. Clasa de mașini electrice este susṭinută de George, primul banking inteligent din România.

Parteneri gold: RMB Inter Auto, dealer autorizat Mercedes – Benz, Gerovital, Herbalife, Catena – Farmacia inimii, DEER – Distribuṭie Energie Electrică România, ROMGAZ, Apidava, Vivo! Cluj-Napoca și Kiss FM.

Parteneri silver: Cramele Cricova, Florăria Magnolia, Teilor, NISSA, Coca-Cola, Patronatul European al Femeilor de Afaceri, Stingătoare Victoria, PMA Invest, Antreprenoare.ro, Sigemo, A24.

Apa oficială a evenimentului: Nazzuro Aqua.

Parteneri: Primăria şi Consiliul Local al municipiului Cluj-Napoca, Consiliul Judeṭean Cluj, Cluj Arena, VisitCluj.

Parteneri media: VIA Cluj TV, Ziarul News, Nine O’Clock, Făclia, Autorally, NewsOne, RallyMax, Autoştiri.ro, FanRally.ro, GP24.ro, 24auto.ro.

Campionatul Național Women Rally – Bosch Car Service este organizat de către Clubul Sportiv Savu Racing şi Asociaṭia Clubul Sportiv Women In Motorsport şi se desfăşoară sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv şi a Agenției Naționale pentru Sport.

Continue Reading

Stiri Romania

Asociația pastel și Kaufland România donează rechizite pentru un an elevilor unei comune din Delta Dunării

Published

on

Asociația pastel și Kaufland România implementează a treia ediție a proiectului „StartEDU”, prin care donează rechizite și materiale didactice copiilor care locuiesc în satele izolate C.A Rosetti, Letea, Periprava, Sfiștofca și Cardon, din județul Tulcea.

Pachetele conțin ghiozdane, penare complet echipate cu instrumente de scris, creioane colorate, carioci, caiete, acuarele, cărți de beletristică și multe alte materiale didactice pentru ca 45 de elevi să înceapă anul școlar pregătiți și să îl finalizeze, fără să întâmpine lipsuri. Pe lângă aceasta, kiturile au fost suplimentate cu o serie de pachete speciale, pentru cele trei școli din comunitate, cu produse și materiale necesare pentru buna funcționare, inclusiv articole de curățenie.

Inițiativa face parte din misiunea Asociației pastel „Nicio lună fără o faptă bună”, prin care ONG-ul militează pentru construirea unui obicei din implicarea în acțiuni comunitare.

Copiii din mediul rural nu au întotdeauna acces la suportul educațional de care au nevoie la școală.

  • În satele C.A Rosetti, Letea, Periprava, Sfiștofca și Cardon din Delta Dunării sunt 45 de copii de grădiniță, elevi în ciclul primar și gimnazial.
  • Existența claselor este posibilă doar cu predare simultană, deoarece numărul de elevi este insuficient pentru a forma clase omogene.
  • Majoritatea familiilor au posibilități materiale reduse, motiv pentru care educația nu mai face parte din topul priorităților, fiind înlocuită cu activități casnice și muncă.
  • Cele 5 sate formează una dintre cele mai izolate comune din România, aflată la peste 100 de KM de primul oraș. Drumul este anevoios, implică deplasarea cu autoturismul și ambarcațiuni și costă, în medie, 200 lei de persoană, o sumă extravagantă pentru multe familii.

Soluția? Egalizarea șanselor de învățare pentru elevii de la sate 

Într-un context în care o familie din Delta Dunării trebuie să aleagă între nevoile de bază și educație, un copil este nevoit să îngrijească animalele sau să cultive pământul, în loc să meargă școală. Această realitate ne arată că școala devine opțională, iar din lipsa resurselor materiale, copiii nu au rechizite, uniforme și chiar alimente adecvate, ceea ce duce la absențe frecvente sau chiar abandon școlar.

Proiectul StartEDU are ca obiectiv înlăturarea unui obstacol din calea accesului la educație: oferirea de rechizite școlare gratuite menite să sprijine accesul egal la educație pentru toți copiii, indiferent de mediu.

Primele două ediții  ale proiectului StartEDU s-au desfășurat în aceeași comunitate, în 2022 și 2023.  Rezultatele edițiilor precedente sunt:

Medii mai mari și primul premiu I acordat în ultimii ani. Datorită materialelor și rechizitelor donate anul trecut, copiii au (re)descoperit plăcerea de a merge la școală, de a explora și de a-și dezvolta noi abilități. La finalul ultimilor doi ani școlari, mediile copiilor au fost considerabil mai mari decât cele din anul școlar precedent, iar profesorii au fost mândri să acorde, după mult timp, un premiu I unui elev care a avut rezultate școlare foarte bune. Cu un an înainte, niciun elev nu s-a calificat pentru premiul I.

Promovabilitate de 100%. Promovabilitatea a crescut în școlile din Letea, Periprava și C. A. Rosetti, un rezultat mult îmbunătățit față de anii anteriori.

Procesul de predare s-a îmbunătățit. Datorită noilor resursele (dicționare, caiete și fișe de lucru), munca la clasă s-a îmbunătățit și a devenit mai eficientă. În plus, profesorii au avut un spectru mai larg și divers de evaluare a cunoștințelor și de notare. Dacă înainte notau elevii doar după lecțiile din manuale, acum profesorii au ținut cont, în procesul de evaluare, și de rezultatele din caietele de lucru și implicarea lor în activitățile extrașcolare.

Egalitate de șanse în educație. Proiectul startEDU își propune să mișcoreze decalajul dintre educația din mediul rural și alte zone mai prospere.

Partenerii proiectului StartEDU 2024 sunt: Kaufland România și VARD Electro.

Continue Reading

Trending