Connect with us

News

Trailerul filmului Cravata Galbenă a fost lansat oficial

Published

on

Trailerul filmului Cravata Galbenă, despre viața marelui dirijor Sergiu Celibidache, a fost lansat oficial. Filmul va putea fi vizionat în cinematografele din întreaga țară începând din 14 noiembrie.

Dintr-un colț al României începe extraordinara poveste a unui copil cu un vis, care a cucerit lumea. Povestea lui Sergiu Celibidache. Este călătoria unui om care a refuzat orice compromis, de la copilăria trăită sub un tată autoritar în România interbelică, până la anii de foamete și lupta pentru supraviețuire în Germania devastată de război. Un film despre curajul de a crede în ceea ce pare imposibil și despre prețul plătit pentru a rămâne neclintit într-o lume a compromisurilor. Despre iubire, adevăr, integritate și sacrificiu. Despre succesul care nu înseamnă nimic fără acceptarea și recunoașterea celor dragi. Și despre dorul de acasă, care l-a însoțit mereu, oriunde s-ar fi aflat.

Realizat pe parcursul a mai bine de șapte ani de documentare, pregătire, filmări și post-producție, Cravata Galbenă este una dintre cele mai ample producții cinematografice românești, un film despre geniu, sacrificiu și puterea unui vis.

În rolurile principale sunt John Malkovich (Dangerous Liaisons, Being John Malkovich) și Miranda Richardson (Tom & Viv, Damage), ambii dublu nominalizați la premiile Oscar, Ben Schnetzer (The Book Thief) și Kate Phillips (Peaky Blinders, Downton Abbey).  Sean Bean (Game of Thrones, The Lord of the Rings), laureat a două premii BAFTA, Anton Lesser (Game of Thrones) și Charlie Rowe (Rocketman) completează distribuția.

“Cravata Galbenă explorează teme precum familia, iertarea, iubirea, perseverența, pasiunea și arta. Cred că este un film care va atrage un public larg, nu doar iubitorii muzicii clasice”, declară actorul Ben Schnetzer.

Filmul este regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul dirijorului, care semnează și scenariul împreună cu James Olivier. Din echipa de creație fac parte nume importante din industria cinematografică internațională: directorul de imagine Peter Menzies, Jr. ACS, designerul de costume Alessandro Lai, designerul de machiaj, coafură și prostetică Lynda Armstrong și scenograful Vlad Vieru. Muzica originală este compusă de Kathryn Kluge și Kim Allen Kluge, iar castingul internațional este coordonat de Des Hamilton și Georgia Topley.

Producătorii filmului sunt Adela Vrînceanu Celebidachi, Cristina Dobrițoiu, James Olivier, Andrei Boncea și Robert W. Cort.

„Sper ca acest film să ofere publicului din România, și nu numai, puțin curaj, curajul de a visa, curajul de a avea încredere în propriile forțe, indiferent de cât de potrivnic ar părea destinul. A fost o producție de mare amploare, care acoperă peste şapte decenii din viața lui Sergiu Celibidache, iar în București am reușit să reproducem locații din 11 țări. Filmul demonstrează nu doar cât de ofertantă este România din punct de vedere cinematografic, ci și nivelul de profesionalism al industriei din acest domeniu. Sunt mândră și onorată că am avut ocazia să colaborez cu atât de mulți oameni minunați”, spune Adela Vrînceanu Celebidachi, unul dintre producătorii filmului.

Cravata Galbenă este o producție Oblique Media, realizat în coproducție cu Safe Frame, Avanpost Media, Frame Film și Frame Film Illustrious Studio, realizată cu sprijinul Centrului Național al Cinematografiei.

Finanțatori: Aqua Carpatica, PPC, Banca Transilvania, Cloud 9, Oscar Downstream, Raiffeisen Bank, CIS Gaz SA, Media Investment Communication, OMD Romania, EssenceMediacom Romania, House of Media, PHD Media, Wavemaker, MMS Communications Romania, Mindshare Media, Omnicom Media Group, Cinema City, Publicis Groupe Media Bucharest, GroupM Media Operations, Procter And Gamble International Operations SA, Prometheus Programmatic Agency, Catena, Hornbach, Cineplexx Romania, Glaxosmithkline Consumer Healthcare, Nestle Romania, ING Bank, Orange Romania, PENNY România, Hervis Sport&Fashion, Kaufland, Selgros Cash&Carry, BV McCann Erickson, Scandia Foods, Boiron RO, SBI Digital Marketing Limited, United Media Services, Maspex Romania, Help Net Farma, JYSK Romania, Intersnack, Vivre.ro, Dentsu Romania, Ursus Breweries, Heineken Romania, Bricostore Romania, E.ON Energie România, BRD Groupe Société Generale, Carat Romania, Initiative Media, Univer Product, Romaqua Group, Jidvei, Unicredit Consumer Financing, Premium Auto, Hyundai, Unicredit Bank, Zarea SA, Transavia, KPMG, Tchibo, Alpro CVA, Policolor

Parteneri promovare: OMV Petrom Marketing, Creart, STB, Escudo, Blue, Glovo România

Partener logistic: Fundația FAN Courier

Partener aerian: Air France

Partener cazare: Corinthia Grand Hotel du Boulevard Bucharest

Partener asigurări: Groupama Asigurări

Partener de asistență medicală: Sanador

Partener de mobilitate: Țiriac Auto Rent

Parteneri: CEC Bank, Fundația Sergiu Celibidache, Valvis Holding Distribution, Rompetrol, Seaside Playgrounds, Continental Hotels, Farmec, Bien Savvy, Ginissima, Tudor Tailor, Egoformen, Mobexpert, Scenario, Cumpăna, Coco Jardin, Opera Națională București

Filmul Cravata Galbenă va putea fi văzut în cinematografele din întreaga țară din 14 noiembrie, distribuit de Vertical Entertainment.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=V4YfQSDboHM

Site: https://cravatagalbena.ro/

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

News

IUTTA lansează „Curated by Iutta” cu atelierul Roots of Gold, Bijuterie născută din lut și lumină

Published

on

Roots of Gold  este  o experiență care unește arta, meșteșugul și introspecția, în inima Bucureștiului

Există momente când creația devine un ritual — iar materia, o poartă spre lumină. Astfel,  s-a născut Roots of Gold, primul atelier din seria Curated by Iutta, un proiect semnat de Iutta și gândit ca o platformă de colaborare cu artiști, designeri și creatori contemporani.

După ani în care a spus povești prin piele, broderii și simboluri inspirate din mitologia românească, Iutta extinde acum granițele designului printr-un nou spațiu de întâlnire: Pop-up Iutta, aflat la câțiva pași de Ateneul Român — un loc care respiră poezie, comunitate și artizanat viu.

Atelierul „Roots of Gold” — bijuterie născută din lut și lumină

Atelierul, desfășurat în două module (8 și 15 noiembrie), este o experiență de creație și reflecție. Sub îndrumarea Irinei, profesor de artă și artist ceramist, participanții vor lucra cu lutul — materie vie și ancestrală — pentru a modela un inel-simbol ce poartă amprenta mâinilor și intenției fiecăruia.

Primul modul, pe 8 noiembrie, este dedicat modelajului și descoperirii formelor care ne cheamă, iar al doilea, pe 15 noiembrie, este o etapă de alchimie: pictură cu pigmenți naturali, glazură și foiță de aur. Între etapele de creație, participanții se vor bucura de ceaiuri aromate, cafea de specialitate și gustări artizanale, într-o atmosferă caldă, cu ritm lent, unde fiecare gest devine parte din ritual.

Curated by Iutta este o invitație la prezență — o punte între artă și suflet, între tradiție și expresie contemporană. Cred că frumusețea autentică se naște prin mâini, timp și intenție. Aici, fiecare creație devine o oglindă a sinelui.”

Nicoleta Chirica, fondatoare Iutta

Dintre toate creațiile, o piesă va fi selectată pentru a fi expusă în Pop-up Iutta ca parte din selecția Curated by Iutta — o colecție care reunește piese de autor, bijuterii, ceramică, textile, artă și obiecte create de designeri români.

IUTTA — un brand născut din rădăcini și visuri

Fondat de Nicoleta Chirica, Iutta este un brand de design românesc care unește meșteșugul ancestral cu estetica contemporană, explorând teme precum identitatea, feminitatea și legătura dintre trecut și viitor. De-a lungul anilor, Iutta a devenit un manifest pentru poveștile brodate în timp, pentru simbolurile vechi reinterpretate printr-un limbaj nou — poetic, curat și curajos.

Colecțiile sale — de la “Re/Rooted” până la “Regina” cu virtuți ale Reginei Maria brodate de Maia Morgernstern, Ada Gales, Olimpia Melinte, Nicoleta Chirica — aduc în prim-plan materiale naturale, pânză de casă, piele vegetală și țesături lucrate la război, într-o estetică ce îmbină rafinamentul cu autenticitatea. „Ceea ce creez prin Iutta este o formă de introspecție vizuală — o poveste despre identitate, rădăcini și renaștere. Prin Curated by Iutta, îmi doresc să ofer și altor artiști un spațiu unde creația se poate transforma într-o experiență comună.” — Nicoleta Chirica

Despre experiență:

8 & 15 noiembrie, 10:00–13:00 Pop-up Iutta, Str. Episcopiei 2–4 (lângă Ateneul Român)

Locuri limitate – 8–9 participanți (mai sunt 5 disponibile)

Investiție: 350 lei / modul (participarea la ambele module este necesară)

Materialele sunt oferite din partea casei.

 Cu: Irina Banari — profesor de artă și artist ceramist

Irina este un artist multidisciplinar, profesor de artă și explorator al materiei vii. După doisprezece ani petrecuți în China, unde a studiat la Jingdezhen, orașul porțelanului,  și-a împletit inspirația orientală cu sensibilitatea rădăcinilor și meșteșugul lutului românesc. În lucrările sale, se întâlnesc tradiția, intuiția și alchimia: lutul devine bijuterie, culoarea devine vibrație, iar aurul — o atingere de lumină.

Prin bijuteriile sale ceramice, Irina aduce împreună două lumi — Estul și Vestul, pământul și spiritul, trecutul și prezentul.

Continue Reading

News

Peste 11.500 de copii și tineri au beneficiat de activități educaționale și non-formale prin programul Pepcolandia 2025

Published

on

Cea de-a cincea ediție a programului Pepcolandia, derulat de Pepco România și implementat la nivel național de Asociația pastel, s-a încheiat cu rezultate remarcabile: 11.589 de copii și tineri din întreaga țară au fost implicați în activități educaționale, recreative și de dezvoltare personală.

Prin cele 100 de proiecte finanțate, desfășurate în 31 de județe și 37 de comunități rurale, Pepcolandia 2025 a oferit ONG-urilor locale sprijin concret pentru a aduce educația non-formală mai aproape de copiii din medii vulnerabile.

Educație, incluziune și bucurie în comunități din toată țara

Pe durata verii, copiii au participat la tabere educaționale, excursii, ateliere și activități non-formale, precum și la diverse activități în comunități și școli, desfășurate sub îndrumarea profesorilor, voluntarilor și coordonatorilor locali.

În total, peste 6.800 de copii au luat parte la proiecte de educație non-formală, 1.850 la cursuri extrașcolare, 294 au practicat sporturi, iar 600 de beneficiari s-au bucurat de evenimente speciale, precum „Ziua Copilului” sau sărbători dedicate comunității. Totodată, 70 de copii au participat la sesiuni individuale de consiliere, iar 106 copii și părinți au făcut activități comune de dezvoltare personală și relaționare.

O mișcare națională care crește prin implicare

Pepcolandia 2025 nu a fost doar un program de granturi, ci o mișcare a binelui în comunități. În total, 804 voluntari s-au implicat direct în proiectele finanțate, printre care și 15 angajați Pepco România, care au ales să se alăture activităților locale ca voluntari, mentori sau susținători ai copiilor.

„Ediția din 2025 a confirmat că Pepcolandia este o inițiativă vie, care crește de la an la an datorită pasiunii oamenilor din teren. Prin munca ONG-urilor și implicarea voluntarilor Pepco, am reușit să ajungem la mii de copii care au avut parte de o vară altfel – una plină de învățare, prietenie și joacă.”Ioana Ioniță, Regional Marketing Manager Pepco România.

Asociația pastel: de la beneficiari, la coordonatori ai binelui

Pentru prima dată, programul a fost implementat la nivel național de Asociația pastel, organizație cu experiență în proiecte sociale dedicate educației și incluziunii.

„Să coordonăm Pepcolandia a fost o misiune de suflet. Am văzut cum fiecare ONG a transformat o idee într-o poveste reală de schimbare. Am învățat mult despre puterea comunităților și despre cât de important este să fii acolo, prezent, pentru cei care au nevoie de tine.” Andreea Oprea, Director Executiv, Asociația pastel.

10 ani de Pepco România

Anul 2025 marchează 10 ani de Pepco România, un deceniu în care compania a devenit unul dintre cei mai importanți retaileri europeni care își desfășoară activitatea în România, oferind produse accesibile și de calitate. Sub egida Future at Heart – angajamentul de sustenabilitate Pepco, în ultimii cinci ani, compania a investit în proiecte strategice de responsabilitate socială în domeniul educației din România și și-a consolidat implicarea în comunitățile locale, prin multiple inițiative sociale.

 

Pepcolandia 2025 a arătat, încă o dată, că parteneriatul dintre mediul privat și sectorul non-profit poate genera un impact real: copii mai încrezători, comunități mai unite și un viitor mai bun pentru generațiile care vin.

Continue Reading

News

Timp de 3 zile, RADAR 2025 a transformat Bucureștiul în capitala artei new media din Europa

Published

on

Cea de-a VI-a ediție RADAR – Festival de New Media Art, prezentată de ING Bank, a transformat Bucureștiul într-un hub internațional de artă și tehnologie. Timp de trei zile, între 3-5 octombrie 2025, publicul a putut explora la Casa Presei Libere, instalații de lumină, proiecții imersive, artă generativă și performance-uri live semnate de artiști din 11 țări. Interesul pentru această ediție, cu tema Light Borders, a fost unul foarte mare: peste 11.500 de vizitatori.

Instalații spectaculoase în premieră în România

Ediția din acest an a festivalului a adus în premieră la noi în țară proiecte de artă digitală premiate la cele mai mari festivaluri internaționale – instalații interactive de lumină, lasere, proiecții imersive și holograme semnate de artiști din 11 țări de pe 3 continente.

Printre cele mai spectaculoase instalații ale ediției s-au numărat: Flux – Collectif Scale (Franța): o instalație cinetică de lumină unde linii luminoase controlate robotic se mișcă organic în sincron cu muzica și  MIMIC – Media Tribe (International collective) ce îmbină un ecran LED cu proiecții laser pentru a crea o experiență audiovizuală imersivă, ambele susținute de ING România, The Pledge – mots (România): o instalație interactivă care i-a provocat pe vizitatori să-și predea chipul inteligenței artificiale și să devină parte dintr-un mural digital suprarealist, Onirica() – fuse (Italia):* o experiență vizuală colectivă care a transformat 12.000 de vise reale în imagini generate de AI și Row – o instalație holografică creată de studioul internațional Tundra, Oh Lord – Guillaume Marmin (Franța): o instalație audiovizuală bazată pe imagini solare din arhiva NASA, care materializează și animează fascicule de lumină, dar și Light mehr licht – tot a lui Guillaume Marim –  susținută de Ploom.

Au fost prezenți, de asemenea, și artiști din Slovacia, Germania, Australia și studiouri internaționale din Polonia, consolidând astfel poziția festivalului RADAR ca spațiu de dialog internațional și platformă regională pentru creativitatea multidisciplinară.

“Cea de-a VI-a ediție RADAR este fără dar și poate cea mai spectaculoasă de până acum. Ne bucurăm că am putut aduce în fața publicului din România instalații interactive de lumină, lasere, proiecții imersive și holograme, lucrări de artă care au fost prezentate în cadrul celor mai mari festivaluri de profil din străinătate. Mulți dintre vizitatorii noștri le-au putut admira până acum doar online și au fost surprinși să le poată vedea live la București. Prin această ediție, RADAR își consolidează poziția de hub internațional de artă digitală, de platformă unde tehnologia întâlnește creativitatea, iar privitorii devin parte a operei de artă. Succesul celei de-a VI-a ediții ne motivează să mergem mai departe și să venim cu noi surprize pentru publicul din România anul viitor.”– au declarat organizatorii RADAR.

RADAR Kids 2025: Cel mai mare spațiu temporar de joacă, cu instalații interactive

Unul dintre cele mai așteptate segmente ale festivalului a fost RADAR Kids, programul dedicat copiilor și familiilor, ce s-a desfășurat în spațiul Scânteia+ (în Casa Presei Libere) cu sprijinul Lidl România. Copiii au putut descoperi aici 8 instalații interactive create de artiști români și internaționali, experimente de lumină și sunet, dar și workshop-uri creative, realizate de Coding Hub și Teach for Romania, menite să le stimuleze imaginația și să le dezvolte curiozitatea față de educație prin interacțiune.

Întregul festival a fost pus în valoare prin proiectoare Epson, partener tehnologic al ediției, iar implementarea tehnică a fost realizată împreună cu 360 Revolution.

Mobilitatea electrică transformată în artă digitală

BYD, partenerul de mobilitate al RADAR 2025 și cel mai mare producător de autovehicule cu energie nouă (NEV) din lume, a prezentat instalația ATEM, semnată de studioul Ausgang. În anumite intervale, instalația a fost alimentată direct de bateria modelelor BYD, prin funcția Vehicle to Load (V2L), transformând astfel energia mobilității electrice în artă digitală.

Grație tehnologiei V2L, modelele BYD pot fi transformate într-o sursă de energie mobilă, ce poate alimenta electrocasnice mici, computere și console de joc, și chiar artă.

Artă și sustenabilitate

Environ, partenerul de sustenabilitate al festivalului, a oferit câte un bilet de acces la RADAR sau RADAR Kids celor care au adus orice echipament electronic uzat (telefon, laptop, cabluri sau alte aparate mici) la punctele de colectare special montate în cadrul festivalului.

RADAR a fost realizat cu sprijinul ING Bank România, Lidl România, Ploom, Epson, Up-România, Environ, BYD, Institutul Cultural Român, Institutul Francez din România, Goethe Institut, Institutul Adam Mickiewicz, Institutul Polonez din București, Blue România.

Parteneri Media: IQAds, Urban.ro, The Institute, Agerpress, Designist, BIZ, Europa FM, Radio România Cultural, start-up, Zeppelin, Daily Magazine, Mommy Hai, GoKid, Zile și Nopți, Munteanu.

 

Continue Reading

Trending