Connect with us

News

Fundația Neuroatipic lansează colecția Atipic = Amazing

Published

on

Fundația Neuroatipic lansează Atipic = Amazing, o colecție de șase creații grafice transpuse pe tricouri și hanorace pentru adulți și copii, ce ilustrează felul în care văd lumea copiii și tinerii cu tulburări de spectru autist. Prin această colecție, Fundația Neuroatipic își propune să transmită în societate un mesaj important – suntem cu toții la fel și diferiți în același timp, deoarece conștientizarea și incluziunea socială joacă un rol cheie în dezvoltarea armonioasă și adaptarea copiilor și tinerilor cu TSA la lumea celor tipici.

Însă creațiile Atipic = Amazing au un dublu scop în beneficiul copiilor și tinerilor diagnosticați cu tulburări de spectru autist. În timp ce se implică în demersul de conștientizare și incluziune socială, toți cei ce cumpără modele din colecție contribuie în mod direct la construirea Centrului Neuroatipic – primul centru de dezvoltare și integrare pentru copiii și tinerii cu tulburări de spectru autist cu design adaptat la nevoile lor senzoriale și de socializare, toate profiturile rezultate din vânzarea colecției fiind direcționare către fondul pentru Centrul Neuroatipic.

Port cu mândrie colecția Atipic = Amazing și mă bucur să pot fi alături de Fundația Neuroatipic în toate demersurile lor de conștientizare socială și de adaptare a lumii celor tipici pentru toți. Cred cu tărie că toți copiii și tinerii au dreptul la cele mai bune șanse și este de datoria noastră, a tuturor să ne asigurăm că le primesc. Vă invit să purtați colecția Atipic = Amazing, ca să transformăm împreună Centrul Neuroatipic din plan în realitate pentru copiii și tinerii cu tulburări de spectru autist. Împreună facem bine, mai bine!” – Andreea Marinescu, jurnalist, ambasador Fundația Neuroatipic

Fundația Neuroatipic – design pentru neurodiversitate

Potrivit statisticilor CDC (Centers for Disease Control and Prevention — 2023), în prezent, 1 din 36 de copii este diagnosticat cu o tulburare de spectru autist, o cifră care îngrijorează atât părinții, cât și specialiștii. La nivel global, se investește considerabil în cercetare, formarea specialiștilor și adaptarea spațiilor pentru a facilita integrarea copiilor și a adulților cu acest diagnostic.

Cu o experiență de peste 20 de ani în evaluarea copiilor și intervenții specializate în tulburările de neurodezvoltare, Crina Nedelcu, doctor în medicină, psiholog clinician principal și psihoterapeut a înființat în anul 2023 Fundația Neuroatipic cu scopul de a îmbunătăți accesul la dezvoltare și integrare al copiilor și tinerilor neurodiverși din România prin proiecte de design pentru neurodiversitate, de la centre de terapie, până la spații publice incluzive adaptate la nevoile senzoriale specifice TSA.

Obiectivul cu care am pornit la drum acum mai bine de 20 de ani a fost să îmbunătățim constant metodele de intervenție și terapiile pentru copiii și tinerii cu tulburări de spectru autist. De-a lungul timpului am implementat în România noi metode și ghiduri atât pentru terapeuți, cât și pentru părinți, astfel încât copiii să beneficieze de îngrijire la standardele internaționale. Însă, cu toate investițiile în calitatea terapiilor, în continuare ne lipsește în România un centru construit în conformitate cu nevoile speciale ale acestor copii, un spațiu ce poate contribui semnificativ la dezvoltarea lor. Astfel, la finalul anului trecut, am decis că este momentul să ne asumăm acest demers și să construim primul centru cu design adaptat pentru neurodiversitate. Prin colecția Atipic = Amazing vă invităm să priviți lumea prin ochii celor atipici și să fiți alături de noi în realizarea primului centru costruit de la zero pentru ei. Împreună facem bine, mai bine!” – Crina Nedelcu, psihoterapeut, fondator Fundația Neuroatipic

Centrul Neuroatipic – primul centru cu design pentru neurodiversitate din România

Alături de o echipă interdisciplinară, Dr. Psih. Crina Nedelcu a inițiat primul proiect de design pentru neurodiversitate din România – Centrul Neuroatipic, un spațiu construit de la zero cu soluții de arhitectură și design interior, metode de intervenție și terapii integrate cu scopul de a crea un mediu optim dezvoltării copiilor și tinerilor cu tulburări de spectru autist, astfel încât ei să-și atingă potențialul maxim și să beneficieze de cele mai bune șanse de integrare socială.

Întreaga colecție Atipic = Amazing este disponibilă pe www.fundatianeuroatipic.ro, în categoria Shop și pe website-ul Tshirt Factory, în shop-ul dedicat Fundației Neuroatipic https://www.tsf.ro/vendor/fundatia-neuroatipic/.

Puteți susține Fundația Neuroatipic și prin donație directă în platforma https://fundatianeuroatipic.ro/doneaza

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

News

32 de copii văd marea pentru prima dată, în cadrul proiectului „Mare de bine”

Published

on

32 de copii din comunitatea Amara, județul Buzău, au pășit pentru prima dată pe nisipul litoralului românesc, în cadrul celei de-a treia ediții a proiectului „Mare de bine”, organizat de Asociația pastel, cu sprijinul Kaufland România.

7 din 10 copii din mediul rural nu au fost niciodată într-o vacanță sau tabără la mare (sursa: World Vision România), vara fiind destinată activităților casnice și gospodărești. Pornind de la această realitate, proiectul „Mare de bine” își propune să reducă decalajul dintre mediul urban și cel rural, prin oferirea copiilor din medii defavorizate și cu rezultate bune la învățătură, o experiență memorabilă, cu valoare educativă și emoțională.

Pe parcursul a patru zile, copiii au participat la activități educative, recreative, de ecologizare și dezvoltare personală, în orașul Mamaia. Agenda a inclus plimbări cu telegondola, o excursie la Microrezervația din Constanța, o ieșire la film și multă distracție pe plajă.

„Marea nu este doar o destinație, este o promisiune că orice copil merită o șansă la bucurie, explorare, visuri. Pentru copiii din Amara, marea a fost mereu o poveste, dar acum este o amintire reală. Cu sprijinul Kaufland România, am construit o vacanță de neuitat. Copiii s-au întors acasă cu stima de sine crescută, cu amintiri pozitive și motivație pentru viitor” – a declarat Andreea Oprea, Director Executiv Asociația pastel.

Kaufland România, partener principal, a acoperit integral toate costurile logistice:  transport, cazare, mese, activități.

„Copiii care au văzut marea pentru prima dată prin proiectul ‘Mare de bine 3.0’ ne-au reamintit de ce facem ceea ce facem. Fiecare zâmbet, fiecare pas pe nisip, fiecare întrebare curioasă ne confirmă că investiția în educație și incluziune nu este doar necesară, ci esențială. La Kaufland, ne dorim să fim mai mult decât un partener financiar, vrem să fim parte din povești care dau sens și viitor. Pentru noi, acest proiect arată o dată în plus că ‘Implicarea face diferența!’, mai ales atunci când este ghidată de empatie, respect și colaborare. ” – susține Katharina Scheidereiter, CSR Managaer Kaufland România. 

„Pentru mulți dintre acești copii, marea părea ceva imposibil. Acum, s-au întors acasă cu ochii plini de bucurie. A fost mai mult decât o excursie, a fost un moment care le poate rescrie încrederea în propriul drum. Iar pentru noi, cei care îi ghidăm, la Centrul de zi, a fost o lecție despre speranță” completează Valentina Dobrescu, educator la Centrul de zi Amara

Continue Reading

News

Lilo & Stitch – Când apare în cinematografele din România?

Published

on

Îndrăgitul film animat din 2002, Lilo & Stitch, este readus la viață într-o reinterpretare de excepție, care  apare în cinematografele din România din 23 mai, cu avanpremiere începând de mâine, în formatele 2D, 3D, 4DX 3D, Dolby Atmos, cu subtitrare în română și 2D, 3D, 4DX 3D pentru varianta dublată.

Stitch revine: mai haotic, mai adorabil, mai iubit ca niciodată

Lilo & Stitch este o poveste emoționantă și plină de umor, despre prietenia neașteptată dintre o fetiță singuratică din Hawai’i și un extraterestru evadat, care ajunge din întâmplare pe planeta Pământ.

Chiar dacă Stitch fusese creat în lumea sa ca o armă pentru distrugere, el ajunge să-și descopere adevărata menire odată ce o întâlnește pe micuța Lilo, la rândul ei, un copil singuratic și cu probleme de adaptare, după pierderea părinților săi. Pe măsură ce Lilo îl învață pe Stitch ce înseamnă să-ți pese de ceilalți, iar el o ajută să-și iubească familia destrămată, relația lor devine o expresie profundă a valorii „ohana”: familia nu este definită de legăturile de sânge, ci de conexiunea sinceră dintre suflete care aleg să rămână împreună. În acest proces, comunitățile din ambele lumi au numai de câștigat.

Personajele sunt readuse la viață de o distribuție atent aleasă, formată din actori precum Maia Kealoha, care își face debutul în acest film, interpretând-o pe Lilo, Sydney Elizebeth Agudong (At Her Feet), în rolul lui Nani, Courtney B. Vance (The People vs. OJ Simpson: American Crime Story), în rolul lui Cobra Bubbles, Chris Sanders (The Wild Robot), în rolul lui Stitch, Zach Galifianakis și Billy Magnussen, interpretându-i pe Jumba și Pleakley.

În regia lui Dean Fleisher Camp (Marcel the Shell with Shoes On), filmul este scris de Chris Kekaniokalani Bright și Mike Van Waes, avându-i ca producători pe Jonathan Eirich (Aladdin) și Dan Lin (Haunted Mansion), cu Tom Peitzman (The Lion King), Ryan Halprin (The Lego Movie 2: The Second Part), Louie Provost (Togo) și Thomas Schumacher (Beauty and the Beast) în rolul de producători executivi.

Continue Reading

News

Sciccheria lansează Vinea Stellata: o cină sub cerul liber, alături de chef Giuseppe Raciti, în inima podgoriei Gramofon Wine, din Dealul Mare

Published

on

La aproape trei ani de la deschiderea primului restaurant, Sciccheria continuă să reinventeze felul în care ne raportăm la gastronomia de top, semnând o premieră: Vinea Stellata – prima cină sub cerul liber organizată în afara localurilor proprii, într-un cadru natural spectaculos, alături de head chef Ionuț Vințeanu și chef Giuseppe Raciti, sicilianul care a adus restaurantului Zash o stea Michelin.

Pe 16 mai, podgoria Gramofon Wine din Dealu Mare devine gazda Vinea Stellata – un eveniment ce marchează debutul seriei de cine itinerante Sciccheria, concepute pentru a pune în dialog terroir-ul românesc cu rafinamentul bucătăriei siciliene contemporane.

„Ne-am lăsat purtați de ideile și invitațiile partenerilor noștri, iar tot mai des am ajuns să ieșim din spațiul clasic al restaurantului și să ne întâlnim cu oaspeții acolo unde contextul e diferit, viu și special. Participăm pentru al doilea an consecutiv ca partener de catering la Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week, iar solicitările pentru evenimente care îmbină designul, arta, natura și gastronomia sunt tot mai multe. De aceea ne dorim o prezență flexibilă, curajoasă – de la lounge-uri misterioase până la crame, muzee sau grădini”, a declarat Claudia Militello, cofondator Sciccheria.

Meniul Vinea Stellata este construit ca o poveste în șase capitole, fiecare farfurie fiind un pretext pentru emoție și descoperire. De la foie gras cu fistic de Bronte și vin Passito, la risotto cu obraji de vițel și file de calcan afumat în lemn de cireș, până la o panna cotta de lămâie cu gel de struguri și pudră de struguri roz – fiecare preparat vorbește despre echilibru, texturi și arome care se completează în tăcere. Gusturile sunt însoțite de vinuri atent alese de somelierul Sergiu Nedelea – o prezență binecunoscută în lumea vinului din România, formator și consultant care, de peste două decenii, aduce poveste și profunzime în fiecare pairing.

Vinea Stellata este primul eveniment dintr-o serie amplă de cine-concept, prin care Sciccheria extinde programul Issima, lansat în 2023 împreună cu chef Giuseppe Raciti.

„Pentru mine, Sciccheria este un partener care îmi permite să aduc Sicilia aproape de oameni – nu doar prin gusturi, ci și prin emoție, atmosferă și ritm. Cina din vie este o invitație de a ieși din rutină și de a te bucura, autentic, de fiecare detaliu. E o plăcere să fac parte din aceste proiecte creative și curajoase și mă bucur că publicul din România este deschis să ni se alăture”, a declarat Giuseppe Raciti, chef Zash & consultant culinar Sciccheria.

Pe lângă partea gastronomică, seara va fi și o celebrare a frumuseții. Oaspeții vor avea ocazia să păstreze amintiri unice sub forma unor portrete realizate în lumina aurie a apusului de către Dacian Foldi, cunoscut drept The Storyalist – fotograf cu o sensibilitate artistică aparte, ale cărui cadre au surprins personalități ca Anna Wintour, Victoria Magrath sau G-Eazy.

„Va fi o seară în care fiecare detaliu contează – de la farfurie, la atmosferă și până la fiecare amintire. Fiecare experiență Sciccheria își propune să hrănească atât trupul, cât și sufletul”, a concluzionat Claudia Militello, cofondator Sciccheria

Printre partenerii care dau eleganță și savoare acestei seri, se numără Autoklass – home of Mercedes-Benz, Malvensky, Nespresso, Ocean Fish și San Pellegrino.

Cei care doresc să ia parte la această experiență sunt invitați să urmărească paginile oficiale de social media ale restaurantului pentru detalii suplimentare sau să își rezerve locul direct la numărul de telefon: 0730.466.870. Participarea se face pe bază de rezervare, iar costul este de 750 lei/persoană pentru experiența culinară, la care se poate adăuga opțional wine pairing-ul, în valoare de 200 lei/persoană.

Continue Reading

Trending