Business
Gruia Stoica, președinte GRAMPET Group: „Terminalul de la Dornești va deveni un punct strategic pentru fluidizarea traficului de cereale de la granița cu Ucraina în Portul Constanța”
Published
12 luni agoon

Cel mai mare terminal de transbordare a cerealelor din Europa, inaugurat la Dornești după o investiție de 10 milioane de euro din partea GRAMPET Group, va deveni un punct strategic pentru fluidizarea traficului de cereale din Ucraina în Portul Constanța, consolidând poziția României de hub feroviar și logistic la nivel european.
„Noul complex de la Dornești are o capacitate de transbordare cereale de 3 milioane de tone anual. Datorită acestei capacități și a tuturor celorlalte soluții tehnice și tehnologice de vârf oferite, terminalul va deveni un punct strategic pentru fluidizarea traficului de cereale de la granița cu Ucraina în Portul Constanța. Facilitățile existente sunt similare cu cele ale terminalelor din porturile maritime și fluviale. Aici se permite transbordarea simultană a 8 vagoane de cereale de tip ucrainean, care sunt cu ecartament larg, și 8 vagoane de tip românesc, cu ecartament normal. Toate celelalte terminale din Europa permit transbordarea a cel mult 2 vagoane simultan”, a explicat Gruia Stoica, președintele GRAMPET Group, în deschiderea oficială.
La ceremonia de inaugurare de la Dornești, județul Suceava, au participat zeci de oficialități – reprezentanți ai autorităților române și ucrainene, ambasadori şi diplomați.
Florin Spătaru, consilier de stat în cadrul Cancelariei Prim-Ministrului Marcel Ciolacu, a declarat că noul complex reprezintă un catalizator pentru investiții ulterioare în regiune. „Ceea ce ați realizat înseamnă locuri de muncă pentru oameni și, mai mult decât atât, reprezintă un catalizator al unor investiții ulterioare. Sunt sigur că nu vă veți opri aici. În numele Cancelariei Primului-Ministru, vreau să vă felicit și vreau să vă transmitem susținerea pe care o avem pentru antreprenoriatul românesc, pentru mediul de afaceri”, a precizat Florin Spătaru, fost ministru al Ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului.
„O investiție strategică, amplasată la granița cu Ucraina, ce reflectă angajamentul Grupului GRAMPET pentru dezvoltarea infrastructurii, consolidând în același timp, poziția României de hub logistic și feroviar în Europa de Est”, a afirmat, la rândul său, Mircea Abrudean, Secretar general al Guvernului.
Prezent la eveniment, Victor Ponta, consilier onorific al premierului în domeniul relaţiilor economice internaţionale, a declarat: „Eu îmi doresc ca România să fie cea mai importantă poartă pentru reconstrucția Ucrainei, să profităm de acest lucru ca să dezvoltăm infrastructura feroviară, rutieră, aeriană, maritimă și să arătăm că au voie și privații să investească, mai ales că investesc mult mai bine decât investițiile publice”.
500 de tone de cereale transportate pe oră, la Dornești
Investițiile în infrastructura feroviară sunt esențiale pentru a asigura un transport eficient și competitiv, iar Pactul Verde European încurajează dezvoltarea și modernizarea rețelelor feroviare, inclusiv introducerea unor tehnologii noi și sustenabile, precum cele din cadrul complexului de la granița cu Ucraina.
Cel de-al cincilea terminal operat de GRAMPET Group și compania sa fanion, Grup Feroviar Român, marchează un nou capitol în eforturile grupului de a contribui la dezvoltarea industriei de transport feroviar de marfă din România și de a eficientiza infrastructura feroviară din regiune. Proiectat să funcționeze 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână, 365 de zile pe an, terminalul are două linii transportoare cu o capacitate de 250 de tone pe oră fiecare, ceea ce permite transportul a 500 de tone de marfă pe oră.
Prezent la Dornești, Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a susținut importanţa unei investiţii de acest gen în apropierea graniţei cu Ucraina. „În luna octombrie, anul trecut, prin România au tranzitat peste patru milioane de tone de cereale. Continuăm să investim, chiar dacă în prezent fluxurile s-au mai redus, pentru că o Europă rezilientă, o Europă conectată, în primul rând la nivel de structură de transport. Dacă vrem ca reconstrucţia Ucrainei să se desfăşoare rapid și eficient, trebuie să avem investiţii care să faciliteze exporturile şi importurile către şi dinspre Ucraina”, a precizat acesta.
„E nevoie de fluidizarea traficului și în special a traficului de mărfuri. O investiție de 10 milioane de euro, care, din câte am înțeles eu, înseamnă patru garnituri de tren pe zi, să plece spre Constanța în 24 ore, ca timp de parcurgere e o scutire de tiruri pe șoselele României. Eu cred că acesta este un lucru concret, un exemplu de solidaritate cu Ucraina și o știm foarte bine”, a spus și președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur.
La inaugurarea terminalului au fost prezenți, de asemenea, E.S. Ihor Prokopchuk – Ambasadorul Extraordinar și Plenipotențiar al Ucrainei în România, Irina-Loredana Stănculescu – Consulul general al României la Cernăuţi, cu mesajul ministrului Afacerilor Externe, Huitor Mykola – prim adjunct al Şefului Consiliului Regional Cernăuţi, E.S Moayad Fathallah Mohamed El Dalie – Ambasadorul Republicii Arabe Egipt în România, E.S Radko Vlaykov – Ambasadorul Republicii Bulgaria în România, E.S Ştefan Tomasevic – Ambasadorul Republicii Serbia, Ryo Taniguchi – reprezentant al Ambasadei Japoniei, Tibor Laszlo Sandor – reprezentant al Ambasadei Ungariei, Mihai Precu – președinte AMEPIP, Marcel Simion Mutescu – președinte Autoritatea Vamală Română, Daniel Surdu – Secretar de Stat Ministerul Dezvoltării Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Gabriel Andronache – vicepreședinte Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei, Ştefan Roșeanu – președinte Autoritatea pentru Reformă Feroviară, Liliana Agheorghicesei – vicepreședinte CNIPMMR, primari din județul Suceava, dar și alți reprezentaţi ai autorităţilor centrale și locale.
You may like
-
Originals și Cosmina Grigore lansează campania “Puterea Adolescenței” printr-o expoziție ce va avea loc la ParkLake Shopping Center
-
NAN Group devine partenerul oficial de producție al festivalului Nostalgia pentru următorii 5 ani
-
Sciccheria lansează Vinea Stellata: o cină sub cerul liber, alături de chef Giuseppe Raciti, în inima podgoriei Gramofon Wine, din Dealul Mare
-
BYD intră pe piața din România
-
THE HARDEST GENERATION AJUNGE ÎN LOS ANGELES: BRANDUL ROMÂNESC FONDAT DE LIL K. CARTER SE VINDE ACUM PE CELEBRUL MELROSE BOULEVARD
-
Una dintre cele mai îndrăgite povești despre familie revine în cinematografe
Evenimente
Originals și Cosmina Grigore lansează campania “Puterea Adolescenței” printr-o expoziție ce va avea loc la ParkLake Shopping Center
Published
2 zile agoon
12/05/2025
În perioada 12-18 mai 2025, în ParkLake Shopping Center, din București, va avea loc expoziția dedicată campaniei “Puterea Adolescenței”. O parte din expoziție este reprezentată de seria de dialoguri dedicate relației părinte-adolescent pe care vizitatorii o pot regăsi în zona centrală a mall-ului, la parter.
De asemenea, pe 14 mai de la ora 16:00 va avea loc o dezbatere moderată de Cosmina Grigore, Coach de Prevenție și Lifestyle – inițiatoarea campaniei și fondatoarea brandului Originals. Iar vineri, 16 mai, între orele 11:00-18:00 va avea loc “Maratonul de Coaching” dedicat părinților și adolescenților.
Capacitatea adultului de a-și crea viața pe care și-o dorește depinde de cum se face transferul de putere și autoritate în adolescență de la părinți la viitorul adult.
Tocmai de aceea, Originals și Cosmina Grigore au inițiat campania “Puterea Adolescenței” pentru a atrage atenția asupra importanței uriașe pe care această perioadă o are asupra dezvoltării individului.
Adolescența este perioada în care copilul se antrenează să devină adult.
Alături de părinții săi, adolescentul învață să navigheze noile provocări și își înțelege, astfel, propria putere, dar mai ales unicitatea.
Cu o experiență de peste 10 ani în coaching, Cosmina Grigore a observat că multe din blocajele clienților săi adulți își aveau originea în adolescență. Astfel a început să dezvolte tehnici de coaching care să îi ajute și a început să lucreze și cu pre-adolescenți și adolescenți pentru a ajuta părinții în gestionarea relației cu viitorul adult.
Campania are ca scop înțelegerea unicității individului și nevoia ca acesta să fie educat, crescut drept o ființă unică.
Adolescentul este un copil care se antrenează să devină adult și are nevoie de părinții săi pentru a face, gradual, transferul de putere, autoritate și auto-gestionare. Susținerea psiho-emoțională, educația în nutriție și management de sine sunt extrem de importante, precum și antrenarea puterii de discernământ, capacității de luare a deciziilor cu impact pozitiv pe termen lung și a gestionării resurselor. Susținerea constantă și echilibrată, o bună comunicare și menținerea sentimentului de siguranță în familie, iubirea sunt absolut necesare adolescentului în această etapă.
“Învață-mă să devin adult.
Învață-mă ce înseamnă “să-mi ascult sufletul”. Învață-mă despre unicitatea mea.
Spune-mi că este ok să nu știu. Ai răbdare cu mine să învăț.
Nu mă răni și tu. O fac deja ceilalți. De tine am nevoie să-mi fii sprijin, susținere, înțelegere.”
Cuvintele de mai sus fac parte dintr-un dialog dorit. Campania “Puterea Adolescenței” își propune să contribuie la o mai bună funcționare a relației părinte-copil.
Tocmai de aceea, atât unii, cât și ceilalți sunt invitați la dezbatere pe 14 mai 2025, la ora 16:00, în ParkLake Shopping Center.
Puterea adolescenței începe cu relația părinte-copil.
Speakerii invitați sunt oameni care sunt la rândul lor părinți sau lucrează zilnic cu adolescenții și care prin modul în care relaționează cu aceștia oferă modele reper.
Speakeri:
- Cristina Ghiurluc, Director General Podravka International
- Horațiu Vasilescu, Consultant Premium Business
- Ciprian Stancu, Antreprenor și Health Coach
- Irina Crăciun, Medic Specialist Ortodonție și Ortopedie Dento-Facială
- Oana Opriș, Antreprenor și PhD în Educație
- Talia Delgado, Practicant Parkour și free running (Traceur)
Moderator: Cosmina Grigore, Coach de Prevenție și Lifestyle, inițiator campanie și fondator Originals
Maratonul de coaching pentru părinți și adolescenți (16 mai 2025, între orele 11:00-18:00).
Special pentru părinți și adolescenți este organizată o zi întreagă de sesiuni de coaching. Cosmina Grigore, Coach de Prevenție și Lifestyle, va fi în ParkLake Shopping Center pentru a discuta despre frământările prin care trec părinții și adolescenții în perioada pre-adolescenței sau adolescenței.
Campania “Puterea Adolescenței” este susținută de ParkLake Shopping Center, Genuin și Galeriu & Partners.
Evenimente
Puterea Trecutului – Cum ne putem reorganiza viața și recăpăta echilibrul interior
Published
o săptămână agoon
07/05/2025
Trecutul nu este doar o arhivă de amintiri, ci o sursă profundă de învățăminte, lecții și daruri neexplorate. Oamenii descoperă cu curiozitate și acceptare că fiecare conversație interioară are la bază un moment din trecut, un prag de înțelepciune în care au devenit capabili să vadă dincolo de copilărie. Prin instrumente practice, aplicabile în timp real, trecutul nu mai este văzut ca o provocare, ci ca o sursă de putere și recunoștință.
Programul „Puterea Trecutului”, organizat de Createrra®, este o invitație curajoasă către cei care simt că a venit momentul să facă pace cu ce a fost, să elibereze blocajele emoționale și să creeze un spațiu nou, clar și autentic în propria viață.
Acest program transformațional de trei zile este conceput ca o poartă de intrare în călătoria personală oferită de Createrra® – un drum de întoarcere către sine, echilibru și conștiență. Cei care aleg să participe sunt ghidați printr-un proces profund de introspecție, acceptare și acțiune concretă, menit să îi ajute să înțeleagă cum trecutul le modelează prezentul și cum il pot transforma în aliat.
„Puterea Trecutului oferă un cadru sigur și ghidat în care participanții își pot vindeca răni emoționale vechi, își pot elibera resentimentele și vinovăția, pot înțelege sensul experiențelor din trecut și pot să descopere darurile ascunse în fiecare provocare trăită. Prin exerciții practice, reflecții ghidate și susținere din partea echipei Createrra®, oamenii sunt încurajați să facă pași reali și concreți spre schimbare. Nu este un program de teorie, ci de acțiune și transformare profundă. Programul este ideal pentru cei care simt că trecutul încă le influențează deciziile și relațiile; caută să înceapă un proces de autocunoaștere autentic; își doresc echilibru emoțional și claritate interioară și sunt pregătiți să-și asume schimbarea în mod conștient. Este un prim pas esențial în drumul către o viață trăită în armonie, cu sens și în profunzime. Dacă sunteți gata să vă reorganizați viața, să faceți pace cu trecutul și să redescoperiți puterea interioară care a fost mereu acolo, acest program poate fi începutul pe care îl așteptati. „Puterea Trecutului” nu îți promite rețete rapide, dar oferă instrumente clare și susținere reală pentru a-ți construi un viitor nou, pe baze solide. Createrra® vă invită să vă descoperiți povestea și să vă revendicați dreptul de a trăi cu autenticitate, liniște și curaj.”, explică Marius Spiridon, fondator Createrra®, autor și speaker motivațional.
Un nou început cu RAICU: fundamentul transformării
Programul debutează cu explorarea a cinci elemente-cheie în viață – reunite sub acronimul RAICU:
Responsabilitate – pentru alegerile și reacțiile noastre
Autenticitate – pentru a trăi în acord cu cine suntem cu adevărat.
Integritate – pentru a ne alinia gândurile, emoțiile și acțiunile.
Coerență – pentru a crea stabilitate în viața noastră.
Unitate – pentru a recunoaște legătura profundă cu ceilalți și cu viața însăși.
Aceste principii nu sunt doar teorie, ci devin direcții de lucru concrete. Programul încurajează participanții să le aplice activ în viața de zi cu zi, pentru a restabili echilibrul în cele trei arii fundamentale: relații, bani și sănătate.
Puterea Prezentului și Puterea Viitorului sunt următorii pași în călătoria Createrra. În Puterea Prezentului oamenii își descoperă misiunea personală, află instrumentele pentru o ascultare reală, devin responsabili cu propria viață, propriul timp, propriul program și își pregătesc spațiul pentru a crea un viitor așa cum își doresc.
Puterea Viitorului este despre descoperirea unui univers complet, dincolo de identitate, un spațiu în care omul nu se vede doar ca un corp, ci și ca un spirit. Descoperă concret cum fiecare acțiune determină viitorul pe care doresc să îl trăiască și cât de mult impact aduc aceste acțiuni în viața lor și a celor din jur.
Puterea Trecutului își propune ca fiecare participant să examineze propriile conversații interioare și să adopte o abordare puternică prin acceptare, înțelegere și incluziune. De asemenea, să aleagă activitatea sau acțiunea cea mai relevantă pentru următorul nivel de creștere. Acest modul ghidează oamenii să-și urmeze propria agendă emoțională, să intervină cu putere în viața lor și să adauge semnificații care onorează calitatea stilului de viață dorit.
Cursul Trilogia Puterii Personale, Modulul I – Puterea Trecutului va avea loc în perioada 9 -11 mai la București. Mai multe detalii pe www.createrra.ro
Evenimente
Primăvara Gastronomică: o cină la șase mâini organizată de Chef Marco Favino, alături de Chef Oana Coantă și Maestro Pizzaiolo Giovanni Santarpia
Published
o săptămână agoon
07/05/2025
Pe 10 mai, la Lux Garden Hotel & Resort din Azuga, gastronomia devine emoție, memorie și dialog cultural. Evenimentul „Primăvara Gastronomică” aduce împreună trei chefi remarcabili – Marco Favino, Giovanni Santarpia și Oana Coantă – într-o cină la șase mâini care celebrează începutul sezonului cald printr-o reinterpretare contemporană a gastronomiei nostalgice.
Sub patronajul Confindustria România, Confhospitality și Accademia della Cucina Italiana – Delegația București, această ediție de debut propune o explorare a gusturilor de acasă, redescoperite și reimaginate prin tehnici rafinate, ingrediente locale și sensibilitate gastronomică.
Gândit și coordonat de Marco Favino, Executive Chef al Lux Garden Hotel & Resort și creator al unora dintre cele mai apreciate experiențe culinare din regiune, evenimentul din acest an pune laolaltă ingrediente, rețete și povești din două culturi bogate, într-un meniu care își propune să încânte, să surprindă și să aducă împreună oameni și gusturi. „Ne-am dorit să construim un dialog între două culturi culinare vii și autentice. Este o sărbătoare a tradiției și a gustului, a produselor locale, a simplității ridicate la rang de artă. E despre cum pot coexista, în aceeași seară, o pizza napolitană veritabilă și o tobă de casă cu sos verde de leuștean și capere din leurdă”, afirmă Marco Favino.
O astfel de seară cere nu doar măiestrie tehnică, ci și o profundă înțelegere a valorii emoționale a gastronomiei. De aceea, alături de gazdă se vor afla două nume sonore ale bucătăriei europene, doi chefi ghidați de pasiune pentru cultură și terroir. Oana Coantă, una dintre cele mai apreciate femei-chef din România, este cunoscută pentru rafinamentul cu care readuce în actualitate gusturi tradiționale și pentru activitatea sa de pionierat în cadrul Bistro de l’Arte din Brașov. Este premiată de ghidul Gault&Millau și de numeroase alte organizații de profil. Giovanni Santarpia, recunoscut în Italia drept maestro pizzaiolo, este fondatorul pizzeriei care îi poartă numele, din Florența, inclusă în prestigiosul ghid 50 Top Pizza of the World și în Pizzerie d’Italia realizat de Gambero Rosso. Chef Santarpia este, de asemenea, consultant gastronomic pentru unele dintre cele mai renumite hoteluri din Italia, printre care și prestigiosul Four Seasons Hotel Firenze.
Meniul propus de cei trei chefi reunește ingrediente locale și rețete emblematice într-o călătorie culinară care pornește de la pădurile Carpaților și ajunge până în inima Toscanei.
Conceptul ediției din acest an pornește de la o idee simplă și profundă: o abordare contemporană a gusturilor apropiate sufletului celor trei chefi. Bucătăria de primăvară este adusă la viață prin tehnici fine, ingrediente de sezon și o viziune care respectă terroir-ul, tradițiile locale și emoția autentică a mesei. Rețete cu semnătură românească, cum ar fi balmoșul, se împletesc cu preparate emblematice ale Italiei, într-o călătorie gustativă care pornește de la pădurile Carpaților și ajunge până în inima Toscanei.
În spiritul serilor cu care Lux Garden Hotel & Resorts și-a obișnuit oaspeții, evenimentul debutează la ora 18:00 cu un aperitiv italian servit în aer liber, într-o atmosferă relaxată, ce amintește de terasele din Toscana sau Polignano a Mare. Cei prezenți se vor putea bucura de panini cu stracciatella de Prejmer și ton din Chianti, schiacciata cu dovlecei marinați și brânză de Praid, dar și gustări cu omletă de verdețuri de munte. Aperol, Campari și Crodino completează experiența cu cocktailuri faimoase care se îmbină perfect cu savoarea preparatelor, într-un pairing vibrant, plin de culoare și rafinament.
Cina propriu-zisă începe la ora 19:00 și include cinci feluri alese cu grijă. Printre preparatele reprezentative se numără pizza langoș cu varză călită, smântână și măr brăzat – un omagiu adus gustului românesc în viziune italiană –, precum și panzerotto umplut cu obrăjor de vițel și brânză fondantă Floare de Colț. Meniul este completat de desertul „Ca o pizza dulce”, o creație care încheie seara cu o notă caldă, jucăușă și surprinzătoare.
Toate preparatele sunt însoțite de apele fine dining Acqua Panna și S. Pellegrino.
Primăvara Gastronomică nu este doar o cină festivă, ci o celebrare a gastronomiei, a întâlnirilor autentice și a prieteniei dintre România și Italia. Este un eveniment care vorbește despre respect pentru tradiție, despre pasiune pentru calitate și despre bucuria de a fi împreună la aceeași masă.
Prețul experienței este de 400 lei/persoană, cu tot cu asocierea băuturilor. Locurile sunt limitate. Pentru detalii și rezervări, cei interesați pot contacta departamentul de rezervări, pe adresa reservations@luxgardenhotel.ro

Originals și Cosmina Grigore lansează campania “Puterea Adolescenței” printr-o expoziție ce va avea loc la ParkLake Shopping Center

NAN Group devine partenerul oficial de producție al festivalului Nostalgia pentru următorii 5 ani

Sciccheria lansează Vinea Stellata: o cină sub cerul liber, alături de chef Giuseppe Raciti, în inima podgoriei Gramofon Wine, din Dealul Mare

NAN Group devine partenerul oficial de producție al festivalului Nostalgia pentru următorii 5 ani

Originals și Cosmina Grigore lansează campania “Puterea Adolescenței” printr-o expoziție ce va avea loc la ParkLake Shopping Center

Sorin Chiriță, despre traficul de coșmar din Capitală: „Unde e formula matematică a lui Nicușor Dan? Unde e expertul de la New York?”

AVA ne arată o nouă latură de-a sa în noul single fresh – „Damelo”
