Connect with us

Cultura

Libris a redeschis librăria Șt. O. Iosif din Brașov, după 6 luni de renovări și o investiție de 500.000 Euro

Published

on

După 6 de luni de lucrări de reamenajare, librăria Șt. O. Iosif, “vatra” Libris, și-a redeschis porțile la Brașov pe 26 aprilie. Investiția în proiectul de reamenajare a spațiului, care include și reabilitarea clădirii – monument istoric în care funcționează librăria încă de la înființare, se ridică la 500.000 de euro. 

Fondată în 1991 de Ana și Virgil Oniță, Libris este una dintre primele companii postdecembriste dedicate cărții și culturii. „Vatra” Libris este librăria Șt. O. Iosif din Brașov, un spațiu care există încă din 1918 și în care, pe parcursul a mai bine de un secol, a funcționat întotdeauna o librărie. De-a lungul timpului aceasta a avut diverse denumiri, dar numele inițial a fost Șt. O. Iosif, iar Libris îl păstrează în continuare, fiind o ancoră a culturii brașovene și, probabil, cea mai veche librărie din țară.

“Am intrat în lumea comerțului de carte înainte de anii ‘80, iar în urmă cu 33 de ani am preluat librăria. Imediat după ‘89, librăria Șt. O. Iosif, unde lucram ca librar, era în mare pericol să fie transformată în orice altceva. În ‘91 am demarat proiectul Libris cu gândul și viziunea ca această librărie să rămână o Casă a Cărții și așa a devenit prima librărie privatizată din România și sediul Libris. Cât despre Șt. O Iosif, această denumire există încă din 1918. Chiar dacă pe parcursul anilor librăria a avut și alte denumiri, aceasta era deja cunoscută de către publicul larg, nu doar cel brașovean, așa că nu i-am schimbat niciodată numele”, spune Ana Oniță, fondator Libris.

Design experiențial, cu 15 mii de titluri și 3 zone dedicate cititorilor de toate vârstele

Odată cu redeschiderea librăriei, Șt. O. Iosif devine o destinație importantă pe harta Brașovului și nu numai, găzduind peste 15 mii de titluri. Spațiul de 200 mp împărțit în 3 zone mari a fost regândit și reamenajat.

Salonul principal găzduiește cărțile de beletristică în română și engleză, titlurile de dezvoltare personală, spiritualitate, parenting, young adult și accesoriile. Atelierul de povești, respectiv zona pentru copii între 0-8+ ani, este dedicată volumelor pentru cei mici. Laboratorul de idei, salonul de la subsol, servește evenimentelor și găzduiește titlurile de specialitate (drept, medicină, carte școlară). Astfel, subsolul a fost transformat într-un centru cultural multifuncțional, gândit să găzduiască lansări de carte și alte evenimente, cu trepte ample care facilitează adunările publice.

“De-a lungul celor 6 luni de lucru la renovarea librăriei Șt.O.Iosif, filozofia și ADN-ul Libris s-au manifestat mai mult ca niciodată. De la respectul pentru carte și experiența cititorilor, care sunt centrale în toate proiectele noastre, la agilitate, adaptare și deschidere la schimbare, toate sunt reflectate astăzi în spațiul fizic al librăriei. Fiind un spațiu istoric, în care de 105 ani a funcționat întotdeauna o librărie, am avut parte de multe provocări în acest proiect de amenajare. Dar asemenea unui personaj dintr-o carte, care se dezvoltă cu fiecare pagină parcursă, și noi și proiectul nostru am depășit provocările și am ajuns într-un punct culminant. Iar din acest punct, sunt convinsă că librăria Șt. O. Iosif va deveni deopotrivă o destinație culturală și turistică, fiind probabil și cea mai veche librărie din țară” spune Augusta Oniță-Bagoly, Manager Librăria Șt. O. Iosif.

Designul și amenajarea au fost realizate de arhitectul Ștefan Vlad de la Singleart Design&Architecture, a cărui viziune s-a aliniat obiectivului de a transforma spațiul librăriei într-o destinație asociată cu lectura, cartea și cultura în toate formele sale.

Astfel, proiectul a fost ghidat de dorința de a transforma complet spațiul existent, folosind paleta de culori specifică Libris: verde pal, albastru marin și lila, pentru a crea un mediu vibrant și primitor.

Acest amestec de culori a fost esențial pentru a atrage o gamă largă de vârste, dorind să transformăm Libris într-un punct de întâlnire cultural pentru toți iubitorii de cărți.

Acest proiect nu a fost doar o reamenajare, ci o reimaginare a modului în care spațiul fizic al Libris poate amplifica și completa prezența din online”, precizează arh. Ștefan Vlad, Singleart Design&Architecture.

O schimbare majoră a fost redeschiderea fațadei, care acum oferă lumină naturală și vizibilitate pentru trecători. De asemenea, un punct focal este zona de relaxare, dotată cu fotolii confortabile și o canapea, accentuată de un perete verde impresionant, cu plante naturale stabilizate, creând un colț de lectură intim și inspirațional.

Investiția în reamenajarea librăriei situate în clădirea istorică de pe strada Muresenilor nr. 14 s-a ridicat la jumătate de milion de euro, suma incluzând consolidarea integrală a clădirii.

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cultura

Filmul manifest „Ce-ai făcut la școală?” produs de ASOCIAȚIA GO-AHEAD a ajuns în 35 de unități școlare și cinematografe din România

Published

on

Lansat pe 28 martie 2024, filmul documentar ”CE-AI FĂCUT LA ȘCOALĂ?” produs de Asociația GO-AHEAD în regia lui Tedy Necula spune poveștile tinerilor din România, un manifest dedicat recunoașterii și valorizării abilităților practice și tehnice extraordinare ale tinerilor elevi din liceele tehnologice și importanței lor în societate ca profesioniști și membri activi ai comunității.

În luna aprilie 2024, în cadrul Caravanei ”GO AHEAD WITH YOUR BEST DREAM” desfășurată cu sprijinul Active Citizens Fund România, filmul a fost proiectat gratuit în 35 de unități școlare din județele Bacău, Vaslui, Harghita, Dolj, Olt, București-Ilfov, Dâmbovița, Vâlcea, Neamț, Suceava, Hunedoara, Alba, Prahova și Constanța.

De asemenea peste 4500 de participanți au beneficiat în cadrul caravanei de activități ce au constat în realizarea de ateliere interactive de conectare, de conștientizare și de dezvoltare personală cu elevi și profesori, folosind metoda Affirmative Art, metodă furnizată exclusiv de Asociația GO-AHEAD în România. Întâlnirile cu reprezentanții unităților de învățământ și ai agenților economici, locali și naționali, au avut ca obiectiv discuții despre traseul educațional și profesional al acestor elevi, dar și creșterea gradului de educație și conștientizare, în rândul publicului larg, cu privire la importanța dezvoltării personale în parcursul educational și ulterior profesional al copiilor și tinerilor, dar și a societății civile din România.

”A fost o onoare să vă avem printre noi. Mulțumim pentru oportunitatea de a ne implica activ în activităţi atât de interesante! A fost o zi în care am conștientizat că motivația pentru viitorul nostru este foarte importantă!”- au transmis reprezentanții Liceului Tehnologic Voineşti

Într-o eră în care meseriile lor sunt din ce în ce mai necesare, tinerii talentați din liceele tehnologice se ridică cu curaj și determinare pentru a-și urma vocația și pentru a contribui semnificativ la progresul societății noastre. Cu toate acestea, ei sunt încă stigmatizați de prejudecăți care le limitează opțiunile și potențialul. “Ei sunt viitorii noștri mecanici, electricieni, instalatori, ospătari, bucătari, lucrători în construcții, sudori, pe care riscăm să îi pierdem prin viziunea deficitară asupra importanței învățământului profesional și tehnic, prin lipsa investițiilor în aceștia și stereotipurile asociate” atrag atenția reprezentanții Asociației GO-AHEAD. Aceștia desfășoară programe integrate destinate tinerilor și profesorilor din licee tehnologice și școli profesionale, urmărind un obiectiv ambițios ca până în 2030 să implementeze astfel de programe în toate unitățile de învățământ cu acest profil din țară.

„Un liceu tehnologic nu ar trebui să fie privit ca un eșec, ci ca o oportunitate”,  Maria Teodoreanu Director Colegiul Tehnic „Petru Mușat” din Suceava

Filmul ”Ce-ai făcut la școală?” este disponibil în acest moment pentru proiecții private și grupuri organizate în școli, licee, universități, companii și evenimente educaționale, urmând ca în următoarele săptămâni acesta să poată fi vizionat de publicul larg. În acest sens Asociația GO-AHEAD încurajează colaborarile și parteneriatele pentru o distribuire largă către publicul țintă, echipa putând fi contactată pentru detalii în vederea proiecției de film.

”„Ce-ai făcut la școală?” este un manifest pentru educație, pentru egalitate de șanse, pentru schimbare! Noi știm că schimbarea este un proces de lungă durată, că nu se va întâmpla peste noapte, dar suntem încrezători că mesajele din film vor ajunge la tinerii care au nevoie și că aceștia ne vor căuta, vor ajunge la companii care înțeleg că e timpul să se implice în număr cât mai mare și că susținerea trebuie să meargă și către echilibrarea emoțională a tânărului înainte de orice altceva.” – Alexandra Bălșeanu – Președinte Asociația GO-AHEAD

Teaser-ul filmului documentar poate fi vizionat aici: https://www.youtube.com/watch?v=Z3VytjAyNjc.

Mai multe informații despre proiectul GO AHEAD WITH YOUR BEST DREAM! sunt disponibile accesând https://www.go-ahead.ro/ro/go-ahead-your-best-dream.

Continue Reading

Cultura

Bookster și Big Little Festival pun bazele unei biblioteci pentru comunitatea din Râșnov

Published

on

Bookster, brandul care oferă angajaților acces la peste 130.000 de cărți și resurse de lectură online va fi partenerul Big Little Festival, primul festival din Europa de Est dedicat exclusiv conexiunii dintre părinți și copii, care va avea loc în Râșnov în perioada 21-23 iunie 2024.

Pe lângă activitățile și jocurile interactive dedicate lecturii, invităm toți participanții la festival să aducă de acasă cartea lor preferată și să o lase în biblioteca Big Little Festival, contribuind la crearea unei biblioteci permanente pentru comunitatea din Râșnov.

„Obiceiul îndrăgit al lecturii se formează de la cele mai fragede vârste. Suntem bucuroși să îi primim cu brațele și paginile deschise pe toți copiii și părinții care vor să găsească, alături de noi, bucurie între paginile cărților”, a declarat Teodora Rădulescu, CEO al Bookster. “Este important să fim mereu cu gândul la cei care vin în urma noastră, așa că suntem bucuroși ca, alături de organizatori și de fiecare participant să punem acolo bazele unei biblioteci care să facă parte din sufletul comunității din Râșnov.”

Pe lângă crearea bibliotecii, Bookster va organiza și o serie de activități interactive care vor avea în centru lectura și alte activități pentru copii și părinți.

„Deși sunt conștient cât este de important să mă joc cu băieții mei, totuși nu reușesc să petrec timp cu ei atât de mult cât mi-aș dori. Astfel, s-a născut Big Little Festival, din necesitatea de a acorda cât mai multă atenție relației noastre. Pentru noi, toți părinții, acest festival este ocazia perfectă de a petrece 3 zile de joacă și timp de calitate alături de copiii noștri și sunt sigur că va rămâne o amintire frumoasă pentru toți membrii familiei. Așa că vă invit să MAI FIM COPII PENTRU CEL PUȚIN O ZI!”, a declarat Adrian Nica, unul dintre organizatorii Big Little Festival. „Ne bucurăm că putem, prin intermediul festivalului, să contribuim la crearea bibliotecii pentru comunitatea din Râșnov.”

Continue Reading

Cultura

Sondaj DPH: Ce fel de cărți își doresc părinții să citească cei mici

Published

on

Peste o treime dintre părinți declară că în ultimele 3 luni copiii lor au citit cărți despre natură și mediul înconjurător, arată un sondaj efectuat recent de către editura Didactica Publishing House. De asemenea, 57% dintre respondenți spun că își doresc ca pe lista de lectură de la școală să fie incluse și subiecte care abordează subiecte de ecologie și mediu, în contextul în care peste 70% dintre aceștia spun că discută acasă cu cei mici îndeosebi despre reciclare și despre protejarea mediului prin acțiuni simple, cum ar fi protejarea plantelor și animalelor, conservarea habitatului lor natural etc.

După exemplul personal, părinții respondenți la acest sondaj au nominalizat cărțile ca fiind resursa principală atunci când își doresc să discute cu cei mici despre probleme legate de protecția mediului. Astfel, 57% dintre aceștia au folosit poveștile pentru a aborda subiectul reciclării, necesitatea economisirii resurselor sau folosirea mijloacelor de transport alternative pentru a limita poluarea. Pe lângă acest subiect, părinții își doresc ca în lista de lecturi școlare să fie incluse și cărți ce abordează teme sociale sau culturale, titluri contemporane, de actualitate, dar și clasici.

Pentru a veni în întâmpinarea cititorilor – copii și părinți -, tot mai interesați de subiectul educației pentru mediu, în ultimii doi ani, editura Didactica Publishing House a derulat un proiect eurpean care a presupus publicarea a 16 titluri despre mediu și ecologie. Astfel, prin intermediul unor ilustrații atrăgătoare și a unei abordări ludice, cititorii au făcut cunoștință cu noțiuni precum încălzire globală, efect de seră, poluare, reciclare, regenerare urbană, consum responsabil și multe altele.

Poveștile deschid emoțional, te fac curios: te întrebi cum va continua totul. Vor reuși Marc și sora sa construiască o centrală hidroelectrică? Va strânge Abdi suficient de mulți bani pentru fântâna din Somalia, va trece Amina examenul de înot? Și așa mai departe. Poveștile conduc și la întrebările științifice. Este apoi important să rămâi în concret, să te concentrezi pe esențial. Un lanț de molecule de apă poate fi exemplificat de un lanț de copii care se țin de mână. Expresivitatea și analogiile sunt importante. Și mai presus de toate: umorul. Există întotdeauna aspecte amuzante în povești, iar dacă zâmbești, nervii din fața ta îi transmit creierului tău că ești bine. Și astfel se creează contextul pentru învățare, a precizat Susanne Orosz, autoarea cărții Există apă în deșert?

Ne-am dorit să abordăm subiecte actuale, cu care copiii se întâlnesc tot mai des pe măsură ce cresc. Observă efectele poluării la fiecare pas. Prin urmare, acest proiect a venit natural și ne bucurăm să vedem că își îndeplinește obiectivul de a fi un instrument pentru părinți și cadre didactice. Titlurile selectate în acest proiect oferă idei de activități, sfaturi practice, simple, ce pot fi adoptate în rutina zilnică a familiei sau a clasei. Și, pe lângă faptul că-i învață pe copii să reducă impactul asupra mediului, îi învață și despre empatie, despre colaborare, prietenie, dezvoltându-și abilitățile sociale și chiar de leadership prin intermediul poveștilor. Iar accesibilitatea informației se datorează atât autorilor și ilustratorilor, cât și traducătorilor care au reușit să transpună cărțile într-un limbaj adecvat pentru copii, a precizat Florentina Ion, fondator al editurii Didactica Publishing House.

Titlurile din proiectul Literatură Europeană pentru Copii despre Ecologie și Mediu însumează 48.000 de cărți pentru copii cu vârste cuprinse între 3 și 10 ani. La traducerea acestor titluri în limba română au contribuit traducători cu experiență în traduceri literare pentru copii: Ivona Berceanu, Anca Măgurean, Andreea-Ileana Pop, Elisabeta Ursu, Daniel Voicea. Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană prin programul Europa Creativă, iar detalii suplimentare despre acestea sunt disponibile aici: https://www.edituradph.ro/carti-copii-carti-despre-protejarea-mediului.

*Sondajul menționat a fost realizat în perioada 15-18 martie 2024, online. Au răspuns la întrebări 361 de persoane, părinți care achiziționează cărți, 67,9% locuitori în mediul urban, cei mai mulți cu vârste cuprinse între 3-6 ani – 37,7%, respectiv 7-10 ani – 27%, și 0-3 ani – 23%. Restul respondenților au copii cu vârsta peste 11 ani.

 

Continue Reading

Trending