Connect with us

News

Naționala Feminină de Fotbal continuă campania împotriva stereotipurilor: Modele de Femeie – ediția 2024 – ALBUM DE FAMILIE!

Published

on

În perioada aprilie-iulie 2024 Naționala Feminină a României va juca șase meciuri în preliminariile pentru Campionatul European – WEURO 2025. Deși Naționala Feminină de Fotbal împlinește anul acesta 34 de ani de la înființare și sunt peste 100.000 de fete şi femei înrolate în cluburi mixte și feminine din toată țara, față de aproximativ 330 de participante câte erau la începutul anilor ’90, jucătoarele noastre încă se lovesc de stereotipuri de gen și misoginism.

Tocmai din acest motiv, în 2023, prin intermediul campaniei Modele de Femeie, lansată de FRF împreună cu Next Advertising, Naționala Feminină de Fotbal a devenit un vector pentru normalizarea rolului femeii in societate, nu doar în fotbal, ci oriunde. Anul trecut s-a vorbit despre femei și performanță, despre accesul la meserii considerate până acum bărbătești, dreptul de a face copii când și dacă vor, dreptul de a fi remunerate după criterii profesionale, nu fizice.

Iar dacă în 2023 campania își propunea să normalizeze prezența femeilor în fotbal, ca o continuare firească, scopul celei din acest an este normalizarea susținerii lor, iar startul acestei susțineri este întotdeauna în familie.

Modele de femeie 2024 prezintă: ALBUM DE FAMILIE cu file de poveste din copilăria jucătoarelor și nu numai, file ce au luat naștere prin susținerea avută din partea părinților, a fraților și a surorilor, a bunicilor, a colegilor din curtea școlii sau a profesorilor. Pentru că jucătoarele noastre sunt ceea ce sunt astăzi grație susținerii primite atunci. Însă este loc de mai bine, tocmai de aceea ele au nevoie de încurajările suporterilor și în prezent, dar și la viitoarele meciuri.

Campania „Modele de femeie” continuă așadar, pentru că încă este nevoie de multă muncă pentru a schimba mentalități și a putea oferi același suport pe care îl primesc bărbații și femeilor din fotbal. Cu toate că joacă în condiții mai grele decât cele ale colegilor lor, au parte de valorizare financiară mai redusă, doar de încurajări timide ale suporterilor și se lovesc de prejudecăți de gen, fetele de la Naționala Feminină de Fotbal joacă fotbal la fel ca și băieții, cu pasiune și dedicare.

„Când am început campania „Modele de Femeie” ne-am asumat de la bun început lupta împotriva prejudecăților și de a normaliza prezența femeilor în fotbal și oriunde. Însă fără susținere, orice luptă este în zadar. Jucătoarele noastre au sacrificat mult pentru a fi astăzi modele în această campanie, tocmai de aceea aducem cu încredere în față poveștile lor, atât pentru a inspira generațiile următoare, dar și pentru a arăta câtă nevoie e ca femeile din fotbal și nu numai să beneficieze de mai mult sprijin, mai multă deschidere, mai multă încredere, mai multă vizibilitate. FRF este principalul susținător al fotbalului feminin în general și al naționalei feminine în special, iar acest lucru se poate observa la nivel de investiții, programe de dezvoltare sau promovare. De aceea, continuare campaniei ”Modele de Femeie”, cu această nouă perspectivă, reprezintă un parcurs firesc al angajamentului nostru față de fotbalul feminin.”- a declarat Emma Bârsan, Women’s Football Development Manager FRF

„Dacă anul trecut am lansat, alături de Naționala Feminină, Modele de Femeie 2023 – cartolinele care contrazic prejudecățile de gen și stereotipurile feminine prin performanțele jucătoarelor, în 2024 ne-am propus să ducem campania într-o zonă emoțională. Zis și făcut. De data asta, decupăm scene de familie din biografiile celor 23 de fotbaliste cu momentele de susținere din trecut care le-au ajutat să fie unde sunt azi. Adică în meciurile din preliminariile WEURO 2025.

Practic, facem un fel de album de familie cu meciuri duminicale cu tați și frați, miuțe cu băieții de la bloc, surori mai mari care leagă șireturi, ceasuri deșteptătoare care răsună cu imnul Barcelonei, unchi microbişti, mame asteptându-și fetiţele pe marginea terenului, fie vară, fie iarnă.

Art directorul nostru e happy să documenteze emoția raw, pe film alb-negru și pe Polaroidul lui din ’88, iar noi colectăm de la jucătoare poveștile. Le găsim pe fete așa cum sunt ele, unele mai timide, altele mai vorbărețe; toate emoționate, modeste şi recunoscătoare pentru interes. Și vedem la ele o responsabilitate built-in, ca și cum munca lor nu e doar despre prezent, ci și despre viitorul fetelor care vor face fotbal pe terenul pregătit de ele.

Cut to marți, 9 aprilie. După meciul superb pe care tocmai l-au câștigat pe stadion în aplauze frenetice, când copiii cer autografe cu voci tremurând de emoţie, ele mulțumesc fiecărui fan pentru susținere. Ne propusesem noi o campanie emoțională, dar emoțiile de toate părțile au depășit deja orice așteptare – şi mai avem două meciuri! Iar aici, în comunicat ne propusesem să povestim despre campania noastră. Dar n-avem cum, povestea tot despre jucătoare este.” – a declarat Maria Ionescu, Head of Copy @ Next Advertising.

Pe 9 aprilie Naționala Feminină de Fotbal a învins selecționata Kazahstanului, cu scorul de 1-0, în al doilea meci din preliminariile Campionatului European de fotbal feminin din 2025. Următoarele meciuri pe teren propriu vor fi: România – Bulgaria (31 mai), România – Armenia (16 iulie) și se vor juca pe Stadionul Arcul de Triumf.

Biletele la meciurile pentru calificarea la WEURO 2025 pot fi achiziționate pe bilete.frf.ro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

News

Performanța, inovația, responsabilitatea socială și leadershipul, premiate la cea de-a treia ediție a Galei Excelența în Business

Published

on

Gala Excelența în Business 2024, eveniment de referință în peisajul antreprenorial, a adus împreună lideri de afaceri, reprezentanți ai autorităților publice, companii de stat, membri ai guvernului și mediului academic, creând o platformă unică de dialog, colaborare și recunoaștere a excelenței în afaceri. Evenimentul a fost organizat de Patronatul European al Femeilor de Afaceri PEFA și găzduit de Guvernul României.

În deschiderea evenimentului, Andreea Negru, președinta PEFA, a declarat: “Suntem la a treia Gală a Excelenței în Business, un concept nou în acest an pentru că alături de mediul privat am adus în atenția publică instituții ale statului și companii naționale care dovedesc că pot face performanță în condiții favorabile sau mai puțin favorabile în funcție de domeniul de activitate. Suntem împreună pentru a aplauda performanța, pentru a conștientiza faptul că doar astfel putem contribui la dezvoltarea economică durabilă și sustenabilă. Gala Excelența în Business 2024 reprezintă o platformă de recunoaștere a realizărilor extraordinare din economia românească”. La rândul sau, prim-vicepreședinta PEFA, Lorena Stoian, a susținut : “Este un moment în care celebrăm nu doar succesul economic, ci și valorile fundamentale care stau la baza antreprenoriatului modern: inovația, responsabilitatea socială și leadershipul. Suntem onorați de sprijinul pe care îl primim din partea Guvernului României și de prezența unor lideri de seamă din economie și administrație, care împărtşesc cu noi angajamentul pentru dezvoltarea durabilă a mediului de afaceri”.

Victoria Stoiciu, consilier de stat în Cancelaria Prim-Ministrului, a spus: “Evenimentul de astăzi consemnează inclusiv responsabilitatea socială a mediului de afaceri. Cred că rolul unei companii nu este doar generarea profitului, ci și responsabilitatea față de o comunitate, față de membrii societății în care activează”.

La rândul său, Mircea Abrudean, Secretarul General al Guvernului a amintit că leadershipul în afaceri este foarte important, deoarece avem nevoie de modele de business, așa cum avem nevoie și de modele în zona publică, modele care să ne încurajeze să mergem mai departe. Mircea Abrudean a adăugat: “Avem nevoie și de inovație, de capacitatea de a răspunde schimbărilor globale și de aceea reafirm angajamentul Guvernului pentru sprijinirea mediului de afaceri, pentru crearea unui cadru economic stabil și predictibil, care să stimuleze investițiile, inovarea și antreprenoriatul. Ne dorim să consolidăm parteneriatul dintre sectorul public și cel privat, pentru a construi un mediu propice dezvoltării”. 

Florin Jianu, reprezentant de marca al mediului de afaceri, a arătat: “Patronatul European al Femeilor de Afaceri nu coboară deloc standardul, deoarece conducerea acestui patronat și-a propus ca evenimentele și tot ceea ce face să plece de la Palatul Victoria în sus, mai ales că a ajuns să reprezinte peste 30.000 de angajați in mai puțin de 9 luni de la înființare. PEFA crește în mod organic, sănătos, se preocupă de excelența în afaceri și gala de astăzi este o încununare a activității depuse. (…) Am văzut că în România firmele care sunt listate la bursă și sunt conduse de femei sunt peste media europeană, ceea ce e un lucru grozav. Cred că trebuie să începem să ne comportăm ca o țară dezvoltată din punct de vedere economic, dar și social, în tot ceea ce facem, să scoatem în față modelele de excelență”. 

Gala Excelența în Business este mai mult decât un eveniment de celebrare, este un motor de schimbare și inovație care conectează sectoare vitale ale economiei și societății, contribuind activ la dezvoltarea unui mediu de afaceri prosper și la consolidarea relațiilor dintre sectorul privat, public și academic.

Pentru ca PEFA susține educația, Gala Excelenta in Business a debutat cu un moment dedicat tinerilor care au făcut performante internaționale, obținând medalii de aur la matematica, la Olimpiada Internațională de Meserii de la Lyon si la Global Innovation Challenge and Rapid Prototyping de la New York.

Festivitatea de premiere a continuat cu premii de excelenta pentru reprezentanții unor companii private- Internațional Alexander, CANCOM, Austrotherm Romania, SMS Ticketing, Safety Broker de Asigurare, companii nationale- Transelectrica, Hidroelectrica, Plafar,Transgaz, Electrica, Poșta Română, SALROM, dar și ai unor instituții publice cum ar fi Banca Națională a României, Autoritate pentru Supraveghere Financiară, ANRE, Exim Banca Românească, Institutul National de Statistică, Oficiul National pentru Jocuri de Noroc si Asociatia Română a Apei.

Evenimentul organizat de PEFA a adus împreună lideri de succes și antreprenori care demonstrează că excelența și inovația în afaceri sunt pilonii dezvoltării economice.

Parteneri strategici ai evenimentului: Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT), Agenția Națională pentru Egalitate de Șanse între Femei și Bărbați (ANES), Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) și Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton (ADAA).

Partener logistic: DEEA Consulting&Communication și România Durabilă

Parteneri instituționali: ASPES, Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc

Moderator al evenimentului: Adrian Maniutiu, Antreprenor fondator EM360, jurnalist

Parteneri:Transelectrica SA, Societatea Națională a Sării, IMSAT, Reciclad’OR, Exim- Banca Românească, SMS Ticketing, Transgaz SA, Safety Broker de Asigurare, Electrica SA, Plafar SA, CANCOM, SAP, Compania Națională Poșta Română, Austrotherm România,  International Alexander Holding, Depogaz,  Advanced Business Software, Hidroelectrica SA, DACRIS, Cotnari, Fast Partners Construct, DO Security,  Diana Dragomir și Asociații, My Geisha, SABON, Florăriile Magnolia, Fiterman Pharma, CHOCOLAND , Cosmetrice, Royal Events, Metamorphose, Happy Forever by Andreea, Adriana Calcan, Women Rally, Gerovital, Meidi Packing, Dumitru Beschiu- Produse de la Jina Sibiu.

Partener monitorizare media: MediaTrust

Parteneri media TV: TVR, Canal 33

Parteneri media:Agerpes, Financial Intelligence, Club Economic, Economistul, I AM News, EM360, Money.ro, Stiripesurse.ro, Transilvania Business, Capital, infofinanciar.ro, Bursa, Club Antreprenor, Elite Magazine, News One, InvesTenergy, The Diplomat Bucharest, Focus Energetic, Energy Industry Review, Grupul Iubim Brasovul.

 

Continue Reading

News

Curaj și viteză la superlativ cu Valentina Ardean Elisei și Carmen Amariei în prim-plan

Published

on

Weekendul trecut, Cluj-Napoca a găzduit cu succes cea de-a treia etapă a Campionatului Național Women Rally – Bosch Car Service 2024, Trofeul Castrol, clasa de mașini electrice powered by George, Inovație BCR, evenimentul desfășurându-se sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv.

Competiția a fost marcată de provocări meteorologice majore, dar și de o determinare de fier din partea participantelor. Cu ploaia torențială ca fundal constant, concurentele au demonstrat că niciun obstacol nu este prea mare pentru pasiunea lor. Ploaia rece și persistentă a transformat ziua de concurs într-o adevărată probă de anduranță, dar concurentele nu s-au lăsat intimidate. Sub motto-ul neoficial al evenimentului, „De neoprit pe circuit”, participantele au dus spectacolul automobilistic la un alt nivel, reușind să își păstreze calmul și concentrarea și să ofere publicului o demonstrație de măiestrie și control.

Ambasadoarele curajului, Valentina Ardean Elisei și Carmen Amariei, au fost în centrul atenției, nu doar prin prezența lor, ci și prin performanțele impresionante pe circuit. Cu același spirit combativ cu care ne-au obișnuit în carierele lor sportive, ele au arătat că talentul lor strălucește și la volan, transformând ploaia într-o simplă provocare.

Evenimentul a început vineri, 13 septembrie, cu briefingul și Startul Festiv organizat pe esplanada Cluj Arena, unde concurentele și publicul s-au bucurat de prezenṭa ambasadoarelor și a domnului primar Emil Boc, care a deschis oficial competiția. A doua zi, sâmbătă, 14 septembrie, în parcarea VIVO! Cluj-Napoca, mașinile și concurentele au luat cu asalt circuitul, oferind un adevărat spectacol în ciuda vremii nefavorabile. Ziua s-a încheiat în stil festiv, la RMB Inter Auto Mercedes Benz, într-o atmosferă strălucitoare, cu premierea celor mai rapide concurente.

În cadrul Dineului a avut loc, ca de obicei, licitaṭia produselor oferite de către partenerii evenimentului. Fondurile au fost direcṭionate către campania “Dinți îngrijiți, copii fericiți”, campanie începută în anul 2018 de către comunitatea Women Rally. De această campanie au beneficiat până în prezent peste 700 de copii din mediul rural.

Clasamentele celei de a treia etape a Campionatului Naṭional Women Rally – Bosch Car Service 2024, Trofeul Castrol, clasa de mașini electrice powered by George, Inovație BCR sunt următoarele:

Clasament General

Locul 1 – Mirela Bejnariu – Honda Civic

Locul 2 – Mădălina Vasiloiu – Citroen DS 3

Locul 3 – Mara Iosif – Mercedes Benz C300

Clasa 1

Loc 1 – Mădălina Vasiloiu – Citroen DS 3

Loc 2 – Roxana Armeana – Suzuki Swift

Loc 3 – Georgeta Turean – Renault Twingo

Clasa 2

Loc 1 – Cătălina Diac – Ford Fiesta

Loc 2 – Francisca Radu – Mazda 3

Loc 3 – Carmen Petric – Renault Clio

Clasa 3

Loc 1 – Mirela Bejnariu – Honda Civic

Loc 2 – Sidonia Daniela Andrei – BMW 120D

Loc 3 – Mihaela Voivod – Peugeot 207

Clasa 3+

Loc 1 – Mara Iosif – Mercedes Benz C300

Loc 2 – Adelina Marina Frătean – Audi A3

Loc 3 – Robertina Râcu – Porsche Cayenne

Clasa 3 Debutante

Loc 1 – Anca Iuliana Buie – Ford Fiesta

Loc 2 – Mariana Stoicescu – Fiat 500 Abarth

Loc 3 – Andreea Bojescu – Toyota Auris

Clasa 3+ Debutante

Loc 1 – Robertina Râcu – Porsche Cayenne

Loc 2 – Ioana Bențe – BMW 430i XDrive

Loc 3 – Nicuța Enache – Mercedes GLE

Clasa 4

Loc 1 – Cornelia Pleșoianu – Dacia Spring

Loc 2 – Felicia Floarea – Dacia Spring

Loc 3 – Florina Manea – Dacia Spring

Clasa 5

Loc 1 – Loredana Rozorea – Volkswagen Golf 5

Loc 2 – Ioana Berindei – Audi A5 Sportback

Loc 3 – Alexandra Dumitru – Renault Twingo RS

Clasament FWD

Loc 1 – Mirela Bejnariu – Honda Civic

Loc 2 – Mădălina Vasiloiu – Citroen DS 3

Loc 3 – Roxana Armeana – Suzuki Swift

În Clasamentul general, Mirela Bejnariu – Honda Civic s-a impus cu timpul cumulat de 2:39.368. În urma unei evoluṭii remarcabile, a reuşit să urce pentru prima dată pe cea mai înaltă treaptă a podiumului Clasamentului general. Timpul cel mai bun, de 2:38.032, a fost obṭinut de către Loredana Rozorea – Volkswagen Golf 5, concurentă în cadrul clasei 5, clasa maşinilor modificate, care nu punctează în Clasamentul general.

Informațiile complete legate de concurente, noutățile din timpul concursului și atmosfera Women Rally surprinsă în imagini sunt disponibile pe instagram @womenrally.ro și pe pagina de facebook a campionatului. Detalii despre regulament, înscriere și următoarele etape din acest sezon pot fi găsite pe site-ul oficial www.womenrally.ro

Campionatul Național Women Rally, ediṭia 2024 este susținut de către Bosch Car Service.

Trofeul celei de a treia etape a Campionatului a fost oferit de către Castrol. Clasa de mașini electrice este susṭinută de George, primul banking inteligent din România.

Parteneri gold: RMB Inter Auto, dealer autorizat Mercedes – Benz, Gerovital, Herbalife, Catena – Farmacia inimii, DEER – Distribuṭie Energie Electrică România, ROMGAZ, Apidava, Vivo! Cluj-Napoca și Kiss FM.

Parteneri silver: Cramele Cricova, Florăria Magnolia, Teilor, NISSA, Coca-Cola, Patronatul European al Femeilor de Afaceri, Stingătoare Victoria, PMA Invest, Antreprenoare.ro, Sigemo, A24.

Apa oficială a evenimentului: Nazzuro Aqua.

Parteneri: Primăria şi Consiliul Local al municipiului Cluj-Napoca, Consiliul Judeṭean Cluj, Cluj Arena, VisitCluj.

Parteneri media: VIA Cluj TV, Ziarul News, Nine O’Clock, Făclia, Autorally, NewsOne, RallyMax, Autoştiri.ro, FanRally.ro, GP24.ro, 24auto.ro.

Campionatul Național Women Rally – Bosch Car Service este organizat de către Clubul Sportiv Savu Racing şi Asociaṭia Clubul Sportiv Women In Motorsport şi se desfăşoară sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv şi a Agenției Naționale pentru Sport.

Continue Reading

Stiri Romania

Asociația pastel și Kaufland România donează rechizite pentru un an elevilor unei comune din Delta Dunării

Published

on

Asociația pastel și Kaufland România implementează a treia ediție a proiectului „StartEDU”, prin care donează rechizite și materiale didactice copiilor care locuiesc în satele izolate C.A Rosetti, Letea, Periprava, Sfiștofca și Cardon, din județul Tulcea.

Pachetele conțin ghiozdane, penare complet echipate cu instrumente de scris, creioane colorate, carioci, caiete, acuarele, cărți de beletristică și multe alte materiale didactice pentru ca 45 de elevi să înceapă anul școlar pregătiți și să îl finalizeze, fără să întâmpine lipsuri. Pe lângă aceasta, kiturile au fost suplimentate cu o serie de pachete speciale, pentru cele trei școli din comunitate, cu produse și materiale necesare pentru buna funcționare, inclusiv articole de curățenie.

Inițiativa face parte din misiunea Asociației pastel „Nicio lună fără o faptă bună”, prin care ONG-ul militează pentru construirea unui obicei din implicarea în acțiuni comunitare.

Copiii din mediul rural nu au întotdeauna acces la suportul educațional de care au nevoie la școală.

  • În satele C.A Rosetti, Letea, Periprava, Sfiștofca și Cardon din Delta Dunării sunt 45 de copii de grădiniță, elevi în ciclul primar și gimnazial.
  • Existența claselor este posibilă doar cu predare simultană, deoarece numărul de elevi este insuficient pentru a forma clase omogene.
  • Majoritatea familiilor au posibilități materiale reduse, motiv pentru care educația nu mai face parte din topul priorităților, fiind înlocuită cu activități casnice și muncă.
  • Cele 5 sate formează una dintre cele mai izolate comune din România, aflată la peste 100 de KM de primul oraș. Drumul este anevoios, implică deplasarea cu autoturismul și ambarcațiuni și costă, în medie, 200 lei de persoană, o sumă extravagantă pentru multe familii.

Soluția? Egalizarea șanselor de învățare pentru elevii de la sate 

Într-un context în care o familie din Delta Dunării trebuie să aleagă între nevoile de bază și educație, un copil este nevoit să îngrijească animalele sau să cultive pământul, în loc să meargă școală. Această realitate ne arată că școala devine opțională, iar din lipsa resurselor materiale, copiii nu au rechizite, uniforme și chiar alimente adecvate, ceea ce duce la absențe frecvente sau chiar abandon școlar.

Proiectul StartEDU are ca obiectiv înlăturarea unui obstacol din calea accesului la educație: oferirea de rechizite școlare gratuite menite să sprijine accesul egal la educație pentru toți copiii, indiferent de mediu.

Primele două ediții  ale proiectului StartEDU s-au desfășurat în aceeași comunitate, în 2022 și 2023.  Rezultatele edițiilor precedente sunt:

Medii mai mari și primul premiu I acordat în ultimii ani. Datorită materialelor și rechizitelor donate anul trecut, copiii au (re)descoperit plăcerea de a merge la școală, de a explora și de a-și dezvolta noi abilități. La finalul ultimilor doi ani școlari, mediile copiilor au fost considerabil mai mari decât cele din anul școlar precedent, iar profesorii au fost mândri să acorde, după mult timp, un premiu I unui elev care a avut rezultate școlare foarte bune. Cu un an înainte, niciun elev nu s-a calificat pentru premiul I.

Promovabilitate de 100%. Promovabilitatea a crescut în școlile din Letea, Periprava și C. A. Rosetti, un rezultat mult îmbunătățit față de anii anteriori.

Procesul de predare s-a îmbunătățit. Datorită noilor resursele (dicționare, caiete și fișe de lucru), munca la clasă s-a îmbunătățit și a devenit mai eficientă. În plus, profesorii au avut un spectru mai larg și divers de evaluare a cunoștințelor și de notare. Dacă înainte notau elevii doar după lecțiile din manuale, acum profesorii au ținut cont, în procesul de evaluare, și de rezultatele din caietele de lucru și implicarea lor în activitățile extrașcolare.

Egalitate de șanse în educație. Proiectul startEDU își propune să mișcoreze decalajul dintre educația din mediul rural și alte zone mai prospere.

Partenerii proiectului StartEDU 2024 sunt: Kaufland România și VARD Electro.

Continue Reading

Trending