Connect with us

Lifestyle

De la boabe la ceașca de cafea: femeile din industria cafelei

Published

on

De Ziua Femeii, Lavazza dorește să sublinieze rolul fundamental al figurii feminine în lumea cafelei, evidențiind câteva proiecte dezvoltate de Fundația Lavazza, care promovează drepturile femeilor în diferite moduri.

Pe 11 martie, cu ocazia celei de-a 68-a sesiuni a Comisiei pentru Statutul Femeii, Lavazza va deschide expoziția Calendarului Lavazza 2024, More than Us, situată la intrarea Delegaților în sediul ONU. Expoziția își propune să ducă privitorii într-o călătorie vizuală ce sărbătorește Africa, oamenii și peisajele sale, cu un accent special asupra încurajării femeilor și stimularea antreprenoriatului. Alături de prezența instituțională a ONU și a Ambasadorilor, evenimentul va fi susținut de Francesca Lavazza, membră a Consiliului de Administrație a Grupului Lavazza, Veronica Rossi, Senior Manager în Sustenabilitate Grupul Lavazza și Manager al Fundației Lavazza, cu mărturia reprezentantei și directoarei proiectului Sawa, Sheila Ampumuza.

În plus, pentru a evidenția angajamentul continuu al companiei de a promova oportunități egale, pe 8 martie, Lavazza va găzdui un webinar intitulat „Asta (nu) este o meserie de fete: Cum femeile modelează industria cafelei” în transmisie live aici: This is (not) a girls’ job: how women shape the coffee industry | LinkedIn* (sau prin Zoom cu codul de acces 873666). Evenimentul, disponibil în 4 limbi (italiană, engleză, spaniolă, franceză), își propune să ofere o platformă pentru femeile care reprezintă un element important în industria cafelei să-și împărtășească poveștile în toate etapele producției de cafea, export și distribuție, de la bobul de cafea la ceașcă. Protagoniștii webinarului vor fi Rina Mejia (producătoare de cafea din Honduras), Flavia Barbosa Paulino da Costa (exportator de cafea și director al Exportadora Guaxupé din Brazilia), Francesca Dangelico (director de dezvoltare și inovație alimentară Lavazza din Italia), Susanne Wege (manager general DACH & Polonia Lavazza din Germania) și Giselle Sebenello (barista și antreprenor din Italia). În plus, evenimentul va include și o intervenție despre proiectul Sawa din partea lui Sheila Ampumuza (Country Director al SAWA World).

Fundația Lavazza, înființată în 2004, sărbătorește 20 de ani de activitate în acest an, având în prezent 33 de proiecte active în 21 de țări de pe 3 continente, incluzând aproape 190.000 de cultivatori de cafea. Susținerea femeilor este unul dintre pilonii principali ai proiectelor Fundației Lavazza. Prin oferirea accesului la educație, formare și resurse, Fundația contribuie la eliminarea barierelor și determinarea femeilor să preia roluri de lider în comunitățile lor. Astfel că beneficiază de acest lucru nu numai orice femeie, ci și întreaga comunitate de cultivatori de cafea, consolidând în același timp lanțul de aprovizionare cu cafea în ansamblu, promovând o mai mare egalitate de gen și sustenabilitate.

Fundația Lavazza și organizația non-guvernamentală Sawa World au lansat „Proiectul de Cafea Ujana”. Această inițiativă susține tinerii prin furnizarea de resurse locale și oportunități de schimbare și vizează în mod special terenurile agricole de dimensiuni mici de cafea. Pe parcursul a trei ani, proiectul a promovat antreprenoriatul în rândul a 765 de tineri, rezultând în crearea a 343 de microîntreprinderi. Acești tineri, proprietari de afaceri, au experimentat o creștere cu 25% a veniturilor lunare, inspirând peste 5.000 de persoane și permițându-le să contribuie financiar la bunăstarea familiilor lor.

Este demn de remarcat faptul că 40% din Ambasadorii Proiectului de Cafea Ujana sunt femei, un procent semnificativ, având în vedere contextul socio-economic al zonei în care se  desfășoară proiectul. Sute de femei au fost receptive în conceperea și dezvoltarea microîntreprinderilor, creând un cerc virtuos: alte sute de persoane au fost implicate și au beneficiat de programele de formare atât fizic, cât și digital, creând o cultură semnificativă a împuternicirii femeilor în zonele unde este prezent proiectul.

Sawa World este condusă de Daphne Nederhorst, una dintre protagonistele Calendarului Lavazza din 2018. Echipa este în mare parte formată din femei, o contribuție suplimentară la promovarea modelelor feminine în comunitățile care fac parte din proiect. Sheila Ampumuza este Country Director, însă nu este doar o expertă în oferirea de ajutor tinerilor din țara sa, Uganda, ci a devenit o sursă de inspirație pentru multe tinere, subliniind marele potențial pe care îl pot avea educația și tehnologia în viața lor.

Datorită impactului pozitiv și extins al primilor trei ani ai proiectului, Fundația a promovat Sawa World și abordarea sa simplă și eficientă către alți actori din lanțul de producție a cafelei din Uganda, astfel încât și alte organizații să poată sprijini proiectul în comunitățile de cultivatori de cafea: o diseminare a practicilor bune sub egida valorii colaborării, „More than US” care inspiră Calendarul Lavazza 2024.

(*) Alternativă, puteți conecta la webinar prin Zoom cu codul de acces 873666 (italiană, engleză, spaniolă și franceză)

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Beauty

Tu și natura câștigați cu programul Sabon ReCycle

Published

on

„La Sabon, credem în sustenabilitate și în puterea noastră de a contribui la o planetă mai verde și mai curată. Această convingere este fundamentul Sabon încă de la începuturi. Astăzi, ea servește drept filozofie ce ne ghidează calea către sustenabilitate și responsabilizare socială”, a afirmat Elena Stamati, marketing coordinator la Sabon România, la lansarea programului Sabon ReCycle realizat în parteneriat cu Reciclad’Or.

Sustenabilitatea proiectului se datorează faptului că ambalajele Sabon pot fi reciclate în proporție de 99%, ceea ce le asigură utilitatea sub diferite forme, de-a lungul anilor, printr-un circuit natural.

Cum procedezi: pentru început curăță bine ambalajele produselor după utilizare și dezlipește etichetele. Adu-le la unul dintre magazinele Sabon participante la campanie (AFI Cotroceni, Feeria și Sun Plaza) iar dacă ești parte din clubul Royal Passport, numărul de ambalaje aduse de tine va fi convertit în puncte (1 ambalaj gol = 1 punct; 1 punct = 1 leu), pentru care vei primi un voucher generat online, în contul Royal Passport sau direct în magazin, ce poate fi folosit la cumpărături.

Pentru angajamentul de a proteja natura, primii 100 de participanți care sunt membrii ai Royal Passport vor primi cadou un scrub de corp. Produsele se acordă în limita stocului disponibil.

Din grijă față de natură, este primit pentru reciclare orice recipient cosmetic gol, însă doar cele Sabon vor fi recompensate cu vouchere valorice sau cadouri.

Inspirat de ciclul continuu al naturii, conceptul „reNEW reUSE reLOVE” reprezintă abordarea holistică a companiei de reducere a impactului negativ asupra mediului al produselor aflate la sfârșitul duratei lor de viață, prevenind deșeurile inutile.

„Campaniile «reNEW reUSE reLOVE» permit comunității globale SABON să transmită entuziasmul de a face bine, mândrindu-se cu promovarea sustenabilității prin alegerea căii optime pentru fiecare produs finit, fie că este vorba de reutilizare sau returnare a ambalajului în magazine, pentru reciclare”, a subliniat Elena Stamati.

Sabon a venit pe lume din dragoste pentru texturi şi parfumuri, pentru arta îngrijirii și relaxării, pentru bucuria de a crea şi din dorinţa de a oferi oamenilor momente de relaxare şi magie într-o viață atât de agitată.

Sabon înseamnă atenţie până în cel mai fin detaliu acordată ambalajelor, ingredientelor folosite şi combinaţiilor dintre ele, plus o neobosită grijă pentru protecţia naturii şi a mediului înconjurător.

Aromele Sabon te învăluie irezistibil, devin o a doua piele, parte din personalitatea ta şi o formă plină de înțelesuri a expresiei personale.

Povestea se scrie zi de zi, pe www.sabon.ro

#reUSE! #reNEW #reLOVE

Continue Reading

Lifestyle

O nouă cercetare oferă primele recomandări privind evaluarea exactă a amprentei de carbon a cultivării cafelei

Published

on

Asociația Română a Cafelei prezintă o nouă cercetare științifică1, publicată în revista Sustainable Production and Consumption, care analizează cea mai bună modalitate de a standardiza măsurarea impactului de mediu al cafelei – un produs de bază din ce în ce mai amenințat de schimbările climatice2.

Măsurarea amprentei de carbon a cafelei verzi a variat în mod tradițional, așa cum se întâmplă adesea în cazul oricărei evaluări a ciclului de viață al produselor agricole. Institutul pentru Informații Științifice despre Cafea (ISIC) a comandat Centrului Francez de Cercetare Agricolă pentru Dezvoltare Internațională (CIRAD) o revizuire a metodologiile actuale pentru cafeaua verde, pentru a dezvălui o imagine mai precisă a modului de măsurare a impactului asupra mediului materiei prime utilizate în una dintre cele mai populare băuturi din lume.

CIRAD a identificat și analizat 34 de studii, alături de orientările agricole internaționale privind măsurarea amprentei de carbon. Studiile au fost reprezentative pentru numeroasele regiuni și medii diferite în care se cultivă cafeaua. De exemplu, 72% din toate sistemele agricole studiate erau situate în America Centrală și de Sud – reprezentând 70% din producția mondială de cafea.

După cum se subliniază în analiză, amprenta totală de carbon a cafelei verzi poate varia foarte mult în funcție de o serie de factori cheie. Aceștia includ:

  • Schimbarea utilizării terenurilor – schimbări determinate de activitatea umană în utilizarea sau gestionarea terenurilor
  • Niveluri variabile de utilizare a îngrășămintelor cu azot
  • Reziduuri de cafea provenite din tăiere, frunze și coji de cafea – nivelurile diferite de reziduuri variază în funcție de emisiile produse pe măsură ce se descompun și eliberează carbonul stocat
  • Emisiile provenite din procesele umede – curățarea, sortarea și uscarea cireșelor și boabelor de cafea

Cécile Chéron-Bessou, cercetător principal al CIRAD în cadrul acestei analize, explică: „Evaluările bazate pe ciclul de viață sunt complexe și se bazează pe numeroase simplificări și alegeri. Prin urmare, un principiu-cheie pentru aceste evaluări este transparența absolută în ceea ce privește alegerile și ipotezele exacte făcute în cadrul modelării. Sperăm că analiza noastră va servi drept un instrument solid pentru măsurarea transparentă și solidă a amprentei de carbon a cafelei verzi – ajutând fermierii și cercetătorii să sprijine bunele practici pentru o cultură durabilă a cafelei„.

Revizuirea publicată a fost realizată în paralel cu un raport mai detaliat3 care oferă o serie de recomandări pentru standardizarea măsurătorilor în aceste domenii. De exemplu, îndrumări simple pentru a identifica măsurători reprezentative pentru diferite sisteme de exploatații de cafea și pentru a aplica în mod consecvent modelarea schimbării utilizării terenurilor, precum și prezentarea celei mai bune modalități de estimare a biomasei totale (inclusiv a rădăcinilor) a altor arbori prezenți în sistemele de cafea. Deoarece cafeaua este o cultură perenă, care trăiește mulți ani fără a fi replantată, analiza oferă, de asemenea, orientări privind modelarea precisă și măsurarea medie a arborilor în diferite faze de maturitate.

 

Despre Asociaţia Română a Cafelei (ARC)

Înfiinţată în urmă cu 22 de ani, Asociaţia Română a Cafelei (ARC) promovează interesele comerciale şi economice ale industriei cafelei. Asociaţia Română a Cafelei sprijină crearea unei pieţe a cafelei competitive şi transparente, astfel încât consumatorii români să beneficieze de o cafea de cea mai bună calitate, la cele mai bune preţuri. ARC este deschisă tuturor societăţilor comerciale active din industria cafelei din România. Membrii ARC sunt: Strauss România (www.strauss-group.com), Nestlé România SRL (www.nestle.ro), Jacobs Douwe Egberts (www.jacobsdouweegberts.com) și Tchibo România (www.tchibo.ro). Informații despre cafea găsiți și pe site-ul Asociației Române a Cafelei: http://www.desprecafea.info/.

Pentru a vă alătura comunității iubitorilor de cafea, urmăriți paginile de Social Media: https://www.facebook.com/desprecafea.info/ și https://www.instagram.com/desprecafea/

Continue Reading

Sanatate

Clinica BLESS, specializată în medicină materno-fetală își deschide porțile pentru viitoarele mămici!

Published

on

Clinica BLESS, centrul medical dedicat viitoarelor mame care își doresc o abordare multidisciplinară în ceea ce privește monitorizarea sarcinii și nașterea, anunță lansarea oficială, mizând pe resursa umană de excepție și anume echipa medicală cu supraspecializare internațională, la Londra. Condusă de Dr. Ana Maria Vayna, medic primar obstetrică-ginecologie, specialist medicină materno-fetală și terapie fetală, doctor în științe medicale, echipa medicală de la Clinica BLESS este pregătită pentru monitorizarea sarcinilor și supervizarea nașterii propriu-zise, inclusiv în cazul sarcinilor cu risc și orice tip de patologie complexă asociată sarcinii, conform standardelor internaționale în domeniu. Toate cadrele medicale din echipa BLESS au urmat programul de formare al Fundației de Medicină Fetală de la Londra, coordonat de către Profesorul Kypros Nicolaides, unul dintre pionierii medicinei materno-fetale la nivel mondial.

Parteneriatul permanent dintre Clinica Bless și Fundația de Medicină Fetală de la Londra are două ramificații. În primul rând, în virtutea acestei afilieri interaționale, cazurile cu o complexitate crescută sunt discutate și analizate împreună cu specialiștii fundației din Marea Britanie și Profesorul Nicolaides. Iar în al doilea rând, Clinica BLESS pregătește organizarea unor cursuri de formare pentru cadrele medicale, în colaborare cu fundația britanică.

Sloganul clinicii – Luptăm pentru viață înainte de viață – nu este întâmplător ales, ci vizează misiunea acestui centru medical, și anume : identificarea pracoce a riscurilor asociate sarcinii și intervenția profilactică sau terapeutică, precum și abordarea multidisciplinară pentru îmbunătățirea prognosticului de sarcină dusă la bun sfârșit și finalizată cu o naștere reușită. De altfel, prioritare pentru Clinica BLESS sunt morfologiile de sarcină, monitorizarea sarcinilor cu risc și identificarea cazurilor ce necesită chirurgie fetală sau terapie fetală, pentru soluționarea promptă a acestora.

” De peste 15 ani ajut mamele să ducă sarcina la bun sfârșit și să nască copii sănătoși.  Mentorul meu, profesorul Kypros Nicolaides, a revoluționat medicina materno-fetală și ne-a inspirat pe noi, cei care am lucrat împreună cu el, să luptăm cu toate mijloacele pentru viața viitorilor copii. Îmi doresc să fiu alături de viitoarele mame pe parcursul sarcinii, să le ajut în această călătorie unică, miraculoasă și extrem de provocatoare pentru fiecare femeie, prin dovezile științifice și metodele terapeutice pe care medicina materno-fetală ni le pune la dispoziție. Deși este o ramură relativ nouă a medicinei și a obstetricii, medicina materno-fetală a evoluat cu rapiditate ajutându-ne în prezent să luptăm pentru viață din momentul în care inima viitorului copil începe să bată, la aproximativ 20 de zile de la concepție. BLESS este o clinică așa cum am visat, în care urmărim fiecare sarcină conform unui program personalizat, interdisciplinar, cu grijă și atenție, bazându-ne pe standardele internaționale în domeniu.”, a punctat Dr. Ana Maria Vayna, medic primar obstetrică-ginecologie, specialist medicină materno-fetală și terapie fetală, doctor în științe medicale, Clinica BLESS.

Cu o investiție totală de 670.000 euro, Clinica BLESS asigură viitoarele mame că vor găsi atunci când pășesc în clinică nu doar o echipă medicală extrem de bine pregătită, caldă și empatică, ci și un spațiu primitor, cu cele mai noi dotări la capitolul echipamente medicale pentru investigații amănunțite de medicină materno-fetală. O treime din investiția inițială reprezentând-o aceste echipamente.

Continue Reading

Trending