Connect with us

Stiri Romania

Schimbări în transportul public din București. Unele linii vor fi desființate, iar altele își schimbă traseul

Published

on

Sursa foto: Facebook Asociația de Dezvoltare Intercomunitară - TPBI

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov a anunțat modificări ale unor linii de autobuz care circulă din București către suburbii, în special către Aeroportul Otopeni. Linia de autobuz 783 va fi desființată și va fi înlocuită cu linia 100 care va face legătura dintre centrul capitalei și Aeroportul Otopeni. 

Începând din 2 decembrie 2023, linia de autobuz 783 devine linia 100, asigurând o legătură directă și rapidă între centrul Capitalei și Aeroportul Internațional „Henri Coandă” Otopeni. Linia 100 va avea o frecvență de 15 minute pe timpul zilei, și în principal va păstra traseul liniei 783, doar că va avea mai puține stații, astfel un timp mai rapid de a ajunge la destinație.

Linia de autobuz 783 este înlocuită cu linia 100

Autobuzele liniei 100 vor opri în doar nouă stații, unde sunt principalele puncte de legătură cu alte linii importante: Piața Unirii, Universitate, Piața Romană, Piața Victoriei, Piața Presei, Aeroport Băneasa, Primăria Otopeni, Aeroport Henri Coandă (Plecări), Aeroport Henri Coandă (Sosiri). Pe sensul spre Piața Unirii vor fi efectuate opriri în stațiile: Aeroport Henri Coandă, Primăria Otopeni, Aeroport Băneasa, Piața Presei, Piața Victoriei, Piața Romană, Piața 21 Decembrie 1989, Piața Unirii.

La fel ca linia 783, linia 100 va circula 24/24, iar noaptea frecvența va fi de 30 minute. 

Citește și: Când se deschid pârtiile. Românii își pot planifica minivacanța de 1 decembrie la munte

Linia de autobuz 442 va opri la Aeroportul Internațional „Henri Coandă”

De asemenea, TPBI a anunțat că va mai exista o altă linie care va lega Aeroportul Otopeni de orașul București. Este vorba despre linia de autobuz 442 al cărei traseu va fi modificat cu trecere pe la Aeroportul „Henri Coandă”.

Astfel, autobuzele liniei 442 vor circula pe traseul: terminal „Therme București”, DN1, Centrul comercial Balotești, DN1, Otopeni, Bd. Aeroportului, stația „Aeroport Henri Coandă Sosiri”, Bd. Aeroportului, DN1, Șos. București-Ploiești, Bd. Mărăști, terminal „Piața Presei”, cu întoarcere pe  Bd. Mărăști, Șos. București-Ploiești, DN1, Otopeni, stația „Aeroport Henri Coandă Plecări”, Bd. Aeroportului, DN1, Balotești, terminal „Therme București”.

De asemenea, va fi suplimentat și numărul vehiculelor de pe linia 442, intervalul de circulație al acestora în orele de vârf fiind 20 de minute. 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Stiri Romania

Asociația pastel și Kaufland România donează rechizite pentru un an elevilor unei comune din Delta Dunării

Published

on

Asociația pastel și Kaufland România implementează a treia ediție a proiectului „StartEDU”, prin care donează rechizite și materiale didactice copiilor care locuiesc în satele izolate C.A Rosetti, Letea, Periprava, Sfiștofca și Cardon, din județul Tulcea.

Pachetele conțin ghiozdane, penare complet echipate cu instrumente de scris, creioane colorate, carioci, caiete, acuarele, cărți de beletristică și multe alte materiale didactice pentru ca 45 de elevi să înceapă anul școlar pregătiți și să îl finalizeze, fără să întâmpine lipsuri. Pe lângă aceasta, kiturile au fost suplimentate cu o serie de pachete speciale, pentru cele trei școli din comunitate, cu produse și materiale necesare pentru buna funcționare, inclusiv articole de curățenie.

Inițiativa face parte din misiunea Asociației pastel „Nicio lună fără o faptă bună”, prin care ONG-ul militează pentru construirea unui obicei din implicarea în acțiuni comunitare.

Copiii din mediul rural nu au întotdeauna acces la suportul educațional de care au nevoie la școală.

  • În satele C.A Rosetti, Letea, Periprava, Sfiștofca și Cardon din Delta Dunării sunt 45 de copii de grădiniță, elevi în ciclul primar și gimnazial.
  • Existența claselor este posibilă doar cu predare simultană, deoarece numărul de elevi este insuficient pentru a forma clase omogene.
  • Majoritatea familiilor au posibilități materiale reduse, motiv pentru care educația nu mai face parte din topul priorităților, fiind înlocuită cu activități casnice și muncă.
  • Cele 5 sate formează una dintre cele mai izolate comune din România, aflată la peste 100 de KM de primul oraș. Drumul este anevoios, implică deplasarea cu autoturismul și ambarcațiuni și costă, în medie, 200 lei de persoană, o sumă extravagantă pentru multe familii.

Soluția? Egalizarea șanselor de învățare pentru elevii de la sate 

Într-un context în care o familie din Delta Dunării trebuie să aleagă între nevoile de bază și educație, un copil este nevoit să îngrijească animalele sau să cultive pământul, în loc să meargă școală. Această realitate ne arată că școala devine opțională, iar din lipsa resurselor materiale, copiii nu au rechizite, uniforme și chiar alimente adecvate, ceea ce duce la absențe frecvente sau chiar abandon școlar.

Proiectul StartEDU are ca obiectiv înlăturarea unui obstacol din calea accesului la educație: oferirea de rechizite școlare gratuite menite să sprijine accesul egal la educație pentru toți copiii, indiferent de mediu.

Primele două ediții  ale proiectului StartEDU s-au desfășurat în aceeași comunitate, în 2022 și 2023.  Rezultatele edițiilor precedente sunt:

Medii mai mari și primul premiu I acordat în ultimii ani. Datorită materialelor și rechizitelor donate anul trecut, copiii au (re)descoperit plăcerea de a merge la școală, de a explora și de a-și dezvolta noi abilități. La finalul ultimilor doi ani școlari, mediile copiilor au fost considerabil mai mari decât cele din anul școlar precedent, iar profesorii au fost mândri să acorde, după mult timp, un premiu I unui elev care a avut rezultate școlare foarte bune. Cu un an înainte, niciun elev nu s-a calificat pentru premiul I.

Promovabilitate de 100%. Promovabilitatea a crescut în școlile din Letea, Periprava și C. A. Rosetti, un rezultat mult îmbunătățit față de anii anteriori.

Procesul de predare s-a îmbunătățit. Datorită noilor resursele (dicționare, caiete și fișe de lucru), munca la clasă s-a îmbunătățit și a devenit mai eficientă. În plus, profesorii au avut un spectru mai larg și divers de evaluare a cunoștințelor și de notare. Dacă înainte notau elevii doar după lecțiile din manuale, acum profesorii au ținut cont, în procesul de evaluare, și de rezultatele din caietele de lucru și implicarea lor în activitățile extrașcolare.

Egalitate de șanse în educație. Proiectul startEDU își propune să mișcoreze decalajul dintre educația din mediul rural și alte zone mai prospere.

Partenerii proiectului StartEDU 2024 sunt: Kaufland România și VARD Electro.

Continue Reading

Stiri Romania

Clinica PATRUPET – Medicină la superlativ, la ceas de sărbătoare! 10 ani de la prima hemodializă în medicina veterinară românească!

Published

on

Clinica PATRUPET, un nume sinonim cu excelența în medicina veterinară, atinge în data de 10 septembrie o bornă remarcabilă: împlinirea a 10 ani de la prima hemodializă realizată cu succes la căței. Din 2014 până în prezent, peste 500 de pacienți au beneficiat de acest tratament excepțional. Acest moment de referință subliniază angajamentul continuu al Clinicii PATRUPET față de sănătatea și bunăstarea animalelor de companie, stabilindu-se ca un lider incontestabil în domeniul nefrourologiei veterinare din Europa.

Fondată de Prof. Dr. Bogdan Alexandru Vițălaru, Clinica PATRUPET a devenit rapid un centru de excelență în tratarea afecțiunilor nefro-urologice și nu numai, oferind soluții inovatoare și accesibile pentru bolile care, în trecut, erau considerate fatale. Cu o echipă dedicată de aproape 20 de medici și asistenți, clinica a reușit să schimbe cursul vieții pentru mii de animale de companie și pentru proprietarii acestora.

Inovație în Medicina Veterinară: Tratamente de Avangardă

Unul dintre pilonii succesului Clinicii PATRUPET este abordarea sa inovatoare în terapia bolilor renale la animalele de companie. Dr. Vițălaru și echipa sa au introdus tehnologia de dializă adaptată pentru animale, deschizând unul dintre primele centre de nefro-urologie și dializă veterinară din Europa. Această realizare a revoluționat tratamentul bolilor renale, oferind o șansă la viață pentru sute de pacienți, care altfel ar fi fost condamnați.

Educație și Prevenție: Punctele Forte ale Clinicii

Pe lângă tratamentele avansate, Clinica PATRUPET se distinge prin accentul pus pe educația prin prevenție. Prin centrul său modern de training, clinica nu doar tratează, ci și educă. Proprietarii de animale de companie sunt instruiți în aspecte esențiale ale îngrijirii, prevenind astfel multe dintre afecțiunile care ar putea pune viața animalelor în pericol.

De asemenea, clinica sprijină continuu educația medicilor veterinari din întreaga Europă, oferind cursuri și workshop-uri de specialitate. Dr. Vițălaru, devenit profesor asociat la universități prestigioase, își împărtășește expertiza în urologie și nefrologie, contribuind la formarea noilor generații de medici veterinari. De asemenea, în cadrul Clinicii PATRUPET, alături de colega sa, Asist. univ. Dr. Alina Ștefănescu, coordonează numeroși studenți din întreaga lume care participă la programe de studii Erasmus.

Recunoaștere și Premii

Datorită serviciilor de înaltă calitate și a impactului semnificativ asupra comunității veterinare, Clinica PATRUPET a primit numeroase premii și distincții. Printre acestea, se remarcă Premiul Didier-Noël Carlotti, acordat Dr. Vițălaru pentru contribuțiile sale excepționale la comunicarea interprofesională și educația continuă.

Privind Spre Viitor

La împlinirea a 10 ani de la prima hemodializă în medicina veterinară, Clinica PATRUPET nu se oprește aici. Continuă să își extindă orizonturile, cu scopul de a introduce noi tehnologii și tratamente inovatoare, menținându-se astfel în fruntea medicinei veterinare. Echipa Clinicii PATRUPET rămâne dedicată misiunii sale de a oferi îngrijire medicală veterinară de cea mai înaltă calitate, salvând vieți și oferind confort și fericire proprietarilor de animale de companie.

Această etapă importantă în istoria Clinicii PATRUPET nu este doar o celebrare a succesului, ci și o promisiune de a continua pe drumul excelenței, oferind îngrijire și compasiune fiecărui pacient. Clinica PATRUPET a dovedit că inovația, dedicarea și pasiunea pot schimba cu adevărat vieți – atât ale animalelor de companie, cât și ale celor care le iubesc.

Continue Reading

Stiri Romania

De ce Federația Națională a Părinților – EDUPART susține re-introducerea unei zile libere între fiecare dintre probele scrise ale examenului de Evaluare Națională?

Published

on

Elevii de clasa a 8-a, care urmează să susțină Evaluarea Națională, se află într-o etapă crucială a dezvoltării lor academice și personale. La vârsta de 14-15 ani, acești copii sunt încă într-un proces intens de dezvoltare cognitivă și emoțională, iar cerințele examenelor pot genera un nivel de stres semnificativ. În acest context, oferirea unei zile libere între probele Evaluării Naționale ar aduce multiple beneficii esențiale pentru sănătatea și performanța lor.

9 Motive pentru care ar trebui să existe o zi liberă între probele de la examenul evaluării naționale:

1. Dezvoltarea emoțională fragilă: La această vârstă, elevii nu au încă maturitatea emoțională a liceenilor de clasa a 12-a. Pauzele între probe ajută la gestionarea mai bună a emoțiilor și la reducerea anxietății specifice examenelor.
2. Capacitate redusă de concentrare pe termen lung: Studiile arată că adolescenții mai tineri au o capacitate limitată de a menține concentrarea pe perioade lungi de timp. O zi liberă ar permite elevilor să își refacă resursele cognitive și să abordeze fiecare probă mai odihniți.
3. Nevoia de odihnă: La această vârstă, copiii au nevoie de mai multă odihnă pentru a funcționa optim. Stresul și epuizarea zilei de examen pot avea un impact negativ semnificativ asupra sănătății lor mentale și fizice, iar o zi liberă între probe ar putea preveni aceste probleme.
4. Suportul părinților și al familiei: Elevii de clasa a 8-a depind încă foarte mult de sprijinul emoțional și organizatoric al părinților. O zi liberă ar permite familiei să ofere un sprijin adecvat, ajutând copilul să se pregătească în mod eficient pentru următoarea probă.
5. Gestionarea mai bună a timpului de studiu: Elevii din clasa a 8-a nu au încă experiența necesară pentru a-și gestiona eficient timpul de studiu în condiții de stres. O zi liberă ar oferi timpul necesar pentru revizuirea și aprofundarea materiei într-un ritm adecvat, fără presiune excesivă și nejustificată.
6. Echilibru între școală și viața personală: La această vârstă, este esențial să se mențină un echilibru sănătos între studiu și activitățile recreative. O zi libera ar contribui la menținerea acestui echilibru, prevenind supraîncărcarea și burnout-ul.
7. Prevenirea problemelor de sănătate: Copiii la această vârstă sunt mai vulnerabili la probleme de sănătate cauzate de stres, cum ar fi tulburările de somn sau problemele digestive. Pauzele între examene ar putea reduce riscul acestor probleme.
8. Abilități de coping subdezvoltate: În comparație cu elevii mai mari, copiii de clasa a 8-a nu au dezvoltat pe deplin abilitățile necesare pentru a face față stresului intens. Pauzele sunt esențiale pentru a le permite să își dezvolte aceste abilități treptat.
9. Prevenirea eșecului școlar: Un program prea intens de examene, fără pauze, poate duce la eșecuri școlare pe fondul supraîncărcării mentale. O zi liberă între probe ar putea contribui la prevenirea unor astfel de situații, asigurând o mai bună pregătire și performanță la Evaluarea Națională.

La aceste 9 motive adăugăm inclusiv Ordinul Ministerului Sănătății Nr 1456/2020 pentru aprobarea normelor de igienă din unităţile pentru ocrotirea, educarea, instruirea, odihna și recreerea copiilor și tinerilor, la art.40 (3), care recomandă că: „tezele și lucrările de control nu se stabilesc în două zile consecutive”. Președintele Federației Naționale a Părinților – Edupart, Cătalin Viorel NAN: În acest sens facem un apel ferm către factorii decizionali din educație să ia în considerare argumentele de mai sus și să abrobe introducerea zilelor libere între probele examenului de Evaluare Națională pentru absolvenții claselor a VIII-a. Este esențial să protejăm sănătatea copiilor noștri, oferindu-le condițiile optime pentru a-și atinge potențialul maxim.”

Continue Reading

Trending