Connect with us

Stiri Romania

România atinge borna de 1.000 de km de autostradă. Când va fi deschis traficul pe lotul Nuşfalău – Suplacu de Barcău, pe Autostrada Transilvaniei

Published

on

Sursa foto: Pexels

Vineri, 22 septembrie, ar putea fi deschis traficul pe lotul Nuşfalău – Suplacu de Barcău, pe Autostrada Transilvaniei, anunță Asociaţia Pro Infrastructură. Odată cu deschiderea celor 13.55 km ai acestei secțiuni, România va atinge Borna de 1.000 de km de autostradă.

Lotul Nuşfalău – Suplacu de Barcău, pe Autostrada Transilvaniei s-ar putea deschide pe 22 septembrie 2023

Deși termenul inițial de finalizare a lotului Nuşfalău – Suplacu de Barcău a fost luna februarie a acestui an, conform Asociaţiei Pro Infrastructură deschiderea oficială ar putea avea loc pe 22 septembrie. „Luăm ţipla de pe muzeul A3 Nuşfalău-Suplacu de Barcău şi atingem borna 1000. Când? Din informaţiile noastre pe 22 septembrie, dar data poate fi mutată. Constructorul bibileşte ultimele detalii, iar descărcarea provizorie dinspre Suplacu de Barcău este şi ea gata”, informează asociația. 

Compania din Turcia, Nurol,  care a câștigat proiectul de construcție a autostrăzii Transilvania a obținut o performanță destul de bună, totuși cu o întârziere de peste șase luni de la termenul stabilit inițial. „Antreprenorul general, Nurol, nu s-a mişcat rău la acest prim contract pe care l-a câştigat în România, dar nici nu a reuşit o performanţă notabilă. Mai mult, aşa cum v-am spus de nenumărate ori, am fi putut circula pe cei 13,55 kilometri dintre Nuşfalău şi Porţ încă din luna iulie, dar oficialii CNAIR au tergiversat nepermis de mult rezolvarea birocraţiei aferente descărcării provizorii.”

Citește și: Cutremur cu magnitudinea de peste 4 grade a avut loc sâmbătă în România. Unde s-a resimțit seismul

România ajunge la o treime din necesarul de autostradă pentru o reţea rutieră modernă

Deschiderea traficului pe această secțiune este cu atât mai importantă cu cât România va atinge borna de 1.000 km de autostradă odată cu lansarea celor 13,55 km de pe lotul Nuşfalău – Suplacu de Barcău. Este un eveniment important pentru țara noastră, astfel România ajungând la o treime din kilometrajul necesar pentru o rețea rutieră modernă. „Contorizăm 968,31 km de autostradă la care se adaugă cei 39,85 km de drum expres veritabil de pe DEx12 Slatina-Balş. 1008,16 km de drumuri de viteză şi… siguranţă. Aproximativ o treime din cei 3000 km cât ar trebui să avem în ţară pentru o reţea rutieră modernă”, anunță Asociaţia Pro Infrastructură.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bani si afaceri

Afacerile LEMET și LEMS au crescut în 2023 la 330 milioane lei

Published

on

LEMET, unul dintre cei mai mari producători de mobilă la nivel național și unul dintre cei mai mari retaileri prin brand-ul LEMS, a înregistrat în anul 2023 vânzări de 329,9 milioane lei. ”Cifra reprezintă o creștere de o singură cifră față de 2022”, a declarat Alexandru Rizea, director general LEMET.
LEMET, companie 100% românească care operează platforma industrială din comuna Brebu, județul Prahova, a derulat în 2023 investiții de 10,2 milioane de lei, în producție și pe segmentul de retail. Pentru activitățile de CSR, compania a alocat suma de aproximativ 0,5 milioane de lei.
Compania LEMET a dezvoltat brandul de magazine LEMS pentru vânzarea produselor sale și pentru a fi cât mai aproape de potențialii clienți. În prezent, rețeaua LEMS are cea mai mare acoperire la nivel național, aproximativ 75.000 metri pătrați de retail în aproape toate județele țării. LEMET operează o rețea de 70 de magazine amenajate la aceleași standarde înalte, de design și de calitate, care se identifică ca făcând parte din brandul LEMS. La 31 decembrie 2023 compania, împreună cu rețeaua LEMS, avea 1600 de angajați.

Energie verde la LEMET

„Creșterea facturii de energie electrică este cauzată în totalitate de modificarea prețului de achiziție care a crescut în 2023 cu 32% față de 2022 și cu 153% față de 2021. Cantitatea de energie electrică preluată din sistemul național a scăzut în 2023 cu 21,5% față de 2022 și cu 35,2% față de 2021.
Pentru a diminua costurile și pentru a contribui la creșterea componentei verzi în valoarea produselor LEMET, am construit cinci centrale fotovoltaice, totalizând 1810 kW ca putere instalată. Energia electrică produsă echivalează cu reducerea a 960t /an de emisii CO2”, a declarat Alexandru Rizea, director general LEMET.

Despre LEMET

Compania LEMET a fost înființată în 1991 și deține linii de producție și spații de depozitare în suprafață totală de peste 40.000 metri pătrați. Aici anual se prelucrează aproximativ 3.500.000 panouri PAL și MDF, se produc peste 80.000 unități din lemn masiv și peste 13.000 unități de tapițerie. În noiembrie 2023 a fost pusă în funcțiune prima linie de producție formată din echipamente inovatoare cu caracteristici Industry 4.0 și IIoT (Industrial Internet of Things). Este vorba despre o investiție de aprox. 9 milioane de lei, tehnologia anului 2023 care este capabilă să lucreze în parametri anilor 2024 – 2030”.

Continue Reading

News

Loto 21 ianuarie 2024. Ce bani sunt puși în joc la extrageri loto de duminică la 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40, Super Noroc

Published

on

La tragerile loto de duminică, 21 ianuarie 2024 este pus în joc un report spectaculos. Află în rândurile de mai jos pe NewsOne.ro ce sume a pus la bătaie Loteria Română pentru 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40, Super Noroc.

  • Report la Loto 6/49 la categoria I de peste 5,13 milioane de euro
  • Report la Joker la categoria I de peste 4,70 milioane de euro
  • Report cumulat la Noroc de peste 1,57 milioane de euro

Te-ar putea interesa și: Zodii norocoase în anul karmic 2024. Horoscop cu Mihai Voropchevici: „Anul vine pentru ei cu o lecție”

TRAGERILE LOTO SE VOR DIFUZA, IN DIRECT, PE ROMANIA TV LIVE, IN CADRUL EMISIUNII “ROMANII AU NOROC”, INCEPAND CU ORA 18:30

Duminica, 21 ianuarie, vor avea loc noi trageri Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 si Super Noroc, dupa ce la tragerile loto de joi, 18 ianuarie, Loteria Romana a acordat 20.739 de castiguri in valoare totala de peste 1,59 milioane de lei.

Reportul Loto 21 ianuarie 2024. Ce bani sunt puși în joc la extrageri loto de duminică la 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40, Super Noroc

La Loto 6/49 se inregistreaza la categoria I un report in valoare de peste 25,55 milioane de lei (peste 5,13 milioane de euro).

La Noroc este in joc un report cumulat in valoare de peste 7,85 milioane de lei (peste 1,57 milioane de euro).

La Joker, la categoria I, se inregistreaza un report in valoare de peste 23,41 milioane de lei (peste 4,70 milioane de euro), iar la categoria a II-a este in joc un report in valoare de peste 316.300 de lei (peste 63.500 de euro).

La Loto 5/40 este in joc la categoria I un report in valoare de peste 52.500 de lei (peste 10.500 de euro).

La Super Noroc este in joc un report cumulat in valoare de peste 24.200 de lei.

Te-ar putea interesa și: Cum va fi vremea după trecerea ciclonului polar. Ce ne așteaptă în săptămâna 22 – 28 ianuarie 2024, începând de luni

NOROC PENTRU TOȚI ROMÂNII! S-a castigat premiul de categoria I

La tragerea Noroc Plus de joi, 18 ianuarie, s-a castigat premiul de categoria I in valoare de 153.229,60 lei. Biletul norocos a fost jucat prin aplicatia mobila AmParcat.ro, anunță Loteria Română.

La tragerea Joker de joi, 18 ianuarie, s-a castigat premiul de categoria a III-a in valoare de 57.327,36 lei. Biletul norocos a fost jucat la o agentie din Ploiesti.

Te-ar putea interesa și: Horoscop săptămânal 22-28 ianuarie 2024, cu Mihai Voropchievici. Ce ne aduce un nou început de săptămână

Continue Reading

Stiri Romania

Protestele vor continua | Lider al fermierilor, după întâlnirea cu ministrul Finanţelor: „Nu s-a ajuns la niciun acord”

Published

on

Lider al fermierilor după întâlnirea cu ministrul Finanţelor: Nu s-a ajuns la niciun acord
Photo: Facebook

Protestul fermierilor și transportatorilor 2024. Unul dintre liderii fermierilor, Dănuţ Andruş, a afirmat duminică, după întâlnirea avută la Ministerul Finanţelor, că nu s-a ajuns la niciun acord şi că protestele vor continua. După ce ai pacurs, spune-ne pe Facebook și Instagram dacă ți-a fost de ajutor materialul!

De ce se protestează? Iată o listă cu cererile protestatarilor:

  • plafonarea prețurilor RCA;
  • evitarea unor duble taxări;
  • măsuri de fluidizare a traficului prin vămi;
  • acordarea alocației de cazare fără documente jutificative și în mediul privat, așa cum se întâmplă în sectorul bugetar;
  • introducerea unei alocaţii de hrană neimpozabilă pentru lucrătorii detaşaţi, neimpozabilă;
  • reglementarea unei legi anti-dumping care să pedepsească prestarea unui serviciu la un tarif care nu acoperă costurile implicate;
  • posibilitatea recuperării unui procent din acciza la combustibil pentru firmele de transport;
  • controlul camioanelor ucrainene pe teritoriul României să se facă așa cum se face și în cazul celor românești;
  • ușurarea accesului camioanelor românești în Portul Constanţa, aglomerat de fluxul mare de camioane ucrainene.

Protestul fermierilor și transportatorilor 2024. Aproximativ 6.000 de camioane ar fi participat miercuri la protestul transportatorilor, nemulţumiţi mai ales de scumpirea polițelor RCA. Protestul transportatorilor a blocat sau îngreunat traficul pe autostrada A 1, Bucureşti – Piteşti. De asemenea, s-au format coloane de mașini pe centura Capitalei, între Chiajna şi Bragadiru. Proteste similare au fost la Cluj, Galați, Buzău, sau Suceava.

Proteste ale transportatorilor şi ale fermierilor. Ei vor să solicite autorizaţie pentru un protest în Piaţa Victoriei

„În urma întâlnirii cu domnul ministru al Finanţelor,  declarăm că nu s-a ajuns la niciun acord, motivând legislaţia europeană. Prin acorduri asumate de România la Comisia Europeană, nu s-au găsit soluţii pentru reducerea cheltuielilor bugetare în toate domeniile. În concluzie, protestul nostru va continua la nesfârşit, până când aceste autorităţi vor înţelege că neputinţa dumnealor de a gestiona o ţară este reală. Din păcate, avem lista revendicărilor pe agricultură şi pe transport, iar din acele revendicări nu s-a acceptat decât o singură revendicare, aceea cu profitul reinvestit în fermă şi în transport. Asta înţelege domnul ministru să susţină economia românească, neputând justifica incompetenţa statului de a gestiona banul public. S-au acceptat toate, dar nu se poate niciuna. Asta este concluzia. Totul se motivează pe Comisia Europeană, totul se motivează legislativ. Ne trimite domnul ministru la  cei care au scris PNRR”, a declarat jurnaliştilor, Dănuţ Andruş, la ieşirea de la negocieri, potrivit News.ro.

 

„Vom protesta pentru că este singura noastră formă de a striga necazul acestor două clase sociale şi a multora care sunt în România pe anumite teme. Ministerul Finanţelor avea măsuri concrete pe care putea să le ia în calcul”, a mai transmis unul dintre liderii fermierilor.
Andruş a amintit că au existat nişte facilităţi pentru diverse categorii care au fost anulate.

„Dorim intervenţia statului prin cadre legislative. Nu cerem bani, nu cerem benzină. (…) Nu suntem noi obligaţi să suportăm datoria publică a statului român. (…) Noi am avut nişte exonerări în construcţii, în agricultură, în IT, în transporturi, facilităţi pe care nu le mai avem”, a mai declarat Andruş.
El a mai anunţat că problemele protestatarilor sunt legate de mai multe instituţii.

„Problemele noastre nu sunt legate doar de agricultură sau de transporturi, sunt legate de toate instituţiile statului, inclusiv Banca Naţională. Sunt reguli făcute pe care nu le mai putem suporta. Noi nu mai suntem bancabili, nu mai avem posibilitatea să ne desfăşurăm activitatea în ţară. Suntem pribegi în ţara noastră. Nu se poate aşa ceva”, a mai declarat Dănuţ Andruş.

 

Continue Reading

Trending