Connect with us

Cultura

Sondaj Libris: 40% dintre părinți cumpără articolele școlare după începerea anului școlar

Published

on

Libris, librăria online cu cea mai mare ofertă de carte școlară din România, a derulat în perioada 1-10 septembrie un sondaj* în rândul mamelor, cu privire la obiceiurile de achiziție pentru articole școlare în contextul începerii școlii. Calitatea produselor, prețurile competitive și oferta variată sunt principalele criterii pe care părinții le au în vedere atunci când aleg magazinul de unde își fac cumpărăturile pentru școală.

Când vine vorba despre ce conține coșul de cumpărături la început de an școlar, o treime dintre respondenți cumpără doar manuale, culegeri și cărțile din bibliografie obligatorie, în timp ce 60% aleg și cărți educative, iar caietele de lucru și auxiliarele se găsesc în 71% dintre coșuri.

Uniforma școlară face parte din achizițiile a 40% dintre respondenți, în timp ce articolele sportive și alte articole vestimentare sunt în coșul a 67%, respectiv 56% dintre participanții la sondaj. Rechizitele și accesoriile sunt înnoite de 89% dintre respondenți, în timp ce doar 14% achiziționează echipamente electronice (ceas inteligent, tablete, telefoane) cu ocazia începutului anului școlar.

Întrebați ce tip de cărți obișnuiesc să achiziționeze pentru copii, majoritatea părinților au indicat ca răspuns „cărți de referință, ținând cont de preferințele copilului (88% dintre răspunsuri), cărți din bibliografia obligatorie (48%) și manuale școlare (31%).

Potrivit sondajului demarat de Libris, principalele criterii pe care părinții le au în vedere atunci când aleg magazinul de unde cumpără pentru școală sunt, în ordine: calitatea produselor, prețurile competitive, oferta variată, promoțiile și ofertele speciale, preferințele copiilor, recomandările cadrului didactic, proximitatea magazinului și recomandările prietenilor sau familiei.

Rugați să acorde o notă de la 1 la 5 importanței pe care o acordă utilității, prețului și esteticii în decizia de cumpărare a articolelor școlare, 73% dintre mame au indicat ca fiind „foarte importantă” utilitatea, 23% au dat notă maximă esteticii, în timp ce prețul este considerat un criteriu foarte important de către o treime dintre părinți.

Când vine vorba de criteriile de care țin cont copiii în decizia de achiziția a articolelor școlare, conform părinților, pentru 67% dintre copii, utilitatea este cel mai important criteriu, urmată de estetică (25%), preț (5%) și marca produselor (3%)

Întrebați de unde fac cumpărăturile necesare pentru școală, mai mult de 65% dintre mamele participante la sondaj au răspuns că preferă să cumpere atât online, cât și din magazine fizice, în funcție de unde găsesc ce au nevoie, în timp ce 20% preferă să cumpere articole online, 7% achiziționează fizic din lanțurile mari de hipermarketuri, iar 8% se orientează către papetării sau librării.

În ceea ce privește necesarul de rechizite, un părinte din 3 declară că face achizițiile pentru noul an școlar cu 1-2 săptămâni înainte de începerea școlii, în timp ce peste 40% merg la cumpărături după ce începe școala, pe baza listei cu necesarul întocmit de cadrul didactic. 16% dintre părinți cumpără articolele școlare din timpul vacanței de vară, iar 11% declară că nu au un obicei pentru aceste achiziții.

85% dintre părinți consultă copiii când aleg articole școlare

Dacă 17% dintre mame nu merg cu copiii la cumpărături, peste 70% dintre ajung la cumpărături cu copiii pentru articole școlare de cel puțin 2 ori pe an.

Când vine vorba despre cărțile pentru lectura obligatorie sau facultativă, în timp ce un sfert dintre părinți le achiziționează în timpul vacanței de vară, iar 5% se bazează exclusiv pe împrumutul de la bibliotecă, peste 65% dintre respondenți așteaptă recomandările cadrului didactic și le achiziționează după debutul anului școlar.

Potrivit sondajului Libris, 85% dintre părinți obișnuiesc să consulte copiii când vine vorba de achiziția articolelor școlare și să țină cont, pe cât posibil, de preferințele lui, în timp ce 15% nu fac acest lucru, argumentând că fie este prea mic copilul, fie are criterii diferite de ale părintelui.

Maxim 500 bugetul alocat pentru articole școlare

În contextul începerii școlii, majoritatea părinților (70%) cheltuie în medie sub 500 lei pentru manuale, caiete, cărți, rechizite și accesorii necesare procesului educațional, în timp ce un părinte din 5 alocă pentru aceste cheltuieli între 500 și 800 lei.

Pentru cumpărăturile facultative cu ocazia începerii școlii, cum ar fi cărți educative și volume de lectură din afara bibliografiei obligatorii, o treime dintre părinți alocă sub 200 lei, în timp ce mai mult de jumătate (55%) alocă între 200 și 500 lei.

Întrebați cât de importante consideră că sunt articolele școlare non-obligatorii în procesul educațional al copiilor, incluzând aici cărți educative, articole de papetărie precum suporturi de creioane, evidențiatoare, markere, mape, dosare etc, aproape 60% dintre respondenți au indicat că acestea sunt foarte importante, deoarece creează contextul pentru un proces de învățare mai plăcut. Dacă un sfert dintre părinți consideră că sunt importante, fiind un ajutor în procesul educativ, 12% spun că sunt binevenite, dar că au importanță moderată, adică se poate și fără.

„Începutul școlii este o perioadă specială și suntem entuziasmați să aducem un strop de magie în această aventură alături de cititorii noștri. Știm cât de important este ca noul an școlar să înceapă cu încredere, de aceea am creat campania Back to School ca un Supererou menită să-i inspire și să-i susțină atât pe copii și tineri, cât și pe părinți și profesori. Și pentru a aduce o notă de magie și aventură în această călătorie a cunoașterii, trei eroi din universuri diferite ni se vor alătura. Fiecare dintre aceștia poartă un element unic și valoros, amintindu-ne că începutul unui nou an școlar este despre învățare, dezvoltare și conectare. Îi invităm să se împrietenească cu personajul oferit în kit, să-i descoperi superputerile, să afle cum poate influența și inspira lumea din jurul său și să se lase purtat de povestea Back to School ca un Supererou”, mai spune Laura Țeposu.

Sub umbrela #Back To School ca un Supererou”, Libris derulează în perioada 11-24 septembrie, o campanie dedicată începutului școlii și își întâmpină cititorii cu reduceri de până la 30% la manuale și carte școlară, transport gratuit la toate comenzile de pe 100 lei și cadou kit de supererou la orice comandă de minimum 100 lei.

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cultura

„O viață imposibilă” de Matt Haig apare astăzi, simultan în România și internațional

Published

on

Matt Haig, unul dintre cei mai apreciați scriitori contemporani și autorul bestsellerului  „Biblioteca de la miezul nopții”, revine în atenția cititorilor cu un nou roman, „O viață imposibilă”, ce se lansează în România astăzi, concomitent cu lansarea internațională. Apreciat pentru abilitatea sa de a explora cu subtilitate și empatie complexitatea sufletului uman, Haig își invită cititorii într-o nouă călătorie literară care îmbină introspecția profundă cu narațiunea captivantă.

„O viață imposibilă” urmărește povestea lui Grace Winters, o profesoară de matematică pensionată, care primește moștenirea unei case dărăpănate pe o insulă mediteraneană. Într-o călătorie fără întoarcere, fără ghid și fără plan, Grace ajunge în Ibiza, unde în peisajul idilic al insulei încearcă să dezlege misterul morții unei prietene înstrăinate. Această explorare o forțează să se confrunte cu propriile temeri și regrete, într-o incursiune profundă în trecutul său. Haig folosește această poveste pentru a medita asupra relației dintre trecut și prezent, asupra emoțiilor umane și a felului în care alegerile ne modelează viețile.

Noul roman al lui Matt Haig, „O viață imposibilă”, a fost deja întâmpinat cu entuziasm de către cititorii români care au avut privilegiul de a parcurge o versiune preliminară a cărții, distribuită înainte de lansarea oficială.

Emanuel Iavorenciuc de la Istoria pe răzătoare afirmă: „Matt Haig are grijă să-l conducă atent pe cititor în inima celui mai important mesaj. În lumea noastră interioară există acel ceva care ne așteaptă și care, în pași timizi, ne arată drumul.

Într-o notă similară, Ioana Middlebrook (Ciobanul de azi)  remarcă faptul că „O viață imposibilă de Matt Haig este o sămânță de speranță și curaj cultivată în peisaj maritim, ce reflectă în stilul unic al autorului o abordare sensibilă a luptei interioare.

Diana Cosmin, jurnalist și owner al platformei finesociety.ro subliniază: „Este o carte de nelăsat din mână în stilul inconfundabil al lui Haig: o poveste incitantă, cu o premisă ieșită din comun, folosită ca pretext pentru a explora lucruri de viață, emoții, sentimente și vieți „cu defecte”, inspirate de propria luptă a autorului cu depresia și ADHD-ul.”

Romanul „O viață imposibilă” este disponibil de astăzi în librăriile din toată țara, pe nemira.ro și în format audio pe audiotribe.ro.

Continue Reading

Cultura

Calea Victoriei, invadată de cititori. Mii de localnici și turiști au descoperit o nouă specie pe cale de dispariție

Published

on

Pe 24 august, între orele 17:00 și 21:00, Calea Victoriei a devenit locul unei întâlniri neobișnuite cu una dintre cele mai rare specii din România: cititorul. În cadrul seriei de evenimente Străzi Deschise,  mii de bucureșteni și turiști au avut ocazia să admire o expoziție inedită de statui vii, dedicată lecturii.

Expoziția temporară, intitulată sugestiv „Cititorul – O nouă specie pe cale de dispariție”, și-a făcut debutul la Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” în weekendul 27-28 iulie și a revenit pentru a doua ediție pe Calea Victoriei, în inima Capitalei. Organizată de editura Nemira și Saatchi Creative Hub, în colaborare cu ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului București, expoziția e parte a unei campanii de încurajare a lecturii și a fost concepută pentru a atrage atenția asupra declinului dramatic al numărului de cititori din România.

Cei care s-au plimbat sâmbătă seara pe Calea Victoriei au fost surprinși să observe diverse „specii” de cititori, de la cititorul de ficțiune română sau străină la cel de non-ficțiune. Pe lângă experiența vizuală inedită, trecătorii au avut ocazia să primească recomandări de lectură și să afle cum pot susține pe mai departe această inițiativă menită să salveze cititorii de la dispariție.

Iar Străzi Deschise, seria de evenimente care transformă Calea Victoriei într-un spațiu pietonal dedicat culturii și artei, a oferit astfel un cadru perfect pentru a aduce în atenția publicului larg problema declinului cititorilor și pentru a încuraja întoarcerea la lectură.

„Cititorul – O nouă specie pe cale de dispariție” este un proiect creat de Saatchi Creative Hub pentru Nemira și este o continuare firească a campaniei Bookvertising, demarată în 2022. Bookvertising a adus primul mesaj de interes public care promovează lectura, obiectivul principal al proiectului fiind acela de a încuraja lectura și de a promova autorii români, invitând brandurile prezente în România să plaseze în propriile reclame cărți scrise de aceștia din urmă. Și alte edituri s-au alăturat inițiativei Nemira, iar platforma Bookvertising rămâne deschisă în continuare tuturor editurilor și brandurilor care doresc să se alăture demersului. Campania a fost distinsă cu numeroase premii naționale și internaționale în 2022 și 2023.

„Cititorul – O nouă specie pe cale de dispariție” este o inițiativă Nemira susținută de Aqua Carpatica.

Continue Reading

Cultura

Noutățile editoriale ale toamnei la Nemira

Published

on

Chiar dacă încă ne bucurăm de soare și vară, sezonul zilelor reci și lecturilor lungi se apropie, iar noi ne pregătim cu cele mai potrivite titluri, perfecte pentru ultimele luni ale anului: cărți cu personaje de neuitat, lumi magice în care ne putem pierde ore întregi, thrillere de parcurs cu sufletul la gură, memorii ale unor artiști speciali,  cărți-ghid pentru a deveni cea mai bună versiune a noastră, povești și romane de dragoste ideale în așteptarea zilelor de sărbătoare și multe altele.

Fanii Matt Haig nu vor fi dezamăgiți în această toamnă. Aceștia se vor bucura, din 29 august, de „O viață imposibilă, un nou roman semnat de autorul de bestsellere, o lectură pe care cititorii din România o pot descoperi concomitent cu cei din Marea Britanie. Unul dintre cele mai importante proiecte editoriale ale anului, „O viață imposibilă aduce o poveste despre speranță, un nou început și puterea de a-ți schimba viața.

Nici fanii Stephen King nu au fost uitați. După surpriza „Îți place mai întunecat”,  autorul fenomen pe care îl sărbătorim mereu în septembrie, vine în Armada cu un titlu special, de recitit sau descoperit.

Până la finalul anului cititorii se vor putea delecta cu titluri speciale semnate și de alți autori extrem de iubiți și apreciați precum Brianna Wiest, Muriel Barbery, Al Pacino, David Lynch, V.E. Schwab, Josie Silver sau Abby Jimenez.

ARMADA

Toamna este prin excelență anotimpul Armada și nu întâmplător – în septembrie se împlinesc 6 ani de când imprintul aduce în bibliotecile cititorilor titurile și autorii cei mai importanți ai genului.

În septembrie, pasionații de lecturi SF se întorc în lumea orbitoare din „Culorile Magiei”. Autoare a peste 20 de bestselleruri New York Times, V.E. Schwab revine cu „Firele fragile ale puterii” o nouă aventură în care vechii prieteni și inamici deopotrivă se confruntă cu o nouă amenințare periculoasă.

Septembrie aduce și continuarea „Trilogiei Husită” prin volumele „Lumina eternă și „Luptătorii lui Dumnezeu”, semnate de autorul fenomenului The Witcher, Andrzej Sapkowski.

În octombrie cititorii pot descoperi echivalentul rusesc al lui „Harry Potter”, romanul fraților Strugațki, „Lunea începe sâmbăta”, o capodoperă comică SF. Și Rupert Homles asigură doza de amuzament și de mister a toamnei cu romanul „Cum să-ți ucizi angajatorul”, un amestec de tragi-comedie și schimbări de situație neașteptate.

Cea de-a zecea lună a anului marchează un nou eveniment editorial important pentru Armada și fanii maestrului King –  o epopee de neuitat și plină de aventuri, una dintre cele mai influente lucrări semnate de acesta, „Talismanul”.

După succesul „Trilogiei Interdependența”, care a devenit rapid bestseller New York Times, John Scalzi revine în noiembrie cu un roman de sine stătător, „The Kaiju Preservation Society”, o lectură SF despre tehnologie, viitor și dinozauri. Tot în noiembrie, Armada le propune cititorilor romanul „Nettle and Bone, un basm feminist, amuzant și macabru pe care T. Kingfisher îl pune în scenă cu mult curaj.

YORICK

În septembrie, iubitorii artelor spectacolului și nu numai, vor face cunoștință îndeaproape cu opera lui Thomas Ostermeier prin volumele „Teatru și frica și „Teatrul lui Thomas Ostermeier”, o invitație la reflecție asupra legăturii dintre teatru și realitate.

Octombrie aduce un eveniment editorial de excepție, lansarea autobiografiei lui Al Pacino. „Sonny Boy” este o carte despre memoriile unui om care nu mai are nimic de care să se teamă și nimic de ascuns.

Rămânem în lumea marilor actori și regizori și în noiembrie cu „Spațiul viselor – o privire fără precedent asupra vieții personale și creative a autorului vizionar David Lynch, o poveste spusă prin propriile sale cuvinte și ale celor mai apropiați colegi, prieteni și familie.

ORION

O modalitate excelentă de a începe toamna este printr-o călătorie de autocunoaștere alături de Brianna Wiest, autoarea unor titluri ce au devenit imediat bestsellere în România, precum „Tu ești muntele” sau „Anul care îți va schimba viața”.

Cunoscută pentru scrierile sale care cuceresc rapid topurile de vânzări, Wiest semnează în această toamnă „Adevărul tuturor lucrurilor”, o carte care promite să devină un nou succes. Cititorii vor descoperi în paginile acestei cărți povești personale profunde și unele dintre cele mai apreciate eseuri ale sale, deja populare în mediul online.

Emma Southon ne propune, de asemenea, o incursiune fascinantă în istorie cu „Povestea Romei spusă prin femei”, o lectură captivantă ce reinterpretează trecutul prin perspectiva a trei femei. Această abordare alternativă oferă o înțelegere mai nuanțată a istoriei Romei și a rolului crucial pe care l-au jucat femeile.

Într-o notă similară, academicianul Georges Minois, cunoscut publicului pentru bestsellerul său „Istoria Evului Mediu”, revine cu o nouă lucrare provocatoare. „Istoria viitorului” promite să exploreze evenimentele ce urmează să modeleze lumea, oferind o perspectivă unică asupra viitorului. Cartea va fi disponibilă în imprintul Orion din luna noiembrie.

 

 NEMIRA FICTION

Toamna aduce deznodământul a două serii speciale pentru cititorii de ficțiune. „Viața e prea scurtă ne spune Abby Jimenez în ultimul roman al seriei „Friend Zone”, în timp ce ultimul capitol din „Trilogia Jaipu” de Alka Joshi îi duce pe cititori în Parisul anilor 1970.

Autoarea bestesllerului „Eleganța ariciului”, Muriel Barbery semnează în „O roză singură o poveste despre călătoria unei femei spre o dragoste pe care nu a crezut-o niciodată posibilă, iar dublul câștigător al premiului Goncourt, Mathias Enard, va încânta cititorii cu „Vorbește-le despre bătălii, regi și elefanți și „Banchetul anual al confreriei groparilor”.

Autoarea bestsellerului New York Times, „O zi de decembrie”, Josie Silver aduce un nou roman emoționant care are amestecul perfect de ingrediente: New York, mâncare, familie și dragoste, așadar – „O iarnă la New York”.

Pentru fanii Biblioteca de la miezul nopții, Michiko Aoyama propune în noiembrie un roman japonez fermecător, bestseller internațional, despre modul în care recomandarea perfectă de carte poate schimba viața cititorilor, așadar „Ceea ce cauți se află în bibliotecă”.

Tot în noiembrie va fi publicat „Societatea ultrasecretă a vrăjitoarelor neobișnuite”, un roman de Sangu Mandanna pentru toți iubitorii de ficțiune, magie și umor negru, în care dragostea se joacă de-a v-ați ascunselea.

La final de an, debutul lui Backy Hunter aduce un roman contemplativ. „O clipă” este o poveste emoționantă despre pierdere, suferință și acceptare.

N’AUTOR

După cărțile speciale publicate recent în imprintul n’autor – „Punk requiem, de Goran Mrakić, „Ultima carte”, de Marian Coman, și „Turbo”, de Andrei Crăciun -, toamna va veni cu un braț de noutăți cărora cititorilor nu le vor putea rezista: debuturi memorabile în ficțiune și în non-ficțiune, dar și volume de neratat ale unora dintre cei mai apreciați scriitorii.

Tot în această toamnă, cititorii se vor bucura de un maraton de lecturi din colecția de autor Rodica Ojog Brașoveanu, regina thriller-ului polițist românesc. „Telefonul din bikini, „ Logofătul de taină” și „Agentul secret al lui Altîn-Bey” sunt doar primele trei titluri de notat pe lista de lecturi. Acestea vor fi urmate de „Letopisețul de argint, „Vulturul dincolo de cornul lunii” și „Ochii jupâniței”, trei thrillere istorice despre o lume uitată, plină de intrigi.

În septembrie, o lună a noilor începuturi, Magor Csibi și Radu Predescu le oferă cititorilor un ghid esențial pentru momentele cheie din viață prin cartea „Bătăliile care contează”. Cu empatie și prin reflecțiile lor profunde, autorii demonstrează că bătăliile importante nu sunt cele purtate cu cei din jur, ci mai degrabă cu sine și că experiențele pe care oamenii le trăiesc sunt pe cât de diferite, pe atât de asemănătoare în universalitatea lor.

NEZUMI

Pe lângă seriile deja începute („Mireasa străvechiului mag”, „Regatele Ruinei”, „Justițiarii din Tokio”, „Atacul titanilor”, „Atelierul vrăjitoarelor”, „Minciuna ta din aprilie”), Nezumi, primul imprint de manga în limba română în traducere directă din japoneză, aduce o nouă serie – „The Girl from the Other Side”, o fantezie eterică a echipei din spatele serialului de succes cu același nume.

NEMI

La Nemi, fiecare lectură este o invitație la visare și la descoperire. Toamna aceasta, cei mici vor explora lumea alături de Tina Balerina, în două volume speciale ale seriei.  În septembrie, Tina Balerina îi invită pe cei mici în tabăra de balet, în timp ce, în noiembrie, îndrăgitul personaj își întâmpină cititorii cu un volum dedicat vacanței de iarnă. De la balet la patine nu sunt diferențe mari, așa că Tina încearcă noi experiențe, însă descoperă surprize care îi vor schimba starea de spirit.

Tot în noiembrie, copiii pot descoperi o poveste magică de sărbători: „Mica Sanie Roșie”. Această sanie specială are un vis măreț—să devină sania lui Moș Crăciun și să răspândească bucurie în întreaga lume.

Continue Reading

Trending