Connect with us

News

Creștere cu 62% la recolta de mazăre. Ce spun reprezentanții Hortifruct despre producția de anul acesta

Published

on

producție de mazăre

Hortifruct, cel mai mare producător de conserve din România, anunță o creștere a producției în 2023 de peste 20 milioane de conserve, sticle și borcane, față de 2022 când producția a fost de 15 milioane de unități. Se estimează aceste cifre datorită creșterii producției, deoarece Hortifruct a plantat la începutul anului mai multe legume decât anul trecut, potrivit Informateca.

Așteptările au fost confirmate chiar de la primul produs recoltat: mazărea verde de grădină care are deja o creștere de 62% față de anul trecut

Hortifruct are în portofoliu brandul Naturelo și produce pentru parteneri brandurile: Cămara Noastră, Freshona, Drag de România, Hanul Boieresc etc. Aceste branduri se vând în magazinele partenere: Lidl, Carrefour, Penny și Profi.

Sortimentele cel mai vândute și de succes din ultimul an, au fost recipientele de la Naturelo cu mazăre verde de grădină și roșii cuburi. Dar, în magazinele partenere se găsesc și roșii întregi sau pasata, fasole păstăi: galbenă sau verde, bulion, pastă de tomate dar și compot de piersici.

Tot Hortifruct a anunțat că în 2023 au apărut conserve și borcane noi: pasata din roșii cherry, pasata cu busuioc, dar și noi sortimente de dulceață și gem din fructe (căpșuni, fructe de pădure, afine, piersici, caise și cireșe).

”Datorită primăverii ploioase, culturile de fructe și legume au dat mai multe roade, deci pot spune că ploaia a fost foarte benefică!”, a declarat Aurel Ștefan, director comercial Domeniile Ostrov.

Aurel Ștefan, director comercial Domeniile Ostrov.

Aurel Ștefan, director comercial Domeniile Ostrov.

Hortifruct anunță că problema forței de muncă autohtonă este foarte dificil de rezolvat, dar se încearcă o rezolvare cu forța de muncă din străinătate.

STRUGURII DE MASĂ DE LA DOMENIILE OSTROV

”Strugurii de masă sunt superbi în acest moment, 2023 este unul dintre cei mai buni ani pentru acest sortiment. Din aproximativ 200 hectare de struguri de masă avem: 120 hectare de struguri roșii ”Moldova”, 70 de hectare de struguri albi ”Victoria” (aceștia sunt struguri românești cu boabe mari, cilindrici de până la 750 de grame pe ciorchine, în plus este cel mai rezistent soi la păstrare și transport) și 20 hectare de struguri albi ”Italia”, declară Marius Comșa, director inginer agronom.

Domeniile Ostrov estimează că recoltarea strugurilor de masă va începe pe 1 august, cu o producție excelentă, între 25 și 35 de tone la hectar, deoarece am avut precipitații suficiente, cu peste 20% mai mari de media anuală normală.

PRODUCĂTORUL DOMENIILE OSTROV A ÎNCHEIAT UN PARTENERIAT CU PILOTUL CRISTIAN VELCIU

Domeniile Ostrov promovează consumul de fructe atât în media cât și în parteneriat cu pilotul de karting Cristian Velciu. La 13 ani, Cristian este deja dublu campion al României și pune succesele sale și pe seama alimentației corecte, a consumului de fructe și legume sănătoase de la producătorii români distribuiți de Domeniile Ostrov și de Organizația de producători Hortifruct.

Sloganul sub care s-a parafat colaborarea este ”Fructe pentru Campioni!”.

DESPRE ORGANIZAȚIA DE PRODUCĂTORI HORTIFRUCT: 

Organizația de producători Hortifruct colaborează cu marile lanțuri de magazine precum, de exemplu Lidl sau Kaufland, dar are desfacere și către micii distribuitori care livrează produsele în piețele tradiționale din România.

Livrările de legume și fructe românești estimate către Lidl și Kaufland pentru un an calendaristic depășesc 18 mii de tone.

Organizația mai are în portofoliu și comercianți ai fructelor și legumelor precum căpșuni (10 hectare), pepeni și dovleci (40 hectare), legume de câmp și legume de seră.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

News

32 de copii văd marea pentru prima dată, în cadrul proiectului „Mare de bine”

Published

on

32 de copii din comunitatea Amara, județul Buzău, au pășit pentru prima dată pe nisipul litoralului românesc, în cadrul celei de-a treia ediții a proiectului „Mare de bine”, organizat de Asociația pastel, cu sprijinul Kaufland România.

7 din 10 copii din mediul rural nu au fost niciodată într-o vacanță sau tabără la mare (sursa: World Vision România), vara fiind destinată activităților casnice și gospodărești. Pornind de la această realitate, proiectul „Mare de bine” își propune să reducă decalajul dintre mediul urban și cel rural, prin oferirea copiilor din medii defavorizate și cu rezultate bune la învățătură, o experiență memorabilă, cu valoare educativă și emoțională.

Pe parcursul a patru zile, copiii au participat la activități educative, recreative, de ecologizare și dezvoltare personală, în orașul Mamaia. Agenda a inclus plimbări cu telegondola, o excursie la Microrezervația din Constanța, o ieșire la film și multă distracție pe plajă.

„Marea nu este doar o destinație, este o promisiune că orice copil merită o șansă la bucurie, explorare, visuri. Pentru copiii din Amara, marea a fost mereu o poveste, dar acum este o amintire reală. Cu sprijinul Kaufland România, am construit o vacanță de neuitat. Copiii s-au întors acasă cu stima de sine crescută, cu amintiri pozitive și motivație pentru viitor” – a declarat Andreea Oprea, Director Executiv Asociația pastel.

Kaufland România, partener principal, a acoperit integral toate costurile logistice:  transport, cazare, mese, activități.

„Copiii care au văzut marea pentru prima dată prin proiectul ‘Mare de bine 3.0’ ne-au reamintit de ce facem ceea ce facem. Fiecare zâmbet, fiecare pas pe nisip, fiecare întrebare curioasă ne confirmă că investiția în educație și incluziune nu este doar necesară, ci esențială. La Kaufland, ne dorim să fim mai mult decât un partener financiar, vrem să fim parte din povești care dau sens și viitor. Pentru noi, acest proiect arată o dată în plus că ‘Implicarea face diferența!’, mai ales atunci când este ghidată de empatie, respect și colaborare. ” – susține Katharina Scheidereiter, CSR Managaer Kaufland România. 

„Pentru mulți dintre acești copii, marea părea ceva imposibil. Acum, s-au întors acasă cu ochii plini de bucurie. A fost mai mult decât o excursie, a fost un moment care le poate rescrie încrederea în propriul drum. Iar pentru noi, cei care îi ghidăm, la Centrul de zi, a fost o lecție despre speranță” completează Valentina Dobrescu, educator la Centrul de zi Amara

Continue Reading

News

Lilo & Stitch – Când apare în cinematografele din România?

Published

on

Îndrăgitul film animat din 2002, Lilo & Stitch, este readus la viață într-o reinterpretare de excepție, care  apare în cinematografele din România din 23 mai, cu avanpremiere începând de mâine, în formatele 2D, 3D, 4DX 3D, Dolby Atmos, cu subtitrare în română și 2D, 3D, 4DX 3D pentru varianta dublată.

Stitch revine: mai haotic, mai adorabil, mai iubit ca niciodată

Lilo & Stitch este o poveste emoționantă și plină de umor, despre prietenia neașteptată dintre o fetiță singuratică din Hawai’i și un extraterestru evadat, care ajunge din întâmplare pe planeta Pământ.

Chiar dacă Stitch fusese creat în lumea sa ca o armă pentru distrugere, el ajunge să-și descopere adevărata menire odată ce o întâlnește pe micuța Lilo, la rândul ei, un copil singuratic și cu probleme de adaptare, după pierderea părinților săi. Pe măsură ce Lilo îl învață pe Stitch ce înseamnă să-ți pese de ceilalți, iar el o ajută să-și iubească familia destrămată, relația lor devine o expresie profundă a valorii „ohana”: familia nu este definită de legăturile de sânge, ci de conexiunea sinceră dintre suflete care aleg să rămână împreună. În acest proces, comunitățile din ambele lumi au numai de câștigat.

Personajele sunt readuse la viață de o distribuție atent aleasă, formată din actori precum Maia Kealoha, care își face debutul în acest film, interpretând-o pe Lilo, Sydney Elizebeth Agudong (At Her Feet), în rolul lui Nani, Courtney B. Vance (The People vs. OJ Simpson: American Crime Story), în rolul lui Cobra Bubbles, Chris Sanders (The Wild Robot), în rolul lui Stitch, Zach Galifianakis și Billy Magnussen, interpretându-i pe Jumba și Pleakley.

În regia lui Dean Fleisher Camp (Marcel the Shell with Shoes On), filmul este scris de Chris Kekaniokalani Bright și Mike Van Waes, avându-i ca producători pe Jonathan Eirich (Aladdin) și Dan Lin (Haunted Mansion), cu Tom Peitzman (The Lion King), Ryan Halprin (The Lego Movie 2: The Second Part), Louie Provost (Togo) și Thomas Schumacher (Beauty and the Beast) în rolul de producători executivi.

Continue Reading

News

Sciccheria lansează Vinea Stellata: o cină sub cerul liber, alături de chef Giuseppe Raciti, în inima podgoriei Gramofon Wine, din Dealul Mare

Published

on

La aproape trei ani de la deschiderea primului restaurant, Sciccheria continuă să reinventeze felul în care ne raportăm la gastronomia de top, semnând o premieră: Vinea Stellata – prima cină sub cerul liber organizată în afara localurilor proprii, într-un cadru natural spectaculos, alături de head chef Ionuț Vințeanu și chef Giuseppe Raciti, sicilianul care a adus restaurantului Zash o stea Michelin.

Pe 16 mai, podgoria Gramofon Wine din Dealu Mare devine gazda Vinea Stellata – un eveniment ce marchează debutul seriei de cine itinerante Sciccheria, concepute pentru a pune în dialog terroir-ul românesc cu rafinamentul bucătăriei siciliene contemporane.

„Ne-am lăsat purtați de ideile și invitațiile partenerilor noștri, iar tot mai des am ajuns să ieșim din spațiul clasic al restaurantului și să ne întâlnim cu oaspeții acolo unde contextul e diferit, viu și special. Participăm pentru al doilea an consecutiv ca partener de catering la Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week, iar solicitările pentru evenimente care îmbină designul, arta, natura și gastronomia sunt tot mai multe. De aceea ne dorim o prezență flexibilă, curajoasă – de la lounge-uri misterioase până la crame, muzee sau grădini”, a declarat Claudia Militello, cofondator Sciccheria.

Meniul Vinea Stellata este construit ca o poveste în șase capitole, fiecare farfurie fiind un pretext pentru emoție și descoperire. De la foie gras cu fistic de Bronte și vin Passito, la risotto cu obraji de vițel și file de calcan afumat în lemn de cireș, până la o panna cotta de lămâie cu gel de struguri și pudră de struguri roz – fiecare preparat vorbește despre echilibru, texturi și arome care se completează în tăcere. Gusturile sunt însoțite de vinuri atent alese de somelierul Sergiu Nedelea – o prezență binecunoscută în lumea vinului din România, formator și consultant care, de peste două decenii, aduce poveste și profunzime în fiecare pairing.

Vinea Stellata este primul eveniment dintr-o serie amplă de cine-concept, prin care Sciccheria extinde programul Issima, lansat în 2023 împreună cu chef Giuseppe Raciti.

„Pentru mine, Sciccheria este un partener care îmi permite să aduc Sicilia aproape de oameni – nu doar prin gusturi, ci și prin emoție, atmosferă și ritm. Cina din vie este o invitație de a ieși din rutină și de a te bucura, autentic, de fiecare detaliu. E o plăcere să fac parte din aceste proiecte creative și curajoase și mă bucur că publicul din România este deschis să ni se alăture”, a declarat Giuseppe Raciti, chef Zash & consultant culinar Sciccheria.

Pe lângă partea gastronomică, seara va fi și o celebrare a frumuseții. Oaspeții vor avea ocazia să păstreze amintiri unice sub forma unor portrete realizate în lumina aurie a apusului de către Dacian Foldi, cunoscut drept The Storyalist – fotograf cu o sensibilitate artistică aparte, ale cărui cadre au surprins personalități ca Anna Wintour, Victoria Magrath sau G-Eazy.

„Va fi o seară în care fiecare detaliu contează – de la farfurie, la atmosferă și până la fiecare amintire. Fiecare experiență Sciccheria își propune să hrănească atât trupul, cât și sufletul”, a concluzionat Claudia Militello, cofondator Sciccheria

Printre partenerii care dau eleganță și savoare acestei seri, se numără Autoklass – home of Mercedes-Benz, Malvensky, Nespresso, Ocean Fish și San Pellegrino.

Cei care doresc să ia parte la această experiență sunt invitați să urmărească paginile oficiale de social media ale restaurantului pentru detalii suplimentare sau să își rezerve locul direct la numărul de telefon: 0730.466.870. Participarea se face pe bază de rezervare, iar costul este de 750 lei/persoană pentru experiența culinară, la care se poate adăuga opțional wine pairing-ul, în valoare de 200 lei/persoană.

Continue Reading

Trending