Connect with us

Social

adidas invită comunitatea globală să facă mișcare pentru binele planetei

Published

on

adidas încurajează și valorifică activitatea colectivă a comunităților sportive din întreaga lume prin cea mai recentă inițiativă a sa, Move For The Planet. adidas se angajează să doneze 1 EUR către organizația non-guvernamentală Common Goal pentru fiecare 10 minute de activitate fizică înregistrate în aplicația adidas Running, până la pragul de 1,5 milioane EUR. Suma finală va sprijini proiecte de pe tot globul care educă și ajută comunitățile să se implice în procesele de a face domeniul sportului unul durabil și sustenabil.

Ashley Czarnowski, Senior Director, Global Purpose Marketing la adidas a declarat: „Move For The Planet este o oportunitate de a valorifica dragostea lumii pentru sport. Așadar, între 1 și 12 iunie, încurajăm comunitatea noastră sportivă de pretutindeni să facă mișcare în locurile în care se simte cel mai bine – nu contează la ce nivel de performanță, ci doar faptul că facem acest lucru pentru că ne dorim o schimbare.”

Common Goal va direcționa contribuțiile strânse în cadrul Move For The Planet către proiecte din țări precum Columbia, Grecia, Africa de Sud și Pakistan. Fie că este vorba de reconstruirea terenurilor de sport ale unei comunități folosind materiale reciclate sau de a oferi instruire cu privire la modul de reducere a deșeurilor de plastic în facilitățile sportive, programele variate se concentrează pe locurile cele mai afectate de efectele schimbărilor climatice.

Move For The Planet face parte dintr-o serie de inițiative de sustenabilitate ale adidas, brandul continuându-și misiunea de a desfășura acțiuni cu efecte pozitive atât pentru atleți, cât și pentru planetă. La începutul acestui an, adidas a anunțat că este în procesul de a înlocui poliesterul standard cu poliester reciclat în produsele sale, ori de câte ori este posibil, până la sfârșitul anului 2024. În 2022, 96% din tot poliesterul folosit de adidas a fost reciclat.

Printre cele 34 de sporturi eligibile ale acestei campanii se regăsesc alergarea, baschetul, tenisul de masă, voleiul, cricket-ul, rugby-ul, squash-ul, tenisul de câmp, alergatul pe bandă, handbalul și nu numai.

În București, pe data de 6 iunie, comunitatea adidas Runners Bucharest va susține participarea la eveniment prin facilitarea unor activități despre sustenabilitea în sport precum sesiuni de alergare, workshop-uri și idei practice despre upcycling, discuții despre impactul nostru asupra planetei și multe altele. Participarea este gratuită și se realizează prin înscrierea în aplicație.

Campania Move For The Planet se desfășoară în perioada 1 – 12 iunie, iar tot ce trebuie să faci este să vizitezi  https://adirun.app/jHSG și să downloadezi aplicația adidas Running pentru a face mișcare! Mai multe informații despre eveniment sunt disponibile în aplicație și pe grupul de Facebook adidas Runners Bucharest.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Social

Clinica Vocea Copilăriei sărbătorește 1 an de existență: „Un an de angajament și devotament pentru copiii cu nevoi speciale”

Published

on

Clinica Vocea Copilăriei împlinește un an de existență, marcând un moment semnificativ în peisajul asistenței pentru copiii cu nevoi speciale. De la deschiderea sa, clinica a reprezentat un loc de siguranță și sprijin pentru copiii și familiile lor, oferind servicii de terapie de înaltă calitate și expertiză specializată.

Fondată de Rodica Firoiu, psiholog clinician-logoped cu o experiență de 17 ani în domeniul psihologiei clinice și al logopediei, Clinica Vocea Copilăriei și-a propus să ofere un mediu empatic și profesional pentru dezvoltarea și îngrijirea copiilor cu nevoi speciale. De la începuturile sale, clinica a fost un loc în care fiecare copil este tratat cu respect, înțelegere și susținere individualizată.

Cu o experiență de 17 ani în domeniul psihologiei clinice și al logopediei, Rodica Firoiu, psiholog clinician-logoped în cadrul Clinicii Vocea Copilăriei, s-a dedicat ajutorării copiilor cu nevoi speciale

În cadrul clinicii, Rodica Firoiu oferă o varietate de servicii de terapie, printre care se numără terapia cognitiv-comportamentală, terapia ABA, terapia ocupațională, ludoterapia, consilierea psihologică și logopedie. Tehnicile logopedice variază în funcție de diagnostic și vârstă, deoarece copiii cu nevoi speciale pot avea diferite tulburări de comunicare.

Rodica Firoiu este de părere că intervenția timpurie și serviciile de psihologie clinică și logopedie pot face o mare diferenta in dezvoltarea si recuperarea abilitatilor necesare pentru micuții care se confruntă cu probleme.

In calitate de psiholog clinician, Rodica a lucrat cu o multitudine de cazuri care implicau copii cu diferite nevoi speciale, inclusiv tulburari de comunicare, autism sau deficiente de invatare. Prin intermediul terapiilor adecvate, ea i-a ajutat la imbunatatirea abilitatilor de comunicare, socializare si a performantei școlare.

Rodica Firoiu, psiholog clinician-logoped în cadrul Clinicii Vocea Copilăriei: “Cercetarile (DiLavore, Lord, Risi) arata ca interventia timpurie poate imbunatati mult dezvoltarea copilului, aceste intervenții, pot ajuta copii sa învețe abilități importante. Aceste metode includ psihoterapia, terapia ABA sau logopedia pentru a ajuta copilul sa vorbească, sa se joace și sa interacționeze cu ceilalti. Conform rapoartelor Academiei Americane de Pediatrie, abordările de comportament și comunicare care ajută copiii cu autism sunt cele care oferă structură, direcție și organizare pentru copil, adițional participării familiei. Deși intervenția timpurie este extrem de importantă pentru recuperare, intervenția la orice vârstă este de foarte mult ajutor. Un copil cu tulburări de comunicare va întâmpina probleme când va vrea să comunice cu ceilalți, deoarece este posibil să nu înțeleagă anumite sunete sau să nu le poată pronunța. De asemenea, copilul poate întâmpina dificultăți în alegerea și ordonarea cuvintelor, precum și a structurării unei propoziții sau fraze”.

Rodica Firoiu colaborează cu alți specialiști pentru a oferi cele mai bune servicii copiilor cu nevoi speciale. Aceste colaborări cu psihiatri, neurologi și pediatri încep de obicei prin recomandările părinților. Ulterior, toți specialiștii împreună cu părinții devin o echipă care lucrează pentru același scop: evoluția copiilor. Colaborarea s-a dovedit a fi esențială în procesul de recuperare.

Aspectele esențiale pe care Rodica Firoiu le ia în considerare atunci când lucrează cu copiii cu nevoi speciale includ diagnosticul, tulburările asociate, medicația și nivelul de implicare al familiei. În ceea ce privește implicarea familiei în procesul de terapie, majoritatea familiilor sunt foarte implicate. Coordonatorul de programe stabilește pașii necesari intervenției, iar părinții participă la ședințele de coordonare și implementează pașii necesari atât în cadrul clinicii cât și la domiciliu.

Reprezentanții clinicii spun că aniversarea de astăzi este despre„un an de angajament și devotament pentru copiii cu nevoi speciale. În viitor, Clinica Vocea Copilăriei își propune să se extindă și să ajungă la cât mai mulți copii care au nevoie de sprijin și îngrijire specializată”.

Echipa rămâne dedicată misiunii lor de a fi un far de lumină și speranță pentru familiile și copiii lor, oferind un mediu de încredere și sprijin pentru fiecare pas al drumului lor.

 

Continue Reading

Social

Asociația pastel și Carrefour România dăruiesc biciclete elevilor din mediul rural

Published

on

Asociația pastel și Carrefour România dăruiesc 400 de biciclete adolescenților din mediul rural care parcurg, pe jos, o distanță cuprinsă între 2 și 15 km, dus-întors, ca să ajungă la școală. Acțiunea face parte din proiectul „Pedale Salvatoare”, ajuns la a treia ediție anul acesta. Obiectivul celor doi parteneri este să contribuie la asigurarea accesului facil la educație și la reducerea absenteismului și abandonului școlar, ceea ce în timp, se va reflecta în îmbunătățirea rezultatelor școlare și într-o calitate a vieții mai bună pentru tineri.

„Responsabilitatea este o prioritate pentru noi, iar această abordare ne permite să fim conștienți de nevoile pe care societatea le are. Ne-am asumat responsabilitatea de a fi parte a soluției pentru problemele cu care se confruntă societatea, deoarece credem că fiecare individ, fiecare organizație are un rol important în construirea unui viitor mai bun pentru toți.Prin intermediul proiectului      Pedale Salvatoare 3.0, ne propunem să aducem un strop de speranță și bucurie în viețile copiilor din mediul rural, oferindu-le nu doar biciclete, ci și șansa la o educație mai bună și la un viitor mai promițător. Este o onoare pentru noi să fim parte din această inițiativă și să aducem un zâmbet pe chipurile acestor tineri, știind că le putem oferi o șansă reală de a-și construi un viitor mai bun pentru ei înșiși și pentru comunitatea lor” a declarat Alina Gamauf, Membru în Comitetul Executiv, Carrefour România.

„Carrefour România este partenerul proiectului Pedale Salvatoare, pentru al treilea an consecutiv și le mulțumim că ne ajută să ne ducem misiunea mai departe. Anul acesta, atenția noastră a fost direcționată către elevii care nu ajung la școală din cauza lipsei mijloacelor de transport. Statisticile arată faptul că unul din 5 elevi termină clasa a VIII-a, iar Institutul de Științe ale Educației din cadrul Academiei Române spune că, în 2023, 19% dintre elevii care locuiesc în mediul rural străbat mai mult de 5 kilometri, în fiecare zi, pe jos, ca să ajungă la școală, fapt ce favorizează abandonul școlar. Prin acest proiect, ne dorim ca drumul până la școală să devină un motiv de bucurie!” punctează Andreea Oprea, Director Executiv Asociația pastel.

Cei 400 de beneficiari selectați pentru acest proiect sunt elevi de gimnaziu, încadrați în clasele a VII-a și a VIII-a, provenind din localitățile Gherghița și Drăgănești (județul Prahova), Hârtiești (județul Argeș), C.A. Rosetti (județul Tulcea) și Dofteana (județul Bacău), care se confruntă cu dificultăți majore în accesarea mijloacelor de transport publice sau personale. În mediul rural, accesul la mijloace de transport adecvate este limitat. Copiii din aceste regiuni sunt descurajați să își urmeze activitatea școlară, fie din cauza distanțelor mari pe care trebuie să le parcurgă în condiții nesigure, fie din lipsa resurselor materiale necesare pentru a susține un program de navetă regulat. Mulți dintre acești copii provin din familii cu un venit net lunar de maximum 2.000 de lei pe membru de familie.

În fiecare dintre aceste localități, Asociația Pastel și Carrefour România, în colaborare cu Poliția Locală, au organizat și sesiuni de educație rutieră destinate copiilor. Aceste sesiuni au avut ca scop explicarea regulilor de siguranță rutieră, instruirea privind comportamentul prudent pe drumurile publice și prevenirea potențialelor pericole. În plus, s-au desfășurat sesiuni interactive care au inclus învățarea semnalizării, traversarea străzii în siguranță, acordarea de prioritate și alte aspecte esențiale pentru a asigura siguranța rutieră, dezvoltându-le copiilor abilitățile necesare pentru a anticipa și evita situațiile periculoase din trafic.

Aceste activități educaționale au fost completate de sesiuni practice și de activități menite să îi ajute pe copii să își îmbunătățească abilitățile de mers pe bicicletă. Prin intermediul unor exerciții precum cele cu jaloane, jocuri de coordonare sau de echilibru, aceștia au avut ocazia să-și testeze și să-și îmbunătățească mobilitatea și coordonarea. De asemenea, copiii au primit și sfaturi despre întreținerea pe termen lung a bicicletelor. Activiățile au fost organizate în fiecare comună, cu sprijinul partenerilor Clubului Sportiv Municipal Moinești și Clubului Sportiv StrongBike.

Prin proiectul „     Pedale Salvatoare”, organizatorii își propun nu doar să ofere biciclete, ci să reducă timpul de călătorie până la școală, să diminueze riscul de abandon școlar, să contribuie la îmbunătățirea stării de spirit și a bunăstării emoționale a copiilor și să aducă economii financiare familiilor. Este un efort comun al Asociației Pastel și Carrefour România de a oferi o șansă egală la educație și dezvoltare pentru copiii din mediul rural, construind astfel un viitor mai bun pentru întreaga comunitate.

 

Continue Reading

Social

România ar putea câștiga 24 miliarde de euro anual, dacă ar angaja cu 3% mai multe femei, până în 2030

Published

on

Femeile reprezintă, ȋn prezent, 49% din totalul pieței muncii din România, potrivit Ministerului Muncii și Solidarității Sociale. O analiză McKinsey arată că, dacă procentul ar ajunge la 52%, România ar putea adăuga, în fiecare an, 8,7% la PIB, adică aproximativ 24 miliarde de euro. În acest context, Kaufland România își consolidează angajamentul față de egalitatea de gen și vizează creșterea numărului de angajate în situații vulnerabile sau cu dizabilități, precum și în poziții de conducere. Unul dintre cei mai mari retaileri se alătură mișcării sociale #WeAreHalf, lansată de către Asociația Solidaritate și Egalitate. Obiectivul acesteia este creșterea cu 25%, în următorii doi, ani a gradului de conștientizare privind inegalitatea de gen în România, prin campanii de informare și educație.

„Dacă analizăm cifrele, decalajul dintre numărul femeilor în societate versus implicarea lor în economie este evident. În România, populația majoritară este feminină (peste 51%), dar situația se inversează când ne uităm la rata de angajare, unde bărbații sunt majoritari. Din fericire, în Kaufland România, datele se aliniază cu procentele populației, pentru că peste 73% din totalul angajaților sunt femei și peste 50% din pozițiile de conducere sunt ocupate tot de femei. Având un rol semnificativ în peisajul economic al României, considerăm că responsabilitatea noastră se extinde dincolo de limitele companiei, motiv pentru care ne-am implicat în creșterea conștientizării pe tema egalității de gen. Acesta este unul dintre motivele pentru care ne-am alăturat inițiativei #WeAreHalf. La rândul meu, ca femeie, simt nevoia să susțin astfel de cauze, care fac societatea românească un loc mai prosper și mai echitabil pentru toți cetățenii săi, indiferent de gen”, a declarat Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director, Kaufland România.

România se află pe penultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește egalitatea de gen, conform datelor din 2022 ale Institutului European pentru Egalitatea de Gen, transmise de World Bank Romania. Chiar și în acest context, avem o oportunitate reală de schimbare în societate. Asociația Solidaritate și Egalitate a pornit în urmă cu un an, o campanie de informare, educare și sprijin al femeilor. Analiza McKinsey din septembrie 2021 arată că dacă procentul de femei angajate ar ajunge la 52%, România ar putea adăuga, în fiecare an, aproximativ 8,7% la PIB, adică aproximativ 24 miliarde de euro. Acest lucru poate fi obținut prin creșterea numărului de femei active pe piața muncii cu 3%, remunerarea orelor lucrate suplimentar și angajarea acestora în sectoare cu productivitate mare.

„#WeAreHalf nu este doar o provocare adresată femeilor. Egalitatea de gen, sau mai degrabă lipsa ei, afectează întreaga comunitate. Participarea activă a femeilor în economie nu doar ar întări coeziunea societății, ci ar reduce semnificativ fenomenele de violență. Am dat glas acestei mișcări în martie 2023, iar anul acesta, cu ajutorul Kaufland România, vrem să ajungem cu mesajul nostru în cât mai multe orașe din țară, în care să punem în valoare femei cu potențial. În plus, ne dorim să le oferim o platformă extinsă prin care pot să participe activ la schimbarea stereotipurilor și la promovarea egalității de șanse”, a subliniat Mihaela Raluca Tudor, fondatoarea Asociației Solidaritate și Egalitate.

Prin această colaborare extinsă, campania aduce în prim-plan poveștile impresionante ale femeilor care au obținut realizări notabile în comunitățile lor și le încurajează să devină modele pentru întreaga societate. Kaufland a început deja un sistem intern de nominalizare al femeilor din companie. Primele trei povești înscrise în campania #WeAreHalf vorbesc despre dedicarea pentru identificarea și aplicarea unor politici incluzive într-o companie cu mii de angajați și 177 de magazine, consolidarea echipelor de lucru prin integrarea fiecărui membru, indiferent de experiența profesională și, mai ales, mai presus de dizabilități.

Estera Anghelescu este Director de Recrutare și Employer Branding la Kaufland România și Republica Moldova, cu o experiență de peste 20 de ani. A jucat un rol cheie în expansiunea companiei, încă de la deschiderea primelor magazine. Datorită proiectelor inovative pe care le-a implementat, a câștigat numeroase premii. În 2022, a fost distinsă cu titlurile de Global Employer Brand Leader of the Year de către Kantar și Employer Branding Professional of the Year de către Evensys. Din mai 2023, ocupă și funcția de Vicepreședinte al RDCC (Romanian Diversity Chamber of Commerce), angajându-se în promovarea diversității și incluziunii, atât în companie, cât și în societate. Este coordonatoarea programului A.C.C.E.S. (Angajare de Candidați cu Cerințe și Evoluții Speciale), dedicat integrării persoanelor cu dizabilități în echipa Kaufland. A urmat un M.B.A. la Universitatea din Gelsenkirchen și programe de Executive Education la instituții precum M.I.T., University of North Carolina și Stanford.

Oana Lungu este Director Executiv Achiziții în cadrul Kaufland România și Republica Moldova și lucrează în companie de peste 18 ani. A urmat studii universitare în domeniul arhitecturii, iar primul contact cu achizițiile l-a avut în cadrul unei firme de construcții, unde avut posibilitatea să învețe mult mai multe lucruri decât ar spera un tânăr absolvent. Experiențele din sfera profesională au condus-o către retail, un domeniu plin de provocări, față de care a fost mereu extrem de deschisă și în care a reușit până astăzi să atingă performanțe de top alături de echipa sa. Principiul pe care Oana l-a transpus cu succes în domeniul achizițiilor este acela că, o construcție durabilă pornește întotdeauna de la o fundație solidă. În retail, fundația este chiar echipa alături de care lucrează zi de zi, fie că e vorba de colegi cu experiență sau de tineri la început de carieră care descoperă cu entuziasm acest domeniu extrem de dinamic.

Cezarina Ispas este casieriță într-unul din magazinele Kaufland din București. Lucrează la o casă specială creată pentru persoanele cu dizabilități, gândită special pentru cei care utilizează un scaun rulant. Asta o ajută să își poată desfășura activitatea profesională în siguranță și cu încrederea că este susținută și valorizată. „La Kaufland Tudor Vladimirescu, sunt parte dintr-o echipă frumoasă și de fiecare dată când merg la locul de muncă, o fac cu bucurie. Încă de la interviul de angajare, am întâlnit oameni speciali care m-au susținut și m-au respectat. Tocmai de aceea, m-am integrat foarte bine și aici mă simt ca într-o familie. Mă bucur că, în ciuda dizabilității mele, am șansa de a avea un loc de muncă bun și îi încurajez pe toți cei care își doresc un job, să să alăture echipei Kaufland”, a declarat Cezarina Ispas.

Continue Reading

Trending