Connect with us

News

Programul de prevenire și reducere a deșeurilor: o obligație de îndeplinit până la 31 mai pentru companiile vizate

Published

on

Până la sfârșitul acestei luni, operatorii economici care dețin autorizație de mediu sunt obligați de legislație să se pună serios pe treabă în direcția limitării impactului pe care îl au asupra mediului. Agenții economici trebuie să întocmească un program de prevenire și reducere a deșeurilor pe care să-l transmita autorităților până la data de 31 mai și să urmarească implementarea măsurilor prevăzute în acesta.

Legislația în domeniul protecției mediului a suferit multe schimbări și adăugiri în ultimii ani, încărcând agenții economici cu tot mai multe responsabilități și obligații pentru limitarea impactului pe care activitatea acestora o are asupra mediului înconjurător și a sănătății populației. Una dintre aceste obligații care a intrat in vigoare din 2021 este trasarea unui program de prevenire și reducere a deșeurilor, stipulat prin Ordonanța de Urgență 92/2021, și depunerea anuală a acestuia la autoritățile competente până la sfârșitul lunii mai.

Daniela Dobre, CEO Green Environment Support, companie specializată în consultanță de mediu, clarifică aspecte importante ale acestui set de măsuri pe care fiecare companie trebuie să-l cuprindă într-un program a cărui implementare trebuie să se facă întocmai.

CE CUPRINDE PROGRAMUL DE PREVENIRE ȘI REDUCERE A DEȘEURILOR?

Programul pe care trebuie să-l elaboreze agenții economici cuprinde toate măsurile de prevenire implementate înainte ca o substanță, un material sau un produs să devină deșeu, cât și opțiunile de reciclare ale acestuia. Conform articolului 44 din OUG 92/2021, acest program se referă la deșeurile generate de activitatea proprie a agentului economic sau, după caz, la cele provenite de la orice produs fabricat, și presupune implemetarea unor măsuri care să reducă gradul de periculozitate a deșeurilor.

Anual, companiile trebuie să revizuiască programul prin analizarea măsurilor implementate și a variațiilor în cantitatea de deșeuri și să-l completeze cu datele de progres înregistrate de la an la an.

 

CINE TREBUIE SĂ REALIZEZE ȘI SĂ DEPUNĂ UN PROGRAM DE PREVENIRE ȘI REDUCERE A DEȘEURILOR?

Dacă obligația privind gestiunea deșeurilor se aplică tuturor companiilor, indiferent de obiectul de activitate sau de numărul de angajați, trasarea unui program de prevenire și reducere a deșeurilor privește numai operatorii economici care dețin autorizație de mediu – ceea ce, prin definiție, presupune un impact mai mare asupra mediului.

De asemenea, o companie fără activitate la sediu sau într-un alt punct de lucru – de exemplu, cu activitate online sau exclusiv la terti – nu are obligația întocmirii evidenței gestiunii de deșeuri și nici a unui program pentru prevenirea și reducerea lor.

 

 

 

CUM POT COMPANIILE SĂ ÎNTOCMEASCĂ ACEST PROGRAM?

Folosind una dintre următoarele două opțiuni: fie apelează la serviciile unei companii de consultanță în domeniu, fie lasă responsabilitatea în sarcina unui specialist intern. În ambele cazuri, programul de prevenire și reducere a deșeurilor se trasează numai în urma unui audit de deșeuri derulat în companie. Ceea ce înseamnă că agenții economici trebuie să se pregătească din timp pentru elaborarea acestui program astfel încât să se încadreze în termenul de depunere indicat de legislație.

„Desigur, durata de finalizare a unui audit de deșeuri variază în funcție de mărimea companiei și de complexitatea activității desfășurate, însă le-aș recomanda organizațiilor interesate de contractarea unui astfel de serviciu extern să aibă în vedere un minim de 2-3 săptămâni pentru acest proces”, spune Daniela Dobre, CEO Green Environment Support.

În cazul în care compania alege să desfășoare un audit de deșeuri în regim propriu, este recomandat să se ocupe o persoană care are calitatea de auditor de mediu certificat de către Autoritatea Națională pentru Calificări (ANC).

Programul nu are o structură standard, însă trebuie să urmărească ierarhia deșeurilor și cerințele legislative specifice care servesc însuși scopului acestui program: prevenirea și reducerea cantității de deșeuri generate. De asemenea, trebuie identificate și incluse în program soluțiile de valorificare și reducere a periculozității acestor deșeuri.

 

CUM ȘI UNDE SE DEPUNE ACEST PROGRAM?

Agenții economici trebuie să depună programul pentru prevenirea și reducerea deșeurilor anual, până la sfârșitul lunii mai, la Agenția pentru Protecția Mediului de pe raza județului în care își desfășoară activitatea. În funcție de cerințele fiecărei agenții, programul poate fi depus la registratura, trimis prin curier/poștă sau prin e-mail, iar această depunere nu implică nicio taxă.

„Nerespectarea acestei obligații este sancționată cu amendă de la 40.000 la 60.000 de lei. Iar munca unui agent economic nu se termină odată cu depunerea lui. Din contră, abia începe: compania trebuie să implementeze măsurile menționate în program și să monitorizeze rezultatele obținute de la an la an”, subliniază Daniela Dobre, CEO Green Environment Support.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

News

Garanțiile- soluții practice și eficiente pentru economia României

Published

on

Perspectivele economice pentru România sunt promițătoare, România urmând să devină cea mai mare piață din UE pentru licitațiile publice în următorii patru ani, aproximativ 160 de miliarde de euro aruncate in piață pentru investiții în infrastructură rutieră, feroviară, aeriană, rețele de apă și canal, spitale, în cercetare și inovare… Cu toate acestea, accesul antreprenorilor români la finanțare rămâne o provocare majoră.

Deși se preconizează că România va deveni un hub principal pentru licitațiile publice, firmele mari din alte țări europene domină câștigurile în licitații, lăsând antreprenorii locali într-o poziție defavorizată. De asemenea, instituțiile bancare din Austria, Italia și Franța domină pe piața financiară românească, limitând capacitatea de finanțare pentru antreprenorii  locali.

Companiile de asigurări din aceleași țări impun condiții restrictive foarte greu de îndeplinit, de asemenea, accesul la servicii financiare pentru antreprenorii români a devenit o misiune foarte greu de îndeplinit, ceea ce complică și mai mult situația.

Odată cu apropierea alegerilor locale, europarlamentare și prezidențiale în aproximativ 60% din țările europene, inclusiv în România, și alegerilor la Parlamentul European, la Comisia Europeană și la conducerea Alianței Atoanticului de Nord – NATO, România are nevoie de o schimbare crucială atât politică cat și economică.

În ciuda acestor provocări, există soluții în creștere pentru antreprenorii români. Garanțiile/ asigurările sunt văzute tot mai mult ca o modalitate eficientă de a obține finanțare pentru proiectele de creștere. Aceste garanții au un efect de multiplicare în economie și stimulează interesul capitalului bancar și investițional în sprijinul capitalului antreprenorial.

Asociația pentru Studii și Prognoze Economico-Sociale (ASPES) în parteneriat cu Banca Națională a României(BNR) și Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF)organizează conferința pe tema: „GARANȚII. POLITICI PREZENTE ȘI VIITOARE”, ce va avea loc marți, 28 mai 2024, în intervalul orar 10:30 – 13:30, la Banca Națională a României, în sala Mitiță Constantinescu, strada Doamnei 8-10, București, conferința va fi moderată de Bogdan Petre – membru al Asociației pentru Studii și Prognoze Economico-Sociale ( ASPES ).

Prin acest parteneriat Banca Națională a României și Autoritatea de Supraveghere Financiară vin în sprijinul antreprenorilor români vital mediului de afaceri local.

În cadrul conferinței ar urma să expună puncte de vedere reprezentanţi ai Bancii Naționale a României, Autorităţii de Supraveghere Financiară, Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, Curții de Conturi, Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii, Fondului de Garantate a Asiguraților, Federației Patronatelor Societăților în Construcții.

Este evident că este nevoie de mai mult decât de soluții ad hoc pentru a aborda provocările din mediul de afaceri românesc. Este esențial ca autoritățile și instituțiile financiare să colaboreze pentru a crea un mediu mai favorabil pentru dezvoltarea afacerilor locale și pentru a maximiza potențialul economic al țării. De asemenea, este necesară o mai mare transparență și accesibilitate în procesul de finanțare, astfel încât antreprenorii români să poată valorifica pe deplin oportunitățile oferite de fondurile europene și de alte surse de finanțare.

Cu abordarea adecvată a provocărilor și promovarea unui climat de afaceri mai favorabil, România poate să-și maximizeze potențialul economic și să devină un actor important în peisajul economic european, dacă vom face tot posibilul să sustinem antreprenorii români oferindu-le sprijin total. În următorii ani, este esențial să se continue eforturile pentru a crea un mediu propice pentru afaceri și inovare, astfel încât antreprenorii români să poată contribui la dezvoltarea durabilă a țării.

Bogdan Petre, membru al Asociaţiei pentru Studii şi Prognoze Economico-Sociale (ASPES) : Finanțarea economiei naționale, a antreprenorilor romani este sursa cheie a avantajului competitiv Național.

Structura, costul și perioada unei finanțări sunt factori determinanți ai costului capitalului, a rentabilității investiționale și deci a fezabilității unui proiect de creștere sau dezvoltare.

Sistemele financiare bancar și nebancar, au limitările inerente. Acestea depind esențial de existența și disponibilitatea unui sistem de garanții adecvat la care antreprenorii români să apeleze pentru a putea fi sprijiniți în demersul lor de a participa la licitațiile publice organizate de autoritățile statului român.

Garanțiile pot fi asimilate ca o subvenție financiara inteligenta, cu efect de multiplicare in economie, de angrenare a interesului capitalului bancar și investițional în sprijinul capitalului antreprenorial. Astfel, garanțiile sunt una din soluțiile practice și eficiente, ieftine și transparente de finanțare a proiectelor de creștere.

Piața garanțiilor este de fapt un „shadow” banking cu impact sistemic și deci de mare interes pentru mediul economic și dezvoltarea acestuia pe plan național.

Suntem obligați să conștientizam complexitatea acestei mari probleme, cea a finanțărilor și provocările mediului de afaceri românesc, dar și de oportunitățile uriașe pe care le oferă. Este vital să continuăm să abordăm aceste provocări și să ne concentrăm asupra soluțiilor inovatoare și a colaborării între toți actorii implicați.

Este foarte clar pentru toată lumea că fără sprijinul total al BNR și al băncilor din România nu se va putea face mare lucru.

Doar prin eforturile noastre colective putem contribui la crearea unei economii mai competitive și stabile în România, care să ofere oportunități egale pentru toți antreprenorii și să stimuleze creșterea economică reală în România.

Cu această convingere, invitam pe toți participanții să fie parte a acestei mișcări pentru schimbare și să contribuie cu idei și inițiative pentru a construi un viitor pentru mediul de afaceri românesc. Să lucrăm împreună pentru a transforma provocările în oportunități și pentru a realiza potențialul extraordinar al României în peisajul economic european.

Continue Reading

Inedit

Slide, aplicația de dating care promite să depășească Tinder. Ce este și cum se folosește

Published

on

slide, aplicație de dating

Slide, o nouă aplicație mobilă destinată întâlnirilor romantice, își face intrarea pe piața internațională, pregătită să redefinească experiența dating-ului online. Investiția aparține unui grup de trei investitori, unul dintre aceștia este Mugur Frunzetti, cunoscut pentru afacerile sale în mediul online  precum MarketOnline.ro sau francizele Floria.ro și Retargeting.biz.

Ce este aplicația de dating Slide

Slide este dezvoltată de o echipă de specialiști experimentați din România. Condusă de o viziune ambițioasă, promite utilizatorilor din toată lumea o experiență de dating fără precedent. Investiția inițială în Slide pana la lansare este de 500.000 de euro, însă fondatorii vor investi sume suplimentare pentru extinderea la nivel international..

Cu un design modern și o interfață intuitivă, Slide va concura cu jucătorii consacrați precum Tinder și Bumble. Slide se distinge prin inovația pe care o aduce în acest domeniu. Alternativ metodei tradiționale de a glisa în stânga sau în dreapta pentru a exprima interesul, Slide introduce si conceptul de „reels”, inspirat din popularul TikTok. Acest nou element permite utilizatorilor să vadă în timp real videoclipuri din viața partenerilor potențiali, oferind astfel o perspectivă autentică și mai apropiată de realitate. In plus, aplicatia are o componenta de real-time chat intre userii online intr-un moment care isi doresc o conexiune instant.

Suntem conștienți că dating-ul online poate fi uneori o experiență frustrantă și nerealistă. Cu Slide, ne-am propus să schimbăm această percepție, oferind utilizatorilor noștri posibilitatea de a se conecta într-un mod mai autentic și mai potrivit. Români fiind, am decis sa lansam aplicatia pentru prima oara in Romania, unde vom confirma experienta superioara oferita utilizatorilor, ne vom adapta la feedback-ul lor si dupa 2-3 luni vom extinde la nivelul a peste 65 de tari. a declarat Mugur Frunzetti, fondatorul aplicației.

În plus față de inovațiile aduse în ceea ce privește experiența utilizatorului, Slide pune un accent deosebit pe siguranță. Fiind prima aplicație de dating care primește certificare de „safe” de la toate platformele internationale de social media, Slide se angajează să ofere un mediu sigur și lipsit de conținut inadecvat. Prin utilizarea unor mecanisme avansate de verificare, sprijinite de inteligența artificială și de intervenția umană acolo unde este necesară, Slide se asigură că toți utilizatorii săi se bucură de o experiență pozitivă și sigură.

În concluzie, Slide promite să devină un jucător major în industria dating-ului online, aducând cu sine nu doar inovație și tehnologie de vârf, ci și un angajament ferm pentru siguranță și autenticitate. Marius Bodea, CEO Spottier Services, compania care dezvolta si opereaza aplicatia Slide: “Am folosit cateva aplicatii de dating in trecut insa m-a deranjat in special faptul ca userii incarca poze supra editate. Din acest motiv, ne-am decis sa fim diferiti si sa ne concentram pe niste functii ce retin originalitatea utilizatorilot, precum cea de Reels, pe care am transformat-o intr-o noua modalitate de swipe. Userilor le place originalitatea si, cu toate filtrele existente in ziua de astazi, nu mai poti avea incredere ca vei intalni aceeasi persoana din poza. Din proprie experienta o spun, este foarte neplacut sa iesi la un date cu o cineva cunoscut pe Instagram sau intr-o aplicatie de dating, si sa te trezesti cu o persoana total diferita in realitate. Slide insa, pentru ca  poti sa-i vezi si video reels-urile persoanei care iti place, ofera sansa de a vedea continut original, needitat, si chiar un pic de personalitatea userilor, traspusa in miscari si vorbe.

Pentru mai multe informații și pentru a descărca aplicația, vizitați

https://slide.date/

Despre Slide

Slide este o aplicație mobilă de dating care își propune să revoluționeze industria prin inovație și siguranță. Cu un design modern, o interfață intuitivă și funcții inovatoare in dating precum „reels”, Slide promite să ofere utilizatorilor săi o experiență de dating autentică și lipsită de conținut inadecvat. Promisiunea Slide pentru toti utilizatorii sai este “Real People, Real Dating”.

Continue Reading

News

adidas MOVE FOR THE PLANET revine cu o a doua ediție și încurajează oamenii de pretutindeni să contribuie la transformarea minutelor de mișcare în acțiuni cu impact pozitiv pentru mediul înconjurător

Published

on

În perioada 10 – 22 mai, pentru fiecare 10 minute de mișcare înregistrate în aplicația adidas Running, compania va dona 1 euro – până la o sumă totală de 1,5 milioane de euro.

Utilizatorii pot înregistra timpul de mișcare practicând peste 100 de sporturi, inclusiv handbal, Zumba, fitness, padel și multe altele.

Parteneriatele cu Common Goal și UN Climate Change Sports for Climate Action susțin proiecte care oferă educație despre sustenabilitate și fac spațiile pentru sport mai reziliente în fața condițiilor climatice neprielnice.

adidas anunță revenirea evenimentului Move For The Planet – inițiativa sa globală care contorizează mișcarea participanților și o transformă în acțiuni cu impact pozitiv pentru mediul înconjurător.

adidas face un apel către toți atleții, indiferent de nivel, de oriunde din lume, să își înregistreze activitatea fizică dintr-o varietate de sporturi, pentru a susține proiecte de sustenabilitate în zone afectate de valuri de caniculă, inundații, sau alte condiții climatice extreme, care au un impact crescut asupra locurilor unde oamenii practică sporturi: de la terenurile din cartier, la marile arene sportive din lume.

Statisticile arată că până în 2050, 1 din 4 stadioane de ligă de fotbal britanice (23 din 92) vor fi inundate parțial sau complet în fiecare an. Cercetările Națiunilor Unite constată că aproape jumătate dintre orașele gazdă ale edițiilor trecute ale Jocurilor Olimpice de Iarnă nu vor mai putea găzdui evenimente viitoare în același interval de timp.

În 2023, peste jumătate de milion de oameni au luat parte la prima ediție Move For The Planet, cele mai frecvente activități care au fost înregistrate fiind alergatul (63,1%), mersul (17,9%) și ciclismul (9,2%). În acest an, adidas și-a extins inițiativa, incluzând peste 100 de sporturi, cum ar fi fotbal, kayaking, sărit coarda, antrenament cu greutăți și multe altele, făcând participarea și mai accesibilă.

Pentru fiecare 10 minute de mișcare înregistrate în aplicația adidas Running în perioada 10-22 mai, adidas va dona 1 euro – până la o sumă totală de 1,5 milioane de euro. Aceste fonduri vor contribui la schimbări reale, prin educație despre sustenabilitate și modernizarea spațiilor pentru sport, pentru a le face mai rezistente la condițiile climatice extreme.

Ashley Czarnowski, Senior Director, Global Purpose Marketing la adidas spune: “Suntem încântați să clădim mai departe pe succesul din primul an de Move for The Planet, care a adus împreună o comunitate de peste un milion de oameni din întreaga lume. În acest an, oamenii își pot înregistra minutele de activitate din peste 100 de sporturi, iar noi extindem impactul programului pentru a include o nouă serie de proiecte și inițiative.

Fie că faci mișcare de plăcere sau ești sportiv profesionist, ai o conexiune profundă cu spațiul în care te antrenezi. Împreună, ne putem uni ca o comunitate sportivă globală pentru a ajuta unele dintre aceste spații, prin îmbunătățiri care să le facă mai rezistente la condiții climatice extreme și a oferi educare cu privire la sustenabilitate.”

Common Goal este o mișcare cu impact la nivel global, care își dorește să susțină progresul societății către un viitor mai sustenabil și echitabil prin sport și care reunește organizații comunitare, atleți, cluburi, branduri și mulți alții, să colaboreze pentru bunăstarea oamenilor și a planetei noastre.

Olivia Baston-Pitt, Senior Impact Sponsorship Manager la Common Goal spune: „Suntem încântați că Move For The Planet revine pentru al doilea an. Succesul de anul trecut a însemnat creșterea accesibilității la sport pentru persoane care nu au avut acest privilegiu anterior. De exemplu, în spațiul de sport Cancha Violeta din San Pedro Xalostoc, Mexic, am putut finanța instalarea de sisteme de scurgere și drenaj, care colectează apa pentru grădinile și terenurile din proximitate.

Alături de Common Goal, adidas va susține și UN Climate Change – Sports for Climate Action – să dezvolte o serie de module de training pentru sport și pentru ONG-uri cu obiective de dezvoltare sportivă. UN Climate Change este entitatea Națiunilor Unite responsabilă cu un răspuns global pentru amenințarea schimbărilor climatice. Parteneriatul are ca scop folosirea sportului în scop educativ, dar și de implicare a comunităților în probleme de climă și practici sustenabile. Fondurile obținute în urma campaniei Move For The Planet vor finanța realizarea de materiale de training accesibile și găzduirea de sesiuni de training cu rețele de organizații non profit, pentru susținerea comunităților prin sport.

România este implicată activ în acest eveniment și se bucură de o participare impresionantă, cu ajutorul comunității adidas Runner Bucharest. Aceasta este una dintre cele mai mari comunități de alergători amatori din România, cu peste 6 mii de membri, unde sunt bineveniți toți alergătorii, indiferent de nivel. Valorile adidas Runners Bucharest sunt incluziune, respect, integritate și pasiune.

Evenimentul principal al campaniei Move For The Planet în România va avea loc în București, pe data pe 16 mai, de la ora 19, la Roaba de Cultură. Pentru a putea participa, trebuie să devii membru adidas Runners Bucharest și să te înscrii în challenge-ul Move for The Planet din aplicația adidas Running, urmând pașii de aici: https://adirun.app/Esdk. Participanții vor alerga împreună o cursă scurtă de 3 km în parcul Herăstrău, după care vor avea posibilitatea să practice diverse activități sportive în zona special amenajată la Roaba de Cultură.

Fiecare mișcare contează atunci când vrei să contribui la binele comun, așa că adidas încurajează oamenii din România să participe la inițiativa Move For The Planet pe toată perioada ei, între 10-22 mai. Fie că alegi să mergi pe jos sau cu bicicleta, în loc de a lua mașina, fie că alergi, te antrenezi, joci tenis, mergi la Zumba sau înoți, cu fiecare minut de mișcare contorizat în adidas Running app, contribui la un viitor mai sustenabil al sportului.

Pentru mai multe detalii despre cum poți participa, sau mai multe informații despre inițiativă, vizitează adidas.com/movefortheplanet .

Continue Reading

Trending