Cultura
7 lecții înțelepte și practice despre viață și marketing, din cărțile autorului de bestsellere Ryan Holiday
Published
2 ani agoon
Ryan Holiday este un scriitor-vedetă, cunoscut atât pentru cărțile sale care au făcut înconjurul lumii, cât și pentru activitatea lui din domeniul marketingului. Este unul dintre cei mai bine vânduți scriitori contemporani și un adept al stoicismului, filosofie pe care a abordat-o în repetate rânduri în cărțile sale.
Titlurile sale „Inamicul este egoul”, „Stoic zi de zi” și „Liniștea este cheia”, publicate în limba română la Editura ap! (ACT și Politon), au fost traduse în peste 40 de limbi și s-au vândut în mai mult de cinci milioane de exemplare în întreaga lume. Cărțile lui sunt adevărate manuale care te învață cum să aplici principiile stoicismului în viața de zi cu zi, pentru a avea o viață împlinită și mai fericită, și de asemenea, îți dezvăluie tertipurile din industria media sau de marketing, pentru a înțelege mai bine cum funcționează lumea în care trăim. Iată ce lecții de viață prețioase inspirate din marketing și stoicism poți învăța citind cărțile sale.
1. Obstacolele din calea fericirii noastre nu sunt problemele în sine, ci felul în care le percepem și reacționăm la ele. Cartea Stoic zi de zi ne explică într-un mod practic cum putem aplica principiile filozofiei stoice și în ce fel ne pot acestea îmbunătăți atât viața interioară, cât și viața de zi cu zi. În cele 425 de pagini ale cărții găsim câteva dintre cele mai înțelepte cuvinte din istoria omenirii aparținând stoicilor Marc Aureliu, Epictet și Seneca, dar și lui Musonius Rufus, Cato cel Tânăr sau Zenon. În plus, această carte redă stoicismului locul cuvenit ca instrument în căutarea stăpânirii de sine, a perseverenței și înțelepciunii, adică acele calități de care oamenii se pot folosi pentru a duce o viață mai bună.
„Controlându-ne percepțiile, ne spun stoicii, putem dobândi claritate mentală. Direcționându-ne corect și just acțiunile, vom fi eficienți. Folosindu-ne și întărindu-ne voința, vom găsi înțelepciunea și perspectiva necesare pentru a face față oricărei încercări care ne iese în cale.” – Ryan Holiday.
2. Liniștea este cheia! Liniștea este cheia este genul de lectură care te face bine la propriu, atât din punct de vedere fizic, cât și psihic. Asta pentru că este o carte despre cum să trăiești frumos, care se adresează în egală măsură celor care se simt copleșiți de zgomotul de fundal al lumii moderne, dar și celor care încearcă să se regăsească într-un mediu plin de distrageri. Ryan Holiday vorbește în carte despre ceea ce budiștii numesc „upekkha”, musulmanii „aslama”, evreii „hishtavut”, grecii „euthymia” și „hesychia”, epicurienii „ataraxia”, iar creștinii „aequanimitas”, sau… despre ceea ce noi, pe românește numim liniștea sufletească și cum să o dobândești.
Motivul pentru care cu toții ar trebui să ne preocupăm mai mult să dobândim liniștea sufletească, este de părere Ryan Holiday, este faptul că ea reprezintă cheia pentru a fi un părinte mai bun, un artist mai bun, un investitor mai bun, un sportiv mai bun, un om de știință mai bun și un om mai bun. Sursa de inspirație pentru această carte au constituit-o marile curente filosofice și religii ale lumii precum budismul, stoicismul, epicurismul, creștinismul sau hinduismul, întrucât toate au venerat pacea interioară, considerând-o binele suprem și secretul pentru a atinge înalta performanță și pentru a avea o viață fericită.
3. Fă totul pentru titlu! Ryan Holiday ne arată în cartea Crede-mă, te mint! Confesiunile unui manipulator media, că în media din era digitală, care trăiește și moare în funcție de click-uri, titlul este primordial. Așadar, indiferent de
ce vor să spună, jurnaliștii își construiesc titlurile astfel încât să atragă cititorii. Ajungem astfel la concluzia că până la urmă nu articolele sunt cele care se vând, ci titlurile inteligent redactate. Crede-mă, te mint! Confesiunile unui manipulator media este o carte excelentă pentru toți cei care lucrează în marketing sau pur și simplu pentru cei interesați să înțeleagă mai bine felul în care funcționează media în era digitală și modalitățile prin care ne captează atenția. Cu ajutorul cărții vom înțelege mai bine fenomene cu care ne confruntăm în viața de zi cu zi, precum fake news, dar și tacticile care se ascund în spatele acestor fenomene.
4. Folosește metoda de marketing growth hacking, pentru a-ți duce afacerea sau ideea la următorul nivel! Growth Hacker în Marketing de Ryan Holiday este un abecedar al viitorului relațiilor publice, marketingului și publicității. Sau… altfel spus, este o introducere în growth hacking, o nouă formă de marketing dezvoltată de tineri inovatori, care, neavând la dispoziție bugete exorbitante pentru a lansa, a vinde sau a crește produse, au fost nevoiți să găsească modalități revoluționare de a face toate aceste lucruri cu bugete mult mai mici. Dacă lucrezi în marketing sau e-commerce, dacă ai un magazin online sau un site, sau dacă intenționezi să te apuci de afaceri cu comerț de orice tip, informațiile din această carte îți vor fi de un real folos. Cartea lui Holiday este presărată cu exemple demne de urmat de growth hacking, care pot fi folosite cu succes ca model de orice marketer dornic să își ducă jobul la următorul nivel. Este o carte plină cu povești despre branduri de succes și modul în care o idee strălucită a făcut diferența în cazul lor între un brand mediocru și unul foarte valoros.
5. Pentru a crea produse care să treacă testul timpului și să se vândă constant, pornește de la un produs excepțional. Marketing-ul bun nu este de ajuns, pentru că nu creează produse de excepție. Secretul vânzărilor perene. Arta de a crea produse memorabile, de Ryan Holiday este rețeta perfectă pentru a crea produse care se vor bucura de succes pe termen lung. Iar prin „produse” înțelegem deopotrivă cărți, filme, muzică sau afaceri. Autorul s-a documentat asiduu în legătură cu acest subiect încercând să identifice o mentalitate creativă comună sau un tipar comun al tuturor produselor care se bucură de succes pe termen lung. Așa a luat naștere această carte, care adună la un loc trăsăturile datorită cărora: Lady Gaga, Rick Rubin, Iron Maiden, Bruce Springsteen, Shakespeare, Ernest Hemingway, Stephen King, Truman Capote, Seinfeld, „Războiul stelelor” etc., exercită în continuare o fascinație stranie asupra noastră. „Secretul vânzărilor perene” este o carte utilă atât dacă lucrezi în marketing, cât și dacă scrii, compui muzică, pictezi sau pui umărul la nașterea unor noi produse. Această carte ar putea reprezenta pentru tine o prețioasă sursă de inspirație. Cu alte cuvinte, este o lectură despre ce standarde trebuie să atingă produsele tale, cum să ajungi în vârf cu ele făcând tot ce se poate face, și apoi, cum să te menții pe piață cât mai mult timp în condițiile acestei adevărate invazii de noi și noi produse.
6. Un om își poate atinge capacitatea maximă numai atunci când se eliberează de ego și de povară.
Inamicul este ego-ul este cartea care îți va aminti de pericolele egocentrismului. O lectură bogată în conținut menit să te inspire și să te motiveze totodată, o carte plină de sens și de citate care te vor pune pe gânduri, pe care o vei citi cu plăcere având sentimentul că ai primit ceva de care aveai nevoie. Cartea propune o varietate de definiții ale ego-ului, văzut din diverse perspective, care te vor ajuta să înțelegi pe deplin nuanțele acestei noțiuni, dar și modalitățile în care egoul ne afectează, inhibând adevăratul succes și împiedicând comunicarea directă și onestă cu lumea din jurul nostru. Asta se întâmplă pentru că ego-ul nu face altceva decât să înlocuiască părțile raționale și conștiente ale psihicului nostru cu lăudăroșenie și egocentrism și să ne spună ce vrem să auzim, când vrem să auzim. Vestea bună pe care ne-o dă autorul în această carte este că ego-ul poate fi gestionat și direcționat, iar poveștile despre Orson
Welles, J.K. Rowling, Eleanor Roosevelt, Benjamin Franklin, Belisarie, Angela Merkel, Ernest Hemingway, George Marshall și mulți alții sunt de natură să ne inspire și să ne determine să ne gestionăm mai bine egoul în vederea realizării obiectivelor pe care ni le propunem în viață.
7. Pentru a aplica cu succes un plan, trebuie să fii dedicat, disciplinat și să dai dovadă de răbdare.
2007. Internetul este zguduit de un articol publicat pe un blog al companiei media Gawker Media, care dezvăluie că celebrul fondator PayPal, Peter Thiel, este gay. Titanul din Sillicon Valley decide să treacă la fapte, punând la cale un adevărat complot pentru a distruge imperiul mediatic ce i-a violat intimitatea. În această luptă demnă de o odisee, care a durat o întreagă decadă, sunt implicați și luptătorul pro-wrestling Hulk Hogan și fondatorul Gawker Media, Nick Denton. În cartea Conspirația, recent apărută la editura ap!, Ryan Holiday disecă planul miliardarului Peter Thiel, prin care acesta a reușit să doboare un imperiu mediatic, arătându-ne ce tactici a folosit și de asemenea, demonstrând că în orice întreprinzi, pentru a avea succes trebuie să fii dedicat, disciplinat și să dai dovadă de răbdare.
Cărțile lui Ryan Holiday sunt disponibile la Editura ap! (ACT și Politon) atât în format traditional, cât și audiobook. ap! (ACT și Politon) este unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de carte din România. Specializată în non-ficțiune de calitate, editura a adus pe piața locală o serie de autori care au făcut furori în toată lumea, precum Tim Ferriss, Robin Sharma, Tony Robbins, Wayne Dyer, Steve Harvey, Gino Wickman și mulți alții. Totodată, ap! (ACT și Politon) este editura românească sub egida căreia au fost înregistrate cele mai multe audiobookuri la nivel local. Lansată în 2014, editura a adus în România peste 300 de titluri în format audio, multe dintre acestea fiind bestsellere care au făcut înconjurul lumii și au schimbat mii de vieți.
ap! (ACT și Politon) crede în dezvoltarea continuă și aduce cititorilor români titluri care acoperă o gamă variată de subiecte din sfere precum dezvoltarea personală și profesională, business, antreprenoriat, spiritualitate și wellbeing. Titlurile editurii se găsesc atât în format clasic, cât și sub formă de eBook, MP3 sau audiobook, astfel încât cititorii să se poată bucura de lectură în orice moment al vieții lor
ap! (ACT și Politon) online Website: https://actsipoliton.ro/ Instagram: https://www.instagram.com/actsipoliton/ Facebook: https://www.facebook.com/actsipoliton Linkedin: https://www.linkedin.com/company/edituraactsipoliton/ YouTube: https://www.youtube.com/c/ActsipolitonRo-carti-audio/videos Tik Tok: https://www.tiktok.com/@actsipoliton
You may like
Libris, librărie online de referință pe piața din România, a vândut în 2024 cu peste 20% mai multe cărți decât în 2023, cu o medie a comenzii înregistrate la nivel național de 135 lei. Cele mai active județe în privința achiziției de carte se mențin București, Brașov și Cluj, iar „Cărțile pentru copii” domină topul categoriilor, urmate de Beletristică și Științe Umaniste.
Printre surprizele acestui an se remarcă revenirea unor titluri și autori clasici, F.M. Dostoievski dominând topul celor mai vânduți autori datorită viralizării pe Tik-Tok a volumului „Nopți albe”.
Astfel, unul dintre cele mai interesante fenomene literare ale anului 2024 a fost popularizarea masivă a nuvelei „Nopți albe” de F.M. Dostoievski pe TikTok, care a captat atenția generației Z prin teme legate de dragoste, singurătate și conexiune umană.
De altfel, datorită acestui fenomen, „Nopți albe” de F.M. Dostoievski a devenit și cel mai bine vândut titlu clasic al editurii Penguin și în Marea Britanie, devansând în vânzări volume consacrate ca lider în vânzări precum „Mândrie și Prejudecată” (Jane Austen) sau „1984” (George Orwell).
Comunitatea BookTok a promovat intens povestea romantică și melancolică a lui Dostoievski, care a atras generația Z prin teme de singurătate și vulnerabilitate emoțională.
„Noile generații descoperă literatura clasică nu doar prin școală sau familie, ci și pe platformele sociale. Popularitatea lui Dostoievski pe TikTok demonstrează relevanța lecturii în era digitală. Temele sale, precum opoziția față de capitalism, dificultatea conexiunilor autentice și fragilitatea relațiilor, rezonează profund cu tinerii de azi. Nuvela „Nopți Albe”, apreciată ca poveste de dragoste, atrage și datorită popularității genului romance în social media. Acest interes viral pentru operele lui Dostoievski s-a reflectat și în creșterea vânzărilor noastre”, afirmă Loredana Tudor, Marketing Manager Libris.
„Nopți Albe” nu este singurul exemplu de titlu clasic care a ajuns în topurile din 2024 datorită TikTok. Volumul „De veghe în lanul de secară” de J.D. Salinger a fost de asemenea un favorit al booktok-urilor de anul trecut, romanul plasându-se pe prima poziție în topul Young Adult și pe Libris.ro.
Creșteri alimentate de trendurile din social media au avut și categoriile Carte în limba engleză (+10%) și Young Adult (+18%), care reflectă un interes în creștere al tinerilor de a descoperi lectura ca formă de relaxare și autodezvoltare, dar și de a pune cartea în centrul conversațiilor din comunitățile online.
La nivel național, traficul înregistrat de pe dispozitivele mobile a fost de peste 3 ori mai mare decât de pe desktop, cu vârfuri în Cluj (84%), urmat de Timiș și București, cu 83%.
Harta României în Cărți Citite. Brașovenii au comandat cu 35% mai multe cărți față de 2023.
Datele Libris arată că Brașov este județul care a înregistrat cea mai creștere în ceea ce privește achiziția de carte, cu 35% mai multe volume comandate în 2024 față de 2023. O creștere similară s-a înregistrat și în Iași (+33%).
Topul județelor către care s-au livrat cele mai multe comenzi plasate pe Libris se menține similar ca în anii precedenți. Astfel, locuitorii din București, Brașov, Cluj, Iași și Ilfov au comandat mai multe volume decât în 2023, creșterile înregistrate fiind între 20 și 35%.
Raportat la populația fiecărui județ, datele Libris din 2024 arată că cele mai multe comenzi de carte pe cap de locuitor s-au făcut din Ilfov, București și Brașov, la polul opus aflându-se județele Harghita, Covasna și Teleorman.
Românii din străinătate au plasat anul trecut cu 10% mai multe comenzi. La nivel internațional cele mai active țări în ceea ce privește achiziția sunt Germania, SUA, Franța, Belgia și Marea Britanie, cu o medie a comenzilor de 240 lei. Volumele expediate de Libris în 2024 au ajuns și la români din Coreea de Sud, Kuwait sau Taiwan.
Top 5 județe la achiziția de carte
- București – 430,321 cărți vândute (+20% față de 2023)
- Brașov- 141,448 cărți vândute (+35% față de 2023)
- Cluj- 115,071 cărți vândute (+25% față de 2023)
- Iași- 111,559 cărți vândute (+33% față de 2023)
- Ilfov- 106,818 cărți vândute (25% față de 2023)
„An de an, alegerile de lectură ale românilor conturează o radiografie autentică a intereselor și valorilor societății. Observăm în 2024 o tendință de echilibru între literatura clasică și titlurile contemporane, dar și între lecturile de dezvoltare personală și beletristică, semn că cititorii români caută în lecturile lor atât profunzime, cât și relevanță, introsepecție, răspunsuri la provocările cotidiene sau desigur relaxare și self-care prin lectură”, adaugă Loredana Tudor.
Ce au citit românii în 2024
Care sunt cele mai citite volume, numărul de cărți comandate, traficul de pe dispozitive mobile și date despre comenzile celor mai fideli cititori din fiecare județ pot fi consultate pe harta interactivă creată de Libris prin prelucrarea datelor* de vânzări la nivelul anului 2024, disponibilă pe România în cărți citite, Ediția 2024.
*Pentru o relevanță sporită privind preferințele reale de lectură ale românilor, analiza exclude vânzările de manuale și carte școlară sau inclusă în bibliografia școlară.
Top 10 cele mai vândute cărți
- Micul prinț – Antoine de Saint-Exupery
- Nervul vag. Adio stres, inflamații, tulburări digestive și probleme imunitare – Yann Rougier, Marie Borrel
- Ține-ți copiii aproape – Gordon Neufeld, Gabor Mate
- Cât timp înfloresc lămâii – Zoulfa Katouh
- Marele dicționar al bolilor și afecțiunilor – Jacques Martel
- Revoluția glucozei. Echilibrarea glicemiei poate să-ți schimbe viața – Jessie Inchauspe
- Omul în căutarea sensului vieții – Viktor E. Frankl
- Puterea extraordinară a subconștientului tău – Joseph Murphy
- Hoțul de cărți – Markus Zusak
- Curajul de a nu fi pe placul celorlalți – Fumitake Koga, Ichiro Kishimi
Top 10 cei mai vânduți autori
- F. M. Dostoievski
- Eric-Emmanuel Schmitt
- Geronimo Stilton
- Roald Dahl
- Gabor Mate
- Lise Bourbeau
- Marc Levy
- Gabriel Garcia Marquez
- Colleen Hoover
- Ioana Chicet-Macoveiciuc
Top 10 cei mai vânduți autori români
- Ioana Chicet-Macoveiciuc
- Niculina Gheorghiță
- Dan-Silviu Boerescu
- Pimen Vlad
- Petronela Rotar
- Radu Paraschivescu
- Leon Dănăilă
- Ovidiu Dragoș Argeșanu
- Alec Blenche
- Lavinia Bârlogeanu
Top 5 cei mai vânduți autori din Bibliografia școlară pe Libris.ro în 2024
- L. Frank Baum
- Ion Creangă
- Mihail Sadoveanu
- Mark Twain
- Mircea Eliade
Top 5 cele mai populare categorii și cele mai vândute 5 titluri din fiecare
Categoria „Cărți pentru copii” își menține locul fruntaș în topul celor mai vândute categorii, urmată de „Beletristică”, „Științe Umaniste”, „Dezvoltare Personală”, și „Spritualitate și Ezoterism’. De asemena, interesul tinerilor cititori continuă să crească, categoria „Young Adult” fiind una dintre cele mai dinamice și accesate categorii în ultimii ani.
Astfel, „De veghe în lanul de secară” (J.D. Salinger), 15 zile fără internet (Sophie Rigal-Goular,) „Poveștile deosebiților” (Ransom Riggs), „Darurile noastre ascunse” (Caroline O’Donoghue), „Însemnări din viața mea” (Alfie Deyes) domină topul preferințelor cititorilor tineri.
Când vine vorba de volumele recomandate în Bibliografia școlară, „Dumbrava minunată” (Mihail Sadoveanu) își menține locul fruntaș, urmată fiind de „Amintiri din copilărie” (Ion Creangă). Topul celor mai vândute titluri din categoria “Bibliografie școlară” este completat de “Prinț și cerșetor” (Mark Twain), „Băiatul cu pijamale în dungi” (John Boyne) și „Recreația mare” (Mircea Sântimbreanu).
1.Cărți pentru copii
- Micul prinț – Antoine de Saint-Exupery
- 101 povești de noapte bună
- Poveste de Crăciun – Charles Dickens
- Primele poezii și cântecele pentru cei mai mici pitici
- Jocuri pentru copii inteligenți. Carte de activități +3 ani
2.Beletristică
- Cât timp înfloresc lămâii – Zoulfa Katouh
- Hoțul de cărți – Markus Zusak
- Nopți albe – F. M. Dostoievski
- Ne vedem în august – Gabriel Garcia Marquez
- Insula copacilor dispăruți – Elif Shafak
- Științe Umaniste
- Rușinea. Vocea, experiența și vindecarea rușinii în procesul terapeutic – Lavinia Bârlogeanu, Carmen Beyer, Erik Hygum, Daniela Dumitrescu, Daniela Luca, Corneliu Irimia
- Gânduri către sine însuși – Marcus Aurelius
- Rătăciți în labirint. Chipuri ale bântuirii și mântuirii în procesul terapeutic – Lavinia Bârlogeanu
- Nexus. Scurtă istorie a rețelelor informaționale din epoca de piatră până la IA – Yuval Noah Harari
- Jurnalul Annei Frank – Anne Frank
- Dezvoltare personală
- Curajul de a nu fi pe placul celorlalți – Ichiro Kishimi , Fumitake Koga
- Totul e în regula în mine și în lume – Petronela Rotar
- Mindreader – David J. Lieberman
- Stilurile de atașament – Amir Levine, Rachel S. F. Heller
- Arta manipulării – Kevin Dutton
- Spiritualitate și Ezoterism
- Puterea extraordinară a subconștientului tău – Joseph Murphy
- Corpul cuantic – Deepak Chopra, Jack Tuszynski, Brian Fertig
- Cele 5 răni care ne împiedică să fim noi înșine – Lise Bourbeau
- Cele patru legăminte, cartea înțelepciunii toltece – Don Miguel Ruiz
- Vindecarea celor 5 răni – Lise Bourbeau.
Top 10 cele mai vândute cărți în limba engleză
- Concise 48 Laws Of Power – Robert Greene
- A Court of Thorns and Roses. A Court of Thorns and Roses #1 – Sarah J. Maas
- Matilda. Special Edition – Roald Dahl
- Powerless. The Powerless Trilogy #1 – Lauren Roberts
- Twisted Lies. Twisted #4 – Ana Huang
- King of Wrath. Kings of Sin #1 – Ana Huang
- Little Book of Jokes for Kids of All Ages – Martin Ellis
- Once Upon A Broken Heart. Once Upon A Broken Heart #1 – Stephanie Garber
- White Nights – Fyodor Dostoyevsky
- War That Saved My Life – Kimberly Bradley
Cultura
Editura Publisol dezvăluie istoria secretă a bombei germane prin volumul RĂZBOIUL LUI HEISENBERG, de Thomas Powers
Published
o săptămână agoon
13/01/2025„Războiul lui Heisenberg va declanșa o furtună de controverse academice… Dar toți cititorii se vor bucura de intriga demnă de romanele de capă și spadă și de profunda dramă umană.”- Timothy Ferris, Autor Galaxies
Editura Publisol lansează cartea Războiul lui Heisenberg. Istoria secretă a bombei germane de Thomas Powers, o lucrare captivantă, care explorează misterele și dilemele etice din jurul programului german de dezvoltare a bombei atomice în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Volumul ofera o perspectivă unică asupra unor întrebări fundamentale ce privesc moralitatea, cunoașterea și responsabilitatea în timp de război.
Germania lui Hitler a încercat in al Doilea Război Mondial, să construiască o bombă atomică. Deși beneficia de reputați savanți, de materii prime și de o tehnologie înaintată, programul nuclear al celui de-l Treilea Reich s-a dovedit un fiasco. Cartea lui Thomas Powers, Războiul lui Heisenberg, susține cu documente de netăgăduit că acela care a pus surdină ambițiilor nucleare naziste a fost laureatul Nobel Werner Heisenberg.
Unul dintre ultimele secrete ale celui de-Al Doilea Război Mondial este motivul pentru care germanii nu au reușit să construiască o bombă atomică. Germania era locul de naștere al fizicii moderne, poseda materiile prime și baza industrială și avea la dispoziție unele dintre cele mai strălucite minți din domeniul fizicii nucleare.
„Importantă și originală, un alt capitol din povestea epică a modului în care omenirea a ajuns să aibă la îndemână mijloacele propriei distrugeri.”, Richard Rhodes, Autor The Making of the Atomic Bomb.
În volumul „Războiul lui Heisenberg”, Thomas Powers prezintă interacțiunea dintre știință și spionaj, moralitate și necesitate militară, paranoia și logica rece care au marcat programul german de construire a bombei atomice, dar și răspunsul Aliaților la acesta. Pe baza a zeci de interviuri și a anilor de cercetare intensivă, Powers concluzionează că Werner Heisenberg, care a fost fi gura principală a efortului atomic german, a obstrucționat în mod conștient dezvoltarea bombei, iar într-o faimoasă întâlnire din 1941, la Copenhaga, cu fostul său mentor Niels Bohr, a încercat să-i descurajeze și pe Aliați să-și atingă obiectivul de a construi propria bombă.
Cu o analiză detaliată, Powers dezvăluie evenimentele ce gravitează în jurul fizicianului Werner Heisenberg și echipei sale, arătând cum știința și războiul se întâlnesc într-o competiție devastatoare de putere și cunoaștere. Heisenberg, unul dintre cei mai mari fizicieni ai secolului XX, cunoscut pentru formularea Principiului Incertitudinii, devine aici un personaj complex prins între loialitatea față de țara sa și implicațiile etice ale armelor nucleare.
Powers abordează subiectul cu o rigoare impresionantă, dezvăluind întrebări controversate: Au încercat Heisenberg și echipa sa să construiască bomba atomică? Au fost sabotați de aliați, sau au sabodat ei înșiși proiectul pentru a preveni o catastrofă globală? Fără să ofere un răspuns definitiv, Powers invită cititorii să reflecteze asupra dificultăților morale și asupra tentației cunoașterii, într-un context politic și militar periculos.
„Războiul lui Heisenberg” este o „carte atent documentată și foarte bine scrisă” (Time), a cărei poveste extraordinară captivează și… neliniștește.
Cartea „Războiul lui Heisenberg”, de Thomas Powers este disponibilă pe site-ul editurii publisol.ro, în librarii și magazinele online de specialitate.
Despre autor
Thomas Powers, autor și jurnalist american premiat, este cunoscut pentru stilul său de investigație meticulos. Powers a câștigat Premiul Pulitzer în 1971 pentru reportajele sale legate de cazul Dianei Oughton, o tânără implicată în activism radical și terorism în Statele Unite. Acest caz a inspirat prima sa carte, Diana: The Making of a Terrorist, în care Powers abordează rădăcinile ideologice și psihologice ale terorismului.
De-a lungul carierei sale, Powers a explorat teme complexe legate de război și putere. Printre lucrările sale se numără The War at Home: Vietnam and the American People, o investigație detaliată asupra impactului războiului din Vietnam asupra cetățenilor americani, și The Man Who Kept the Secrets: Richard Helms and the CIA, o biografie complexă a unui fost director CIA. În cartea Thinking About the Next War, Powers continuă să analizeze dinamica globală a puterii și etica în contextul conflictelor armate.
Cultura
Banana Panda, brandul polonez de puzzle-uri, jocuri și cărți educaționale, intră pe piața din România
Published
o lună agoon
13/12/2024Banana Panda, îndrăgitul brand polonez de puzzle-uri, jocuri și cărți educaționale, anunță intrarea sa pe piața din România!
Compania mamă, CzuCzu (pronunțat „Choo Choo”), a fost înființată în 2009 și este de atunci cel mai iubit și recunoscut brand de jucării educaționale din Polonia, vânzând anual peste 2 milioane de produse doar în Polonia.
Banana Panda reprezintă o selecție internațională a celor mai îndrăgite produse CzuCzu, adaptate pentru familiile din întreaga lume. Cu o prezență în peste 30 de țări, inclusiv Statele Unite, Canada, Germania, Franța, Spania, Portugalia și Grecia, Banana Panda este acum disponibilă în România prin parteneriatul cu Smyk.ro.
Produse pentru fiecare etapă a copilăriei
Produsele Banana Panda sunt concepute pentru a sprijini dezvoltarea copiilor și a stimula curiozitatea în fiecare etapă a creșterii:
- Bebeluși: Carduri și puzzle-uri cu contrast ridicat, ce stimulează vederea, coordonarea ochi-mână și explorarea timpurie.
- Copii Mici: Puzzle-uri, jocuri și cărți de colorat care încurajează creativitatea și îmbunătățesc abilitățile motorii.
- Preșcolari și Școlari: Puzzle-uri de mari dimensiuni care îi învață despre lume, stimulându-le în același timp imaginația.
- Pentru Familii: Colecția Puzzlove conține puzzle-uri cu până la 500 de piese, perfecte pentru copiii mai mari și adulți, pentru a se bucura împreună.
De ce iubesc familiile Banana Panda
Produsele Banana Panda sunt mai mult decât jucării – ele sunt instrumente care le permit părinților să creeze conexiuni importante cu copiii lor și care inspiră nenumărate activități de dezvoltare. Concepute cu materiale sigure și non-toxice și cu ilustrații vibrante, aceste puzzle-uri și jocuri transformă timpul de joacă în momente speciale care aduc familiile mai aproape.
Angajament față de sustenabilitate și siguranță
Banana Panda este profund angajată în crearea de produse sigure și ecologice pentru copii și familiile lor.
- Materiale sustenabile: Banana Panda prioritizează utilizarea cartonului și a eliminat folile de plastic din ambalaje, făcându-le mai sigure pentru copii și mai prietenoase cu mediul.
- Fabricate în Europa: Toate produsele sunt fabricate cu mândrie în Polonia, Europa. Acest lucru permite monitorizarea îndeaproape a proceselor de producție și asigură respectarea celor mai înalte standarde internaționale, inclusiv reglementările CPSIA, ASTM și CE.
Descoperă Banana Panda astăzi
Recunoscută la nivel global pentru creativitatea și valoarea educațională, Banana Panda a câștigat 23 de premii internaționale, consolidându-și poziția de brand de încredere pentru părinți și educatori.
Banana Panda invită familiile din România să exploreze lumea sa colorată de puzzle-uri, jocuri și cărți. Colecția este acum disponibilă pe Smyk.ro!