Connect with us

News

„Avatar: The Way of Water / Avatar: Calea Apei”, povestea merge mai departe cu noi provocări, alte amenințări, dileme și decizii

Published

on

Acum 13 ani, câștigătorul premiului Oscar, James Cameron, i-a introdus pe cinefili într-o lume complet diferită de orice văzuseră, odată cu epopeea sa uluitoare „Avatar”. Acum, vizionarul regizor invită publicul într-o nouă și mult așteptată călătorie cinematografică „Avatar: The Way of Water / Avatar: Calea Apei”.

În noua producție, Sam Worthington și Zoe Saldana își reiau rolurile emblematice, Jake Sully și Neytiri, acum părinți iubitori care fac tot ce le stă în putință pentru a-și menține familia unită. Când un șir de evenimente neprevăzute îi îndepărtează de casă, soții Sully călătoresc prin vastele zone ale Pandorei, refugiindu-se, în cele din urmă, pe teritoriul deținut de clanul Metkayina, o comunitate care trăiește în armonie cu oceanele din jur. Acolo, soții Sully trebuie să învețe cum să navigheze atât prin ​​lumea periculoasă a apei, cât și prin dinamica incomodă de a câștiga acceptarea din noua lor comunitate.

Pe lângă Worthington și Saldana, filmul îi mai are în distribuție Sigourney Weaver, Stephen Lang, Cliff Curtis și Kate Winslet. De asemenea, noua producție prezintă un grup de tineri actori talentați, printre care Britain Dalton, James Flatters, Trinity Jo-Li Bliss, Jack Champion și Bailey Bass. Scenariul a fost scris de James Cameron & Rick Jaffa & Amanda Silver pe baza unei povești de James Cameron & Rick Jaffa & Amanda Silver & Josh Friedman & Shane Salerno. Cameron și Jon Landau sunt producătorii filmului, David Valdes și Richard Baneham fiind producători executivi.

O epopee de familie transgenerațională, „Avatar: The Way of Water / Avatar: Calea Apei” este distribuit în România de Forum Film și are premiera exclusiv în cinematografe pe 16 decembrie 2022.

Înăuntrul poveștii

A face o continuare a celui mai de succes film al tuturor timpurilor este o provocare dificilă, dar dacă e cineva care ar putea să o facă, acela clar este James Cameron, cunoscut pentru două dintre cele mai de succes filme din toate timpurile: „Aliens ” și „Terminator 2: Ziua Judecății”.

„Avatar” e o lume care l-a însoțit pe Cameron mult timp. El a scris o primă poveste pentru filmul original în 1994, deși mijloacele tehnice de a-și realiza viziunea nu existau încă. Începând producția un deceniu mai târziu, regizorul a recurs la experiența acumulată pe platourile de filmare ale peliculelor anterioare, inclusiv blockbusterele de neuitat precum „Titanic”, „The Terminator”, „T2”, „Aliens, „True Lies” și „The Abyss”. Astfel a creat „Avatar”, un film live-action care a forțat granițele tehnologiei efectelor vizuale. Cu toate acestea, la fiecare pas, Cameron a avut grijă ca tehnologia revoluționară inventată pentru film să nu copleșească jocul actorilor și emoția personajelor sau amploarea poveștii.

Având în vedere tot ceea ce au realizat cu „Avatar” și având deja în minte ideea unei continuări, Cameron și partenerul său de mult timp, producătorul Jon Landau, au făcut pasul neobișnuit de a reuni principalii oameni implicați în producție. În februarie 2010, s-au întâlnit cu toții la un hotel din Santa Barbara, California, pentru a analiza ce aspecte ale procesului de realizare a filmului funcționaseră cel mai bine și ce ar fi putut fi îmbunătățit. Întâlnirea  aceea a generat o mulțime de posibile viziuni, la care Cameron s-a gândit în timp ce contempla un viitor pe Pandora.

„Nu cred că «Avatar: The Way of Water / Avatar: Calea Apei» ar fi fost posibil dacă nu am fi făcut acest exercițiu”, spune Cameron acum.

Odată ce s-a hotărât să exploreze mai multe povești plasate pe luna extraterestră și luxuriantă, Cameron a început să noteze ideile. Cu mai mult de 1.500 de pagini scrise, Cameron și Landau și-au dat seama că există mai mult decât o poveste de spus. Au adus un grup de elită de scenariști de la Hollywood pentru a lucra cu Cameron. A durat luni de zile pentru a ajunge la povești concrete, și nu doar pentru o continuare, ci pentru o serie de filme ulterioare, toate extrem de ambițioase, toate ancorate în jurul unei teme centrale: importanța familiei.

„A trebuit să scriem patru filme înainte să pot începe prima continuare”, spune Cameron. „Am vrut să mapez toate poveștile și apoi să obțin imaginea generală necesară pentru a surprinde actorii în mai multe filme și apoi pentru a filma acțiunea live. Planul a fost că am putea consolida împreună diferitele etape ale producției – jocul actoricesc, acțiunea live și apoi post-producția.”

Dilema unei familii

Eroicul Jake Sully, după ce a debutat în „Avatar” ca un paraplegic îndurerat de moartea fratelui său geamăn și căutând cu disperare o nouă viață, acum continuă în „Avatar: Calea apei” ca patriarhul familiei și șeful clanului Omatikaya. „Familia este fortăreața noastră”, îi amintește adesea soției Neytiri și copiilor lor, Neteyam (James Flatters), Lo’ak (Britain Dalton), Tuk (Trinity Jo-Li Bliss) și fiicei adolescente adoptate, Kiri (Sigourney Weaver).

Clanul Omatikaya a dus o viață destul de idilică mai bine de un deceniu până când o stea în creștere pe cer a început să semnaleze întoarcerea invadatorilor umani. Când forțele umane și echipamentele lor distrugătoare aterizează pe Pandora, Sully și cei din Omatikaya sunt forțați să creeze o fortăreață sigură într-o peșteră uriașă situată într-una dintre formațiunile masive de stâncă plutitoare care fac parte din Munții Hallelujah.

„Oamenii cerului” se întorc la Pandora pentru a conduce o operațiune minieră prin care să ia de pe lună mineralul valoros cunoscut sub numele de „unobtainium”. În plus, Administrația pentru Dezvoltarea Resurselor (RDA) revine în forță cu obiectivul suplimentar de a coloniza întreaga lună și de a face din ea noua casă pentru umanitate, întrucât Pământul riscă să nu mai fie locuibil. Distrugând o întindere mare de pădure, RDA ridică un oraș uriaș cu ziduri la marginea oceanului, numit Bridgehead. La cârma RDA este inflexibilul general Francis Ardmore (Edie Falco).

În calitate de lider al Omatikaya, Jake conduce cu succes războinicii clanului împotriva RDA. Cu toate acestea, când Jake realizează că el însuși este țintă el și Neytiri iau decizia dură că este în interesul tuturor ca Sully să-și părăsească ținuturile natale și să caute un refugiu sigur în altă parte.

Decizia este una care sfâșie inima fiecărui membru al familiei. „Aceasta este dilema”, spune Cameron. „Să faci ceea ce este bine pentru un bine mai mare sau să-ți faci treaba și datoria așa cum îți spune inima pentru familia ta?”

După ce au făcut o călătorie lungă prin vastele oceane din Pandora, soții Sully ajung la casa clanului Metkayina, condus de Ronal (Kate Winslet) și Tonowari (Cliff Curtis). Acolo, Jake invocă Uturu, o tradiție Na’vi potrivit căreia oricărui refugiat trebuie să i se dea un adăpost sigur. Întâmpinându-și fără tragere de inimă oaspeții, Ronal și Tonowari îi instruiesc pe copiii lor Tsireya (Bailey Bass) și Aonung (Filip Geljo) să încerce să-i ajute pe copiii familiei Sully să se adapteze la obiceiurile și tradițiile clanului apei.

Dincolo de limita tehnologiei

Cameron și Landau i-au provocat pe realizatorii cheie ai filmului să vină cu idei și noi tehnologii care să permită să crearea de personaje și mai expresive și mai captivante. Rezultatul a fost că, pe măsură ce a început producția, Cameron a avut la dispoziție o suită complet nouă de instrumente tehnologice. „Detaliile cu care lucrăm acum sunt atât de avansate în comparație cu primul film”, spune Cameron. „Dar face asta un film mai bun din perspectiva publicului? Absolut nu. Publicul e interesat de poveste, de personaje și de felul în care filmul îl face să se simtă.”

„Există presiune în fiecare zi când faci un film, dar este presiunea pe care o punem pe noi înșine”, spune Landau. „Vrem să depășim limitele poveștii și să captivam publicul. Iar asta ne face să muncim mai mult.”

Dedicându-și ani de viață filmelor din seria „Avatar”, Cameron spune că următoarele continuări vor fi distractive și încărcate de spectacol și, în același timp, emoționante. „Cu «Avatar» și felul în care am ales să spun povestea și să lansez peisajul și personajele și ținând cont de unele dintre întrebările care mi se pun, nu simt că există ceva cinematografic ce nu voi reuși să redau în aceste patru filme”, spune el.

SINOPSIS:

La câțiva ani după lupta cu pământenii, extratereștrii de pe Pandora își continuă liniștiți viețile. Jake Sully trăiește fericit în noul lui corp alături de soția lui și copiii lor. Echilibrul lor este însă pe cale sa fie distrus de o nouă amenințare. Pe locuitorii de pe Pandora îi așteaptă o bătălie epică în care Jake va trebui să riște totul, poate chiar și propria lui viață.

„Avatar: Calea Apei” este regizat de multipremiatul James Cameron, care, ca și la primul film, face echipă cu producătorul Jon Landau, partenerul său vechi, iar în rolurile principale îi regăsim pe Zoe Saldana, Kate Winslet, Sigourney Weaver, Sam Worthington, printre alții.

Distribuit de Forum Film România, „Avatar: Calea Apei” va avea premiera  exclusiv în cinematografe în data de 16 decembrie în formatele 3D, IMAX, 4DX, Dolby Atmos și HFR.

TRAILER:

https://www.youtube.com/watch?v=PAqLauExxxU

 

https://www.youtube.com/watch?v=qCv9lBOhoBA

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

News

IUTTA lansează „Curated by Iutta” cu atelierul Roots of Gold, Bijuterie născută din lut și lumină

Published

on

Roots of Gold  este  o experiență care unește arta, meșteșugul și introspecția, în inima Bucureștiului

Există momente când creația devine un ritual — iar materia, o poartă spre lumină. Astfel,  s-a născut Roots of Gold, primul atelier din seria Curated by Iutta, un proiect semnat de Iutta și gândit ca o platformă de colaborare cu artiști, designeri și creatori contemporani.

După ani în care a spus povești prin piele, broderii și simboluri inspirate din mitologia românească, Iutta extinde acum granițele designului printr-un nou spațiu de întâlnire: Pop-up Iutta, aflat la câțiva pași de Ateneul Român — un loc care respiră poezie, comunitate și artizanat viu.

Atelierul „Roots of Gold” — bijuterie născută din lut și lumină

Atelierul, desfășurat în două module (8 și 15 noiembrie), este o experiență de creație și reflecție. Sub îndrumarea Irinei, profesor de artă și artist ceramist, participanții vor lucra cu lutul — materie vie și ancestrală — pentru a modela un inel-simbol ce poartă amprenta mâinilor și intenției fiecăruia.

Primul modul, pe 8 noiembrie, este dedicat modelajului și descoperirii formelor care ne cheamă, iar al doilea, pe 15 noiembrie, este o etapă de alchimie: pictură cu pigmenți naturali, glazură și foiță de aur. Între etapele de creație, participanții se vor bucura de ceaiuri aromate, cafea de specialitate și gustări artizanale, într-o atmosferă caldă, cu ritm lent, unde fiecare gest devine parte din ritual.

Curated by Iutta este o invitație la prezență — o punte între artă și suflet, între tradiție și expresie contemporană. Cred că frumusețea autentică se naște prin mâini, timp și intenție. Aici, fiecare creație devine o oglindă a sinelui.”

Nicoleta Chirica, fondatoare Iutta

Dintre toate creațiile, o piesă va fi selectată pentru a fi expusă în Pop-up Iutta ca parte din selecția Curated by Iutta — o colecție care reunește piese de autor, bijuterii, ceramică, textile, artă și obiecte create de designeri români.

IUTTA — un brand născut din rădăcini și visuri

Fondat de Nicoleta Chirica, Iutta este un brand de design românesc care unește meșteșugul ancestral cu estetica contemporană, explorând teme precum identitatea, feminitatea și legătura dintre trecut și viitor. De-a lungul anilor, Iutta a devenit un manifest pentru poveștile brodate în timp, pentru simbolurile vechi reinterpretate printr-un limbaj nou — poetic, curat și curajos.

Colecțiile sale — de la “Re/Rooted” până la “Regina” cu virtuți ale Reginei Maria brodate de Maia Morgernstern, Ada Gales, Olimpia Melinte, Nicoleta Chirica — aduc în prim-plan materiale naturale, pânză de casă, piele vegetală și țesături lucrate la război, într-o estetică ce îmbină rafinamentul cu autenticitatea. „Ceea ce creez prin Iutta este o formă de introspecție vizuală — o poveste despre identitate, rădăcini și renaștere. Prin Curated by Iutta, îmi doresc să ofer și altor artiști un spațiu unde creația se poate transforma într-o experiență comună.” — Nicoleta Chirica

Despre experiență:

8 & 15 noiembrie, 10:00–13:00 Pop-up Iutta, Str. Episcopiei 2–4 (lângă Ateneul Român)

Locuri limitate – 8–9 participanți (mai sunt 5 disponibile)

Investiție: 350 lei / modul (participarea la ambele module este necesară)

Materialele sunt oferite din partea casei.

 Cu: Irina Banari — profesor de artă și artist ceramist

Irina este un artist multidisciplinar, profesor de artă și explorator al materiei vii. După doisprezece ani petrecuți în China, unde a studiat la Jingdezhen, orașul porțelanului,  și-a împletit inspirația orientală cu sensibilitatea rădăcinilor și meșteșugul lutului românesc. În lucrările sale, se întâlnesc tradiția, intuiția și alchimia: lutul devine bijuterie, culoarea devine vibrație, iar aurul — o atingere de lumină.

Prin bijuteriile sale ceramice, Irina aduce împreună două lumi — Estul și Vestul, pământul și spiritul, trecutul și prezentul.

Continue Reading

News

Peste 11.500 de copii și tineri au beneficiat de activități educaționale și non-formale prin programul Pepcolandia 2025

Published

on

Cea de-a cincea ediție a programului Pepcolandia, derulat de Pepco România și implementat la nivel național de Asociația pastel, s-a încheiat cu rezultate remarcabile: 11.589 de copii și tineri din întreaga țară au fost implicați în activități educaționale, recreative și de dezvoltare personală.

Prin cele 100 de proiecte finanțate, desfășurate în 31 de județe și 37 de comunități rurale, Pepcolandia 2025 a oferit ONG-urilor locale sprijin concret pentru a aduce educația non-formală mai aproape de copiii din medii vulnerabile.

Educație, incluziune și bucurie în comunități din toată țara

Pe durata verii, copiii au participat la tabere educaționale, excursii, ateliere și activități non-formale, precum și la diverse activități în comunități și școli, desfășurate sub îndrumarea profesorilor, voluntarilor și coordonatorilor locali.

În total, peste 6.800 de copii au luat parte la proiecte de educație non-formală, 1.850 la cursuri extrașcolare, 294 au practicat sporturi, iar 600 de beneficiari s-au bucurat de evenimente speciale, precum „Ziua Copilului” sau sărbători dedicate comunității. Totodată, 70 de copii au participat la sesiuni individuale de consiliere, iar 106 copii și părinți au făcut activități comune de dezvoltare personală și relaționare.

O mișcare națională care crește prin implicare

Pepcolandia 2025 nu a fost doar un program de granturi, ci o mișcare a binelui în comunități. În total, 804 voluntari s-au implicat direct în proiectele finanțate, printre care și 15 angajați Pepco România, care au ales să se alăture activităților locale ca voluntari, mentori sau susținători ai copiilor.

„Ediția din 2025 a confirmat că Pepcolandia este o inițiativă vie, care crește de la an la an datorită pasiunii oamenilor din teren. Prin munca ONG-urilor și implicarea voluntarilor Pepco, am reușit să ajungem la mii de copii care au avut parte de o vară altfel – una plină de învățare, prietenie și joacă.”Ioana Ioniță, Regional Marketing Manager Pepco România.

Asociația pastel: de la beneficiari, la coordonatori ai binelui

Pentru prima dată, programul a fost implementat la nivel național de Asociația pastel, organizație cu experiență în proiecte sociale dedicate educației și incluziunii.

„Să coordonăm Pepcolandia a fost o misiune de suflet. Am văzut cum fiecare ONG a transformat o idee într-o poveste reală de schimbare. Am învățat mult despre puterea comunităților și despre cât de important este să fii acolo, prezent, pentru cei care au nevoie de tine.” Andreea Oprea, Director Executiv, Asociația pastel.

10 ani de Pepco România

Anul 2025 marchează 10 ani de Pepco România, un deceniu în care compania a devenit unul dintre cei mai importanți retaileri europeni care își desfășoară activitatea în România, oferind produse accesibile și de calitate. Sub egida Future at Heart – angajamentul de sustenabilitate Pepco, în ultimii cinci ani, compania a investit în proiecte strategice de responsabilitate socială în domeniul educației din România și și-a consolidat implicarea în comunitățile locale, prin multiple inițiative sociale.

 

Pepcolandia 2025 a arătat, încă o dată, că parteneriatul dintre mediul privat și sectorul non-profit poate genera un impact real: copii mai încrezători, comunități mai unite și un viitor mai bun pentru generațiile care vin.

Continue Reading

News

Timp de 3 zile, RADAR 2025 a transformat Bucureștiul în capitala artei new media din Europa

Published

on

Cea de-a VI-a ediție RADAR – Festival de New Media Art, prezentată de ING Bank, a transformat Bucureștiul într-un hub internațional de artă și tehnologie. Timp de trei zile, între 3-5 octombrie 2025, publicul a putut explora la Casa Presei Libere, instalații de lumină, proiecții imersive, artă generativă și performance-uri live semnate de artiști din 11 țări. Interesul pentru această ediție, cu tema Light Borders, a fost unul foarte mare: peste 11.500 de vizitatori.

Instalații spectaculoase în premieră în România

Ediția din acest an a festivalului a adus în premieră la noi în țară proiecte de artă digitală premiate la cele mai mari festivaluri internaționale – instalații interactive de lumină, lasere, proiecții imersive și holograme semnate de artiști din 11 țări de pe 3 continente.

Printre cele mai spectaculoase instalații ale ediției s-au numărat: Flux – Collectif Scale (Franța): o instalație cinetică de lumină unde linii luminoase controlate robotic se mișcă organic în sincron cu muzica și  MIMIC – Media Tribe (International collective) ce îmbină un ecran LED cu proiecții laser pentru a crea o experiență audiovizuală imersivă, ambele susținute de ING România, The Pledge – mots (România): o instalație interactivă care i-a provocat pe vizitatori să-și predea chipul inteligenței artificiale și să devină parte dintr-un mural digital suprarealist, Onirica() – fuse (Italia):* o experiență vizuală colectivă care a transformat 12.000 de vise reale în imagini generate de AI și Row – o instalație holografică creată de studioul internațional Tundra, Oh Lord – Guillaume Marmin (Franța): o instalație audiovizuală bazată pe imagini solare din arhiva NASA, care materializează și animează fascicule de lumină, dar și Light mehr licht – tot a lui Guillaume Marim –  susținută de Ploom.

Au fost prezenți, de asemenea, și artiști din Slovacia, Germania, Australia și studiouri internaționale din Polonia, consolidând astfel poziția festivalului RADAR ca spațiu de dialog internațional și platformă regională pentru creativitatea multidisciplinară.

“Cea de-a VI-a ediție RADAR este fără dar și poate cea mai spectaculoasă de până acum. Ne bucurăm că am putut aduce în fața publicului din România instalații interactive de lumină, lasere, proiecții imersive și holograme, lucrări de artă care au fost prezentate în cadrul celor mai mari festivaluri de profil din străinătate. Mulți dintre vizitatorii noștri le-au putut admira până acum doar online și au fost surprinși să le poată vedea live la București. Prin această ediție, RADAR își consolidează poziția de hub internațional de artă digitală, de platformă unde tehnologia întâlnește creativitatea, iar privitorii devin parte a operei de artă. Succesul celei de-a VI-a ediții ne motivează să mergem mai departe și să venim cu noi surprize pentru publicul din România anul viitor.”– au declarat organizatorii RADAR.

RADAR Kids 2025: Cel mai mare spațiu temporar de joacă, cu instalații interactive

Unul dintre cele mai așteptate segmente ale festivalului a fost RADAR Kids, programul dedicat copiilor și familiilor, ce s-a desfășurat în spațiul Scânteia+ (în Casa Presei Libere) cu sprijinul Lidl România. Copiii au putut descoperi aici 8 instalații interactive create de artiști români și internaționali, experimente de lumină și sunet, dar și workshop-uri creative, realizate de Coding Hub și Teach for Romania, menite să le stimuleze imaginația și să le dezvolte curiozitatea față de educație prin interacțiune.

Întregul festival a fost pus în valoare prin proiectoare Epson, partener tehnologic al ediției, iar implementarea tehnică a fost realizată împreună cu 360 Revolution.

Mobilitatea electrică transformată în artă digitală

BYD, partenerul de mobilitate al RADAR 2025 și cel mai mare producător de autovehicule cu energie nouă (NEV) din lume, a prezentat instalația ATEM, semnată de studioul Ausgang. În anumite intervale, instalația a fost alimentată direct de bateria modelelor BYD, prin funcția Vehicle to Load (V2L), transformând astfel energia mobilității electrice în artă digitală.

Grație tehnologiei V2L, modelele BYD pot fi transformate într-o sursă de energie mobilă, ce poate alimenta electrocasnice mici, computere și console de joc, și chiar artă.

Artă și sustenabilitate

Environ, partenerul de sustenabilitate al festivalului, a oferit câte un bilet de acces la RADAR sau RADAR Kids celor care au adus orice echipament electronic uzat (telefon, laptop, cabluri sau alte aparate mici) la punctele de colectare special montate în cadrul festivalului.

RADAR a fost realizat cu sprijinul ING Bank România, Lidl România, Ploom, Epson, Up-România, Environ, BYD, Institutul Cultural Român, Institutul Francez din România, Goethe Institut, Institutul Adam Mickiewicz, Institutul Polonez din București, Blue România.

Parteneri Media: IQAds, Urban.ro, The Institute, Agerpress, Designist, BIZ, Europa FM, Radio România Cultural, start-up, Zeppelin, Daily Magazine, Mommy Hai, GoKid, Zile și Nopți, Munteanu.

 

Continue Reading

Trending