Connect with us

News

„Avatar: The Way of Water / Avatar: Calea Apei”, povestea merge mai departe cu noi provocări, alte amenințări, dileme și decizii

Published

on

Acum 13 ani, câștigătorul premiului Oscar, James Cameron, i-a introdus pe cinefili într-o lume complet diferită de orice văzuseră, odată cu epopeea sa uluitoare „Avatar”. Acum, vizionarul regizor invită publicul într-o nouă și mult așteptată călătorie cinematografică „Avatar: The Way of Water / Avatar: Calea Apei”.

În noua producție, Sam Worthington și Zoe Saldana își reiau rolurile emblematice, Jake Sully și Neytiri, acum părinți iubitori care fac tot ce le stă în putință pentru a-și menține familia unită. Când un șir de evenimente neprevăzute îi îndepărtează de casă, soții Sully călătoresc prin vastele zone ale Pandorei, refugiindu-se, în cele din urmă, pe teritoriul deținut de clanul Metkayina, o comunitate care trăiește în armonie cu oceanele din jur. Acolo, soții Sully trebuie să învețe cum să navigheze atât prin ​​lumea periculoasă a apei, cât și prin dinamica incomodă de a câștiga acceptarea din noua lor comunitate.

Pe lângă Worthington și Saldana, filmul îi mai are în distribuție Sigourney Weaver, Stephen Lang, Cliff Curtis și Kate Winslet. De asemenea, noua producție prezintă un grup de tineri actori talentați, printre care Britain Dalton, James Flatters, Trinity Jo-Li Bliss, Jack Champion și Bailey Bass. Scenariul a fost scris de James Cameron & Rick Jaffa & Amanda Silver pe baza unei povești de James Cameron & Rick Jaffa & Amanda Silver & Josh Friedman & Shane Salerno. Cameron și Jon Landau sunt producătorii filmului, David Valdes și Richard Baneham fiind producători executivi.

O epopee de familie transgenerațională, „Avatar: The Way of Water / Avatar: Calea Apei” este distribuit în România de Forum Film și are premiera exclusiv în cinematografe pe 16 decembrie 2022.

Înăuntrul poveștii

A face o continuare a celui mai de succes film al tuturor timpurilor este o provocare dificilă, dar dacă e cineva care ar putea să o facă, acela clar este James Cameron, cunoscut pentru două dintre cele mai de succes filme din toate timpurile: „Aliens ” și „Terminator 2: Ziua Judecății”.

„Avatar” e o lume care l-a însoțit pe Cameron mult timp. El a scris o primă poveste pentru filmul original în 1994, deși mijloacele tehnice de a-și realiza viziunea nu existau încă. Începând producția un deceniu mai târziu, regizorul a recurs la experiența acumulată pe platourile de filmare ale peliculelor anterioare, inclusiv blockbusterele de neuitat precum „Titanic”, „The Terminator”, „T2”, „Aliens, „True Lies” și „The Abyss”. Astfel a creat „Avatar”, un film live-action care a forțat granițele tehnologiei efectelor vizuale. Cu toate acestea, la fiecare pas, Cameron a avut grijă ca tehnologia revoluționară inventată pentru film să nu copleșească jocul actorilor și emoția personajelor sau amploarea poveștii.

Având în vedere tot ceea ce au realizat cu „Avatar” și având deja în minte ideea unei continuări, Cameron și partenerul său de mult timp, producătorul Jon Landau, au făcut pasul neobișnuit de a reuni principalii oameni implicați în producție. În februarie 2010, s-au întâlnit cu toții la un hotel din Santa Barbara, California, pentru a analiza ce aspecte ale procesului de realizare a filmului funcționaseră cel mai bine și ce ar fi putut fi îmbunătățit. Întâlnirea  aceea a generat o mulțime de posibile viziuni, la care Cameron s-a gândit în timp ce contempla un viitor pe Pandora.

„Nu cred că «Avatar: The Way of Water / Avatar: Calea Apei» ar fi fost posibil dacă nu am fi făcut acest exercițiu”, spune Cameron acum.

Odată ce s-a hotărât să exploreze mai multe povești plasate pe luna extraterestră și luxuriantă, Cameron a început să noteze ideile. Cu mai mult de 1.500 de pagini scrise, Cameron și Landau și-au dat seama că există mai mult decât o poveste de spus. Au adus un grup de elită de scenariști de la Hollywood pentru a lucra cu Cameron. A durat luni de zile pentru a ajunge la povești concrete, și nu doar pentru o continuare, ci pentru o serie de filme ulterioare, toate extrem de ambițioase, toate ancorate în jurul unei teme centrale: importanța familiei.

„A trebuit să scriem patru filme înainte să pot începe prima continuare”, spune Cameron. „Am vrut să mapez toate poveștile și apoi să obțin imaginea generală necesară pentru a surprinde actorii în mai multe filme și apoi pentru a filma acțiunea live. Planul a fost că am putea consolida împreună diferitele etape ale producției – jocul actoricesc, acțiunea live și apoi post-producția.”

Dilema unei familii

Eroicul Jake Sully, după ce a debutat în „Avatar” ca un paraplegic îndurerat de moartea fratelui său geamăn și căutând cu disperare o nouă viață, acum continuă în „Avatar: Calea apei” ca patriarhul familiei și șeful clanului Omatikaya. „Familia este fortăreața noastră”, îi amintește adesea soției Neytiri și copiilor lor, Neteyam (James Flatters), Lo’ak (Britain Dalton), Tuk (Trinity Jo-Li Bliss) și fiicei adolescente adoptate, Kiri (Sigourney Weaver).

Clanul Omatikaya a dus o viață destul de idilică mai bine de un deceniu până când o stea în creștere pe cer a început să semnaleze întoarcerea invadatorilor umani. Când forțele umane și echipamentele lor distrugătoare aterizează pe Pandora, Sully și cei din Omatikaya sunt forțați să creeze o fortăreață sigură într-o peșteră uriașă situată într-una dintre formațiunile masive de stâncă plutitoare care fac parte din Munții Hallelujah.

„Oamenii cerului” se întorc la Pandora pentru a conduce o operațiune minieră prin care să ia de pe lună mineralul valoros cunoscut sub numele de „unobtainium”. În plus, Administrația pentru Dezvoltarea Resurselor (RDA) revine în forță cu obiectivul suplimentar de a coloniza întreaga lună și de a face din ea noua casă pentru umanitate, întrucât Pământul riscă să nu mai fie locuibil. Distrugând o întindere mare de pădure, RDA ridică un oraș uriaș cu ziduri la marginea oceanului, numit Bridgehead. La cârma RDA este inflexibilul general Francis Ardmore (Edie Falco).

În calitate de lider al Omatikaya, Jake conduce cu succes războinicii clanului împotriva RDA. Cu toate acestea, când Jake realizează că el însuși este țintă el și Neytiri iau decizia dură că este în interesul tuturor ca Sully să-și părăsească ținuturile natale și să caute un refugiu sigur în altă parte.

Decizia este una care sfâșie inima fiecărui membru al familiei. „Aceasta este dilema”, spune Cameron. „Să faci ceea ce este bine pentru un bine mai mare sau să-ți faci treaba și datoria așa cum îți spune inima pentru familia ta?”

După ce au făcut o călătorie lungă prin vastele oceane din Pandora, soții Sully ajung la casa clanului Metkayina, condus de Ronal (Kate Winslet) și Tonowari (Cliff Curtis). Acolo, Jake invocă Uturu, o tradiție Na’vi potrivit căreia oricărui refugiat trebuie să i se dea un adăpost sigur. Întâmpinându-și fără tragere de inimă oaspeții, Ronal și Tonowari îi instruiesc pe copiii lor Tsireya (Bailey Bass) și Aonung (Filip Geljo) să încerce să-i ajute pe copiii familiei Sully să se adapteze la obiceiurile și tradițiile clanului apei.

Dincolo de limita tehnologiei

Cameron și Landau i-au provocat pe realizatorii cheie ai filmului să vină cu idei și noi tehnologii care să permită să crearea de personaje și mai expresive și mai captivante. Rezultatul a fost că, pe măsură ce a început producția, Cameron a avut la dispoziție o suită complet nouă de instrumente tehnologice. „Detaliile cu care lucrăm acum sunt atât de avansate în comparație cu primul film”, spune Cameron. „Dar face asta un film mai bun din perspectiva publicului? Absolut nu. Publicul e interesat de poveste, de personaje și de felul în care filmul îl face să se simtă.”

„Există presiune în fiecare zi când faci un film, dar este presiunea pe care o punem pe noi înșine”, spune Landau. „Vrem să depășim limitele poveștii și să captivam publicul. Iar asta ne face să muncim mai mult.”

Dedicându-și ani de viață filmelor din seria „Avatar”, Cameron spune că următoarele continuări vor fi distractive și încărcate de spectacol și, în același timp, emoționante. „Cu «Avatar» și felul în care am ales să spun povestea și să lansez peisajul și personajele și ținând cont de unele dintre întrebările care mi se pun, nu simt că există ceva cinematografic ce nu voi reuși să redau în aceste patru filme”, spune el.

SINOPSIS:

La câțiva ani după lupta cu pământenii, extratereștrii de pe Pandora își continuă liniștiți viețile. Jake Sully trăiește fericit în noul lui corp alături de soția lui și copiii lor. Echilibrul lor este însă pe cale sa fie distrus de o nouă amenințare. Pe locuitorii de pe Pandora îi așteaptă o bătălie epică în care Jake va trebui să riște totul, poate chiar și propria lui viață.

„Avatar: Calea Apei” este regizat de multipremiatul James Cameron, care, ca și la primul film, face echipă cu producătorul Jon Landau, partenerul său vechi, iar în rolurile principale îi regăsim pe Zoe Saldana, Kate Winslet, Sigourney Weaver, Sam Worthington, printre alții.

Distribuit de Forum Film România, „Avatar: Calea Apei” va avea premiera  exclusiv în cinematografe în data de 16 decembrie în formatele 3D, IMAX, 4DX, Dolby Atmos și HFR.

TRAILER:

https://www.youtube.com/watch?v=PAqLauExxxU

 

https://www.youtube.com/watch?v=qCv9lBOhoBA

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bani si afaceri

Afacerile LEMET și LEMS au crescut în 2023 la 330 milioane lei

Published

on

LEMET, unul dintre cei mai mari producători de mobilă la nivel național și unul dintre cei mai mari retaileri prin brand-ul LEMS, a înregistrat în anul 2023 vânzări de 329,9 milioane lei. ”Cifra reprezintă o creștere de o singură cifră față de 2022”, a declarat Alexandru Rizea, director general LEMET.
LEMET, companie 100% românească care operează platforma industrială din comuna Brebu, județul Prahova, a derulat în 2023 investiții de 10,2 milioane de lei, în producție și pe segmentul de retail. Pentru activitățile de CSR, compania a alocat suma de aproximativ 0,5 milioane de lei.
Compania LEMET a dezvoltat brandul de magazine LEMS pentru vânzarea produselor sale și pentru a fi cât mai aproape de potențialii clienți. În prezent, rețeaua LEMS are cea mai mare acoperire la nivel național, aproximativ 75.000 metri pătrați de retail în aproape toate județele țării. LEMET operează o rețea de 70 de magazine amenajate la aceleași standarde înalte, de design și de calitate, care se identifică ca făcând parte din brandul LEMS. La 31 decembrie 2023 compania, împreună cu rețeaua LEMS, avea 1600 de angajați.

Energie verde la LEMET

„Creșterea facturii de energie electrică este cauzată în totalitate de modificarea prețului de achiziție care a crescut în 2023 cu 32% față de 2022 și cu 153% față de 2021. Cantitatea de energie electrică preluată din sistemul național a scăzut în 2023 cu 21,5% față de 2022 și cu 35,2% față de 2021.
Pentru a diminua costurile și pentru a contribui la creșterea componentei verzi în valoarea produselor LEMET, am construit cinci centrale fotovoltaice, totalizând 1810 kW ca putere instalată. Energia electrică produsă echivalează cu reducerea a 960t /an de emisii CO2”, a declarat Alexandru Rizea, director general LEMET.

Despre LEMET

Compania LEMET a fost înființată în 1991 și deține linii de producție și spații de depozitare în suprafață totală de peste 40.000 metri pătrați. Aici anual se prelucrează aproximativ 3.500.000 panouri PAL și MDF, se produc peste 80.000 unități din lemn masiv și peste 13.000 unități de tapițerie. În noiembrie 2023 a fost pusă în funcțiune prima linie de producție formată din echipamente inovatoare cu caracteristici Industry 4.0 și IIoT (Industrial Internet of Things). Este vorba despre o investiție de aprox. 9 milioane de lei, tehnologia anului 2023 care este capabilă să lucreze în parametri anilor 2024 – 2030”.

Continue Reading

News

Despre „Jurnalul umbrei”, un fenomen pe TikTok cu peste 1 miliard de vizualizări. Ce este și de ce sunt atrași tinerii

Published

on

Jurnalul umbrei de Keila Shaheen, un ghid care te ajută să te confrunți cu partea întunecată a personalității. Cartea Keilei Shaheen este un fenomen pe TikTok. Videoclipurile despre Jurnalul umbrei au peste 1 miliard de vizualizări.

Jung era de părere că explorarea umbrei este esențială pentru dezvoltarea personală și procesul de devenire a sinelui autentic

Jurnalul umbrei de Keila Shaheen publicat de Editura Trei, „un ghid care te va ajuta să-ți identifici, să integrezi și să-ți depășești umbrele”, este noua carte-fenomen, care a înregistrat recorduri de popularitate pe social-media. Vândută deja în aproape 1 milion de exemplare, cartea tinerei autoare absolventă de Psihologie și Studii Creative valorifică un concept cunoscut al celebrului psihiatru și psihanalist elvețian Carl Gustav Jung – umbra, acea parte inconștientă a psihicului care conține gândurile, sentimentele și impulsurile refulate. În același timp, după cum lămurește autoarea într-o intervenție pentru The Guardian, „Jurnalul umbrei nu este o interpretare strică a conceptului lui Jung. Cu siguranță este influențat de ideile sale și are scopul de a ajuta fiecare persoană să-și exploreze psihicul într-un mod care are la bază teoria jungiană. Dar este adaptat pentru publicul contemporan, ceea ce face ca lucrul cu umbra să fie mai accesibil”.

Jung era de părere că explorarea umbrei este esențială pentru dezvoltarea personală și procesul de devenire a sinelui autentic. Definită ca acea parte a sinelui pe care o respingem sau o ascundem de alții și uneori chiar și de noi înșine, umbra conține toate aspectele refulate ale psihicului și continuă să influențeze comportamentul și starea emoțională, cu atât mai mult cu cât oamenii nu o conștientizează.

O înțelegere mai bună a gândurilor, sentimentelor și emoțiilor înseamnă alegeri mai conștiente, relații mai sănătoase cu ceilalți, diminuarea anxietății și suferinței emoționale, marile probleme ale lumii de azi. Explorarea minții inconștiente poate aduce o înțelegere mai profundă a motivațiilor și comportamentelor, ceea ce constituie o bază solidă pentru schimbare și o viață mai bună.

Keila Shaheen propune cititorilor ei o carte atipică, în care „tehnologia întâlnește transformarea interioară”. Cartea autoarei americane se citește cu pixul în mână, dar și cu telefonul, pentru a scana codurile QR care trimit la diverse tipuri de exerciții sau meditații ghidate. Jurnalul umbrei își îndeamnă cititorii să urmărească declanșatorii „turbulențelor” emoționale, să-și conștientizeze sentimentele și să-și descopere tiparele emoționale. Cartea oferă idei pentru ținerea unui jurnal al realității interioare, dar și seturi de exerciții considerate de autoare vindecătoare.

Jurnalul umbrei este, de fapt, o călătorie de autodescoperire, în profunzimile psihicului, având-o drept ghid pe autoarea cărții. Exploarea adâncurilor umbrelor poate să nu fie confortabilă, dar este necesară pentru cei care vor să-și descopere înălțimile potențialului.

Popularitatea cărții demonstrează că oamenii vor să se cunoască mai bine pe ei înșiși”

Publicat chiar de autoare pe Amazon, Jurnalul umbrei a cunoscut un succes răsunător. Videoclipurile inspirate de exercițiile din volum au depășit un miliard de vizualizări pe TikTok, iar cartea a devenit bestseller absolut pe platforma de vânzări. Kristian Kemtrup, terapeut din San Francisco invitat de The Guardian să analizeze acest succes neobișnuit, crede că „popularitatea cărții demonstrează că oamenii vor să se cunoască mai bine pe ei înșiși”, însă mulți nu-și permit sau nu găsesc persoana potrivită. „Este greu să găsești un terapeut și, chiar și atunci când îl găsești, uneori nu se potrivește. În schimb, e atractiv să încerci o carte care costă 20 de dolari”, mult mai ieftin decât costul unei ședințe de terapie în Statele Unite.

Keila Shaheen lămurește însă că Jurnalul umbrei se dorește a fi un instrument care să ajute la explorarea psihicului, care poate fi utilizat de către toți cei interesați și, în egală măsură, chiar de psihoterapeuți în lucrul cu clienții lor. Nu urmărește să se substituie unei ședințe de psihoterapie, deși a fost percepută în acest sens. Propriu-zis, cartea așază fiecare cititor față în față cu el însuși și îl încurajează să se confrunte cu adevăruri mai dificil de digerat. „Procesul integrării umbrelor este asemănător alchimiei – o trasmutare interioară prin care ne tranformăm rănile în înțelepciune, temerile în curaj și limitele în potential nelimitat”, mai spune Keila Shaheen, autoarea Jurnalului umbrei publicat de Editura Trei.

Continue Reading

Beauty

Cele mai frumoase cadouri de oferit de Valentines Day în 2024. Ziua îndrăgostiților este specială pentru cupluri

Published

on

Cadouri Valentinețs Day 2024. Dacă dorești să faci o impresie deosebită în 2024 de Valentine’s Day, iată câteva idei de cadouri în tendințe care sunt sigure să încânte. În acest articol veți regăsi mai multe dei de cadouri de Valentine’s Day 2024 pentru femei și pentru bărbați.

Cadouri Valentinețs Day 2024. Dacă dorești să faci o impresie deosebită în 2024 de Valentine’s Day, pe 14 februarie 2024, iată câteva idei de cadouri în tendințe care sunt sigure să aducă bucurie. În acest articol veți regăsi  mai multe dei de cadouri de Valentine’s Day 2024 pentru femei și pentru bărbați.

Cadouri în trend pe care le poți oferi în 2024 de Valentine’s Day

În majoritatea cazurilor ne dorim să oferim persoanei iubite cadouri în trend, deosebite, prin care să ne arătăm dragostea și respectul pe care le purtăm persoanei care ne este alături la bine și la greu. Tendințele sunt la fel de importante. Mai jos regăsiți o listă de idei de cadouri potrivite pentru Valentine’s Day 2024.

Idei de cadouri pentru femei de Valentine’s Day

Bijuterii personalizate: Nimic nu spune „te iubesc” ca o bijuterie personalizată. Optează pentru un colier cu un pandantiv gravat cu inițialele voastre sau cu o dată specială. Noi vă putem da câteva idei mai deosebite pentru toate bugetele, încercați la magazine precum Meli Melo, Pandora, Chic Bijoux, Divine Bijoux.

Experiențe romantice: Surprinde-ți partenera cu o experiență de neuitat, cum ar fi o cină romantică la lumina lumânărilor sau un weekend la un spa de lux sau la un restaurant cu vedere panormatică, precum SkyTower în București, Therme București sau o experiență inedită terapie prin plutire și masaj la OvoFloat, tot în București, iar prețurile sunt accesibile și sunt pachete chiar pentru două persoane concomitent.

Cosmetice: Oferă-i o gamă de produse cosmetice dintr-o categorie mai de sus pentru a-și răsfăța pielea și a-și evidenția frumusețea naturală. Exemple: Sephora unde sunt multe pachete promoționale în această perioadă, MyGeisha, sau puteți încerca tot felul de accesorii deosebite pentru păr de la Belher.

Idei de cadouri pentru bărbați de Valentine’s Day

Accesorii elegante: Un ceas de designer sau un portofel din piele de înaltă calitate sunt cadouri clasice și rafinate pentru bărbați.

Abonament la hobby-ul său preferat: Dacă partenerul tău are o pasiune specifică, cum ar fi fotografia sau gătitul, îl poți surprinde cu un abonament la o revistă specializată sau la un curs online.

Echipament tech de ultimă generație: Pentru iubitorii de tehnologie, un gadget nou sau o pereche de căști de calitate superioară pot fi cadouri perfecte și utile.

Aceste idei de cadouri sunt concepute pentru a evidenția dragostea și aprecierea ta într-un mod personal și semnificativ, fiind adaptate pentru fiecare preferință și stil de viață.

4 cadouri pe care să NU le faci de Ziua Îndrăgostiților

Deși Ziua Îndrăgostiților este despre exprimarea dragostei și aprecierii, unele cadouri ar putea să nu fie potrivite pentru acest eveniment special. Aici sunt câteva idei pe care ar trebui să le eviți:

Flori murdare sau ofilite – Nimic nu exprimă mai puțin dragostea decât un buchet de flori neglijat sau murdar.

Cadouri „în glumă” – Evită să oferi cadouri care ar putea să nu fie apreciate sau să fie percepute ca insulte sub pretextul umorului.

Obiecte casnice – Atenție la cadourile care ar putea să sugereze sarcini domestice sau muncă suplimentară, în loc de apreciere și romantism.

Îmbrăcăminte de mărime greșită – Dacă nu ești sigur de mărimea partenerului, evită să îți asumi riscul de a oferi haine care să nu se potrivească.

Dacă ți-am fost de ajutor, lasă-ne un mesaj și un follow și pe rețelele de socializare. Iar dacă ai idei, am fi bucuroși să le aflăm – NewsOne: Facebook și Instagram.

Continue Reading

Trending