Bani si afaceri
Sorin Chiriță: Pentru a asigura o bună administrare, este esențial să avem transparență în luarea deciziilor
Published
2 ani agoon

Alina Matei: Mulțumesc, stimate domnule Sorin Chiriță, pentru timpul alocat cititorilor JURIDICE.ro. Printre specializările dumneavoastră am regăsit Dreptul. O să vă rog să ne spuneți de ce ați ales Facultatea de Drept.
Sorin Chiriță: În primul rând, mulțumesc pentru oportunitatea de a vorbi aici. Da, am ales să urmez Facultatea de Drept pentru că dreptul reprezintă coloana vertebrală a unei societăți funcționale, iar capacitatea de a înțelege și aplica legile este esențială pentru un management performant în administrația publică. Am urmat Facultatea de Drept după câțiva ani buni de experiență în managementul proiectelor publice și private. Anterior obținerii licenței în drept, aveam deja o licență în Științe Economice și o licență în domeniul Psihologiei, plus studii postuniversitare în management și chiar un masterat în drept. Așadar, am ales să urmez acest traseu academic pentru a înțelege în profunzime această știință și pentru a putea contribui la îmbunătățirea cadrului legislativ și la simplificarea procedurilor administrative, reducerea birocrației și creșterea calității serviciilor publice pentru români.
Alina Matei: Cum ați ajuns să lucrați în administrația locală?
Sorin Chiriță: Intrarea în administrația locală a fost rezultatul unei serii de evenimente și pasiuni personale. Am început să mă implic prin diverse proiecte civice ce promovau dezvoltarea urbană integrată, dezvoltarea resurselor umane și voluntariatul în domeniul protecției mediului. Cu timpul, această pasiune m-a condus în coordonarea proiectelor de dezvoltare urbană integrată, unde am văzut oportunitatea de a contribui la buna funcționare a orașelor și regiunilor prin atragerea fondurilor europene. A fost un parcurs neprogramat și oarecum firesc. Nu pot spune că doar am lucrat, ci mi-am dedicat viața dezvoltării și implementării proiectelor publice. La vârsta de 22 de ani, în calitate de președinte al unei organizații de tineret reprezentative, am elaborat și implementat primul meu proiect cu finanțare nerambursabilă, având ca obiectiv integrarea pe piața muncii a tinerilor din județul Constanța prin consiliere vocațională și formarea profesională în noi ocupații. Ca urmare a implementării cu succes a proiectelor dedicate tinerilor, am avut oportunitatea să continui activitatea și să implementez noi proiecte din calitatea de Director Executiv al Centrului de Formare Profesională și Dezvoltare Regională, iar ulterior din poziția de Director General al Institutului pentru Dezvoltarea Resurselor Umane. În anul 2005 am devenit Coordonatorul Grupului de Lucru Economic pentru elaborarea Planului Local de Dezvoltare Durabilă a Municipiului Constanța, document programatic realizat în cadrul Programului Națiunilor Unite pentru Dezvoltare – Agenda Locală 21. Ulterior finalizării planului local de dezvoltare și a altor proiecte, în anul 2009, am promovat concursul pentru postul de Coordonator al Polului Național de Creștere Constanța – Zona Metropolitană Constanța, și așa mai departe, până am ajuns, tot prin concurs, City Manager (Administrator Public) al Municipiului București.
Alina Matei: Care sunt cele mai importante proiecte pe care le-ați coordonat?
Sorin Chirită: Toate proiectele pe care le-am coordonat au avut importanța lor. Voi menționa doar câteva, mai cunoscute, atât din arealul metropolitan Constanța, cât și din arealul regiunii de dezvoltare București – Ilfov. Acestea includ:
– Îmbunătățirea accesului între Municipiul Constanța și Orașul Năvodari prin lărgirea și modernizarea bulevardului Mamaia – Năvodari.
– Dezvoltare Durabilă prin Calificarea și Recalificarea Șomerilor la Standarde Europene.
– Parcarea Supraetajată din Zona Spitalului Județean Constanța.
– Reabilitarea și modernizarea iluminatului public în unele localități ale Zonei Metropolitane Constanța.
– Restaurarea și reamenajarea promenadei și a spațiilor verzi din zona Vraja Mării – Cazino – Port Tomis.
– Modernizarea transportului în comun prin achiziția a peste 800 de noi mijloace de transport, inclusiv prin atragerea de fonduri europene, transformarea RATB in Societate de Transport Bucuresti – STB S.A. și delegarea serviciului public transport public, extinzând rețeaua de transport public integrat atât în Municipiul București, cât și în arealul județului Ilfov.
– Lărgirea la patru benzi a Soselei Fabrica de Glucoză.
– Pasajul Ciurel.
– Delegarea completă a serviciului de termoficare către noua companie municipală Termoenergetica București SA, printr-un mecanism complex, această delegare era obligatorie pentru a putea accesa finanțările Europene.
– Elaborarea tuturor documentelor necesare accesării finanțării europene nerambursabile prin POIM pentru “Reabilitarea sistemului de termoficare al Municipiului București”, un proiect de aproximativ 278 de milioane de euro nerambursabili, proiect ce are ca obiectiv reabilitarea a aproximativ 200 km de conductă de traseu primar de transport a energiei termice din Municipiul București.
– Reabilitarea stației de epurare Glina, etapa a II-a, buget total de 325,34 milioane euro și o contribuție din partea UE de 196,46 milioane euro. În cadrul acestui proiect au fost reabilitate și principalele colectoare de canalizare și canalul colector Dâmbovița (Caseta).
Aceste proiecte au fost supravegheate permanent de primarii aflați atunci în funcție și au implicat echipe multidisciplinare. Am avut niște colegi care au dovedit un profesionalism de excepție. Prin intermediul acestor proiecte, am contribuit la îmbunătățirea infrastructurii, a serviciilor publice și a calității vieții locuitorilor.
Alina Matei: Cu o experiență ca a dumneavoastră, ce înseamnă a administra? Aveți experiența unor orașe mari, precum Constanța sau București.
Sorin Chiriță: Administrația, din perspectiva mea, înseamnă gestionarea responsabilă a resurselor publice, punerea în aplicare a politicilor publice, furnizarea serviciilor de calitate cetățenilor și asigurarea unei guvernări eficiente. Experiența mea în coordonarea proiectelor metropolitane și de dezvoltare urbană pentru orașe mari, cum ar fi Constanța și București, a adus cu sine provocări unice legate de dimensiunea și diversitatea problemelor pe care le gestionăm.
Alina Matei: Pentru o bună administrare, de ce este nevoie mai mare?
Sorin Chiriță: Pentru a asigura o bună administrare, este esențial să avem transparență în luarea deciziilor, implicarea civică activă în procesul decizional, planificare strategică solidă și asigurarea resurselor financiare adecvate pentru proiecte și servicii publice. Administrarea eficientă necesită, de asemenea, colaborare cu toate părțile interesate și monitorizare constantă a rezultatelor.
Alina Matei: Omul sfințește locul se aplică și în administrație sau echipa sfințește locul?
Sorin Chiriță: Atât omul, cât și echipa au un rol crucial în administrare. Omul aduce experiență și abilități individuale, în timp ce echipa oferă diversitate de idei și competențe. O echipă bine coordonată și motivată este cheia succesului în atingerea obiectivelor.
Citește continuarea interviului pe site-ul juridice.ro.
You may like
Bani si afaceri
Peste 60 de antreprenori români cu produsele lor sunt prezenți în noul spațiu FactoryLab by Raiffeisen Bank & Mezanin Market din Promenada Mall
Published
2 săptămâni agoon
16/04/2025
Raiffeisen Bank România și Mezanin Market deschid în Promenada FactoryLab – spațiu care va reuni produse de la peste 60 de antreprenori români.
Timp de 4 luni, cei interesați vor găsi, la etajul 1 din Promenada Mall, o selecție specială de produse – de la cadouri de Paște, bijuterii și ilustrații, până la haine, obiecte de decor, ceramică și produse gourmet.
„Proiectul a venit ca o extensie firească a comunităților factory by Raiffeisen Bank și Mezanin Market. După ce am susținut financiar peste 560 de businessuri locale, cu sume în valoare totală de 32 de milioane de euro, ne-am dorit să ducem mai departe sprijinul nostru – oferind nu doar finanțare, ci și spațiu real de expunere și conectare între antreprenori și publicul larg. FactoryLab reprezintă o davadă a acestui angajament: un loc de întâlnire între brandurile creative și publicul larg”, a declarat Alexandra Arsene, Director IMM, Raiffeisen Bank România.
Pe durata celor patru luni, FactoryLab va găzdui și o serie de antreprenori invitați, care vor anima spațiul în fiecare weekend, precum și o selecție rotativă de produse curatoriate din peste 12 categorii (băuturi artizanale, accesorii textile, produse de skincare, produse pentru copii, etc)
„Bucureștiul se schimbă și comunitățile sale cresc în direcții noi. FactoryLab este pentru noi o formă de a rămâne aproape de ce contează: oamenii, relațiile autentice, munca făcută cu sens. Suntem recunoscători partenerilor de la Raiffeisen Bank pentru încrederea și susținerea constantă a ecosistemului antreprenorial, și le mulțumim celor de la Promenada Mall pentru că ne-au invitat să transformăm acest spațiu într-un loc viu și relevant pentru oraș. E un proiect despre creativitate locală, dar și despre comunitate, curaj și colaborare” – Silvia Floareș, co-fondatoare Mezanin Market.
Un spațiu care transformă vânzarea în experiență
FactoryLab este conceput ca un laborator viu al antreprenoriatului local – un loc în care designeri, artizani, ilustratori, creatori de modă, producători gourmet și branduri de îngrijire personală își spun poveștile, își testează ideile și construiesc relații directe cu publicul.
Pe lângă antreprenorii prezenți, FactoryLab va găzdui în weekend-uri și alte proiecte curatoriate, precum Peony Edit by Assamblage X RDW GO, Kids Design Market sau Vynil Days.
Despre Raiffeisen Bank România
Raiffeisen Bank, bancă universală de top, cu capitalizare și lichiditate solide activează pe piața bancară din România deservind peste 2,2 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. Banca are peste 4.800 de angajați în 284 de unități, 1.131 ATM-uri & MFM-uri și peste 27.800 POS-uri.
De mai bine de 25 de ani, Raiffeisen Bank susține mediul economic din România, oferind produse și servicii financiare dezvoltate pentru a acoperi nevoile clienților. Având ca principiu fundamental responsabilitatea, contribuim la dezvoltarea societății prin finanțarea economiei reale și sustenabile. Totodată, suntem implicați în comunitate, prin susținerea a 5 piloni de dezvoltare: educație, ecologie urbană, sport ca stil de viață sănătos, inovație și nu în ultimul rând, artă și cultură. Din 2023, Raiffeisen Bank propune o nouă abordare și perspectivă asupra serviciilor bancare, prin lansarea “Banking 1:1″, o modalitate interactivă de a simula configurarea unui plan financiar pentru clienții noștri, folosind aplicația Smart Finance, dezvoltată de echipa din România. www.raiffeisen.ro
Despre Mezanin Market
Mezanin Market este un proiect al Asociației Antrepriza Culturală, care susține de 7 ani antreprenorii locali și artiștii independenți prin târguri, activări și proiecte colaborative. Cu peste 400 de creatori implicați din 2018 până în prezent, Mezanin Market este una dintre cele mai active platforme de validare a micilor afaceri creative din România.
Despre Promenada Mall
Cu un mix de branduri de renume internațional și o gamă bogată de restaurante și servicii, Promenada, pune la dispoziția clienților o experiență completă de shopping. Având un design modern în linie cu arhitectura urbană din zona de nord a capitalei, Promenada Mall aparține NEPI Rockcastle și este situat pe Calea Floreasca nr 244-246, Sector 1 București, cu acces facil la mijloacele de transport public, într-una din cele mai moderne zone ale orașului.
Promenada găzduiește peste 150 de magazine, printre care se numără branduri premium precum Coccinelle, LIU JO, GUESS, Musette, Intimissimi, Kultho, Bijuteria Teilor, grupuri de renume ca Inditex, cu brandurile Massimo Dutti, Oysho, ZARA, ZARA HOME, Bershka, Merer și Stradivarius, Peek & Cloppenburg, Lunet, Murmur, în exclusivitate în România, Chic Chic Urban Fashion, magazine pentru copii, de sport, frumusețe și timp liber. Ofertei de magazine i se adaugă o gamă largă de servicii precum Asian Vitality SPA, The BAR Salon, Salon Yvonne, Floria, Needle Atelier de retuș, ECO CLEAN, Diamond Car Wash și o varietate de servicii bancare.
Terasa verde, de peste 4000 mp este o adevărată oază urbană, care invită vizitatorii la relaxare și oferă modalități variate de petrecere a timpului liber – proiecții de film, spectacole de teatru, concerte în aer liber și alte evenimente dedicate publicului. Restaurantul Trickshot oferă mai mult decât experiențe culinare, cuprinzând și activități de petrecere a timpului liber – biliard și bowling. Clienții au la dispoziție și Clubul de Health & Fitness World Class, ce oferă membrilor acces la facilități și echipamente premium.
Cei care preferă modalitățile de transport prietenoase cu mediul vor găsi la Promenada Tesla Superchargers (nivelul -2) și alte stații de încărcare disponibile în parcarea subterană.
Bani si afaceri
ATALIAN România: 29.5 milioane de euro din Facility Management în 2024
Published
2 luni agoon
12/02/2025
După optsprezece ani de la intrarea pe piața din România, ATALIAN devine lider național de piață în Facility Management, atât în ceea ce privește cifra de afaceri, cât și profitabilitatea și productivitatea; în 2024, ATALIAN obține o EBITDA de 2.300.000 EUR și un profit net de 1.050.000 EUR la o cifră de afaceri de 29.500.000 EUR.
ATALIAN ROMÂNIA devine lider de piață în Facility Management și câștigă 4 premii la nivel național
În cadrul Topului Național al Firmelor Private din România, un clasament realizat exclusiv pe baza performanțelor financiare ale firmelor private, compania Atalian România a fost premiată cu LOCUL 1 la patru categorii: profit, cifră de afaceri, productivitate și performanță globală.
Clasamentul, realizat de către IMM România, recunoaște anual eforturile și realizările companiilor care contribuie activ la dezvoltarea economiei naționale, fiind un eveniment dedicat excelenței și inovației.
Premierea din cadrul Top 2024 IMM România a avut loc în urma analizei a 855.000 de companii, Atalian România obținând 4 distincții la nivel național pentru întreprinderi mari, pentru domeniul de activitate CAEN 6832 – administrarea imobilelor pe bază de comision sau contract: LOCUL 1 – Performanță globală, LOCUL 1 – Productivitate, LOCUL 1 – Cifră de afaceri, LOCUL 1 – Profit brut.
Vezi și Grupul Dedalo România raportează pentru 2023 o cifră de afaceri de 1,6 milioane de euro
“Apreciez în mod deosebit premiile Top IMM deoarece sunt bazate pe cifre clare și nu pe evaluări subiective. Totul a fost transparent, criteriile clare, iar ceremonia plină de bun gust și rafinament.”, a declarat Cora Cristescu, CEO al Atalian România.
Atalian România a închis anul 2024 cu o cifră de afaceri în creștere cu 26,5% față de rezultatele financiare ale anului 2023 care au fost, de altfel, cele luate în considerare pentru realizarea și premierea Top 2024 IMM România, și anume: cifră de afaceri de 23.330.000 EUR, profitul net de 950.000 EUR cu o medie anuală de 735 de angajați.
În prezent, Atalian România are în administrare peste 300 de puncte de lucru reprezentând 80 de clădiri de birouri, 10 fabrici, un complex rezidențial și un lanț de supermarketuri.
“Performanța prin calitate este ceea ce dorim să ne caracterizeze mereu, acesta fiind și rămânând obiectivul nostru principal în toți acești ani. Iar în spatele acestei realități stau oamenii din echipa noastră care a rămas «tânără», și spun asta fără să aibă vreo legătură cu vârsta, ci mai degrabă cu capacitatea de a se adapta continuu și a-și manifesta dorința de a pune în practică mereu lucruri sau idei noi. În Facility Management provocările se tot schimbă, însă una constantă rămâne cea legată de dezvoltarea oamenilor. Noi ne bazăm pe competențe și nu doar pe experiență. Experiența poate fi dobândită practicând, important este să atragem atitudinile care ni se potrivesc. Ori, ca să poți activa atât de mult într-o astfel de industrie, trebuie mai întâi să îți placă ca în fiecare zi să o iei cumva de la capăt, să te întâlnești cu noi oportunități și să ai maturitatea să te adaptezi mereu la piață.” a declarat Cora Cristescu, CEO al Atalian România.
Bani si afaceri
CPE România anunță achiziționarea integrală a acțiunilor de la Custom Group și lansează o nouă eră de inovație tehnologică în automatizarea retailului
Published
6 luni agoon
08/11/2024
CPE România, lider global în soluții de tehnologie pentru retail, aviație și logistică, anunță cu mândrie o etapă de transformare majoră: achiziționarea tuturor acțiunilor italiene de la Custom Group, transformând compania într-una cu capital 100% românesc. Această schimbare semnificativă poziționează CPE ca prima și singura companie din România cu un focus dedicat pe tehnologia de retail, oferind o gamă largă de soluții inovatoare și de ultimă oră, „Made în România”, pregătite să se extindă rapid atât la nivel național, cât și internațional.
CPE că parte a grupului Custom până în 2024, a fost un pionier în industria caselor de marcat din România, oferind soluții complete de hardware, software și service pentru imprimante și case de marcat. Funcționând anterior ca unitate de producție pentru Custom Spa Italia, produsele CPE sunt fabricate în Glimboca și exportate în peste 76 de țări, astfel produsele CPE pot și găsite de la Washington la Tokyo și Rusia până în Australia. Custom Group este un lider european în retail și automatizare de peste trei decenii, contribuind la 32 de brevete proprietare și soluții integrate de hardware, software și servicii în mai multe sectoare, inclusiv aviație, retail, automatizare industrială și jocuri.
CPE a fost fondată în 2006 și a cunoscut o creștere constantă, devenind un jucător important pe piața tehnologiei pentru retail și automatizare. De-a lungul anilor, compania a fost implicată în dezvoltarea de soluții integrate pentru multiple industrii, inclusiv retail, aviație și logistică. Cu această achiziție, CPE își reafirmă angajamentul față de inovația locală și internațională și își consolidează poziția de lider în tehnologie.
„Succesul CPE România își are rădăcinile în povestea sa unică începută în 2006 cu doar cinci angajați, într-o unitate modestă de 150 de metri pătrați. Compania a crescut rapid datorită ambiției și expertizei comune, astfel ca până la sfârșitul anului inaugural, echipa a ajuns la 25 de angajați. Astăzi, CPE România se mândrește cu o infrastructură modernă, o echipă de 60 de angajați și urmează să crească până la 140 de angajați, prezentând traiectoria de creștere a companiei în peisajul economic dinamic al României. Această tranziție evidențiază, de asemenea, punctul culminant a peste 20 de ani de leadership tehnologic, deoarece CPE, anterior o ramură europeană majoră a Grupului Custom Italian, își trasează acum propriul drum de independență. Suntem extrem de încântați să anunțăm acest nou capitol din istoria CPE. Achiziționarea completă a acțiunilor italiene ne permite să ne consolidăm statutul de lider și să ne accelerăm planurile de extindere globală. Această schimbare este un moment de mândrie pentru noi toți și pentru România. Inovațiile noastre sunt construite pe baza unei experiențe internaționale și a unei expertize locale puternice. Ne propunem să revoluționăm industria retail-ului, oferind soluții tehnologice eficiente și accesibile pentru toate tipurile de companii.”, a declarat Marius Ursulescu, CEO și fondator al CPE.
Un hub modern de producție pentru creștere globală
Cu o capacitate de productie nou extinsă, care acoperă 20.000 de metri pătrați, și având o abordare profundă asupra sustenabilității, CPE dispune de 4 linii de producție de ultimă generație, care integrează tehnologie avansată IoT și SAP pentru a optimiza gestionarea lanțului de aprovizionare, îmbunătățirea și dezvoltarea integrată a produselor (IPD), și asigurarea unui control al calității superior. Facilitățile, susținute de peste 70% furnizori români, produc peste 200.000 de unități anual, iar o nouă linie de producție și dezvoltare se concentrează pe dezvoltarea unei infrastructuri robuste, care alături de o rețea de 200 de dealeri români, poziționează CPE pentru o creștere rapidă atât pe plan intern, cât și internațional.
„Acesta este un moment de mândrie atât pentru România, cât și pentru echipa noastră. Proprietatea completă ne da puterea să impulsionăm inovația și să urmărim o creștere ambițioasă la scară globală cât mai rapid. Prin valorificarea expertizei noastre locale și a experienței internaționale, putem continua să oferim soluții de neegalat care să răspundă nevoilor în evoluție ale industriilor de retail și automatizare din întreaga lume. Nu doar că ajutăm comercianții, ci susținem o mișcare de diseminare a culturii tehnologice, benefică pentru orice tip de companii. De la magazine mici la francize mari, oferim tehnologii care vor revoluționa experiența de retail. Și facem acest lucru cu inovații Made în România.”, a subliniat Marius Ursulescu, Fondator și CEO al CPE.
Lansarea UNO – Primul terminal fiscal POS realizat integral în România
În conformitate cu planurile sale ambițioase, CPE anunță lansarea UNO, primul terminal fiscal POS realizat integral în România. UNO reprezintă următoarea generație de tehnologie de retail și este conceput să redefinească peisajul retail-ului self-service.
Cu un design modern, instalare ușoară și materiale rezistente la condiții meteo, noul terminal de plată UNO este soluția ideală pentru diverse domenii, inclusiv automate, spălătorii auto, parcări și multe altele. Terminalul este echipat cu tehnologii avansate care optimizează consumul de energie și răspunde cererii tot mai mari pentru plăți fără numerar și tranzacții digitale. UNO demonstrează angajamentul CPE față de inovația „Made în România” și poziționează compania în fruntea sectorului global al retail-ului autonom.
„UNO, primul terminal fiscal POS fabricat integral în România, reprezintă cea mai largă gamă de soluții pentru retail, cu o viteză de neegalat și inovație – „Made în România”. Este cea mai eficientă și rapidă soluție pe care o oferim tuturor tipurilor de retaileri: de la magazin mic la restaurante, prin supermarketuri, magazine alimentare și francizori pentru a furniza acele tehnologii care rulează deja în România și în toată Europa. Cu un design elegant, instalare facilă și materiale rezistente la intemperii, UNO stabilește un nou standard pentru soluțiile de retail autonome. Echipat cu senzori de proximitate și lumină pentru a optimiza consumul de energie, este conceput pentru a gestiona cererea tot mai mare de plăți fără numerar, portofele digitale și tranzacții fără interacțiuni. Pe măsură ce sectorul global al retail-ului autonom va crește cu o rată anuală de 25% între 2024 și 2030, UNO plasează CPE în fruntea acestei tendințe de transformare.”, a mai adăugat Marius Ursulescu.
Sprijinirea ecosistemului de retail din România
CPE se angajează profund în promovarea pieței de retail din România printr-o suită cuprinzătoare de soluții tehnologice inovatoare de retail. Cu peste două decenii de experiență în automatizarea retailului, compania oferă o gamă largă de soluții rentabile, de înaltă performanță, care răspund nevoilor unice ale diverselor industrii. De la chioșcuri cu autoservire și dispozitive compatibile IoT până la terminale de plată integrate, CPE continuă să ofere tehnologii inovatoare care sporesc eficiența și îmbunătățesc experiența clienților.
Creșterea economică a României stimulează expansiunea
Strategia CPE este în tandem cu evolutia economică tot mai largă a României. Cu o rată de creștere a PIB estimată de pana la 2% în 2024, sectorul industrial al României a devenit un motor principal al inovației în Europa, susținut de inițiative guvernamentale de stimulare a industriilor de înaltă tehnologie. Acest mediu de piață favorabil, împreună cu leadership-ul tehnologic al CPE, pregătește scena pentru un succes și mai mare, pe măsură ce compania valorifică cererea globală în creștere pentru automatizarea retailului.
Expertiză locală, acoperire la nivel global
CPE continuă să se angajeze în oferirea celor mai performante soluții de automatizare pentru retail, contribuind la dezvoltarea ecosistemului tehnologic din România și din întreaga lume. CPE rămâne dedicat inovației și viitorului retailului și intenționează să lanseze o soluție fiscală all-in-one integrată cu o imprimantă fiscală, poziționând-o ca un diferențiator cheie pe piață, alături de alte produse inovatoare destinate atât piețelor locale, cât și globale.

Omul ca hartă: ce ne învață fețele despre noi înșine? Citirea chipului prin tehnica Al Ferasa, de Bogdan Gavrilă

Finalul unei povesti epice: Sezonul 2 al serialului ANDOR este acum disponibil pe DISNEY+

Elena Năstasă și moștenirea vindecătoare a plantelor – povestea din spatele Spiteriilor Vraciului

Sorin Chiriță, despre traficul de coșmar din Capitală: „Unde e formula matematică a lui Nicușor Dan? Unde e expertul de la New York?”

AVA ne arată o nouă latură de-a sa în noul single fresh – „Damelo”
