Connect with us

Business

Gala Excelența în Business a premiat campionii economiei românești

Published

on

Reuşitele, perseverenţa şi performanţele companiilor româneşti au fost premiate la Gala Excelenţa în Business, organizată de Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton ADAA, sub patronajul Ministerului Economiei Antreprenoriatului și Turismului, având ca partener oficial Academia de Studii Economice București si partener media oficial Antena 3 CNN.Pe scenă au urcat reprezentanţi din mediul afacerilor autohtone, de la firme mici, care sunt la început de drum, până la companii cu tradiţie.

Andreea NEGRU, Presedinta ADAA, a declarat : “Gala Excelența în Business este o ocazie de a reflecta asupra importanței antreprenoriatului și a contribuției sale la dezvoltarea economiei noastre. Prin excelență și inovație, putem contribui la crearea unei Românii mai puternice și mai prospere. Gala Excelența în Business este un eveniment dedicat mediului de afaceri. Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului susține si promoveaza companiile care fac performanță în România.”

La eveniment au fost prezenţi reprezentanţi ai mediului academic, ai Comisiei Europene în România, membri ai Guvernului și ai mediului de afaceri care au punctat importanţa recunoaşterii meritelor antreprenorilor și managerilor români.

Dorel PARASCHIV, Prorector relații cu mediul economico-social și viața studentească din cadrul Academiei de Studii Economice București, a adresat cuvântul de deschidere din partea partenerului oficial al evenimentului, ASE București:”Educația, capitalul managerial și abilitățile de afaceri sunt factori cheie care contribuie la succesul antreprenorial al tinerilor. De asemenea, condițiile fizice favorabile de funcționare – cum ar fi accesul la spații dedicate, serviciile de infrastructură de bază și tehnologia informației și comunicațiilor – îmbunătățesc performanța. Ne bucurăm că, în prestigioasa Aula Magna din cadrul Academiei de Studii Economice din București, ADAA a organizat Gala de Excelență în Business pentru antreprenorii autohtoni cu traditie care contribuie la dezvoltarea sustenabilă a economiei”.

La rândul său, Prodecanul Facultății de Economie Teoretică și Aplicată, partener al evenimentului, prof.univ.dr. Silvia IACOB, a susținut :”Gala Excelența în Business reprezintă un eveniment la care a participat elita antreprenoriatului românesc, cadre didactice universitare și oficialități din mediul economic și social. Evenimentul s-a distins prin recompensarea talentului și valorii adăugate a antreprenoriatului autohton, dar și prin concursul corpului profesoral academic, recompensat prin decernarea Premiului de Excelență pentru stimularea abilităților antreprenoriale și financiare în rândul studenților, acordat Facultății de Economie”.

Excelența Sa, Șefa Reprezentanței Comisiei Europene în România, Ramona CHIRIAC, a adresat audienței un mesaj de susținere din partea CE: “Mesajul meu este că Uniunea Europeană a fost și va fi mereu alături de comunitatea de business, atât în vremuri bune, dar și în perioade mai dificile, prin fondurile europene, prin crearea și menținerea unui climat propice dezvoltării economiei și a mediului de afaceri sau prin standardele privind statul de drept. Se estimează o relansare ușoară anul viitor, cu un nivel de creștere de 1.4%, dar rămân numeroase riscuri și semne de întrebare pe care Comisia Europeană le va monitoriza constant”. Excelenta Sa a subliniat provocările acestui an la nivelul UE , respectiv criza forței de muncă și inflația. Printre altele, Ramona Chiriac a precizat că, pe piața europeană a forței de muncă, 74% dintre întreprinderile mici și mijlocii se confruntă cu un deficit de personal. Ca soluție, domnia sa susține deschiderea pieței într-o măsura tot mai mare pentru tineri și femei precum și implementarea unor măsuri de adaptare la tehnologie și dezvoltare a dialogului social.

Din partea Guvernului, Secretarul de Stat al Cancelariei Prim-Ministrului, Mihai PRECUP a punctat: „Cred că este mai important ca oricând să identificăm campionii industriei românești și să îi ajutăm. Guvernul a venit în ultimul an cu un răspuns clar în ceea ce privește susținerea businessurilor și companiilor românești.  Noi am înțeles misiunea noastră în acest ecosistem și am venit cu un răspuns concret la nevoia de capitalizare. Vorbim despre 400 de milioane de euro pe care le alocăm, cu expertiză, exact acolo unde este nevoie.  Depistăm potențialul și investim. Este o injecție de capital, dar este în același timp o investiție de încredere și da, economia are nevoie, mai mult ca oricând de încredere. De garanții.”

Pe lângă scopul de a recunoaşte meritele companiilor, invitaţii evenimentului extraordinar au subliniat că astfel de reuniuni sunt o sursă de inspirație pentru tinerii antreprenori.

Florin JIANU, Președintele Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România, a apreciat :”Stabilitatea și predictibilitatea trebuie să figureze pe frontispiciul fiecărei guvernări. Viitorul imediat trebuie să însemne și un pachet de relansare și de susținere a mediului de afaceri. De asemenea, trebuie identificate soluții pentru prelungirea fondurilor europene acordate prin programele din perioada 2014-2020.”

Ministerul Economiei Antreprenoriatului și Turismului, partener al Galei Excelența în Business, prin vocea secretarului de stat, domnul Lucian RUS prezent la eveniment, suține sectorul întreprinderilor mici și mijlocii plecând de la cele patru nevoi sistematice ale mediului de afaceri din România – nevoia de a crește densitatea antreprenorială, nevoia de a spori rezilienta firmelor, de a încuraja creșterea în talie a firmelor și nevoia de a încuraja crearea de valoare adăugată.

În cadrul evenimentului de la ASE au fost premiate 23 de firme, de la startup-uri mici până la companii mari, listate pe piața de capital. O parte din premii au fost acordate de platforma România Inteligentă. Gala Excelența în Business a fost moderată de Adrian Măniuțiu, care a primit Premiul de Excelență pentru susținerea antreprenoriatului.

Partenerii Galei Excelența în Business: CNIPMMR, Camera de Comerț și Industrie Brașov, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Constanța, Patronatul Național al Femeilor de Afaceri din Întreprinderile Mici și Mijlocii, Facultatea de Economie Teoretică și Aplicată, Asociația Studenților în Economie, Afaceri și Comunicare, Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri, OMV Petrom, CESAROM, SPEEH Hidroelectrica S.A., Austrotherm România, Auto Big, EXIM Banca Românească, RIAN Consult SRL, Electrica S.A., Electrica Furnizare, CNTEE Transelectrica S.A., SNTGN Transgaz S.A., Delgaz Grid, EON,  Antibiotice Iași, Carmistin, CRS Investment Project SRL, Tradeville, International Alexander, Reciclad’OR, Depogaz, Dacris, Fundația Mâine Va Fi Mai Bine, Florăriile Magnolia, Cramele Cotnari, Svetlana Karahan, Gerovital, Chocoland, Sweet Moments, Siviero Maria,  Produse de la Sibiu JINA, Farmasi, Perfect Royal  Events, Rosefir, DO Security, Innovus, Women Rally, Restaurant Mon Paris,  Zexe Herăstrău, Happy Forever by Andreea, Fleurane.

Partener Knowledge: Federația Patronală Petrol și Gaze –FPPG

Partener media oficial : Antena 3 CNN

Parteneri media: Agerpres, Financial Intelligence, Club Economic, Economistul, EM360, Money.ro, Income Magazine, Transilvania Business, Ziarul Bursa, Newsweek, BizPLUS, Capital, infofinanciar.ro, EventsMax, News One, InvesTenergy, The Diplomat, Clubantreprenor.ro, Focus Energetic, Energy Industry Review, Fotograf Stefan Ovidiu.

Partener monitorizare media: Media Trust

**********

Despre Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton ADAA

ADAA militează pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale și asociative în rândul antreprenorilor autohtoni și pentru apărarea și promovarea intereselor acestora. De asemenea, ADAA promovează activ rolul și importanța antreprenorială pentru dezvoltarea economică durabilă și sustenabilă a României. Asociația a fost înfiinţată în 2012 ca o nevoie stringentă a mediului antreprenorial de a găsi o platformă de comunicare şi promovare a modelelor de bună practică la nivel național și internațional. În plus, misiunea ADAA este de a susține conștientizarea, atât individual, cât și colectiv, a importanței implicării femeilor în viața publică, în societate și în afaceri.

Cultura

Didactica Publishing House a publicat 16 povești despre ecologie și a donat peste 3.000 de cărți pentru promovarea educației pentru mediu în școli și grădinițe

Published

on

Editura Didactica Publishing House a donat peste 3000 de cărți despre ecologie și educație pentru mediu către 178 de grădinițe și 115 școli din toată țara, pentru a fi folosite la activitățile de la clasă. Volumele donate fac parte din proiectul Literatura Europeană pentru Copii despre Ecologie și Educație pentru Mediu, un proiect cofinanțat prin programul Europa Creativă, care a presupus publicarea a 16 titluri de ficțiune.

Educația pentru mediu îi învață pe copii să aprecieze natura, să respecte biodiversitatea și să înțeleagă conexiunile complexe între ființele vii și mediul înconjurător. Prin intermediul poveștilor, a activităților practice și a jocurilor educative, copiii învață să ia decizii informate și să adopte comportamente sustenabile, contribuind astfel la conservarea și protejarea mediului pentru viitorul lor și al întregii planete. Este unul dintre motivele pentru care am dorit să extindem portofoliul de carte pe acest segment, a precizat Florentina Ion, fondator Didactica Publishing House.

Astfel, editura a publicat 16 titluri de ficțiune semnate de autori cu experiență în literatura pe acest segment din Franța, Germania și Suedia. Toate cărțile selectate abordează subiecte despre mediu, ecologie și viața pe planetă, concepte importante precum încălzirea globală și comportamente sustenabile, prin povești captivante, pe înțelesul micilor cititori. Proiectul Literatură Europeană pentru Copii despre Ecologie și Educație pentru Mediu este cofinanțat de Uniunea Europeană, prin programul Europa Creativă.

Pentru ca mesajul cărților să ajungă la cât mai mulți copii, editura a organizat în perioada noiembrie 2022 – mai 2024 peste 20 de ateliere de mediu, cu activități inspirate din titlurile ce fac parte din acest proiect, în școli și grădinițe din București și țară, precum și în librării și la evenimente de profil – târguri de carte sau educaționale, având ca beneficiari direcți aproximativ 500 de copii cu vârste cuprinse între 4 și 10 ani. De asemenea, conversația despre mediu și importanța educației despre mediu încă din primii ani de viață s-a extins în mediul online, unde au fost invitați la dezbatere autori și traducători din cadrul acestui proiect, specialiști în probleme de mediu, cadre didactice, jurnaliști.

Cărțile despre mediu ne-au fost sprijin în a-i apropia mai mult pe copii de natură prin lectură, într-un mod atractiv. Prin poveștile, prin jocurile, prin aplicațiile practice, provocările oferite sau prin întâlnirile cu eroi ai mediului desprinși din filele cărților, copiii și-au însușit o mulțime de informații prețioase referitoare la protecția mediului  pe care le-au aplicat apoi, responsabil,  în cadrul diverselor activități la școală sau acasă, în cadrul orelor dedicate din Săptămâna Verde, la Clubul de lectură și nu numai, a precizat Alisa Moraru, cadru didactic la Școala Gimnazială Regina Maria, Mănăstirea Cașin (Bacău), beneficiar al proiectului.

Peste 3.000 de volume din cele 48.000 tipărite în cadrul proiectului LECEM au fost oferite cu titlu gratuit cadrelor didactice din 178 de grădinițe și 115 școli din toată țara, numărul elevilor ce au acces la aceste titluri fiind de aproximativ 150.000. De asemenea, peste 200 de cadre didactice au participat la workshopuri practice în care au fost prezentate activități inspirate din cărțile din proiect ce pot fi făcute la clasă.

Cele 16 titluri publicate în cadrul acestui proiect sunt:

  1. Barnabe descoperă planeta – Gilles Bizouerne (Franța)
  2. Barnabe vindecă planeta – Gilles Bizouerne (Franța)
  3. Misiunea Planeta – Maud Fontenoy (Franța)
  4. Luna și Pădurea magică, vol 1: Bufnița cu o cheie în cioc – Usch Luhn (Germania)
  5. Luna și Pădurea magică, vol 2: Un secret în gheruțe de pisică – Usch Luhn (Germania)
  6. Luna și Pădurea magică, vol 3: – Usch Luhn (Germania)
  7. Secretul micilor grădinari – Lina Laurent (Suedia)
  8. Respirus – Roberto Prual-Reavis (Franța)
  9. Ziua în care am salvat planeta – Emmanuelle Lepetit (Franța)
  10. Blu în misiune în jurul lumii – Sophie de Mullenheim (Franța)
  11. SOS Protectorii Oceanelor: Atacul cu plastic – Gael Aymon (Franța)
  12. SOS Protectorii Oceanelor: Capcana din adâncuri (Franța)
  13. Domnul Caracatiță și vecinii nedoriți – Barbara Rose (Germania)
  14. Încotro zbori, micuță barză? – Maren von Klitzing (Germania)
  15. Frige planeta – Sandrine Dumas Roy (Franța)
  16. Există apă în deșert? – Susanne Orosz (Germania)

La traducerea acestor titluri au contribuit traducători cu experiență în traduceri literare pentru copii astfel încât acestea să reflecte cât mai exact în limba română mesajul și atmosfera create de autorul fiecărui titlul. Aceștia sunt: Ivona Berceanu, Anca Măgurean, Andreea-Ileana Pop, Elisabeta Ursu, Daniel Voicea.

Detalii suplimentare despre titlurile ce abordează teme de educație pentru mediu pot fi consultate aici: https://www.edituradph.ro/carti-copii-carti-despre-protejarea-mediului

Continue Reading

Business

International Work Finder raportează o cifră de afaceri de peste 12,3 milioane de euro pentru anul 2023

Published

on

International Work Finder, unul dintre liderii pieței de recrutare a personalului UE și non-UE și management al resurselor umane din România, a închis anul 2023 cu o cifră de afaceri de peste 12,3 milioane de euro, de 5,5 ori mai mult decât în anul anterior. Creșterea se datorează introducerii unor noi linii de business – outsourcing și leasing de personal – care se adaugă serviciilor deja consacrate ale companiei.

Outsourcingul implică externalizarea anumitor procese sau servicii către o terță parte, în timp ce leasingul de personal se referă la închirierea de angajați pentru o perioadă determinată, conform nevoilor specifice ale companiilor. Diferența principală între cele două constă în faptul că, în cazul outsourcing-ului, întreaga responsabilitate pentru o anumită funcție este transferată de la client către International Work Finder, în timp ce leasingul de personal presupune furnizarea de angajați, care rămân sub supravegherea directă a companiei angajatoare.

Compania care oferă servicii complete de recrutare și plasare a forței de muncă, întocmirea documentației, obținerea vizelor și avizelor de muncă, precum și a permiselor de ședere în România pentru personalul non-UE, asigură, de asemenea, la cerere, și cazarea, transportul și integrarea angajaților în societate și colectiv, menținând o relație strânsă între angajator și angajat.

„Este esențial să oferim servicii complete, fiindcă astfel asigurăm un grad de retenție mai mare al angajaților.”, a declarat Marius Ștefănescu, cofondator International Work Finder.

Acest aspect este cu atât mai valoros în prezent, întrucât, odată cu aderarea la Spațiul Schengen, România își poate pierde statutul de țară de destinație, pentru forța de muncă din afara Europei și se poate transforma într-o țara de tranzit, o poartă de intrare spre Occident. Pentru a evita o astfel de situație și a asigura stabilitatea forței de muncă și, implicit, a afacerilor lor, agențiile de recrutare și angajatorii trebuie să ofere angajaților oportunități corecte, care să le satisfacă atât nevoile financiare, cât și pe cele culturale și de apartenență la grup.

“Noi, în cadrul International Work Finder, am adus în România primii angajați non-UE, în 2019. Unii dintre ei sunt încă în țară, datorită condițiilor bune pe care le-am oferit și a eforturilor noastre de a-i integra atât în societate, cât și în colectiv. Faptul că reușim să recrutăm persoane de încredere și să le menținem motivate e ceea ce ne diferențiază de competiție și ne încredere în potențialul nostru de dezvoltare.” a declarat Marius Ștefănescu, cofondator International Work Finder.

International Work Finder a adus în România aproape 2.500 de angajați, în 2023

În 2023, International Work Finder a adus în România aproape 2.500 de angajați non-UE, predominant din Nepal (65%), Sri Lanka (20%) și India (9%). Cei mai mulți dintre aceștia, peste 25%, sunt muncitori necalificați, care au fost plasați în cadrul proiectelor de construcții, fabrici și logistică. În plus, compania a adus aproape 300 de angajați pentru asamblare și montare piese, 165 de operatori prelucrare cauciuc, 155 de manipulanți depozit, peste 130 de operatori mașini unelte și peste 100 de instalatori. Industria agricolă și sectorul HoReCa au beneficiat, de asemenea, de personal necalificat pentru diverse lucrări și poziții în bucătărie.

Pentru anul 2024, International Work Finder își propune o creștere semnificativă a numărului de personal non-UE adus în România. „Obiectivul nostru este să aducem în România, până la finalul anului, 10.000 de persoane, muncitori calificați și necalificați, care să susțină dezvoltarea unor industrii cheie, cum sunt construcțiile, producția, logistica, agricultura, HoReCa și nu numai. Deși această creștere poate părea ambițioasă, la șapte ani de la fondarea companiei, avem resursele necesare pentru a o realiza. Am consolidat parteneriate puternice cu agenții de top din Asia, beneficiem de expertiză locală și internațională, avem persoane dedicate pe partea de autorizații și legislație și am creat un flux operațional eficient care ne ajută să asigurăm atât satisfacția clienților noștri B2B, cât și a angajaților aduși în România.”, a adăugat Marius Ștefănescu.

Despre International Work Finder

Fondată în 2017, International Work Finder oferă servicii complete de recrutare, plasare, integrare, leasing și outsourcing de personal UE și non-UE. Până în prezent, compania a adus peste 15.000 de angajați în România. Printre industriile deservite se numără construcțiile, auto, HoReCa, logistica, energia verde, merchandising-ul, producția, agricultura, spa-urile, baby sitting-ul, reciclarea, curățenia și asistența socială. Clienții International Work Finder, includ companii precum Mercedes, Continental, KFC, Profi, Marriott, Chocolat, Bergenbier, Erbașu, Remat Holding și alții.

Continue Reading

Business

Candidatul AUR pentru președinția Consiliului Județean Giurgiu, Cândea Iosif Dorin – „Mereu PREZENT! Pentru GIURGIU! ȘTIU! POT! VREAU!”

Published

on

Tatăl a trei fete, fondator al Centrului Medical Condor din București, cu o amplă experiență în administrația publică (a fost consilier județea timp de 12 ani în Ilfov, a deținut funcții de conducere în cadrul Registrului Auto Român 15 ani, și a fost inclusive președinte al Comisiei de Urbanism din cadrul CJ Ilfov), Iosif Dorin Cândea vine cu o propunere pentru giurgiuveni, la nivel județean: dezvoltare prin cele trei cuvinte: ȘTIU,POT,VREAU!

Dar iată ce oferă candidatul AUR giurgiuvenilor, în următorii patru ani, la nivel de județ:

Fonduri europene atrase responsabil și eficient și finanțare din buget prin programele administrate de Ministerul Dezvoltării; subvenții, finanțare și investiții în Agricultură; stimularea dezvoltării fermelor de legume și a celor zootehnice, prin acordarea de sprijin financiar fermierilor și crescătorilor de animale;

Infrastructură locală: branșare la utilități și infrastructură rutieră modernizată, cu străzi asfaltate, de la municipiu și până în ultimul cătun; extinderea și modernizarea sistemului de iluminat public; eficientizarea transportului public intrajudețean, cu autobuze electrice și stații de alimentare; reabilitarea piețelor agroalimentare și organizarea de târguri și oboare tradiționale, cu abatoare moderne, dotate cu asomatoare;

Educație pentru un viitor european: reabilitarea unităților de învățământ și construirea de noi școli, creșe și grădinițe; after-school-uri în cadrul cărora copiii să-și petreacă timpul studiiând și valorificându-și abilitățile artistice; dotarea unităților de învățământ cu echipamente IT modern; construirea de săli de sport multifuncționale și amenajarea de terenuri de sport, pentru dezvoltarea sănătoasă și armonioasă a celor mici; linii verzi de microbuze școlare între localități; parcuri și locuri de joacă;

Sănătate și protecție socială: reorganizarea sistemului local de asistență medicală, cu deschiderea de centre multifuncționale socio-medicale în toate localitățile; ambulanță socială și înființarea de substații de ambulanță în toate zonele județului; așezăminte pentru ocrotirea vârstnicilor; locuințe sociale pentru categoriile defavorizate; centre de permanență pentru acordarea prim ajutor; cabinet stomatologice care să ofere tratamente gratuite categoriile sociale defavorizate; sprijinirea minorităților etnice prin programe de tip „A doua șansă”, pentru inițiere IT și familiarizarea cu serviciile publice digitalizate;

Dezvoltare: sprijinirea construirii Aeroportului de la Adunații Copăceni, prin parteneriate derulate cu Ministerul Transporturilor și alte instituții cu atribuții în îndeplinirea acestui obiectiv de investiții atât de important pentru județul Giurgiu; înființarea Registrului Agricol Electronic, pentru a facilita accesul digitalizat la informații atât de utile fermierilor; implementarea unui management al riscurilor privind situațiile de urgență, inclusiv pentru monitorizarea și gestionarea bazinelor hidrigrafice ale râurilor care tranzitează județul; puncte de intervenție ale IGSU în toate localitățile;

Locuri de muncă: parteneriat cu mediul de afaceri, pentru stimularea și sprijinirea investițiilor antreprenoriale în plan județean, cu acordarea de facilități fiscale, pentru  crearea locuri de muncă pentru locuitorii județului Giurgiu;

Parteneriat transfrontalier cu localitățile învecinate din Bulgaria, pentru încurajarea investițiilor și dezvoltare bilaterală

Turism rural și transformarea în obiective de interes a zonelor cu potential, pentru a pune județul Giurgiu pe harta destinațiilor turistice representative ale Țării; amenajarea de parcuri de aventură și a unui Aqua Park.

Sub sloganul „Reușim împreună! Cu încredere, pentru un Giurgiu de care să fim mândri!”, Iosif Dorin Cândea își dorește ca, în următorii patru ani, să schimbe, cumva, fața județului, fie din calitatea de președinte CJ, fie din cea de consilier județean!

Continue Reading

Trending