Connect with us

Social

Doar 33% dintre companiile mari alocă un buget anual pentru susținerea strategiilor de Diversitate și Incluziune (D&I)

Published

on

  • >8 din 10 români consideră că sunt puține branduri care fac acțiuni concrete orientate spre comunitate;*
  • 34% dintre angajați nu știu care este focusul politicilor și practicilor de D&I din organizațiile lor;**

București, 26 Octombrie 2023

Implementarea practicilor de D&I (Diversitate și Incluziune) reprezintă o direcție tot mai firească pe care companiile din România ar trebui să o integreze atât în strategiile de business și de employer branding, cât și în cele de ESG (Environmental, Social and Corporate Governance). În 2024, procentul organizațiilor mari și medii din România, care să aloce bugete anuale pentru susținerea strategiilor D&I, ar putea să depășească 40%, conform reprezentanților Open Minds – Asociația pentru Diversitate și Incluziune. 

Estimarea vine în contextul în care un studiu MKOR (2020)*** indică faptul că doar 33% dintre companiile mari alocă un astfel de buget anual. De altfel, efectele lipsei alocării de bugete s-au resimțit și în 2023, 77% dintre angajați afirmând că nu au participat la traininguri pe teme de diversitate și incluziune.

România este țara în care barierele culturale și sociale influențează viteza de adopție și implementare a politicilor D&I, în special în regiunile unde normele și valorile tradiționale predomină. În 2023, conform celui mai recent studiu MKOR (octombrie, 2023), tot mai mulți angajați consideră că preconcepțiile (37%) și ignoranța (36%) reprezintă cele mai importante limitări în calea asigurării diversității la locul de muncă.

„Scopul inițiativelor de D&I este amplu și cuprinde toate dimensiunile diversității, pentru  crearea unor medii incluzive și echitabile pentru toți oamenii. Realitatea ne arată însă că încă există multe probleme de rezolvat pentru a atinge aceste deziderate. De altfel, este important de menționat că 4 din 10 angajați au experimentat personal sau au fost martorii unor situații discriminatorii la locul de muncă, în special din cauza orientării politice, a apartenenței la un grup etnic și a vârstei mai înaintate. 

Ne propunem să promovăm culturi organizaționale care încurajează deschiderea și primirea tuturor, oferind un mediu în care persoanele cu dizabilități să se poată integra, unde angajații cu diferite orientări sexuale și identități de gen să se simtă în siguranță pentru a-și exprima individualitatea și unde atât femeile, cât și bărbații să aibă șanse egale de a accesa o varietate de profesii și poziții. Angajamentul nostru de a remedia inechitățile sociale, vizibile și în rândul organizațiilor, reprezintă o responsabilitate pe care ar trebui să o împărtășim cu toții”, a declarat Irina Georgescu, Directoarea Executivă Open Minds – Asociația pentru Diversitate și Incluziune.

 

Angajații au nevoie să cunoască politicile strategiilor D&I din organizații

Diversitatea este o realitate a organizațiilor, însă, conform unui studiu realizat de McKinsey & Company, în parteneriat cu Forumul Economic Mondial (2022)****, progresul de implementare a inițiativelor D&I este lent. În ritmul actual, va dura, de exemplu, încă 151 de ani pentru a reduce decalajele de gen, cu efecte resimțite la nivel economic, global. Un alt studiu relevant, realizat de NICE și co-finanțat de UE (martie 2023)*****, evidențiază faptul că 80% dintre angajați nu au participat la traininguri de instruire privind limbajul incluziv.

În ceea ce privește categoriile slab reprezentate către care organizațiile își concentrează atenția, același raport evidențiază faptul că 86% dintre organizații se concentrează pe diversitatea de gen, 63% abordează incluziunea persoanelor cu dizabilități, 54% vizează incluziunea grupurilor etnice sau religioase, iar 54% sunt preocupate de îmbătrânirea forței de muncă, acordând atenție echilibrării balanței dintre angajații tineri și seniori.

De asemenea, dacă privim poziționarea Generației Z în raport cu identitatea organizațională, un studiu realizat de Gympass******, cea mai mare platformă din lume dedicată stării de bine la nivel corporativ, arată că aceștia își reevaluează relația cu munca și ar renunța la job dacă organizația nu s-ar concentra pe starea de bine a angajaților. Într-un studiu realizat de IZI Data, în aprilie 2023, privind percepția populației asupra angajamentelor de sustenabilitate ale companiilor, vedem că mai mult de 8 din 10 români consideră că sunt puține branduri care fac acțiuni concrete orientate spre comunitate.

Deși organizațiile din România au început să înțeleagă nevoia din spatele preocupărilor de diversitate și incluziune DEIB (Diversity, Equity, Inclusion and Belonging), este nevoie ca strategia D&I să fie integrată în strategia de business, pentru a asigura schimbări benefice și de durată, conform Asociației Open Minds. Formarea și susținerea grupurilor de resurse pentru angajați (ERG) reprezintă un pas cheie în procesul de acceptare, fiindcă presupune implicarea directă și activă a angajaților în programele de D&I.

În acest sens, Asociația Open Minds pregătește o conferință dedicată Diversității și Incluziunii, menită să aducă împreună specialiști în domeniu care să abordeze problemele comunităților subreprezentate din România, dar și să conecteze temele și tendințele la nevoile reale din România.


*Studiu omnibus realizat de IZI data pentru Ambasada Sustenabilității din România, în 2023:
https://ambasadasustenabilitatii.ro/wp-content/uploads/2023/04/Raport-AmbasadaSustenabilitatii_IZI-data_19.04.2023.pdf
**Studiu MKOR, 2023:
https://mkor.ro/studii/diversitatea-incluziunea-companii-perspectiva-angajatilor/
*** Studiu MKOR, 2020:
https://mkor.ro/studii/diversitate-incluziune-organizatii-romania-2020/
**** Studiu McKinsey & Company, 2022:
https://www3.weforum.org/docs/WEF_Global_Parity_Alliance_2023.pdf
***** Studiu NICE, co-finanțat de UE, martie 2023:
file:///C:/Users/a/Downloads/D2.1-Comparative-Best-Practices-Report_WEB.pdf ****** Studiu Gympass, 2023: https://gympass.com/en-us/resources/report?utm_source=demand-gen&utm_medium=blog-post&utm_campaign=us-b2b-work-life-wellness-report-1122&utm_content=wlw&utm_term=press

###

Despre Open Minds – Asociația pentru Diversitate și Incluziune

Open Minds – Asociația pentru Diversitate și Incluziune este o organizație nonguvernamentală care facilitează implicarea companiilor în viețile comunităților locale, prin acțiuni cu impact pozitiv care generează atașament, credibilitate și încredere. Open Minds integrează agendele organizatiilor cu inițiative ale societății civile, în abordări pe termen lung și cu impact sporit.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Social

Rowenta România donează 60.000 de euro pentru dresarea câinilor ghid prin campania de responsabilitate socială „Miau și ham, curățenie fără tam-tam”, un gest de solidaritate pentru persoanele nevăzătoare”

Published

on

Rowenta România a încheiat prima campanie de responsabilitate socială, „Miau și ham, curățenie fără tam-tam”, care a reușit să strângă suma impresionantă de 60.000 de euro. Acești bani au fost donați către fundația Light into Europe, primul program de pregătire a câinilor ghid pentru persoanele nevăzătoare și cu deficiențe de auz din România.

Campania, desfășurată în perioada august – decembrie 2023, a fost un exemplu de solidaritate, implicând clienții și partenerii Rowenta într-o misiune emoționantă de a oferi independență și speranță celor care au cea mai mare nevoie.

Un efort colectiv pentru o cauză nobilă

Mecanismul campaniei a fost unul simplu: pentru fiecare aspirator vertical sau robot de aspirare achiziționat, Rowenta a direcționat 2 euro către fundația Light into Europe. Acest gest, realizat împreună cu fiecare cumpărător, s-a transformat într-o donație de 60.000 de euro, oferind un sprijin crucial pentru continuarea programului de antrenament al câinilor ghid.

Un impact profund asupra comunității

Banii strânși prin această campanie vor acoperi costurile  pregătirii, antrenamentului și îngrijirii câinilor ghid, de la antrenamentele zilnice până la îngrijirea veterinară. Fundația Light into Europe oferă acești câini persoanelor nevăzătoare, alături de servicii esențiale, gratuit, pe toată durata vieții de lucru a câinilor. Căței sănătoși, curioși și plini de energie, sunt acum gata să intre în programul de pregătire avansată pentru a deveni partenerii de viață ai beneficiarilor lor, oferindu-le acestora șansa la o viață independentă și plină de demnitate.

Stan Platt OBE, Președintele Fundației Light into Europe, a declarat: 

„A fost o campanie extraordinară, începută vesel și candid, precum cățelușii noștri care fac primii pași în călătoria lor de pregătire pentru libertatea, mobilitatea și independența persoanelor nevăzătoare din România. Mulțumită implicării și solidarității acestei mari comunități, am putut continua programul de câini ghizi și am oferit unei noi generații de tineri nevăzători șansa de a-și redobândi independența. Mai mult decât atât, gratie donației Groupe SEB, la finalul lunii mai am organizat primul eveniment de tip model Națiunile Unite-MUN incluziv prin participarea directă a 15 tineri cu dizabilități la MUN4ALL, care a reunit peste 130 de elevi și studenți pasionați de transformare socială, activism și educație incluzivă. Nu în ultimul rând, 10 tineri cu dizabilități senzoriale au beneficiat în cursul verii de activități  de viață zilnică și de pregătire vocațională, elemente esențiale în dezvoltarea independenței și accesului pe piața muncii.”

Un parteneriat puternic pentru viitor

„Pentru noi, această campanie a deschis noi perspective asupra impactului pozitiv pe care îl putem avea în societate. Mai mult decât un proiect de succes, a fost un mod prin care am putut contribui la schimbarea decisivă a unor vieți. Fiecare cățel ghid reprezintă o rază de lumină pentru o persoană nevăzătoare. Suntem mândri de acest succes, așa că vom continua sprijinirea fundației Light into Europe, printr-o nouă campanie, care va avea debutul chiar în această toamnă. O comunitate puternică are grijă de toți oamenii ei și îi ajută pe cei vulnerabili să se integreze în societate. O viață mai bună pentru toți este parte din dezideratul Groupe Seb.”, a subliniat Adriana Maxim, Trade Marketing Manager Groupe SEB SCE. 

Continue Reading

Social

Clinica Vocea Copilăriei sărbătorește 1 an de existență: „Un an de angajament și devotament pentru copiii cu nevoi speciale”

Published

on

Clinica Vocea Copilăriei împlinește un an de existență, marcând un moment semnificativ în peisajul asistenței pentru copiii cu nevoi speciale. De la deschiderea sa, clinica a reprezentat un loc de siguranță și sprijin pentru copiii și familiile lor, oferind servicii de terapie de înaltă calitate și expertiză specializată.

Fondată de Rodica Firoiu, psiholog clinician-logoped cu o experiență de 17 ani în domeniul psihologiei clinice și al logopediei, Clinica Vocea Copilăriei și-a propus să ofere un mediu empatic și profesional pentru dezvoltarea și îngrijirea copiilor cu nevoi speciale. De la începuturile sale, clinica a fost un loc în care fiecare copil este tratat cu respect, înțelegere și susținere individualizată.

Cu o experiență de 17 ani în domeniul psihologiei clinice și al logopediei, Rodica Firoiu, psiholog clinician-logoped în cadrul Clinicii Vocea Copilăriei, s-a dedicat ajutorării copiilor cu nevoi speciale

În cadrul clinicii, Rodica Firoiu oferă o varietate de servicii de terapie, printre care se numără terapia cognitiv-comportamentală, terapia ABA, terapia ocupațională, ludoterapia, consilierea psihologică și logopedie. Tehnicile logopedice variază în funcție de diagnostic și vârstă, deoarece copiii cu nevoi speciale pot avea diferite tulburări de comunicare.

Rodica Firoiu este de părere că intervenția timpurie și serviciile de psihologie clinică și logopedie pot face o mare diferenta in dezvoltarea si recuperarea abilitatilor necesare pentru micuții care se confruntă cu probleme.

In calitate de psiholog clinician, Rodica a lucrat cu o multitudine de cazuri care implicau copii cu diferite nevoi speciale, inclusiv tulburari de comunicare, autism sau deficiente de invatare. Prin intermediul terapiilor adecvate, ea i-a ajutat la imbunatatirea abilitatilor de comunicare, socializare si a performantei școlare.

Rodica Firoiu, psiholog clinician-logoped în cadrul Clinicii Vocea Copilăriei: “Cercetarile (DiLavore, Lord, Risi) arata ca interventia timpurie poate imbunatati mult dezvoltarea copilului, aceste intervenții, pot ajuta copii sa învețe abilități importante. Aceste metode includ psihoterapia, terapia ABA sau logopedia pentru a ajuta copilul sa vorbească, sa se joace și sa interacționeze cu ceilalti. Conform rapoartelor Academiei Americane de Pediatrie, abordările de comportament și comunicare care ajută copiii cu autism sunt cele care oferă structură, direcție și organizare pentru copil, adițional participării familiei. Deși intervenția timpurie este extrem de importantă pentru recuperare, intervenția la orice vârstă este de foarte mult ajutor. Un copil cu tulburări de comunicare va întâmpina probleme când va vrea să comunice cu ceilalți, deoarece este posibil să nu înțeleagă anumite sunete sau să nu le poată pronunța. De asemenea, copilul poate întâmpina dificultăți în alegerea și ordonarea cuvintelor, precum și a structurării unei propoziții sau fraze”.

Rodica Firoiu colaborează cu alți specialiști pentru a oferi cele mai bune servicii copiilor cu nevoi speciale. Aceste colaborări cu psihiatri, neurologi și pediatri încep de obicei prin recomandările părinților. Ulterior, toți specialiștii împreună cu părinții devin o echipă care lucrează pentru același scop: evoluția copiilor. Colaborarea s-a dovedit a fi esențială în procesul de recuperare.

Aspectele esențiale pe care Rodica Firoiu le ia în considerare atunci când lucrează cu copiii cu nevoi speciale includ diagnosticul, tulburările asociate, medicația și nivelul de implicare al familiei. În ceea ce privește implicarea familiei în procesul de terapie, majoritatea familiilor sunt foarte implicate. Coordonatorul de programe stabilește pașii necesari intervenției, iar părinții participă la ședințele de coordonare și implementează pașii necesari atât în cadrul clinicii cât și la domiciliu.

Reprezentanții clinicii spun că aniversarea de astăzi este despre„un an de angajament și devotament pentru copiii cu nevoi speciale. În viitor, Clinica Vocea Copilăriei își propune să se extindă și să ajungă la cât mai mulți copii care au nevoie de sprijin și îngrijire specializată”.

Echipa rămâne dedicată misiunii lor de a fi un far de lumină și speranță pentru familiile și copiii lor, oferind un mediu de încredere și sprijin pentru fiecare pas al drumului lor.

 

Continue Reading

Social

Asociația pastel și Carrefour România dăruiesc biciclete elevilor din mediul rural

Published

on

Asociația pastel și Carrefour România dăruiesc 400 de biciclete adolescenților din mediul rural care parcurg, pe jos, o distanță cuprinsă între 2 și 15 km, dus-întors, ca să ajungă la școală. Acțiunea face parte din proiectul „Pedale Salvatoare”, ajuns la a treia ediție anul acesta. Obiectivul celor doi parteneri este să contribuie la asigurarea accesului facil la educație și la reducerea absenteismului și abandonului școlar, ceea ce în timp, se va reflecta în îmbunătățirea rezultatelor școlare și într-o calitate a vieții mai bună pentru tineri.

„Responsabilitatea este o prioritate pentru noi, iar această abordare ne permite să fim conștienți de nevoile pe care societatea le are. Ne-am asumat responsabilitatea de a fi parte a soluției pentru problemele cu care se confruntă societatea, deoarece credem că fiecare individ, fiecare organizație are un rol important în construirea unui viitor mai bun pentru toți.Prin intermediul proiectului      Pedale Salvatoare 3.0, ne propunem să aducem un strop de speranță și bucurie în viețile copiilor din mediul rural, oferindu-le nu doar biciclete, ci și șansa la o educație mai bună și la un viitor mai promițător. Este o onoare pentru noi să fim parte din această inițiativă și să aducem un zâmbet pe chipurile acestor tineri, știind că le putem oferi o șansă reală de a-și construi un viitor mai bun pentru ei înșiși și pentru comunitatea lor” a declarat Alina Gamauf, Membru în Comitetul Executiv, Carrefour România.

„Carrefour România este partenerul proiectului Pedale Salvatoare, pentru al treilea an consecutiv și le mulțumim că ne ajută să ne ducem misiunea mai departe. Anul acesta, atenția noastră a fost direcționată către elevii care nu ajung la școală din cauza lipsei mijloacelor de transport. Statisticile arată faptul că unul din 5 elevi termină clasa a VIII-a, iar Institutul de Științe ale Educației din cadrul Academiei Române spune că, în 2023, 19% dintre elevii care locuiesc în mediul rural străbat mai mult de 5 kilometri, în fiecare zi, pe jos, ca să ajungă la școală, fapt ce favorizează abandonul școlar. Prin acest proiect, ne dorim ca drumul până la școală să devină un motiv de bucurie!” punctează Andreea Oprea, Director Executiv Asociația pastel.

Cei 400 de beneficiari selectați pentru acest proiect sunt elevi de gimnaziu, încadrați în clasele a VII-a și a VIII-a, provenind din localitățile Gherghița și Drăgănești (județul Prahova), Hârtiești (județul Argeș), C.A. Rosetti (județul Tulcea) și Dofteana (județul Bacău), care se confruntă cu dificultăți majore în accesarea mijloacelor de transport publice sau personale. În mediul rural, accesul la mijloace de transport adecvate este limitat. Copiii din aceste regiuni sunt descurajați să își urmeze activitatea școlară, fie din cauza distanțelor mari pe care trebuie să le parcurgă în condiții nesigure, fie din lipsa resurselor materiale necesare pentru a susține un program de navetă regulat. Mulți dintre acești copii provin din familii cu un venit net lunar de maximum 2.000 de lei pe membru de familie.

În fiecare dintre aceste localități, Asociația Pastel și Carrefour România, în colaborare cu Poliția Locală, au organizat și sesiuni de educație rutieră destinate copiilor. Aceste sesiuni au avut ca scop explicarea regulilor de siguranță rutieră, instruirea privind comportamentul prudent pe drumurile publice și prevenirea potențialelor pericole. În plus, s-au desfășurat sesiuni interactive care au inclus învățarea semnalizării, traversarea străzii în siguranță, acordarea de prioritate și alte aspecte esențiale pentru a asigura siguranța rutieră, dezvoltându-le copiilor abilitățile necesare pentru a anticipa și evita situațiile periculoase din trafic.

Aceste activități educaționale au fost completate de sesiuni practice și de activități menite să îi ajute pe copii să își îmbunătățească abilitățile de mers pe bicicletă. Prin intermediul unor exerciții precum cele cu jaloane, jocuri de coordonare sau de echilibru, aceștia au avut ocazia să-și testeze și să-și îmbunătățească mobilitatea și coordonarea. De asemenea, copiii au primit și sfaturi despre întreținerea pe termen lung a bicicletelor. Activiățile au fost organizate în fiecare comună, cu sprijinul partenerilor Clubului Sportiv Municipal Moinești și Clubului Sportiv StrongBike.

Prin proiectul „     Pedale Salvatoare”, organizatorii își propun nu doar să ofere biciclete, ci să reducă timpul de călătorie până la școală, să diminueze riscul de abandon școlar, să contribuie la îmbunătățirea stării de spirit și a bunăstării emoționale a copiilor și să aducă economii financiare familiilor. Este un efort comun al Asociației Pastel și Carrefour România de a oferi o șansă egală la educație și dezvoltare pentru copiii din mediul rural, construind astfel un viitor mai bun pentru întreaga comunitate.

 

Continue Reading

Trending