Connect with us

Business

Claudia Militello, co-fondator Sciccheria: Sciccheria a fost răspunsul la dorința mea de a duce ospitalitatea la un nivel superior și de a împărtăși bucuria mâncării autentice cu oamenii din jur

Published

on

Claudia, ai terminat facultatea de jurnalism, dar, cu toate acestea, ai fondat alături de partenerii tăi, un business în HoReCa. Povestește-ne care a fost parcursul tău profesional și cum s-a realizat această trecere? Care au fost motivele pentru care ai ales restaurantele?

Din exterior, experiența mea pare puțin eterogenă, dar, pentru mine, totul se leagă. 

Am absolvit Facultatea de Jurnalism și programul de masterat în comunicare și relații publice și am câțiva ani în industria media. Am lucrat la Neptun TV și CTV, în Constanța, am fost corespondent PRO TV în Italia, pentru emisiunea “Poveștiri Adevărate”. De asemenea, tot în calitate de jurnalist, am fost implicată în evenimente culturale și politice majore din România, precum Summitul NATO, Summitul Francofoniei și show-ul aviatic de acrobații aeriene.

Aceste oportunități au stârnit interesul meu pentru organizarea de evenimente, ceea ce a deschis, cumva, ușa spre lumea ospitalității. 

De aceea, în 2009, când am avut ocazia să mă alătur brandului Phoenicia, cel mai mare grup hotelier din România, nu am ezitat. Am simțit că rolul meu acolo ar fi îmbinat partea operațională, cu abilitățile de interacțiune și comunicare. Și se pare că am avut dreptate, pentru că am evoluat rapid în funcția de Director Executiv și am ajuns să coordonez diverse afaceri hoteliere, atât pe litoralul românesc, cât și în București și în țară. Experiența acumulată m-a determinat să explorez mai mult universul gastronomiei și ospitalității.

În următorii ani, am ocupat poziții de conducere în grupul hotelier Voilà, care ajunsese la 10 hoteluri, și am avut onoarea de a fi Director General al Hotelului Lido București, operat de grupul Phoenicia. Am contribuit, în 2018, la relansarea acestei proprietăți iconice și la poziționarea sa pe piață. 

Toate aceste experiențe m-au ajutat să îmi construiesc viziunea asupra ospitalității și, mai mult de atât, să visez că, într-o bună zi, aș putea să curatoriez ceea ce consider eu că sunt elementele succesului, într-un business care să îmi aparțină. Astfel, împreună cu soțul meu și ceilalți parteneri ai noștri, am pus pe foaie ideea unui proiect de restaurant italienesc și ne-am pus fiecare pe căutat furnizori și pe trasat direcții. 

Una dintre responsabilitățile noastre a fost să identificăm un producător foarte bun de înghețată, un desert specific Italiei. Astfel, am ajuns într-o mică localitate, Camastra, unde l-am cunoscut pe cel care urma să devină partenerul nostru, un gelatier excelent, cunoscut în zonă. Am fost atât de impresionați de gustul produselor sale, încât i-am propus ca, înainte să lansăm restaurantul, să deschidem o gelaterie împreună, iar el nu doar că a acceptat, dar s-a și mutat în România, special pentru asta. Acum, avem două puncte deschise, unul în centrul comercial Promenada, și unul în Centrul Vechi al Bucureștiului, pe Calea Victoriei. Astfel, deși nu acesta a fost planul, pot spune că prima noastră interacțiune cu industria de HoReCa a fost prin aceste două gelaterii. 

Restaurantul a venit ulterior, în 2022. Pentru mine, Sciccheria a fost răspunsul la dorința mea de a crea ceva nou, de a duce ospitalitatea la un nivel superior și de a împărtăși bucuria mâncării autentice cu oamenii din jur.

Știu că restaurantul Sciccheria este unul de succes. Ați raportat o cifră de afaceri de 1.4 milioane de Euro, în primul an de la deschidere. Care sunt elementele-cheie care au contribuit la rezultatele voastre?

Desigur, succesul Sciccheria se datorează unei combinații de elemente-cheie. Un factor esențial a fost meniul creat și implementat de chef Michael Passarelli. Acest meniu reprezintă o adevărată călătorie culinară în Sicilia, în care preparatele sunt gătite la foc mic, pentru a-și menține proprietățile nutritive ale alimentelor. De asemenea, suntem dedicați respectării sezonalității ingredientelor și aducem modificări în meniu de 2-3 ori pe an, pentru a oferi o varietate inspirată de ciclurile naturii.

În plus, am creat un spațiu cu atenție la detalii, conceput în colaborare cu arhitecții de la PickTwo Studio, pentru a oferi o ambianță atrăgătoare și confortabilă. Am integrat și zone de joacă supravegheate pentru copii și am organizat evenimente muzicale de calitate pentru a aduce o experiență completă pentru oaspeți.

De asemenea, cred că succesul vine și din faptul că ne implicăm personal în activitățile restaurantului. Relațiile autentice pe care le construim cu echipa și cu oaspeții noștri creează o atmosferă plăcută și familiară care face ca fiecare vizită să fie specială.

Sunt sigură, însă, că drumul spre succes este presărat cu multe provocări. Care au fost cele mai mari pe care le-ai întâmpinat ca proaspăt antreprenor?

Da, antreprenoriatul în industria HoReCa aduce cu sine numeroase provocări. Una dintre cele mai mari provocări a fost recrutarea și motivarea oamenilor. Pentru noi, echipa este esențială în dezvoltarea Sciccheria, iar găsirea membrilor potriviți și menținerea lor motivați au reprezentat o preocupare continuă.

De asemenea, cred că, în această industrie, este foarte important să fii o persoană flexibilă, adaptabilă și să poți lua decizii de moment. Există foarte multe variabile în HoReCa, de la tipologiile de oameni cu care lucrezi, la felul în care furnizorii răspund nevoilor tale, la comportamentele de consum, așa că e vital să te poți adapta lor, conservându-ți, în același timp, entuziasmul și pasiunea. 

Din exterior, pare că sunt mai mulți bărbați care lucrează în restaurante, decât femei. Este HoReCa o industrie inclusivă? Cum se văd lucrurile din perspectiva ta?

Industria HoReCa prezintă încă diferențe semnificative în ceea ce privește reprezentarea femeilor și bărbaților în diferite funcții. În general, industria hotelieră are o pondere mai mare de femei angajate, iar acestea ocupă și funcții de top management într-o proporție semnificativă. Acest lucru se datorează atât specificului meseriilor, cât și politicilor lanțurilor hoteliere, care încurajează recrutarea femeilor și asigurarea egalității de șanse. Unele proprietăți internaționale și-au setat ca target ca minimum 40% din personal cu funcții de conducere să fie de sex feminin. 

Totuși, în segmentul restaurantelor și barurilor, lucrurile stau diferit, cu o reprezentare mai mică a femeilor în funcții de conducere. Una dintre colaboratoarele noastre, Cristina Diaconescu, chiar a menționat într-un articol recent că doar 6% dintre chefii incluși în Ghidul Michelin sunt femei. Această cifră se datorează și percepției sociale, conform căreia femeile gătesc acasă, pentru familie, dar bărbații sunt cei care fac din această activitate o meserie. Cu toate acestea, observ, în România, că lucrurile încep să se schimbe. Cunosc și aud de tot mai multe femei care fac o carieră în bucătărie și care nu se tem să pornească în această lume a antreprenoriatului HoReCa. În plus, observ cum organizațiile de profil oferă recunoaștere femeilor din industrie și le încurajează contribuția. 

Noi, la Sciccheria, încercăm să creăm un mediu de muncă inclusiv. În bucătărie sunt 4 femei din totalul de 14 persoane, iar pe sală sunt 3 fete din totalul de 13 persoane, însă dintr-un motiv foarte simplu și anume, acela că nu reușim să găsim personal feminin, atât de ușor precum cel masculin.

Care este cea mai mare satisfacție, atunci când conduci și operezi un restaurant?

Sunt atăt de multe lucruri care mă bucură la ceea ce fac acum. 

Una dintre cele mai mari satisfacții este că am construit și continuăm să construim o comunitate în jurul restaurantului. Faptul că intru în local și văd oameni pe care îi recunosc, care își fac un obicei din a veni la noi mă bucură mult. Îmi place să vorbesc cu ei, să îi întâmpin, să aflu ce am putea face mai mult și mai bine pentru ei. Mă bucur enorm pentru echipa frumoasă pe care am reușit să o construim în jurul nostru.

De asemenea, mă fascinează rolul nostru, de operatori de restaurante. Practic, avem o responsabilitate foarte mare față de cei care ne lasă în mâini momente importante din viețile lor, care sărbătoresc evenimente și realizări la noi. Tratez acest lucru cu foarte mult respect, dar și cu un grad mare de gratitudine. 

Dincolo de ceea ce simt zilnic, în restaurant, consider că avem și un rol mai mare, pe care îmi doresc mult să nu îl scăpăm din privire. Fiecare dintre noi, prin activitatea noastră în industrie, ne lăsăm amprenta asupra gastronomiei locale, asupra standardelor culinare. De aceea, ar trebui să ne dorim să facem lucrurile cât mai bine și să susținem talentele și profesioniștii tineri. 

Cum vezi rolul tău mai departe, în dezvoltarea Sciccheria, odată cu extinderea brandului?

Pe măsură ce brandul Sciccheria se extinde, voi continua să am un rol activ în asigurarea că toate localurile noastre mențin standardele înalte ale conceptului Sciccheria. Voi căuta mereu oportunități de dezvoltare și expansiune, iar în colaborare strânsă cu echipa mea, voi organiza evenimente speciale și voi explora noi direcții de creștere. 

Cu toate acestea, nu cred că voi renunța la a fi prezentă fizic în restaurante și la a interacționa cu oaspeții noștri. Este important pentru mine să menținem atmosfera familiară și relațiile autentice, care fac parte din ADN-ul brandului nostru. 

Marketing

Uleiul uzat dat la reciclat poate fi convertit într-un act de caritate

Published

on

Green Environment, companie de consultanță și servicii de mediu, oferă clienților săi persoane fizice posibilitatea de a dona Asociației CONIL uleiul de floarea-soarelui stabilit ca recompensă pentru uleiul uzat colectat din fiecare gospodărie în vederea reciclării.

Cu o experiență de mai bine de un deceniu în servicii de mediu, Green Environment plusează cu o inițiativă CSR în demersul de educare a populației pe tema reciclării uleiului uzat.

Astfel, compania oferă clienților persoane fizice nu numai o recompensă de 1 litru de ulei de floarea-soarelui pentru fiecare 5 litri de ulei uzat colectați, dar și opțiunea ca această recompensă să fie donată Asociației CONIL, organizație non-guvernamentală ce are ca misiune asigurarea educației incluzive pentru copiii cu dizabilități.

Suntem extrem de recunoscători companiei Green Environment pentru implicarea lor în sprijinirea copiilor cu diferite nevoi educaționale speciale. Fiecare strop de ulei colectat este o picătură de solidaritate și responsabilitate față de mediul în care trăim, dar și față de cei care sunt în grija Asociației Conil și au nevoie de sprijin. Împreună, putem face o diferență în viața acestor copii”, a declarat Adela Hanafi, Director Asociația și Școala Conil.

Clientul poate alege donarea către Asociația CONIL a recompensei stabilite încă din faza incipientă a colaborării cu Green Environment în vederea colectarea uleiului uzat. Optarea pentru actul de caritate se poate face bifând căsuța dedicată din formularul aflat pe pagina web: Cum procedez – Uleivegetal.ro. Astfel, sticla de un litru de ulei de floarea-soarelui nu mai este direcționată către familia de unde a fost colectat uleiul uzat, ci către Asociația CONIL, în vederea desfășurării activităților culinare din instituțiile aceasta pe care le deține.

„Poate o recompensă ce constă într-o sticlă de un litru de ulei de floarea-soarelui nu reprezintă ceva însemnat pentru o familie, însă, strângând uleiul uzat de la multe familii care își doresc să facă un bine și mediului, și semenilor mai puțin norocoși, reușim, în fiecare lună, să ducem Asociației CONIL o cantitate foarte utilă de ulei de floarea-soarelui”, a declarat Cristian Tudor, CEO PMC Green Environment, firma care a dezvoltat proiectul www.uleivegetal.ro.

Pentru a lua parte la această campanie și a colecta în mod responsabil uleiul uzat în vederea trimiterii sale spre reciclare, persoanele interesate trebuie să ia legătura cu echipa Green Environment prin intermediul formularului aflat pe website-ul companiei la adresa: Cum procedez – Uleivegetal.ro. Clientul va primi în folosință recipientele necesare pentru colectarea uleiului uzat rezultat din activitățile desfășurate în gospodărie și va stabili cu reprezentanții Green Environment un ritm de colectare a acestui deșeu.

Continue Reading

Evenimente

Un nou Consiliu Director Board pentru Professional Women’s Network România

Published

on

Miercuri, 10 Aprilie 2024, membrele Professional Women’s Network România s-au reunit într-o Adunare Generală și Electivă cu scopul de a aproba rezultatele activității pe 2023, de a valida planurile pentru anul 2024, dar și de a alege o nouă echipă la conducerea asociației.

Astfel, după doi ani marcați de realizări deosebite și de succes în implementarea unor proiecte noi și de impact, membrele asociației au acordat votul de încredere unui nou Consiliu Director. Începând cu acest mandat, intră în vigoare prevederile Statutului modificat anul trecut care statuează o structură nouă a Consilului Director prin extinderea numărului de piloni de la 9 la 11 cu două noi poziții de Vicepreședinte, respectiv Muzeul Femeilor Remarcabile și Relații Internaționale care vor contribui la la finalizarea și lansarea proiectului de suflet al asociației și continuă dezvoltarea asociației inclusiv pe plan internațional. Așadar, componența echipei de conducere a PWN România este: Ileana Botez – Președinte, Monica Eugeniu – Vicepreședinte Membre, Violeta Ciurel – Vicepreședinte Femei in Consilii de Administrație, Georgiana Cristea – Vicepreședinte Antreprenoriat, Soriana Popescu – Vicepreședinte Mentorat, Carmen Ciulian – Vicepreședinte Muzeul Femeilor Remarcabile, Alina Stoian – Vicepreședinte Relații Internaționale, Carmen Burtea – Vicepreședinte Parteneriate, Mioara Popescu – Vicepreședinte Financiar, Anca Bogos – Vicepreședinte Marketing si Comunicare și Adina Guțiu – Vicepreședinte Legal.

„Sunt deosebit de onorată să preiau al doilea mandat de Președinte al Asociației. Le mulțumesc membrelor Asociației pentru încrederea acordată. Apreciez că asociația noastră a reușit să devină mult mai activă, dinamică și vizibilă pe plan intern și internațional datorită tutror demersurilor și proiectelor pe care le-am realizat împreună. Sunt mândră de echipa cu care pornim la drum astăzi și le urez bun venit și celor 3 noi membre de Consiliu. Privesc înainte cu multă încredere și speranță în planurile pe care le-am făcut și le vom face împreună și pe care le vom continua cu aceeași implicare și dedicare, în potențialul comunității de a rămâne unită și de a-și continua călătoria către echilibrul de gen în leadership și în toate celelalte niveluri ale societății.”Ileana Botez, președinte PWN România.

Noua echipă a Consiliului Director al PWN România pornește cu entuziasm în acest mandat, cu planuri îndrăznețe pentru creșterea asociației și pentru realizarea misiunii sale de sprijinire a echilibrului de gen în poziții de leadership, prin promovarea femeilor în funcții de conducere.

Continue Reading

Marketing

Florin Piersic devine imaginea Caraiman, noul brand de bere din portofoliul Bergenbier S.A.

Published

on

Caraiman, noul brand din portofoliul Bergenbier S.A., parte a grupului Molson Coors Beverage Company, anunță un parteneriat de imagine cu actorul Florin Piersic. În lunga sa carieră de șase decenii, actorul s-a remarcat drept un adevărat povestitor, ce invită oamenii la momente de amintiri și relaxare. Prin această colaborare, Caraiman își propune să consolideze identitatea brandului și să ofere consumatorilor o bere și o experiență echilibrată.

„Suntem onorați să avem ocazia de a lucra cu un nume atât de important în România, precum Florin Piersic. Valorile și personalitatea sa se potrivesc perfect cu direcția brandului Caraiman, aceea în care predomină echilibrul și serenitatea din tumultul vieții cotidiene. În plus, prin asocierea dintre Caraiman și Florin Piersic ne dorim să oferim consumatorilor acel vector de imagine prin care relaxarea primește un scop, devine un moment de reîncărcare fizică și emoțională”, a declarat Victor Teioșanu, Marketing Director Bergenbier S.A.

„Poveștile, amintirile și momentele de pauză merg la o bere de calitate, cu gust echilibrat, așa cum este Caraiman. M-a bucurat inițiativa mărcii de a lucra împreună și m-am regăsit în atributele acestei beri autentice, cu o rezonanță puternică și rădăcini românești. Așa cum am avut onoarea să colaborez cu oameni extraordinari în lumea teatrului, mă bucur că acest privilegiu nu m-a părăsit și am dat de oameni la fel de minunați în echipa Caraiman”, a completat actorul Florin Piersic.

Noul spot TV și radio Caraiman, ce îl are în prim plan pe Florin Piersic este on-air, pe toate stațiile principale din mass media. Caraiman este o bere cu 4,6% alcool, disponibilă atât la doză de aluminiu și sticlă de 0,5l, cât și la sticlă de 0,33l, PET și KEG. Toate variantele de împachetare, inclusiv multi-pack, se găsesc începând din luna martie în România, în magazinele off-trade și on-trade.

Continue Reading

Trending


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home3/newsone/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home3/newsone/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home3/newsone/...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home3/newsone/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52