Connect with us

Business

Claudia Militello, co-fondator Sciccheria: Sciccheria a fost răspunsul la dorința mea de a duce ospitalitatea la un nivel superior și de a împărtăși bucuria mâncării autentice cu oamenii din jur

Published

on

Claudia, ai terminat facultatea de jurnalism, dar, cu toate acestea, ai fondat alături de partenerii tăi, un business în HoReCa. Povestește-ne care a fost parcursul tău profesional și cum s-a realizat această trecere? Care au fost motivele pentru care ai ales restaurantele?

Din exterior, experiența mea pare puțin eterogenă, dar, pentru mine, totul se leagă. 

Am absolvit Facultatea de Jurnalism și programul de masterat în comunicare și relații publice și am câțiva ani în industria media. Am lucrat la Neptun TV și CTV, în Constanța, am fost corespondent PRO TV în Italia, pentru emisiunea “Poveștiri Adevărate”. De asemenea, tot în calitate de jurnalist, am fost implicată în evenimente culturale și politice majore din România, precum Summitul NATO, Summitul Francofoniei și show-ul aviatic de acrobații aeriene.

Aceste oportunități au stârnit interesul meu pentru organizarea de evenimente, ceea ce a deschis, cumva, ușa spre lumea ospitalității. 

De aceea, în 2009, când am avut ocazia să mă alătur brandului Phoenicia, cel mai mare grup hotelier din România, nu am ezitat. Am simțit că rolul meu acolo ar fi îmbinat partea operațională, cu abilitățile de interacțiune și comunicare. Și se pare că am avut dreptate, pentru că am evoluat rapid în funcția de Director Executiv și am ajuns să coordonez diverse afaceri hoteliere, atât pe litoralul românesc, cât și în București și în țară. Experiența acumulată m-a determinat să explorez mai mult universul gastronomiei și ospitalității.

În următorii ani, am ocupat poziții de conducere în grupul hotelier Voilà, care ajunsese la 10 hoteluri, și am avut onoarea de a fi Director General al Hotelului Lido București, operat de grupul Phoenicia. Am contribuit, în 2018, la relansarea acestei proprietăți iconice și la poziționarea sa pe piață. 

Toate aceste experiențe m-au ajutat să îmi construiesc viziunea asupra ospitalității și, mai mult de atât, să visez că, într-o bună zi, aș putea să curatoriez ceea ce consider eu că sunt elementele succesului, într-un business care să îmi aparțină. Astfel, împreună cu soțul meu și ceilalți parteneri ai noștri, am pus pe foaie ideea unui proiect de restaurant italienesc și ne-am pus fiecare pe căutat furnizori și pe trasat direcții. 

Una dintre responsabilitățile noastre a fost să identificăm un producător foarte bun de înghețată, un desert specific Italiei. Astfel, am ajuns într-o mică localitate, Camastra, unde l-am cunoscut pe cel care urma să devină partenerul nostru, un gelatier excelent, cunoscut în zonă. Am fost atât de impresionați de gustul produselor sale, încât i-am propus ca, înainte să lansăm restaurantul, să deschidem o gelaterie împreună, iar el nu doar că a acceptat, dar s-a și mutat în România, special pentru asta. Acum, avem două puncte deschise, unul în centrul comercial Promenada, și unul în Centrul Vechi al Bucureștiului, pe Calea Victoriei. Astfel, deși nu acesta a fost planul, pot spune că prima noastră interacțiune cu industria de HoReCa a fost prin aceste două gelaterii. 

Restaurantul a venit ulterior, în 2022. Pentru mine, Sciccheria a fost răspunsul la dorința mea de a crea ceva nou, de a duce ospitalitatea la un nivel superior și de a împărtăși bucuria mâncării autentice cu oamenii din jur.

Știu că restaurantul Sciccheria este unul de succes. Ați raportat o cifră de afaceri de 1.4 milioane de Euro, în primul an de la deschidere. Care sunt elementele-cheie care au contribuit la rezultatele voastre?

Desigur, succesul Sciccheria se datorează unei combinații de elemente-cheie. Un factor esențial a fost meniul creat și implementat de chef Michael Passarelli. Acest meniu reprezintă o adevărată călătorie culinară în Sicilia, în care preparatele sunt gătite la foc mic, pentru a-și menține proprietățile nutritive ale alimentelor. De asemenea, suntem dedicați respectării sezonalității ingredientelor și aducem modificări în meniu de 2-3 ori pe an, pentru a oferi o varietate inspirată de ciclurile naturii.

În plus, am creat un spațiu cu atenție la detalii, conceput în colaborare cu arhitecții de la PickTwo Studio, pentru a oferi o ambianță atrăgătoare și confortabilă. Am integrat și zone de joacă supravegheate pentru copii și am organizat evenimente muzicale de calitate pentru a aduce o experiență completă pentru oaspeți.

De asemenea, cred că succesul vine și din faptul că ne implicăm personal în activitățile restaurantului. Relațiile autentice pe care le construim cu echipa și cu oaspeții noștri creează o atmosferă plăcută și familiară care face ca fiecare vizită să fie specială.

Sunt sigură, însă, că drumul spre succes este presărat cu multe provocări. Care au fost cele mai mari pe care le-ai întâmpinat ca proaspăt antreprenor?

Da, antreprenoriatul în industria HoReCa aduce cu sine numeroase provocări. Una dintre cele mai mari provocări a fost recrutarea și motivarea oamenilor. Pentru noi, echipa este esențială în dezvoltarea Sciccheria, iar găsirea membrilor potriviți și menținerea lor motivați au reprezentat o preocupare continuă.

De asemenea, cred că, în această industrie, este foarte important să fii o persoană flexibilă, adaptabilă și să poți lua decizii de moment. Există foarte multe variabile în HoReCa, de la tipologiile de oameni cu care lucrezi, la felul în care furnizorii răspund nevoilor tale, la comportamentele de consum, așa că e vital să te poți adapta lor, conservându-ți, în același timp, entuziasmul și pasiunea. 

Din exterior, pare că sunt mai mulți bărbați care lucrează în restaurante, decât femei. Este HoReCa o industrie inclusivă? Cum se văd lucrurile din perspectiva ta?

Industria HoReCa prezintă încă diferențe semnificative în ceea ce privește reprezentarea femeilor și bărbaților în diferite funcții. În general, industria hotelieră are o pondere mai mare de femei angajate, iar acestea ocupă și funcții de top management într-o proporție semnificativă. Acest lucru se datorează atât specificului meseriilor, cât și politicilor lanțurilor hoteliere, care încurajează recrutarea femeilor și asigurarea egalității de șanse. Unele proprietăți internaționale și-au setat ca target ca minimum 40% din personal cu funcții de conducere să fie de sex feminin. 

Totuși, în segmentul restaurantelor și barurilor, lucrurile stau diferit, cu o reprezentare mai mică a femeilor în funcții de conducere. Una dintre colaboratoarele noastre, Cristina Diaconescu, chiar a menționat într-un articol recent că doar 6% dintre chefii incluși în Ghidul Michelin sunt femei. Această cifră se datorează și percepției sociale, conform căreia femeile gătesc acasă, pentru familie, dar bărbații sunt cei care fac din această activitate o meserie. Cu toate acestea, observ, în România, că lucrurile încep să se schimbe. Cunosc și aud de tot mai multe femei care fac o carieră în bucătărie și care nu se tem să pornească în această lume a antreprenoriatului HoReCa. În plus, observ cum organizațiile de profil oferă recunoaștere femeilor din industrie și le încurajează contribuția. 

Noi, la Sciccheria, încercăm să creăm un mediu de muncă inclusiv. În bucătărie sunt 4 femei din totalul de 14 persoane, iar pe sală sunt 3 fete din totalul de 13 persoane, însă dintr-un motiv foarte simplu și anume, acela că nu reușim să găsim personal feminin, atât de ușor precum cel masculin.

Care este cea mai mare satisfacție, atunci când conduci și operezi un restaurant?

Sunt atăt de multe lucruri care mă bucură la ceea ce fac acum. 

Una dintre cele mai mari satisfacții este că am construit și continuăm să construim o comunitate în jurul restaurantului. Faptul că intru în local și văd oameni pe care îi recunosc, care își fac un obicei din a veni la noi mă bucură mult. Îmi place să vorbesc cu ei, să îi întâmpin, să aflu ce am putea face mai mult și mai bine pentru ei. Mă bucur enorm pentru echipa frumoasă pe care am reușit să o construim în jurul nostru.

De asemenea, mă fascinează rolul nostru, de operatori de restaurante. Practic, avem o responsabilitate foarte mare față de cei care ne lasă în mâini momente importante din viețile lor, care sărbătoresc evenimente și realizări la noi. Tratez acest lucru cu foarte mult respect, dar și cu un grad mare de gratitudine. 

Dincolo de ceea ce simt zilnic, în restaurant, consider că avem și un rol mai mare, pe care îmi doresc mult să nu îl scăpăm din privire. Fiecare dintre noi, prin activitatea noastră în industrie, ne lăsăm amprenta asupra gastronomiei locale, asupra standardelor culinare. De aceea, ar trebui să ne dorim să facem lucrurile cât mai bine și să susținem talentele și profesioniștii tineri. 

Cum vezi rolul tău mai departe, în dezvoltarea Sciccheria, odată cu extinderea brandului?

Pe măsură ce brandul Sciccheria se extinde, voi continua să am un rol activ în asigurarea că toate localurile noastre mențin standardele înalte ale conceptului Sciccheria. Voi căuta mereu oportunități de dezvoltare și expansiune, iar în colaborare strânsă cu echipa mea, voi organiza evenimente speciale și voi explora noi direcții de creștere. 

Cu toate acestea, nu cred că voi renunța la a fi prezentă fizic în restaurante și la a interacționa cu oaspeții noștri. Este important pentru mine să menținem atmosfera familiară și relațiile autentice, care fac parte din ADN-ul brandului nostru. 

Marketing

Experiențe la înălțime cu Shell Team Aviation

Published

on

Shell Team Aviation a organizat recent un eveniment memorabil, dedicat lansării unui nou concept de serviciu la bord. Evenimentul a reunit invitați din industria aviației, parteneri, presă și colaboratori, fiind un exemplu de rafinament, profesionalism și viziune aplicată la cele mai exigente standarde ale ospitalității aeriene.

O demonstrație de excelență la bord

Shell Team Aviation a recreat atmosfera unei aeronave de lux, punând accent pe fiecare detaliu care face diferența dintre un simplu zbor și o experiență de neuitat. Invitații au fost invitați să trăiască, la sol, exact tipul de servicii pe care cursanții școlii le vor oferi la bordul aeronavelor din marile companii aeriene.

Serviciul prezentat a inclus elemente precum:

  • prezentarea meniului la bord cu tehnici de fine dining;
  • servirea elegantă, inspirată de eticheta internațională;
  • simularea unei interacțiuni cu pasagerii, care pune accent pe empatie, discreție și comunicare profesională;
  • modul de abordare a situațiilor speciale sau solicitante în timpul zborului.

Pregătirea cursanților Shell Team Aviation

Evenimentul a fost susținut chiar de cursanții școlii Shell Team Aviation, care au demonstrat, prin atitudine, prestație și prezență scenică, nivelul ridicat de pregătire pe care însoțitorii de bord trebuie să îl atingă înainte de angajare. Programul educațional al școlii este gândit nu doar pentru acumularea de cunoștințe tehnice, ci și pentru formarea unui stil propriu, elegant, echilibrat și adaptabil.

Shell Team Aviation investește constant în perfecționarea metodologiei de predare, adaptându-se cerințelor companiilor aeriene internaționale, dar și noilor așteptări ale pasagerilor moderni: servicii personalizate, atenție la detalii, empatie și o abordare holistică asupra ospitalității la bord.

Shell Team Aviation – un reper pentru viitorii profesioniști din aviație

Evenimentul a reafirmat poziția Shell Team Aviation ca lider pe piața pregătirii pentru cariere în aviație. Nu doar prin infrastructura modernă sau prin cadrele didactice cu experiență, ci mai ales prin filosofia sa: fiecare zbor este o scenă, iar însoțitorul de bord este personajul-cheie care transformă o simplă călătorie într-o experiență memorabilă.

La Shell Team Aviation, educația este despre eleganță, curaj, control emoțional și rafinament. Este despre cum să fii calm într-o situație tensionată, cum să transmiți siguranță doar prin prezență și cum să oferi un zâmbet autentic, chiar și la altitudine.

Parteneri de excepție pentru o seară de excepție

Atmosfera elegantă a fost completată de partenerii evenimentului: Budureasca, care a oferit o selecție de vinuri rafinate, și Cofetăria Flavian Dobre, care a încântat invitații cu deserturi spectaculoase, gândite special pentru acest moment.

Un gând aparte a fost adresat lui Denis Radu, partener de tradiție al Shell Team Aviation, ale cărui rafinament și energie creativă s-au regăsit în fiecare detaliu al organizării.

Pentru Shell Team Aviation, fiecare ocazie de a crea o experiență autentică este șansa de a demonstra că standardele înalte pot fi atinse zi de zi, cu pasiune și rigoare. Pentru că fiecare zbor merita un strop de eleganță.

Continue Reading

Business

Misiunea NewsOne.ro pentru antreprenori

Published

on

Promovare pentru antreprenorii romani

News One este o platformă de informații gândită în special pentru antreprenorii la început de drum din România. O platformă pentru afacerile mici și medii care doresc să își facă vizibilă povestea și munca, tot ce oferă oamenilor cu pasiune, dedicație și care au misiunea de a ne face pe noi toți mai fericiți, indiferent de domeniul în care activează.

NewsOne este o platformă-voce pentru antreprenorii care nu au resursele necesare să fie vizibili pentru toată lumea, să își crească site-urile prin backlink-uri și toate practicile de business care i-ar aduce mai în față.

Poate că tu ai o idee grozavă sau un business cu o poveste pe care mai mulți oameni ar trebui să o audă. Noi te ajutăm să dai voce poveștii, să îți punem în rânduri gândurile și emoția business-ului tău.

Hai să facem drumul antreprenorilor din România mai ușor și mai plin de poveste. Cu mai multe șanse pentru afacerile românești și pentru talentul antreprenorilor. 

Promitem profesionalism, drag și dedicare pentru fiecare articol. Fie că vrei un interviu despre tine sau despre afacere ta, o poveste descriptivă a business-ului pe care îl ai, un advertorial sau o prezentare a produsului tău, îți găsești loc pe site-ul nostru.

Lasă-ne un e-mail pe contact@newsone.ro cu afacerea pe care o ai: spune-ne cu ce te ocupi, lasă-ne un link către afacerea ta și ce ai vrea să scoți în evidență din business-ul tău.

Semnat,

Un antreprenor ca tine. 

 

Continue Reading

Evenimente

Epoque Hotel Relais & Châteaux lansează platforma de evenimente L’Art de Vivre și îl aduce în România pe Mark Lundgaard, unul dintre cei mai apreciați chefi din Copenhaga

Published

on

Epoque Hotel Relais & Châteaux, membru Relais & Châteaux, anunță lansarea platformei Epoque L’Art de Vivre, un concept care propune un calendar dinamic de evenimente menite să conecteze publicul urban cu arta rafinamentului și ospitalitatea autentică. Această inițiativă reflectă angajamentul hotelului de a deveni un punct de referință pentru comunitatea bon vivantului contemporan, prin experiențe culturale și gastronomice de excepție.

„Încă de acum 15 ani, de la fondare, promisiunea Epoque Hotel Relais & Châteaux a fost să fie un retreat urban, un loc al eleganței în inima orașului. Anul 2025 marchează un nou capitol în acest demers, printr-o selecție de evenimente menite să aducă împreună maeștri culinari, artiști și creatori care rezonează cu valorile noastre fundamentale: autenticitate, pasiune pentru frumos și cultură”, declară Diana Popescu, proprietar Epoque Hotel Relais & Châteaux.

La Epoque Hotel Relais & Châteaux, ceaiul de după-amiază devine o experiență în sine, sub umbrela FestiviThé

Sub umbrela Epoque L’Art de Vivre, hotelul propune experiențe inedite care extind inițiativele lansate deja în 2024. Printre acestea se numără FestiviThé, o inițiativă care a transformat ritualul ceaiului într-o celebrare a rafinamentului franțuzesc. În fiecare weekend din luna decembrie, oaspeții au fost invitați să descopere un bufet elegant, unde deliciile culinare – de la sandvișuri gastronomice, madeleines și tort de mere, la mousse de turtă dulce și praline realizate în casă – au fost acompaniate de ceaiuri de sezon, ciocolată caldă și punch-uri aromate.

FestiviThé a fost un proiect pilot, al cărui feedback ne-a confirmat apetitul publicului bucureștean pentru experiențe fine, bazate pe arome recognoscibile, într-un cadru elegant. Succesul acestui concept a stârnit în noi dorința de a continua și diversifica acest gen de experiențe. În 2025, vom transforma acest ritual într-o tradiție permanentă, adaptată fiecărui anotimp”, adaugă Ioana Petrescu, General Manager Epoque Hotel Relais & Châteaux.

În 2025, Epoque Hotel Relais & Châteaux împreună cu cheful Mark Lundgaard aduc la București experiența Kong Hans Kælder, restaurantul din Copenhaga distins cu 2 stele Michelin, membru Relais & Châteaux

În 2025, experiențele gastronomice la cel mai înalt nivel continuă la Epoque Relais & Châteaux cu o cină excepțională ce aduce la București universul Kong Hans Kælder, celebrul restaurant cu două stele Michelin din Copenhaga. Astfel, pe 6 si 7 aprilie, Epoque Tasting Room devine scena unor cine de excepție, ce reproduc fidel viziunea gastronomică a unei adevărate instituții culinare. Fondat în 1976, Kong Hans Kælder, primul restaurant din Danemarca distins cu o stea Michelin, continuă să fie un etalon al culturii culinare nordice, combinând tradiția franceză cu minimalismul scandinav. În cadrul serii dedicate oaspeților Epoque Hotel Relais & Châteaux, chef Mark Lundgaard, cel care a adus localului ce-a de-a doua stea Michelin, va crea o experiență excepțională, demnă de o capitală gastronomică. Totul va avea loc în Epoque Tasting Room, un spațiu de evenimente private intim, cu bucătărie deschisă, un chef’s table de 16 persoane și o cramă elegantă de vinuri prestigioase.

“Unele dintre cele mai sonore și respectate restaurante ale lumii se află în Copenhaga, un oraș devenit epicentrul gastronomiei mondiale. Faptul că chef Mark Lundgaard a reușit să inoveze și să se remarce într-un mediu atât de competitiv, aducând restaurantului pe care îl reprezintă două stele Michelin, este o dovadă a măiestriei sale. Consider că suntem privilegiați să îl avem alături și să putem replica experiența Kong Hans Kælder, membru Relais & Châteaux, în cadrul spațiului nostru de evenimente. Această oportunitate se datorează pasiunii noastre, dar și apartenenței la asociația Relais & Châteaux, care creează un mediu colaborativ, ce ne permite să aducem experiențe stelate, la București”, a declarat Diana Popescu, proprietar Epoque Hotel Relais & Châteaux.

SecrEAT invită oaspeții la experiențe culinare misterioase, dedicate celor mai fine papile

În aceeași notă colaborativă, hotelul continuă seria de evenimente SecrEAT, o experiență gastronomică exclusivistă, în care cheful este dezvăluit doar în seara evenimentului. Prima ediție din ianuarie 2025 a avut loc în Epoque Tasting Room și l-a avut ca protagonist pe Paul Oppenkampf, iar următoarele vor aduce împreună chefi din România și din afara granițelor, fiecare eveniment fiind o celebrare a creativității culinare și a artei gustului.

Food Meets Culture – un exercițiu cultural, care pornește de la gastronomie

Seria de evenimente Food Meets Culture este un alt proiect de referință pentru 2025, explorând conexiunile dintre gastronomie și arte moderne, precum moda, designul de bijuterii, pictura sau artele urbane. „La fel ca în artă, și în gastronomie fiecare element poartă o semnificație culturală profundă. Ingredientele, tehnicile, povestea din spatele fiecărui preparat sunt expresia unor tradiții, dar și a unei viziuni contemporane, puternic marcată de experiențe personale. Prin Food Meets Culture, dorim să arătăm că gastronomia nu este doar un act de consum, ci o formă de artă, un limbaj universal care unește oameni și idei”, explică Ioana Petrescu.

Prin aceste inițiative, Epoque Hotel Relais & Châteaux își reafirmă poziția de lider în industria ospitalității de lux, consolidând valorile Relais & Châteaux și oferind publicului bucureștean experiențe autentice, rafinate și memorabile. Cu un restaurant à la carte (L’Atelier Relais & Châteaux), un spațiu de evenimente versatil (Epoque Events Gallery) și un private dining exclusivist (Epoque Tasting Room), boutique hotelul deține toate premisele pentru a organiza de la reuniuni restrânse de 10-16 persoane până la recepții de 50-100 de invitați, menținând un mix de rafinament, intimitate și flexibilitate, adaptat cerințelor unui public exigent.

Continue Reading

Trending