Connect with us

News

Autoritatea de Supraveghere Financiară propune plafonarea prețului RCA până la nivelul înregistrat în luna martie 2022

Published

on

Sursa foto: Facebook Autoritatea de Supraveghere Financiară

Valentin Ionescu, directorul general sector Asigurări din cadrul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) a declarat pentru digi24.ro că instituția pe care o conduce pregătește o serie de măsuri pentru piața de asigurări, tulburată de intrarea în insolvență a liderului pieței, Euroins. Una dintre cele mai importante propuneri care vor fi trimise Guvernului va fi folosirea tarifelor din martie 2022 pentru a avea stabilitate pe piața RCA.

„Pachetul de măsuri a fost aprobat ieri. Va fi trimis luni dimineață la Ministerul de Finanțe. Este vorba de faptul societățile de asigurări vor folosi tarifele din urmă cu un an de zile. Am avut discuții cu principalele societăți de asigurări ca pe următoarea perioadă să se raporteze la tarifele efectiv practicate din urmă cu un an de zile. Pentru a veni în sprijinul cetățenilor care își doresc să facă o poliță RCA, Autoritatea va renunța la taxa de 1% pe care a oprit-o asigurătorilor. Cam astea sunt principalele propuneri pe care noi luni le vom înainta Ministerului de Finanțe”, a declarat Valentin Ionescu pentru digi24.ro.

Directorul ASF a menționat că după numeroase discuții cu asiguratorii, s-a decis că singura soluție pentru situația actuală ar fi să se mențină tarifele din luna martie 2022.

Joi seara, ASF a retras autorizația de funcționare a companiei Euroins, constatând indiciile stării de insolvență a companiei. Fondul de Garantare a Asiguraților va plăti toate cererile de daune depuse de cei asigurați la Euroins.

News

Fundația Neuroatipic lansează colecția Atipic = Amazing

Published

on

Fundația Neuroatipic lansează Atipic = Amazing, o colecție de șase creații grafice transpuse pe tricouri și hanorace pentru adulți și copii, ce ilustrează felul în care văd lumea copiii și tinerii cu tulburări de spectru autist. Prin această colecție, Fundația Neuroatipic își propune să transmită în societate un mesaj important – suntem cu toții la fel și diferiți în același timp, deoarece conștientizarea și incluziunea socială joacă un rol cheie în dezvoltarea armonioasă și adaptarea copiilor și tinerilor cu TSA la lumea celor tipici.

Însă creațiile Atipic = Amazing au un dublu scop în beneficiul copiilor și tinerilor diagnosticați cu tulburări de spectru autist. În timp ce se implică în demersul de conștientizare și incluziune socială, toți cei ce cumpără modele din colecție contribuie în mod direct la construirea Centrului Neuroatipic – primul centru de dezvoltare și integrare pentru copiii și tinerii cu tulburări de spectru autist cu design adaptat la nevoile lor senzoriale și de socializare, toate profiturile rezultate din vânzarea colecției fiind direcționare către fondul pentru Centrul Neuroatipic.

Port cu mândrie colecția Atipic = Amazing și mă bucur să pot fi alături de Fundația Neuroatipic în toate demersurile lor de conștientizare socială și de adaptare a lumii celor tipici pentru toți. Cred cu tărie că toți copiii și tinerii au dreptul la cele mai bune șanse și este de datoria noastră, a tuturor să ne asigurăm că le primesc. Vă invit să purtați colecția Atipic = Amazing, ca să transformăm împreună Centrul Neuroatipic din plan în realitate pentru copiii și tinerii cu tulburări de spectru autist. Împreună facem bine, mai bine!” – Andreea Marinescu, jurnalist, ambasador Fundația Neuroatipic

Fundația Neuroatipic – design pentru neurodiversitate

Potrivit statisticilor CDC (Centers for Disease Control and Prevention — 2023), în prezent, 1 din 36 de copii este diagnosticat cu o tulburare de spectru autist, o cifră care îngrijorează atât părinții, cât și specialiștii. La nivel global, se investește considerabil în cercetare, formarea specialiștilor și adaptarea spațiilor pentru a facilita integrarea copiilor și a adulților cu acest diagnostic.

Cu o experiență de peste 20 de ani în evaluarea copiilor și intervenții specializate în tulburările de neurodezvoltare, Crina Nedelcu, doctor în medicină, psiholog clinician principal și psihoterapeut a înființat în anul 2023 Fundația Neuroatipic cu scopul de a îmbunătăți accesul la dezvoltare și integrare al copiilor și tinerilor neurodiverși din România prin proiecte de design pentru neurodiversitate, de la centre de terapie, până la spații publice incluzive adaptate la nevoile senzoriale specifice TSA.

Obiectivul cu care am pornit la drum acum mai bine de 20 de ani a fost să îmbunătățim constant metodele de intervenție și terapiile pentru copiii și tinerii cu tulburări de spectru autist. De-a lungul timpului am implementat în România noi metode și ghiduri atât pentru terapeuți, cât și pentru părinți, astfel încât copiii să beneficieze de îngrijire la standardele internaționale. Însă, cu toate investițiile în calitatea terapiilor, în continuare ne lipsește în România un centru construit în conformitate cu nevoile speciale ale acestor copii, un spațiu ce poate contribui semnificativ la dezvoltarea lor. Astfel, la finalul anului trecut, am decis că este momentul să ne asumăm acest demers și să construim primul centru cu design adaptat pentru neurodiversitate. Prin colecția Atipic = Amazing vă invităm să priviți lumea prin ochii celor atipici și să fiți alături de noi în realizarea primului centru costruit de la zero pentru ei. Împreună facem bine, mai bine!” – Crina Nedelcu, psihoterapeut, fondator Fundația Neuroatipic

Centrul Neuroatipic – primul centru cu design pentru neurodiversitate din România

Alături de o echipă interdisciplinară, Dr. Psih. Crina Nedelcu a inițiat primul proiect de design pentru neurodiversitate din România – Centrul Neuroatipic, un spațiu construit de la zero cu soluții de arhitectură și design interior, metode de intervenție și terapii integrate cu scopul de a crea un mediu optim dezvoltării copiilor și tinerilor cu tulburări de spectru autist, astfel încât ei să-și atingă potențialul maxim și să beneficieze de cele mai bune șanse de integrare socială.

Întreaga colecție Atipic = Amazing este disponibilă pe www.fundatianeuroatipic.ro, în categoria Shop și pe website-ul Tshirt Factory, în shop-ul dedicat Fundației Neuroatipic https://www.tsf.ro/vendor/fundatia-neuroatipic/.

Puteți susține Fundația Neuroatipic și prin donație directă în platforma https://fundatianeuroatipic.ro/doneaza

Continue Reading

News

Succes remarcabil în medicina veterinară din România: doi medici veterinari români au obținut certificarea internațională de la Academia de Hemodializă a Universității Davis, din California

Published

on

Asist. Univ. Dr. Alina Ștefănescu și Prof. Univ. Habil. Dr. Vițălaru Bogdan-Alexandru, fondator al clinicii PATRUPET, marchează un moment de referință pentru sectorul veterinar din România, obținând certificarea prestigioasă a Academiei de Hemodializă de la Universitatea Davis, California, una dintre cele mai respectate instituții la nivel global în domeniul terapiilor de substituție renală. După aproape trei ani de pregătire și studiu aprofundat, cei doi medici veterinari devin primii români care finalizează cu succes acest program recunoscut internațional, confirmând excelența și profesionalismul în medicina veterinară autohtonă.

Clinica PATRUPET, lider european în hemodializă veterinară

Odată cu această certificare, clinica Patrupet, parte din grupul PartnerVet, devine singura clinică veterinară din Europa capabilă să ofere servicii de dializă și hemodializă pentru animale de companie, susținute de medici certificați la standarde academice internaționale. Această reușită plasează România pe harta mondială a inovațiilor în medicina veterinară, aducând terapiile avansate de hemodializă pentru animale de companie, la cel mai înalt standard de excelență.

„Este o mare realizare și o adevărată mândrie pentru medicina veterinară din România. Munca noastră neîncetată și determinarea ne-au adus până aici, iar această certificare este o confirmare a faptului că putem oferi tratamente de cea mai înaltă calitate pentru pacienții noștri patrupezi,” a declarat Prof. Dr. Vițălaru Bogdan-Alexandru, Chief Medical Officer, PartnerVet.

Recunoaștere la nivel mondial pentru medicina veterinară din România

Pentru clinica Patrupet și pentru întreaga comunitate veterinară din România, această certificare deschide noi orizonturi, reprezentând un model de inovație, responsabilitate și profesionalism. Reușita celor doi medici evidențiază capacitatea României de a concura pe plan internațional în domeniul terapiilor avansate, oferind servicii de specialitate, care contribuie la îmbunătățirea calității vieții animalelor de companie și consolidând încrederea în medicina veterinară din România.

Despre clinica Patrupet

Clinica Patrupet, parte din grupul PartnerVet, este recunoscută pentru abordarea sa inovatoare și profesionalismul deosebit în tratarea afectării renale la animalele de companie, fiind prima clinică veterinară din Europa care asigură terapii de substituție renală completă. Cu un personal dedicat și înalt specializat, Patrupet rămâne un etalon de excelență în medicina veterinară, oferind tratamente avansate și soluții personalizate pentru nevoile pacienților patrupezi.

Continue Reading

News

„Fiecare proiect reușit este o reconfirmare a valorii muncii noastre”, Natalia Berezovskaia, Co-Founder & Residential Manager Creativ Interior

Published

on

Cum ai descrie în câteva cuvinte esența stilului tău și ce te-a inspirat să-ți începi acest drum în designul interior?
R: Întotdeauna am fost atrasă de artele vizuale, de modă și de frumusețea caselor clasice. Aceste pasiuni m-au îndrumat firesc spre designul de interior, unde am început inițial în segmentul comercial și HoReCa, dar mi-am găsit adevărata chemare în amenajările rezidențiale. Mă inspiră enorm să creez povești unice pentru fiecare familie, cuplu sau persoană care caută o schimbare nu doar în spațiul de locuit, ci și în viața lor. În stilul clasic am găsit mereu un refugiu, iar readucerea frumuseții trecutului într-o manieră modernă este o provocare care îmi stârnește creativitatea și pasiunea.

Cum ai reușit să atragi clienți premium din sectorul rezidențial? Care sunt strategiile și valorile care te-au ajutat să te faci remarcată în această nișă?
R: Am avut norocul să fiu descoperită de clienții care își doreau proiecte rafinate și personalizate. Ei m-au ales datorită stilului pe care l-au regăsit în proiectele publicate pe site-ul nostru, Creativ Interior. În plus, am avut proiecte vizibile în complexe rezidențiale de prestigiu și mulți clienți din afara orașului București, unde oferta pe acest segment este mai restrânsă.

Poți să ne împărtășești câteva dintre proiectele de referință și partenerii importanți cu care ai lucrat?
R: Am avut bucuria de a colabora în proiecte din complexe rezidențiale de top, precum Central District Viitorului 134, Aviației Tower, Win Herăstrău, One Rahmaninov, One Herăstrău și The Ivy, dar și în proiecte pe litoralul românesc. În plus, am lucrat și la case private deosebite, fiecare cu o poveste aparte.

Ești cunoscută pentru colaborările tale cu branduri de top. Cum ai construit aceste parteneriate de succes și care sunt câteva dintre numele cu care ai colaborat?
R: Am avut șansa de a lucra cu branduri premium care și-au dorit să colaboreze cu designeri autentici, recunoscători pentru valoarea muncii noastre. În proiectele noastre, ne-am concentrat pe calitate și pe coerență, iar partenerii, ca Miele și Somfy, au venit în mod natural. A fost o creștere organică bazată pe respect reciproc și pe rezultate bine realizate.

În ce fel contribuie workshopurile tale la dezvoltarea brandului tău personal și la promovarea tinerelor talente în designul interior?
R: Workshopurile mele sunt concepute ca o platformă pentru dezvoltare și experimentare. Îi încurajez pe tinerii designeri să învețe din experiențele altora și pe cei pasionați de design să-și exprime creativitatea. Abordăm teme esențiale din branding personal, stiluri de design și metode de promovare. Vreau să creez legături între oameni și să ofer tinerelor talente oportunitatea de a învăța și de a se integra în industrie.

Ce îi sfătuiești pe tinerii arhitecți și designeri care vor să-și construiască un brand personal puternic? Ce pași esențiali ar trebui să urmeze pentru a se remarca pe piață?
R: Le recomand să-și descopere direcția proprie și să fie autentici. Inspirația de la alții e benefică, dar copierea nu aduce succes. Este important să își construiască un stil personal, unic și să își cultive o voce originală. Fiecare designer ar trebui să-și definească propriile valori și principii în această meserie.

La ce te gândești atunci când începi un proiect nou? Ai o rețetă pe care o aplici sau fiecare proiect vine cu regulile lui?
R: Fiecare proiect este o nouă provocare pentru mine și încerc să nu mă raportez la ceea ce am realizat în trecut. Totuși, am câteva reguli de bază: țin cont de arhitectura spațiului, de orientare și de lumina naturală, de nevoile clientului și de bugetul acestuia. Toate aceste detalii sunt vitale pentru a contura un design care să fie funcțional și estetic.

Mulți cred că designul de lux este doar pentru o elită restrânsă. Ce le-ai răspunde celor care consideră că luxul și designul de interior sunt doar capricii costisitoare?
R: Designul interior a devenit o necesitate, nu un lux, pe măsură ce clienții au realizat beneficiile unui spațiu bine conceput. Între designeri există categorii variate, iar clienții ar trebui să își aleagă designerul în funcție de servicii și experiență. Nu toți designerii sunt „scumpi” – diferențele de preț reflectă calitatea și expertiza fiecăruia.

Cât de mult contează în design opinia clientului?
R: În proiectele rezidențiale, clientul are întotdeauna ultimul cuvânt, în timp ce la proiectele comerciale echipa creativă are mai mult control. În designul rezidențial, este esențial să construim o relație de încredere, unde să îl ghidez pe client și să-l ajut să ia decizii în cunoștință de cauză, fiind uneori ca un „terapeut” de design pentru a descoperi exact ceea ce își dorește.

Există un mit conform căruia designul interior este doar „frumos ambalat” și nu necesită un know-how tehnic real. Cum demontezi această percepție în activitatea ta?
R: Designul interior implică mult mai mult decât o estetică plăcută. Designerii nu doar decorează; ei creează soluții funcționale, ergonomice și durabile. Munca noastră constă în coordonarea unui întreg proces de renovare, transformând spațiul într-o locuință personalizată, gata pentru client.

Care sunt cele mai importante lecții de afaceri pe care le-ai învățat până acum și care sunt principiile de care te ghidezi în activitatea ta profesională?
R: Cel mai important pentru mine este să inspir echipa și să creez un mediu unde oamenii se simt implicați și valorizați. Leadershipul este provocator, dar esențial, iar valorile după care mă ghidez sunt respectul, colaborarea și onestitatea față de client și față de echipă.

Care sunt cele mai mari satisfacții pe care le ai în munca ta și ce îți dă energie să continui în fiecare zi?
R: Mă bucur enorm să văd oamenii fericiți în spațiile pe care le amenajăm. Fiecare proiect reușit este o reconfirmare a valorii muncii noastre, iar reacțiile pozitive ale clienților mă motivează să continui să creez spații speciale.

Ce planuri de viitor ai? Există un proiect sau o idee nouă care te entuziasmează în mod deosebit?
R: Împreună cu soțul și partenerul meu de business, Octav Roman, lucrăm la un concept de proiect multifuncțional și versatil, care să integreze designul și utilitatea într-un mod unic. Ne dorim, de asemenea, să ne extindem pe restaurarea clădirilor interbelice și să oferim servicii complete de Design & Build.

Portofoliu Proiecte: Creativ Interior

 

Continue Reading

Trending