Connect with us

Business

Lensa AI preia drepturile asupra trăsăturilor voastre! Radu Turcescu, analiză despre puterea efectului de turmă în cazul trendului care creează avataruri

Published

on

Surse foto: Radu Turcescu

Inteligenta artificială poate fi folosită pentru a crea avataruri prin utilizarea unor algoritmi de învățare automată. Acest lucru presupune învățarea algoritmilor cu date din diferite surse, cum ar fi imagini și caracteristicile fizice ale persoanelor reale, astfel încât să poată crea imagini și animații care să semene cât mai mult cu persoanele reale.

Inteligența artificială: prieten sau dușman?

Procesul de creare a unui avatar prin intermediul inteligenței artificiale poate include etape precum colectarea de date, antrenarea algoritmilor cu aceste date, generarea de imagini și animații și testarea și îmbunătățirea acestora pentru a se asigura că avatarul creat seamănă cât mai mult cu o persoană reală.

În general, crearea de avataruri prin intermediul inteligenței artificiale necesită o cantitate mare de date, precum și utilizarea unor algoritmi de învățare automată sofisticați pentru a crea imagini și animații care seamănă cât mai mult cu persoanele reale. Însă, în cazul aplicației Lensa AI sunt folosite și creații ale unor artiști, fără respectarea termenilor de copyright.

Urmărind postările de pe rețelele de socializare din ultimele două săptămâni, am putut oberva o mișcare uriașă în ceea ce privește utilizarea acestei aplicații, care nu doar că folosește fără drept producțiile unor artiști, ci prin „joacă”, utilizatorul își cedează dreptul asupra trăsăturilor sale și asupra imaginilor încărcate, care, conform Termenilor și Condițiilor, pot fi folosite „pentru totodeauna” așa cum deținătorii doresc.  De ce toată lumea și-a dorit să vadă cum ar arăta fața sa într-un desen animat, un avatar? Și de ce „cu orice preț” și-au cedat drepturile?

Radu Turcescu consultant strategic de PR, specializat în comunicarea de criză, a făcut o analiză asupra efectului de turmă observat după ce aplicația Lensa AI a devenit cunoscută

Radu Turcescu a scris un articol de analiză pentru publicația Capital.ro, acolo unde a abordat unul dintre cele mai dezbătute subiecte din ultimul timp: aplicația Lensa AI. Specialistul în comunicare de criză împărtășește o viziune prețioasă, care odată înțeleasă poate ajuta la stoparea impulsului de a călca pe urmele majorității sau “turmei” după cum vom vedea în cele ce urmează.

“De multe ori am fost întrebat de ce un subiect sensibil, precum o criză de imagine sau o știre negativă, zboară pur și simplu pe internet. Există diferite motive, dar unul dintre ele merită analizat, în special din perspectiva noilor trenduri de pe internet.

Este vorba despre instinctul gregar sau, în termeni populari, efectul de turmă. Acesta reprezintă unul dintre factorii ce va transforma orice situație interpretabilă într-o adevărată știre negativă. Sau care va întreține un subiect delicat. Sau care va conduce la decizii ciudate din partea oamenilor”, spune Radu Turcescu.

Ce ne învață trendul Lensa Ai? Emoția vinde!

Chiar dacă Lensa șterge fotografiile originale după procesarea imaginii, aplicația continuă să stocheze acele avataruri create, cu aspect foarte real și mai mult decât atât, le poate folosi cum vrea!

Radu Turcescu a continuat: „Câți au citit și condițiile de utilizare a aplicației? Probabil nimeni. Pentru că dacă ar fi citit ar fi aflat că odată cu încărcarea pozelor, utilizatorii cedează drepturile asupra trăsăturilor și, implicit, a pozelor.

Oricum, scandalurile nu au întârziat să apară, odată cu apariția unor avataruri cu tentă erotică sau sexuală. Și totuși de ce oamenii nu citesc?

Pentru că emoția va învinge ( aproape ) întotdeauna rațiunea. Efectul de turmă reprezintă un concept extrem de interesant, la care adăugăm și nevoia ( extrem de comună ) de apreciere și atenție. Da, o avem toți”, a mai spus Radu Turcescu pentru sursa citată mai sus.

Radu Turcescu: Oamenii își doresc atenție și, văzând că alții au câștigat-o printr-o banală aplicație, s-au alăturat „turmei”

„Simplu spus, oamenii își doresc atenție și, văzând că alții au câștigat-o printr-o banală aplicație, s-au alăturat „turmei”. Condițiile nu le-a mai citit nimeni, pentru că nevoia era mult mai mare. Așa zisă siguranță oferită de ”turmă” a bătut orice dubiu cu privire la ce s-ar putea întâmplă cu fotografiile odată încărcate. Și mai este încă ceva: nevoia de a face parte din ”grupul care trebuie”. Încă de la școală ne-am dorit să fim între cei populari și apreciați. Între cei aleși primii la sporturile de echipă sau invitați la toate petrecerile și majoratele.

Mulți dintre noi am pornit viața de adult cu acest mic ”handicap”, ce se manifestă printr-o serioasă dorință de apreciere, dar și prin nevoia de a fi în trend”.

„În fiecare criză în care am fost implicat am sesizat același tip de comportament: nevoia oamenilor de a face parte din grupul ”copiilor șmecheri”. Adică din grupul celor care critică și duc mesajul mai departe, amplificând astfel criza. De mult prea multe ori, imaginea unei companii sau persoane a fost distrusă, nu doar din cauza situației în sine, ci mai ales din cauza ”oamenilor de pe Facebook” care au întreținut subiectul, amplificat și distribuit chiar fără discernământ uneori”, a mai spus Radu Turcescu pentru sursa citată.

Un ultim aspect subliniat de specialist: „Este interesant de analizat modul în care compania Lensa va fi afectată de legătura indirectă cu aplicația, deși numele organizației din spate este cu totul altul. Dar nu mare mi-ar fi mirarea ca unii ”utilizatori neatenți” să amestece lucrurile și să includă compania în acest mic scandal. Și asta tot din dorința de a boicota, de a porni un război, de a găsi un dușman. Dar despre instinctul de combativitate poate într-un articol viitor”, a încheiat Radu Turcescu

Radu Turcescu, actorul principal în rezolvarea unora dintre cele mai răsunătoare crize de imagine

Radu Turcescu a fost actorul principal în rezolvarea unora dintre cele mai răsunătoare crize de imagine ale unor firme extrem de cunoscute de pe piața din România. Jucători activi, comercianți și antreprenori de renume au trecut prin situații delicate, dificil de gestionat, după ce au fost ținta unor campanii de dezinformare și denigrare pe care nu le-au anticipat.

Licențiat în Marketing la Academia de Studii Economice din București (ASE), cu studii de masterat în Cercetări de Marketing în cadrul aceleași facultăți, Radu Turcescu vine în sprijinul companiilor și a antreprenorilor cu o viziune proaspătă în ceea ce privește comunicarea de criză. Pregătirea profesională de-a lungul timpului a continuat cu încă un masterat în Sociologie, în cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative din București (SNSPA), iar în prezent este doctorand în Sociologie în cadrul SNSPA, ducând la un nivel superior aprofundarea comunicării, psihologia organizațională și strategiile de comunicare în masă.

 

Evenimente

Frica de dentist nu este un moft. Este o realitate prezentă în viața multor oameni

Published

on

Vedem asta zi de zi: pacienți care vin cu emoție, cu rețineri, cu povești lungi despre amânări și experiențe neplăcute. Tocmai de aceea, am simțit nevoia să mergem mai departe decât tratamentele propriu-zise și să deschidem un spațiu de dialog sincer. Pe 12 mai, am organizat în cadrul clinicii noastre un workshop dedicat anxietății dentare – un subiect rar discutat, dar extrem de prezent.

Evenimentul a fost moderat de psihoterapeutul Mădălina Țiriac și susținut activ de medicii noștri, care nu doar tratează pacienții, ci ascultă, observă, simt. Pentru că noi știm că medicina dentară nu înseamnă doar intervenții și tehnologie, ci și încredere, empatie și capacitatea de a crea un mediu sigur pentru oameni. De aceea, acest workshop a fost un pas firesc în felul nostru de a practica stomatologia: uman, atent, orientat spre pacient.

Frica este reală. Dar și soluțiile sunt.
Discuția a pornit de la întrebările pacienților: De ce mi-e frică? Ce pot face? De ce simt că mă blochez chiar înainte să intru în cabinet? Psihologul Mădălina Țiriac a explicat cu claritate că frica dentară este una dintre cele mai frecvente forme de anxietate, iar în spatele ei se află adesea experiențe din copilărie, neîncrederea în medici, lipsa de control sau chiar rușinea legată de starea actuală a dinților.

Soluțiile nu vin peste noapte, dar încep cu pași mici și concreți. Am vorbit despre:
tehnici de respirație care pot fi aplicate chiar din sala de așteptare, pentru calmarea corpului și a minții
importanța alegerii unui medic empatic, care comunică transparent și fără să judece
ședințe de acomodare, fără intervenții, doar pentru a înțelege, a cunoaște și a construi încredere
înlocuirea sentimentului de rușine cu înțelegerea, pentru că niciun pacient nu trebuie să se simtă vinovat pentru că i-a fost frică

Un spațiu sigur, dincolo de consultații.
Workshopul a fost, pentru mulți participanți, primul pas într-o relație mai blândă cu medicina dentară. Unii au venit din curiozitate, alții din nevoia sinceră de a-și depăși blocajul. Indiferent de motivație, toți au plecat cu ceva valoros: un sentiment de normalitate și convingerea că se poate. Se poate să mergi la dentist fără să simți panică. Se poate să nu te mai simți singur în frica ta.

Pentru noi, echipa INO Dental, acest eveniment a însemnat mai mult decât o simplă întâlnire. A fost o confirmare că direcția în care mergem – una centrată pe pacient, pe emoțiile lui, nu doar pe tratamente – este cea corectă. Și că prevenția nu înseamnă doar igienă, ci și educație emoțională.

Le mulțumim partenerilor care ne-au fost alături – Budureasca, Flavian Dobre și Ziaja – și care au contribuit la atmosfera relaxată și caldă în care a avut loc discuția. Fără presiune, fără agitație, fără termeni medicali greu de digerat. Doar oameni, întrebări și răspunsuri sincere.

Și, mai ales, începutul unei promisiuni: vom continua. Vom organiza și alte întâlniri, pentru că știm cât de mult contează să ai un loc unde frica nu este respinsă, ci înțeleasă. Unde poți respira. Unde începe, cu adevărat, vindecarea.

Dr. Inorica Alina Pripici este medic stomatolog specializat în estetică dentară și absolventă a Universității de Medicină și Farmacie Carol Davila din București, promoția 2015. După finalizarea studiilor, a urmat numeroase cursuri de specializare în țară și străinătate pentru a oferi pacienților tratamente moderne și de încredere. Cu pasiune și grijă față de pacienți, Dr. Pripici a fondat INO Dental, o clinică dedicată sănătății dentare premium, ce oferă servicii pentru adulți și copii. Clinicile INO Dental sunt situate în București, pe Calea Floreasca 76, sector 1 și Șoseaua Pantelimon 10, sector 2.

Partenerii Evenimentului:

  • Budureasca (Vinuri Nobile de Origine)
  • Flavian Dobre (Pasticceria Flavian Dobre)
  • Ziaja

Continue Reading

Business

International Work Finder: Cererea de personal non-UE atinge cote record. Primim lunar solicitări pentru aproximativ 1.000 de angajați

Published

on

Grupul International Work Finder, unul dintre liderii pieței de recrutare și administrare a personalului UE și non-UE din România anunță că deficitul de personal a ajuns la cote extrem de înalte, în anul 2025. Compania aflată pe piață din 2017 primește lunar solicitări pentru aproximativ 1.000 de muncitori non-UE, care să se alăture companiilor românești, în sectoare vitale precum producția, construcțiile, comerțul și HoReCa.

România are peste 140.640 de angajați non-UE și un contingent de 100.000 pentru 2025. Nevoia, însă, este semnificativ mai mare.

Conform datelor oficiale ale Ministerului Muncii și ale Inspectoratului General pentru Imigrări, la finalul anului 2024, în România activau peste 140.640 de salariați non-UE. Deși contingentul aprobat pentru anul trecut a fost de 100.000 de persoane, acesta s-a dovedit insuficient: până în septembrie, peste 80% din locuri erau deja ocupate, iar numărul total al solicitărilor depuse în 2024 a depășit 130.000. Pentru anul în curs, Guvernul a aprobat emiterea a 100.000 de avize de muncă, pentru persoane venite din afara Uniunii Europene.

„Estimăm, cu prudență, că necesarul real al economiei românești depășește 250.000 de angajați extracomunitari. Sectoarele de retail, e-commerce, logistică și depozite înregistrează cele mai mari volume, cu o proiecție de peste 100.000 de lucrători doar în următorii trei ani. La acestea se adaugă construcțiile, industria prelucrătoare și turismul – domenii în care cererea este constantă și diversificată”, spune Melania Pop, Managing Partner al International Work Finder.

Nepal, Sri Lanka, Turcia și India, principalele țări de unde România importă forță de muncă

Datele colectate pentru finalul anului 2024, de către International Work Finder de la Inspectoratul General pentru Imigrări arată că principalele industrii care absorb forță de muncă non-UE sunt: industria prelucrătoare (29.141 persoane), construcțiile (28.538), comerțul (20.008), HoReCa (18.844) și serviciile administrative și de suport (12.189).

Peste 60% dintre avizele de muncă eliberate în 2024 au fost pentru Grupa Majoră 9 – care cuprinde ocupații necalificate precum manipulare marfă, curățenie, muncă sezonieră în agricultură sau construcții. Cei mai mulți angajați provin din Nepal, Sri Lanka, Turcia și India.

În acest context, Melania Pop, Managing Partner, în cadrul International Work Finder, atrage atenția asupra nevoii de calibrare a locurilor de muncă și a domeniilor de activitate, cu specificul cultural și climatic al fiecărei regiuni de recrutare. „Fiecare țară vine cu propriile particularități, pe care trebuie să le avem în vedere atunci când recrutăm. Dacă ai nevoie, de exemplu, de muncitori în depozite frigorifice sau livratori care să lucreze pe tot parcursul anului, nu poți recruta din zone tropicale — oamenii nu vor rezista în aceste condiții. Noi analizăm atent aceste detalii, atunci când facem selecția de personal și, în plus, ne asigurăm că persoanele pe care le recrutăm au deja experiență internațională, ceea ce înseamnă o adaptare mai ușoară la cultura locală și o retenție mai mare”, explică ea.

În cadrul International Work Finder, gradul de retenție al personalului non-UE este de peste 95%. Acesta se datorează atât procesului de recrutare, cât și rețelei naționale de peste 60 de coordonatori care facilitează comunicarea angajat-angajator și intervin în procesul de adaptare. Mulți dintre angajații aduși prin companie sunt de peste 5 ani la același loc de muncă în România.

Angajații non-UE acceptă locurile de muncă pe care românii nu le vor, permițându-le acestora să se specializeze și să se dezvolte profesional

„Deficitul de forță de muncă este o realitate, iar personalul non-UE nu mai este o opțiune de rezervă, ci o soluție strategică. Aproximativ 70% dintre angajații pe care îi recrutăm sunt muncitori necalificați, care acceptă locuri de muncă pe care mulți români le evită. Pe de altă parte, cererea pentru lucrători calificați – de la sudori la ospătari sau operatori CNC – este în continuă creștere. Ce observăm este că prezența acestor angajați determină o reorganizare pozitivă: românii aleg să se specializeze, să urmeze cursuri de calificare sau să urce profesional în roluri de coordonare, training sau management. Efectul asupra pieței muncii este evident: randamentul companiilor crește și se creează noi locuri de muncă pentru personalul local”, explică Melania Pop.

În acest context, pentru a acoperi și nevoia de personal român, grupul International Work Finder și-a extins serviciile și divizia de recrutare de personal român, devenită linie de business separată, ca răspuns la nevoia de personal calificat pe plan local.

Angajatorii români optează tot mai mult pentru outsourcingul de personal, care le permite să beneficieze de sprijinul muncitorilor non-UE, lăsând administrarea lor în seama grupului International Work Finder

Grupul International Work Finder a încheiat 2024 cu o cifră de afaceri de peste 20 de milioane de euro, în creștere cu peste 60% față de anul precedent. Cea mai mare creștere a fost înregistrată în divizia de prestări servicii (outsourcing și leasing de personal), unde cifra de afaceri a fost cu aproximativ 60% mai mare decât în 2023.

Cu peste 2.000 de angajați non-UE proprii, International Work Finder este, în prezent, cel mai mare angajator de personal non-UE din România. În paralel, un alt pilon de creștere este reprezentat de divizia de cazare operată prin compania Flextate, parte a grupului International Work Finder, care administrează în prezent 14 spații în orașe industriale, precum Pitești, Timișoara, Arad, Satu Mare, Cernavodă sau Târgu Jiu, cu o capacitate totală de peste 3.000 de paturi — infrastructură gândită pentru a sprijini angajatorii care relochează echipe din România sau aduc personal din afara Europei.

Pentru 2025, compania își propune o creștere de peste 30% a veniturilor, inclusiv prin consolidarea prezenței internaționale în țări precum Cehia, Polonia, Franța, Italia și Republica Moldova.

Continue Reading

Evenimente

Originals și Cosmina Grigore lansează campania “Puterea Adolescenței” printr-o expoziție ce va avea loc la ParkLake Shopping Center

Published

on

În perioada 12-18 mai 2025, în ParkLake Shopping Center, din București, va avea loc expoziția dedicată campaniei “Puterea Adolescenței”. O parte din expoziție este reprezentată de seria de dialoguri dedicate relației părinte-adolescent pe care vizitatorii o pot regăsi în zona centrală a mall-ului, la parter.

De asemenea, pe 14 mai de la ora 16:00 va avea loc o dezbatere moderată de Cosmina Grigore, Coach de Prevenție și Lifestyle – inițiatoarea campaniei și fondatoarea brandului Originals. Iar vineri, 16 mai, între orele 11:00-18:00 va avea loc “Maratonul de Coaching” dedicat părinților și adolescenților.

Capacitatea adultului de a-și crea viața pe care și-o dorește depinde de cum se face transferul de putere și autoritate în adolescență de la părinți la viitorul adult.

Tocmai de aceea, Originals și Cosmina Grigore au inițiat campania “Puterea Adolescenței” pentru a atrage atenția asupra importanței uriașe pe care această perioadă o are asupra dezvoltării individului.

Adolescența este perioada în care copilul se antrenează să devină adult.

Alături de părinții săi, adolescentul învață să navigheze noile provocări și își înțelege, astfel, propria putere, dar mai ales unicitatea.

Cu o experiență de peste 10 ani în coaching, Cosmina Grigore a observat că multe din blocajele clienților săi adulți își aveau originea în adolescență. Astfel a început să dezvolte tehnici de coaching care să îi ajute și a început să lucreze și cu pre-adolescenți și adolescenți pentru a ajuta părinții în gestionarea relației cu viitorul adult.

Campania are ca scop înțelegerea unicității individului și nevoia ca acesta să fie educat, crescut drept o ființă unică.

Adolescentul este un copil care se antrenează să devină adult și are nevoie de părinții săi pentru a face, gradual, transferul de putere, autoritate și auto-gestionare. Susținerea psiho-emoțională, educația în nutriție și management de sine sunt extrem de importante, precum și antrenarea puterii de discernământ, capacității de luare a deciziilor cu impact pozitiv pe termen lung și a gestionării resurselor. Susținerea constantă și echilibrată, o bună comunicare și menținerea sentimentului de siguranță în familie, iubirea sunt absolut necesare adolescentului în această etapă.

“Învață-mă să devin adult.

Învață-mă ce înseamnă “să-mi ascult sufletul”. Învață-mă despre unicitatea mea.

Spune-mi că este ok să nu știu. Ai răbdare cu mine să învăț.

Nu mă răni și tu. O fac deja ceilalți. De tine am nevoie să-mi fii sprijin, susținere, înțelegere.”

Cuvintele de mai sus fac parte dintr-un dialog dorit. Campania “Puterea Adolescenței” își propune să contribuie la o mai bună funcționare a relației părinte-copil.

Tocmai de aceea, atât unii, cât și ceilalți sunt invitați la dezbatere pe 14 mai 2025, la ora 16:00, în ParkLake Shopping Center.

Puterea adolescenței începe cu relația părinte-copil.

Speakerii invitați sunt oameni care sunt la rândul lor părinți sau lucrează zilnic cu adolescenții și care prin modul în care relaționează cu aceștia oferă modele reper.

Speakeri:

  • Cristina Ghiurluc, Director General Podravka International
  • Horațiu Vasilescu, Consultant Premium Business
  • Ciprian Stancu, Antreprenor și Health Coach
  • Irina Crăciun, Medic Specialist Ortodonție și Ortopedie Dento-Facială
  • Oana Opriș, Antreprenor și PhD în Educație
  • Talia Delgado, Practicant Parkour și free running (Traceur)

Moderator: Cosmina Grigore, Coach de Prevenție și Lifestyle, inițiator campanie și fondator Originals

Maratonul de coaching pentru părinți și adolescenți (16 mai 2025, între orele 11:00-18:00).

Special pentru părinți și adolescenți este organizată o zi întreagă de sesiuni de coaching. Cosmina Grigore, Coach de Prevenție și Lifestyle, va fi în ParkLake Shopping Center pentru a discuta despre frământările prin care trec părinții și adolescenții în perioada pre-adolescenței sau adolescenței.

Campania “Puterea Adolescenței” este susținută de ParkLake Shopping Center, Genuin și Galeriu & Partners.

Continue Reading

Trending