Business
Interviu cu Radu Turcescu, consultant strategic de PR, specializat în comunicarea de criză. Cum a scos cele mai mari companii de pe piața din România din crizele de imagine
Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui.
Published
2 ani agoon
Radu Turcescu a fost actorul principal în rezolvarea unora dintre cele mai răsunătoare crize de imagine ale unor firme extrem de cunoscute de pe piața din România. Jucători activi, comercianți și antreprenori de renume au trecut prin situații delicate, dificil de gestionat, după ce au fost ținta unor campanii de dezinformare și denigrare pe care nu le-au anticipat.
Cu o experiență vastă în comunicarea de criză, i-a fost ușor să identifice atât cauza, cât și drumul pe care trebuie să meargă firmele, care nu au reușit să gestioneze și nici să anticipeze posibilele blocaje prin care pot trece. Totul pornind de la comunicare. În cele mai multe situații descoperite de-a lungul timpului de către specialist, crizele au pornit de la un pion, care prin comunicarea sa și-a atins scopul, influențând comportamentul și starea mentală a unui grup de oameni, care pentru firme se traduce ca public țintă.
Criza s-a adâncit și a luat naștere acolo unde companiile/firmele/antreprenorii nu au înțeles efectul produs de comunicare, în timp ce competitorii au obținut rezultatul scontat. În acest demers este important de analizat dacă la final, actul de comunicare a fost un “succes” în procesul său, având în vedere o acțiune diferită a subiectului.
Și cele mai mult crize au dus fix în acel punct, ne spune Radu Turcescu: “Publicul a fost influențat de situația nefavorabilă care i se atribuia unei companii și atunci intervine aplicarea managementului de criză. Trebuie să pornești de la fricile publicului, să cauți soluții pentru a-ți îmbunătăți relația și să comunici, asta dacă te afli în miezul unei crize de imagine pe care nu ai anticipat-o”.
Anticiparea crizelor încă de la nașterea companiei sau cât mai curând este cheia rezolvării problemelor de imagine
Mulți se întreabă ce ar fi putut schimba să nu ajungă într-o situație care cere extrem de mult efort, energie și resurse, care costă enorm pentru o firmă, fie ea mică sau mare. De la Radu Turcescu aflăm că “anticiparea crizelor încă de la nașterea companiei este cheia rezolvării problemelor de imagine. Orice firmă are nevoie de consultanță și de crearea unei strategii de criză încă de la formarea ei sau cât mai curând. Doar un specialist în Crisis Management poate prin cercetare să identifice vulnerabilitățile și să găsească punctele unde o firmă poate fi atacată și astfel să prevină situații și să pregătească o campanie puternică prin care să iasă victorios”, spune el.
Care este principala vulnerabilitate a oricărei companii?
Majoritatea afacerilor au început să-și lărgească businessul și să activeze în zona rețelelor de socializare, bazându-și dezvoltarea sustenabilă pe calitatea relațiilor pe care reușesc să le construiască în mediul online, iar acolo este și principala vulnerabilitate ne spune Radu Turcescu: “În cele mai multe cazuri, o criză pornește de la un comunicat ce acaparează mediul online, presa și televiziunea. Dacă lași subiectul să înainteze în aceste medii, riști să ieși cu greu, dacă nu ai o reacție promptă, bazată pe adevărul tău”.
“Dacă lași subiectul să ia amploare asistăm la tehnica bulgărelui de zăpadă! E importantă pregătirea pentru a nu lăsa să alunece subiectul până acolo unde bulgărele devine tot mai mare. Oamenii se uită la cei care vorbesc, nu care tac, de aceea este importantă reacția imediată, iar pentru a avea o primă poziție cât mai repede și bună – în cazul în care o companie sau un antreprenor trece printr-o criză – pregătirea pentru o astfel de situație este cheia de a rezolva mai mult de jumătate din problemă. Adevărul tău nu contează, dacă nu este știut și nu ajunge la publicul tău. Am rezolvat crize pentru companii ce nu aveau problemele de care erau acuzate, ci au fost prada dezinformării din partea competitorilor și am creat o strategie pentru ieșirea din criză cu succes.”, spune Radu Turcescu.
Crizele de somon și gheață rezolvate de Radu Turcescu, consultant strategic de PR, specializat în comunicarea de criză, consultant politic și sociolog
Radu Turcescu, consultant strategic de PR (specializat în Crisis Management), consultant politic și sociolog, a pornit prin cercetare, analizând situația factorilor externi și interni având în vedere istoricul și parcursul firmelor care s-au confruntat cu situații de criză.
Care sunt cele mai răsunătoare crize pe care le-ați rezolvat?
“M-am ocupat de criză pe partea de piață pentru un client producător de gheață. Ei bine, el a avut probleme după ce a fost remis un comunicat prin care publicul și retailerii erau informați că producătorul de la care primesc/cumpără gheață folosește pentru producție un loc neconform standardelor de sănătate și nu respectă, practic, niciun fel de norme. În urma acestei crize, clientul meu a pierdut la momentul respectiv foarte mulți bani pentru că a fost nevoit să renunțe la tot chiar într-o perioadă prolifică, vara, având interdicție să producă din partea autorităților statului, care s-au sesizat. Însă, producătorul nu avea nicio problemă în urma cercetărilor făcute. Totul a pornit de la un comunicat ce nu se baza pe fapte reale, ci făcea parte dintr-o strategie de denigrare și totodată dezinformare. A fost victima unor competitori și el a intrat în criză de imagine, fiind și cel care acapara piața la acel moment. El vindea produse marilor comercianți de pe piață”.
“Se întâmplă un lucru foarte interesant într-o criză.… Când subiectul este fierbinte este foarte multă panică în companie. Sună foarte multă telefoanele, sună parteneri, clienți etc. Dacă nu ai mai trecut prin asta, de principiu nu știi ce să faci pentru că presiunea este uriașă. Cele mai importante crize pe care le-am rezolvat au izbucnit în zile precum cele de sfârșit de săptămână și zile libere de la stat, atunci când companiile erau lipsite de instrumente care le-ar fi ajutat să comunice în favoarea lor. Eu am acționat fix în momentul în care companiile nu au reușit să comunice prin instrumentele presei și să aibă un drept la replică și nu se lucra la capacitate maximă”, spune Radu Turcescu. “Oferind consultanță și inclus un program de leadership am învățat conducătorul companiei să păstreze echilibrul în interior și să aplaneze conflictul cu angajații, dar și cu retailerii, ca mai apoi să cercetez cauza și să aflu în cele din urmă cine este actorul care a provocat criza. Clientul nu a dorit să vorbească publicului, ci să rezolve criza cu retailerii. Am dezvoltat un plan de comunicare și o strategie care a dus la soluționarea crizei apelând la toate mijloacele posibile. Clientul a ieșit din criză!”, povestește Radu Turcescu.
Alte crize cu răsunet au fost cele legate de somon. Pe deoparte o criză pornită de la un produs de hering cu aromă de somon și somon cu listeria, aflăm în cele ce urmează de la Radu Turcescu.
“În cazul somnului cu listeria lotul a fost retras în 24 de ore după verificările ANPC. Punând strategia cap la cap, ca și comunicare publică au fost prezentate dovezi care să ateste faptul că nu pleacă de la firmă somonul cu listeria. Am arătat pas cu pas cum se face igienizarea în, cum se fac verificările și la cât timp, astfel încât să se înțeleagă în mod clar că nu este vorba de o eroare din mijlocul firmei. M-am folosit de toate mijloacele posibile – presă, social media, comunicare și confruntare. Toată treaba în Crisis Management este să ieși repede din criză, dacă începi să te cerți cu terți ai o mică problemă. În acel moment tu ai deja un război cu oamenii care cred că le vinzi somon cu listeria, dacă te cerți și cu furnizorul sau cu cineva care are legătură cu firma ta, riști să pierzi pe mai multe părți, de aceea am creat o strategie complexă de ieșire din criză fără a ataca public pe cineva”, mai povestește Radu Turcescu.
“Strategia mea este să nu expun persoanele din interiorul companiei” – Radu Turcescu
“Am cercetat de fiecare dată cauza, am analizat opinia publică și strategia mea este să nu expun persoanele din interiorul companiei. Legat de opinia publică, în soluționarea crizelor am analizat de ce este neîncredere și am privit-o într-un context, aici intervine, practic, partea de sociologie. Trebuie să pornești de la fricile publicului și să le calmezi!”
O altă criză a fost cea legată de un produs Hering cu aromă de somon. “Criza a pornit de la ambalaj și de la nume care era scris jumătate în română, jumătate în olandeză. În urma unei cercetări, inspectorii ANPC au depistat acest produs și clientul meu a fost acuzat că vinde hering în ambalaj de somon din cauză că pe o parte a ambalajului scris somon – și hering în olandeză – iar la ingrediente era hering Autoritățile statului au dat un comunicat, preluat ulterior de canalele media și s-a declanșat criza. Disensiunea a pornit de la numele aflat pe ambalaj. Compania a avut probleme cu listarea în marile supermarketuri din România. A fost destul de serioasă problema. Eu am acționat la momentul potrivit și printr-o strategie bine pusă la punct am reușit să le comunicăm atât retailerilor, cât și clienților de unde a pornit neînțelegerea. Evident, criza a fost soluționată”, povestește Radu Turcescu.
Cât de importantă este pregătirea și anticiparea crizelor?
“Problema cu pregătirea pentru criză vine din următorul aspect. Majoritatea liderilor de companie din România, că vorbim de multinaționale, că vorbim de mediul antreprenorial, nu recunosc că sunt în criză. Nu-și dau seama că trec prin asta și de cele mai multe ori pleacă de la percepția dacă nu am făcut nimic, nu are rost să comunic, dar adevărul nu contează, dacă nu este auzit! Adevărul tău dacă nu ajunge la oameni, vor fi crezute faptele de care ești acuzat. Oamenii se uită la cei care vorbesc și atât timp cât tu nu spui nimic, ai o problemă!”, spune Radu Turcescu.
Licențiat în Marketing la Academia de Studii Economice din București (ASE), cu studii de masterat în Cercetări de Marketing în cadrul aceleași facultăți, Radu Turcescu vine în sprijinul companiilor și a antreprenorilor cu o viziune proaspătă în ceea ce privește comunicarea de criză. Pregătirea profesională de-a lungul timpului a continuat cu încă un masterat în Sociologie, în cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative din București (SNSPA), iar în prezent este doctorand în Sociologie în cadrul SNSPA, ducând la un nivel superior aprofundarea comunicării, psihologia organizațională și strategiile de comunicare în masă.
Contact
Site: https://raduturcescu.ro/
Email: turcescu_radu@me.com
Facebook: https://www.facebook.com/radu.turcescu22
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/raduturcescu
Instagram: radu_turcescu
You may like
-
Top 100 Cele Mai Puternice Femei din Business. Adina Rizea, directorul Lemet, nominalizată la gala organizată de Business Magazin
-
Afacerile LEMET și LEMS au crescut în 2023 la 330 milioane lei
-
Cinci soluții pentru a diminua comunicarea conflictuală în cuplu și familie
-
Numărul 11 Revista Casoteca. Interviu cu Micaela Soldini, promotoarea Italiei în România. Trendurile în materie de amenajări în 2023
-
INTERVIU | Vocea Copilăriei prin Rodica Firoiu, psiholog clinician-logoped. Cum arată munca alături de copiii cu nevoi speciale
-
Dragoș Popescu, Director General AlumGates: „Intenționăm să devenim un producător major de porți și garduri din aluminiu în România”
Business
Un profesionist român pe scena celui mai prestigios Congres veterinar din Europa
Published
19 ore agoon
17/01/2025În perioada 3–6 septembrie 2025, comunitatea internațională a medicilor veterinari se va reuni la FECAVA EuroCongress 2025, desfășurat în Anvers, Belgia. Acest eveniment, recunoscut drept cel mai important congres medical veterinar din Europa, aduce împreună specialiști de renume mondial pentru a împărtăși cele mai recente descoperiri și practici în medicină veterinară.
România va fi reprezentată cu mândrie de Prof. Univ. Habil. Vițălaru Bogdan-Alexandru, unul dintre cei mai respectați experți europeni în nefrologie și urologie veterinară. Prezența sa ca lector principal subliniază recunoașterea internațională de care se bucură contribuțiile sale științifice și practice.
Subiecte de impact pentru medicina veterinară globală
Prof. Vițălaru va susține o serie de prelegeri inovatoare, menite să redefinească abordarea terapeutică a afecțiunilor renale și urologice:
* Maximizarea beneficiilor panelului biochimic în diagnosticul pacienților renali – Un ghid practic pentru înțelegerea detaliată a parametrilor esențiali.
* Intestinele, al treilea rinichi: Medicină la nivel avansat – O perspectivă modernă asupra interdependenței dintre sănătatea intestinală și funcția renală.
* Sindromul cardio-renal: Ce tratăm mai întâi? – O abordare integrativă în managementul pacienților cu afecțiuni cardiovasculare și renale.
* Litiază urinară: Tratament medical sau chirurgical? – O analiză detaliată a opțiunilor terapeutice personalizate.
Aceste subiecte nu doar că reflectă expertiza sa profundă, ci abordează și provocările majore cu care se confruntă medicii veterinari în practica de zi cu zi, oferind soluții bazate pe cercetare și experiență clinică.
O realizare remarcabilă pentru România
Prezența unui lector român pe scena FECAVA EuroCongress reprezintă o performanță excepțională și o recunoaștere a valorii profesioniștilor din țara noastră în domeniul veterinar. Prof. Vițălaru nu doar că promovează excelența academică, dar contribuie și la creșterea prestigiului României pe plan internațional.
„Participarea mea la acest congres este o onoare și o oportunitate de a împărtăși cunoștințele acumulate de-a lungul carierei mele. Este, totodată, o șansă de a reprezenta comunitatea medicală veterinară din România și de a încuraja colaborările internaționale,” a declarat Prof. Vițălaru.
Implicații pentru medicina veterinară din România
Experiența și informațiile aduse de la FECAVA EuroCongress 2025 vor avea un impact semnificativ asupra dezvoltării medicinei veterinare din România. Practicienii și studenții vor beneficia de cunoștințe de ultimă oră, care pot fi aplicate în diagnosticarea și tratamentul afecțiunilor complexe.
Prin activitatea sa didactică și științifică, Prof. Vițălaru continuă să inspire generațiile viitoare de medici veterinari, demonstrând că excelența profesională și pasiunea pot depăși orice graniță.
Prezența Prof. Univ. Habil. Vițălaru Bogdan-Alexandru la FECAVA EuroCongress 2025 reprezintă o confirmare a valorii pe care specialiștii noștri o aduc pe scena internațională și o oportunitate de a pune România pe harta excelenței medicale globale.
Libris, librărie online de referință pe piața din România, a vândut în 2024 cu peste 20% mai multe cărți decât în 2023, cu o medie a comenzii înregistrate la nivel național de 135 lei. Cele mai active județe în privința achiziției de carte se mențin București, Brașov și Cluj, iar „Cărțile pentru copii” domină topul categoriilor, urmate de Beletristică și Științe Umaniste.
Printre surprizele acestui an se remarcă revenirea unor titluri și autori clasici, F.M. Dostoievski dominând topul celor mai vânduți autori datorită viralizării pe Tik-Tok a volumului „Nopți albe”.
Astfel, unul dintre cele mai interesante fenomene literare ale anului 2024 a fost popularizarea masivă a nuvelei „Nopți albe” de F.M. Dostoievski pe TikTok, care a captat atenția generației Z prin teme legate de dragoste, singurătate și conexiune umană.
De altfel, datorită acestui fenomen, „Nopți albe” de F.M. Dostoievski a devenit și cel mai bine vândut titlu clasic al editurii Penguin și în Marea Britanie, devansând în vânzări volume consacrate ca lider în vânzări precum „Mândrie și Prejudecată” (Jane Austen) sau „1984” (George Orwell).
Comunitatea BookTok a promovat intens povestea romantică și melancolică a lui Dostoievski, care a atras generația Z prin teme de singurătate și vulnerabilitate emoțională.
„Noile generații descoperă literatura clasică nu doar prin școală sau familie, ci și pe platformele sociale. Popularitatea lui Dostoievski pe TikTok demonstrează relevanța lecturii în era digitală. Temele sale, precum opoziția față de capitalism, dificultatea conexiunilor autentice și fragilitatea relațiilor, rezonează profund cu tinerii de azi. Nuvela „Nopți Albe”, apreciată ca poveste de dragoste, atrage și datorită popularității genului romance în social media. Acest interes viral pentru operele lui Dostoievski s-a reflectat și în creșterea vânzărilor noastre”, afirmă Loredana Tudor, Marketing Manager Libris.
„Nopți Albe” nu este singurul exemplu de titlu clasic care a ajuns în topurile din 2024 datorită TikTok. Volumul „De veghe în lanul de secară” de J.D. Salinger a fost de asemenea un favorit al booktok-urilor de anul trecut, romanul plasându-se pe prima poziție în topul Young Adult și pe Libris.ro.
Creșteri alimentate de trendurile din social media au avut și categoriile Carte în limba engleză (+10%) și Young Adult (+18%), care reflectă un interes în creștere al tinerilor de a descoperi lectura ca formă de relaxare și autodezvoltare, dar și de a pune cartea în centrul conversațiilor din comunitățile online.
La nivel național, traficul înregistrat de pe dispozitivele mobile a fost de peste 3 ori mai mare decât de pe desktop, cu vârfuri în Cluj (84%), urmat de Timiș și București, cu 83%.
Harta României în Cărți Citite. Brașovenii au comandat cu 35% mai multe cărți față de 2023.
Datele Libris arată că Brașov este județul care a înregistrat cea mai creștere în ceea ce privește achiziția de carte, cu 35% mai multe volume comandate în 2024 față de 2023. O creștere similară s-a înregistrat și în Iași (+33%).
Topul județelor către care s-au livrat cele mai multe comenzi plasate pe Libris se menține similar ca în anii precedenți. Astfel, locuitorii din București, Brașov, Cluj, Iași și Ilfov au comandat mai multe volume decât în 2023, creșterile înregistrate fiind între 20 și 35%.
Raportat la populația fiecărui județ, datele Libris din 2024 arată că cele mai multe comenzi de carte pe cap de locuitor s-au făcut din Ilfov, București și Brașov, la polul opus aflându-se județele Harghita, Covasna și Teleorman.
Românii din străinătate au plasat anul trecut cu 10% mai multe comenzi. La nivel internațional cele mai active țări în ceea ce privește achiziția sunt Germania, SUA, Franța, Belgia și Marea Britanie, cu o medie a comenzilor de 240 lei. Volumele expediate de Libris în 2024 au ajuns și la români din Coreea de Sud, Kuwait sau Taiwan.
Top 5 județe la achiziția de carte
- București – 430,321 cărți vândute (+20% față de 2023)
- Brașov- 141,448 cărți vândute (+35% față de 2023)
- Cluj- 115,071 cărți vândute (+25% față de 2023)
- Iași- 111,559 cărți vândute (+33% față de 2023)
- Ilfov- 106,818 cărți vândute (25% față de 2023)
„An de an, alegerile de lectură ale românilor conturează o radiografie autentică a intereselor și valorilor societății. Observăm în 2024 o tendință de echilibru între literatura clasică și titlurile contemporane, dar și între lecturile de dezvoltare personală și beletristică, semn că cititorii români caută în lecturile lor atât profunzime, cât și relevanță, introsepecție, răspunsuri la provocările cotidiene sau desigur relaxare și self-care prin lectură”, adaugă Loredana Tudor.
Ce au citit românii în 2024
Care sunt cele mai citite volume, numărul de cărți comandate, traficul de pe dispozitive mobile și date despre comenzile celor mai fideli cititori din fiecare județ pot fi consultate pe harta interactivă creată de Libris prin prelucrarea datelor* de vânzări la nivelul anului 2024, disponibilă pe România în cărți citite, Ediția 2024.
*Pentru o relevanță sporită privind preferințele reale de lectură ale românilor, analiza exclude vânzările de manuale și carte școlară sau inclusă în bibliografia școlară.
Top 10 cele mai vândute cărți
- Micul prinț – Antoine de Saint-Exupery
- Nervul vag. Adio stres, inflamații, tulburări digestive și probleme imunitare – Yann Rougier, Marie Borrel
- Ține-ți copiii aproape – Gordon Neufeld, Gabor Mate
- Cât timp înfloresc lămâii – Zoulfa Katouh
- Marele dicționar al bolilor și afecțiunilor – Jacques Martel
- Revoluția glucozei. Echilibrarea glicemiei poate să-ți schimbe viața – Jessie Inchauspe
- Omul în căutarea sensului vieții – Viktor E. Frankl
- Puterea extraordinară a subconștientului tău – Joseph Murphy
- Hoțul de cărți – Markus Zusak
- Curajul de a nu fi pe placul celorlalți – Fumitake Koga, Ichiro Kishimi
Top 10 cei mai vânduți autori
- F. M. Dostoievski
- Eric-Emmanuel Schmitt
- Geronimo Stilton
- Roald Dahl
- Gabor Mate
- Lise Bourbeau
- Marc Levy
- Gabriel Garcia Marquez
- Colleen Hoover
- Ioana Chicet-Macoveiciuc
Top 10 cei mai vânduți autori români
- Ioana Chicet-Macoveiciuc
- Niculina Gheorghiță
- Dan-Silviu Boerescu
- Pimen Vlad
- Petronela Rotar
- Radu Paraschivescu
- Leon Dănăilă
- Ovidiu Dragoș Argeșanu
- Alec Blenche
- Lavinia Bârlogeanu
Top 5 cei mai vânduți autori din Bibliografia școlară pe Libris.ro în 2024
- L. Frank Baum
- Ion Creangă
- Mihail Sadoveanu
- Mark Twain
- Mircea Eliade
Top 5 cele mai populare categorii și cele mai vândute 5 titluri din fiecare
Categoria „Cărți pentru copii” își menține locul fruntaș în topul celor mai vândute categorii, urmată de „Beletristică”, „Științe Umaniste”, „Dezvoltare Personală”, și „Spritualitate și Ezoterism’. De asemena, interesul tinerilor cititori continuă să crească, categoria „Young Adult” fiind una dintre cele mai dinamice și accesate categorii în ultimii ani.
Astfel, „De veghe în lanul de secară” (J.D. Salinger), 15 zile fără internet (Sophie Rigal-Goular,) „Poveștile deosebiților” (Ransom Riggs), „Darurile noastre ascunse” (Caroline O’Donoghue), „Însemnări din viața mea” (Alfie Deyes) domină topul preferințelor cititorilor tineri.
Când vine vorba de volumele recomandate în Bibliografia școlară, „Dumbrava minunată” (Mihail Sadoveanu) își menține locul fruntaș, urmată fiind de „Amintiri din copilărie” (Ion Creangă). Topul celor mai vândute titluri din categoria “Bibliografie școlară” este completat de “Prinț și cerșetor” (Mark Twain), „Băiatul cu pijamale în dungi” (John Boyne) și „Recreația mare” (Mircea Sântimbreanu).
1.Cărți pentru copii
- Micul prinț – Antoine de Saint-Exupery
- 101 povești de noapte bună
- Poveste de Crăciun – Charles Dickens
- Primele poezii și cântecele pentru cei mai mici pitici
- Jocuri pentru copii inteligenți. Carte de activități +3 ani
2.Beletristică
- Cât timp înfloresc lămâii – Zoulfa Katouh
- Hoțul de cărți – Markus Zusak
- Nopți albe – F. M. Dostoievski
- Ne vedem în august – Gabriel Garcia Marquez
- Insula copacilor dispăruți – Elif Shafak
- Științe Umaniste
- Rușinea. Vocea, experiența și vindecarea rușinii în procesul terapeutic – Lavinia Bârlogeanu, Carmen Beyer, Erik Hygum, Daniela Dumitrescu, Daniela Luca, Corneliu Irimia
- Gânduri către sine însuși – Marcus Aurelius
- Rătăciți în labirint. Chipuri ale bântuirii și mântuirii în procesul terapeutic – Lavinia Bârlogeanu
- Nexus. Scurtă istorie a rețelelor informaționale din epoca de piatră până la IA – Yuval Noah Harari
- Jurnalul Annei Frank – Anne Frank
- Dezvoltare personală
- Curajul de a nu fi pe placul celorlalți – Ichiro Kishimi , Fumitake Koga
- Totul e în regula în mine și în lume – Petronela Rotar
- Mindreader – David J. Lieberman
- Stilurile de atașament – Amir Levine, Rachel S. F. Heller
- Arta manipulării – Kevin Dutton
- Spiritualitate și Ezoterism
- Puterea extraordinară a subconștientului tău – Joseph Murphy
- Corpul cuantic – Deepak Chopra, Jack Tuszynski, Brian Fertig
- Cele 5 răni care ne împiedică să fim noi înșine – Lise Bourbeau
- Cele patru legăminte, cartea înțelepciunii toltece – Don Miguel Ruiz
- Vindecarea celor 5 răni – Lise Bourbeau.
Top 10 cele mai vândute cărți în limba engleză
- Concise 48 Laws Of Power – Robert Greene
- A Court of Thorns and Roses. A Court of Thorns and Roses #1 – Sarah J. Maas
- Matilda. Special Edition – Roald Dahl
- Powerless. The Powerless Trilogy #1 – Lauren Roberts
- Twisted Lies. Twisted #4 – Ana Huang
- King of Wrath. Kings of Sin #1 – Ana Huang
- Little Book of Jokes for Kids of All Ages – Martin Ellis
- Once Upon A Broken Heart. Once Upon A Broken Heart #1 – Stephanie Garber
- White Nights – Fyodor Dostoyevsky
- War That Saved My Life – Kimberly Bradley
Cultura
Editura Publisol dezvăluie istoria secretă a bombei germane prin volumul RĂZBOIUL LUI HEISENBERG, de Thomas Powers
Published
5 zile agoon
13/01/2025„Războiul lui Heisenberg va declanșa o furtună de controverse academice… Dar toți cititorii se vor bucura de intriga demnă de romanele de capă și spadă și de profunda dramă umană.”- Timothy Ferris, Autor Galaxies
Editura Publisol lansează cartea Războiul lui Heisenberg. Istoria secretă a bombei germane de Thomas Powers, o lucrare captivantă, care explorează misterele și dilemele etice din jurul programului german de dezvoltare a bombei atomice în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Volumul ofera o perspectivă unică asupra unor întrebări fundamentale ce privesc moralitatea, cunoașterea și responsabilitatea în timp de război.
Germania lui Hitler a încercat in al Doilea Război Mondial, să construiască o bombă atomică. Deși beneficia de reputați savanți, de materii prime și de o tehnologie înaintată, programul nuclear al celui de-l Treilea Reich s-a dovedit un fiasco. Cartea lui Thomas Powers, Războiul lui Heisenberg, susține cu documente de netăgăduit că acela care a pus surdină ambițiilor nucleare naziste a fost laureatul Nobel Werner Heisenberg.
Unul dintre ultimele secrete ale celui de-Al Doilea Război Mondial este motivul pentru care germanii nu au reușit să construiască o bombă atomică. Germania era locul de naștere al fizicii moderne, poseda materiile prime și baza industrială și avea la dispoziție unele dintre cele mai strălucite minți din domeniul fizicii nucleare.
„Importantă și originală, un alt capitol din povestea epică a modului în care omenirea a ajuns să aibă la îndemână mijloacele propriei distrugeri.”, Richard Rhodes, Autor The Making of the Atomic Bomb.
În volumul „Războiul lui Heisenberg”, Thomas Powers prezintă interacțiunea dintre știință și spionaj, moralitate și necesitate militară, paranoia și logica rece care au marcat programul german de construire a bombei atomice, dar și răspunsul Aliaților la acesta. Pe baza a zeci de interviuri și a anilor de cercetare intensivă, Powers concluzionează că Werner Heisenberg, care a fost fi gura principală a efortului atomic german, a obstrucționat în mod conștient dezvoltarea bombei, iar într-o faimoasă întâlnire din 1941, la Copenhaga, cu fostul său mentor Niels Bohr, a încercat să-i descurajeze și pe Aliați să-și atingă obiectivul de a construi propria bombă.
Cu o analiză detaliată, Powers dezvăluie evenimentele ce gravitează în jurul fizicianului Werner Heisenberg și echipei sale, arătând cum știința și războiul se întâlnesc într-o competiție devastatoare de putere și cunoaștere. Heisenberg, unul dintre cei mai mari fizicieni ai secolului XX, cunoscut pentru formularea Principiului Incertitudinii, devine aici un personaj complex prins între loialitatea față de țara sa și implicațiile etice ale armelor nucleare.
Powers abordează subiectul cu o rigoare impresionantă, dezvăluind întrebări controversate: Au încercat Heisenberg și echipa sa să construiască bomba atomică? Au fost sabotați de aliați, sau au sabodat ei înșiși proiectul pentru a preveni o catastrofă globală? Fără să ofere un răspuns definitiv, Powers invită cititorii să reflecteze asupra dificultăților morale și asupra tentației cunoașterii, într-un context politic și militar periculos.
„Războiul lui Heisenberg” este o „carte atent documentată și foarte bine scrisă” (Time), a cărei poveste extraordinară captivează și… neliniștește.
Cartea „Războiul lui Heisenberg”, de Thomas Powers este disponibilă pe site-ul editurii publisol.ro, în librarii și magazinele online de specialitate.
Despre autor
Thomas Powers, autor și jurnalist american premiat, este cunoscut pentru stilul său de investigație meticulos. Powers a câștigat Premiul Pulitzer în 1971 pentru reportajele sale legate de cazul Dianei Oughton, o tânără implicată în activism radical și terorism în Statele Unite. Acest caz a inspirat prima sa carte, Diana: The Making of a Terrorist, în care Powers abordează rădăcinile ideologice și psihologice ale terorismului.
De-a lungul carierei sale, Powers a explorat teme complexe legate de război și putere. Printre lucrările sale se numără The War at Home: Vietnam and the American People, o investigație detaliată asupra impactului războiului din Vietnam asupra cetățenilor americani, și The Man Who Kept the Secrets: Richard Helms and the CIA, o biografie complexă a unui fost director CIA. În cartea Thinking About the Next War, Powers continuă să analizeze dinamica globală a puterii și etica în contextul conflictelor armate.